Grupa VELUX prawie całkowicie usuwa tworzywa sztuczne z opakowań okien dachowych
Grupa VELUX ogłosiła, że 90%1 opakowań okien dachowych produkowane jest bez dodatku tworzyw sztucznych i wykonane z jednorodnego materiału opartego na papierze. Nowe opakowania oparte na papierze są stosowane we wszystkich najpopularniejszych oknach dachowych VELUX. Pozwoli to oszczędzić do 900 ton plastiku rocznie i ułatwi klientom utylizację odpadów opakowaniowych.
Na całym świecie co roku produkuje się 300 milionów ton odpadów plastikowych, a badacze szacują, że 60% tworzyw sztucznych wyprodukowanych od 1950 roku trafiło do śmieci lub do środowiska naturalnego.2 Dowiedziono, że jeżeli tworzywa sztuczne jednorazowego użytku trafią do nieodpowiednich miejsc, wywierają negatywny wpływ na różnorodność biologiczną oraz środowisko naturalne.3 Teraz opakowania okien dachowych VELUX zamiast plastiku będą zawierały tekturę posiadającą certyfikat Forest Stewardship Council (FSC).
Po wyeliminowaniu z opakowań komponentów ze styropianu klienci VELUX nie będą musieli marnować czasu na segregowanie i sortowanie odpadów, co sprawi, że utylizacja tych opakowań będzie tańsza i bardziej wydajna.
Dzięki tej zmianie ślad węglowy generowany przez opakowania okien dachowych Grupy VELUX obniżył się o 13%, co jest kluczowe dla realizacji celu Strategii Zrównoważonego Rozwoju, czyli stosowania do roku 2030 opakowań wykonanych z jednorodnego materiału pozbawionego całkowicie elementów z tworzyw sztucznych i nadającego się w 100% do recyklingu.
To również pierwszy krok na drodze do zdecydowanego przekształcenia sposobu prowadzenia działalności przez Grupę VELUX, w tym wprowadzanych na rynek produktów i rozwiązań, zgodnie ze równoważonym rozwojem.
„W firmie VELUX robimy, co w naszej mocy, aby nasza wspólna przyszłość była bardziej zrównoważona, stawiając w centrum decyzji związanych z produktami dobro naszej planety i środowiska naturalnego” — powiedział Jacek Siwiński, prezes VELUX Polska.
„Opakowanie to istotny element naszych produktów, musi więc być jak najbardziej przyjazne dla środowiska. Jesteśmy dumni z tego, że znacznie zredukowaliśmy ilość tworzyw sztucznych używanych do pakowania i zabezpieczania naszych okien dachowych. To ważny krok na drodze do osiągnięcia celu w zakresie zrównoważonego rozwoju, który nazywamy bardziej ekologicznym opakowaniem” – dodaje Jacek Siwiński.
Strategia Zrównoważonego Rozwoju Grupy VELUX, wprowadzona w życie w 2020 roku, to przewidziany na 10 lat proces transformacji, w ramach którego VELUX podejmuje pionierskie działania na rzecz klimatu i ochrony środowiska, aby osiągnąć neutralność emisyjną. W tym celu tworzy innowacyjne ekologiczne produkty i prowadzi działalność gospodarczą w sposób odpowiedzialny.
Więcej informacji na temat Strategii Zrównoważonego Rozwoju VELUX 2030 można znaleźć na stronie: Strategia Zrównoważonego Rozwoju 2030 - Dożywotnia Neutralność Węglowa (velux.pl)
____
1 Plastiku nie będą już zawierały opakowania okien dachowych następujących typów: GGL, GGU, GPL, GPU*, GZL, GLL, GLU, zarówno otwieranych ręcznie, jak i elektrycznych.
* W przypadku GPU na tym etapie projekt obejmuje wyłącznie okna otwierane ręcznie.
2 Program środowiskowy ONZ: https://www.unep.org/interactive/beat-plastic-pollution/
3 New Study Shows Plastic in Oceans Is on the Rise [Nowe badania pokazują, że rośnie ilość tworzyw sztucznych w oceanach] (nationalgeographic.com) i Single-Use Plastics [Tworzywa sztuczne jednorazowego użytku] 101 (2020), NRDC. [on-line] 9 kwietnia, adres: https://www.nrdc.org/stories/single-use-plastics-101 [dostęp 25 lutego 2021].

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej

Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu "Go Green with Taiwan"
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności
Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.
Infrastruktura
Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.
Polityka
Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.