Hektar lasu od Somfy Polska
Drawbridge Media sp. z o.o.
ul. Nowogrodzka 10 lok. 6
00-511 WARSZAWA
w.kmita|media.drawbridge.pl| |w.kmita|media.drawbridge.pl
+48 604 16 17 92
www.drawbridge.pl
Hektar lasu od Somfy Polska
Wkrótce lasy w okolicach Warszawy zwiększą powierzchnię o blisko hektar. A wszystko dzięki realizowanej już drugi rok z rzędu w firmie Somfy Polska inicjatywie #WSomfykrecimyisadzimy.
Ta ekologiczna akcja prowadzona jest w ramach Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Rozwoju. Jej idea jest prosta. W ciągu miesiąca pracownicy Somfy, jednego z liderów branży automatyki domowej i budynkowej oraz wyposażenia smart, jeżdżą na rowerach i rolkach, biegają i spacerują, zamieniając „wypracowane” podczas tych aktywności kilometry i kalorie na sadzonki na zasadzie „1 kilometr lub 100 kalorii to jedno drzewko”. W ubiegłym roku jej uczestnikom udało się wykręcić i wybiegać 3100 km i tyle też drzewek zostało zasadzonych przez reprezentację Somfy w Nadleśnictwie Nawojowa (Beskid Sądecki). W tym roku wynik udało się poprawić i 3600 nowych sadzonek wzbogaci wiosną 2022 r. zasoby nadleśnictwa Celestynów koło Warszawy.
Może się wydawać, że to nie jest dużo, ale w obliczu coraz bardziej odczuwalnego kryzysu klimatycznego każda inicjatywa jest cenna. Leśnicy podkreślają, że jedno drzewo produkuje w ciągu roku tyle tlenu, ile zużywa go człowiek w ciągu 2 lat, a każdy hektar lasu pochłania rocznie ok. 200 ton niszczącego atmosferę dwutlenku węgla.
– Ochrona środowiska w Somfy to nie tylko ładnie brzmiące hasło, ale konkretne, codzienne decyzje. Już od kilku lat w ramach całej grupy Somfy funkcjonuje ekoprojekt o nazwie Act for Green, którego głównym założeniem jest odpowiedzialne podejście do projektowania produktów w celu minimalizowania ich wpływu na środowisko na każdym etapie życia. Natomiast inicjatywa #WSomfykręcimyisadzimy jest naszą własną, realizowaną już drugi rok z rzędu przez polski oddział firmy. „Naszą pasją jest zdrowy tryb życia, co roku udaje nam się wciągnąć do mini rywalizacji kolejnych kolegów i koleżanki z firmy”. Jak widać – z sukcesami – podkreśla autorka pomysłu Aleksandra Pyziak, marketing manager i ekoambasadorka w Somfy Polska.
Dziś technologia musi iść w parze z energooszczędnością, a wszystkie rozwiązania smart marki Somfy, które trafiają do domów, biurowców i obiektów użyteczności publicznej uwzględniają szeroko rozumiany kontekst środowiskowy. W Polsce to budynki są odpowiedzialne za ok. 38 proc. emisji gazów cieplarnianych. I właśnie w obszarze „zielonych budynków użyteczności publicznej” Somfy oferuje rozwiązania dynamicznych osłon fasadowych z systemem Animeo, dzięki którym można zmniejszyć ilość emitowanego CO2 nawet trzykrotnie. Somfy Polska jest również sygnatariuszem, podpisanej w maju br., wraz z 10 innymi podmiotami, Karty Zielonej Transformacji, która zakłada działania na rzecz ograniczenia emisji gazów cieplarnianych, śladu węglowego i odpowiedzialność ekologiczną. To jedna z pierwszych takich inicjatyw na naszym rynku.
Z kolei w ramach tworzenia „zielonych produktów”, Somfy osiągnęła w tym roku poziom 57 proc. rozwiązań dostępnych na rynku globalnym ze znakiem wspomnianego projektu Act for Green (do 2030 r. wszystkie mają spełniać jego warunki). Inne przykłady to choćby napędy Somfy, które w stanie czuwania pobierają już mniej niż 0,5 W energii, dzięki czemu w ciągu trzech lat udało się o 10 proc. zredukować emisję CO2, a aplikacja Help me by Somfy umożliwia instalację produktów firmy bez tradycyjnych papierowych instrukcji. Be smart, be eco!
Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu "Go Green with Taiwan"
Klątwa jednorazowego plastiku
Polacy coraz mniej zainteresowani zmianą klimatu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.