Grupa VELUX prawie całkowicie usuwa tworzywa sztuczne z opakowań okien dachowych
Grupa VELUX ogłosiła, że 90%1 opakowań okien dachowych produkowane jest bez dodatku tworzyw sztucznych i wykonane z jednorodnego materiału opartego na papierze. Nowe opakowania oparte na papierze są stosowane we wszystkich najpopularniejszych oknach dachowych VELUX. Pozwoli to oszczędzić do 900 ton plastiku rocznie i ułatwi klientom utylizację odpadów opakowaniowych.
Na całym świecie co roku produkuje się 300 milionów ton odpadów plastikowych, a badacze szacują, że 60% tworzyw sztucznych wyprodukowanych od 1950 roku trafiło do śmieci lub do środowiska naturalnego.2 Dowiedziono, że jeżeli tworzywa sztuczne jednorazowego użytku trafią do nieodpowiednich miejsc, wywierają negatywny wpływ na różnorodność biologiczną oraz środowisko naturalne.3 Teraz opakowania okien dachowych VELUX zamiast plastiku będą zawierały tekturę posiadającą certyfikat Forest Stewardship Council (FSC).
Po wyeliminowaniu z opakowań komponentów ze styropianu klienci VELUX nie będą musieli marnować czasu na segregowanie i sortowanie odpadów, co sprawi, że utylizacja tych opakowań będzie tańsza i bardziej wydajna.
Dzięki tej zmianie ślad węglowy generowany przez opakowania okien dachowych Grupy VELUX obniżył się o 13%, co jest kluczowe dla realizacji celu Strategii Zrównoważonego Rozwoju, czyli stosowania do roku 2030 opakowań wykonanych z jednorodnego materiału pozbawionego całkowicie elementów z tworzyw sztucznych i nadającego się w 100% do recyklingu.
To również pierwszy krok na drodze do zdecydowanego przekształcenia sposobu prowadzenia działalności przez Grupę VELUX, w tym wprowadzanych na rynek produktów i rozwiązań, zgodnie ze równoważonym rozwojem.
„W firmie VELUX robimy, co w naszej mocy, aby nasza wspólna przyszłość była bardziej zrównoważona, stawiając w centrum decyzji związanych z produktami dobro naszej planety i środowiska naturalnego” — powiedział Jacek Siwiński, prezes VELUX Polska.
„Opakowanie to istotny element naszych produktów, musi więc być jak najbardziej przyjazne dla środowiska. Jesteśmy dumni z tego, że znacznie zredukowaliśmy ilość tworzyw sztucznych używanych do pakowania i zabezpieczania naszych okien dachowych. To ważny krok na drodze do osiągnięcia celu w zakresie zrównoważonego rozwoju, który nazywamy bardziej ekologicznym opakowaniem” – dodaje Jacek Siwiński.
Strategia Zrównoważonego Rozwoju Grupy VELUX, wprowadzona w życie w 2020 roku, to przewidziany na 10 lat proces transformacji, w ramach którego VELUX podejmuje pionierskie działania na rzecz klimatu i ochrony środowiska, aby osiągnąć neutralność emisyjną. W tym celu tworzy innowacyjne ekologiczne produkty i prowadzi działalność gospodarczą w sposób odpowiedzialny.
Więcej informacji na temat Strategii Zrównoważonego Rozwoju VELUX 2030 można znaleźć na stronie: Strategia Zrównoważonego Rozwoju 2030 - Dożywotnia Neutralność Węglowa (velux.pl)
____
1 Plastiku nie będą już zawierały opakowania okien dachowych następujących typów: GGL, GGU, GPL, GPU*, GZL, GLL, GLU, zarówno otwieranych ręcznie, jak i elektrycznych.
* W przypadku GPU na tym etapie projekt obejmuje wyłącznie okna otwierane ręcznie.
2 Program środowiskowy ONZ: https://www.unep.org/interactive/beat-plastic-pollution/
3 New Study Shows Plastic in Oceans Is on the Rise [Nowe badania pokazują, że rośnie ilość tworzyw sztucznych w oceanach] (nationalgeographic.com) i Single-Use Plastics [Tworzywa sztuczne jednorazowego użytku] 101 (2020), NRDC. [on-line] 9 kwietnia, adres: https://www.nrdc.org/stories/single-use-plastics-101 [dostęp 25 lutego 2021].
Polska branża paletowa wyprzedza PPWR
Recykling i odzysk odpadów receptami na nadprodukcję śmieci. Sprawdź, jak możesz
Instytut Zrównoważonego Rozwoju i Środowiska Uczelni Łazarskiego inicjuje Partne
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.
Farmacja
Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów
Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.
Ochrona środowiska
Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania
Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.