Hektar lasu od Somfy Polska
Drawbridge Media sp. z o.o.
ul. Nowogrodzka 10 lok. 6
00-511 WARSZAWA
w.kmita|media.drawbridge.pl| |w.kmita|media.drawbridge.pl
+48 604 16 17 92
www.drawbridge.pl
Hektar lasu od Somfy Polska
Wkrótce lasy w okolicach Warszawy zwiększą powierzchnię o blisko hektar. A wszystko dzięki realizowanej już drugi rok z rzędu w firmie Somfy Polska inicjatywie #WSomfykrecimyisadzimy.
Ta ekologiczna akcja prowadzona jest w ramach Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Rozwoju. Jej idea jest prosta. W ciągu miesiąca pracownicy Somfy, jednego z liderów branży automatyki domowej i budynkowej oraz wyposażenia smart, jeżdżą na rowerach i rolkach, biegają i spacerują, zamieniając „wypracowane” podczas tych aktywności kilometry i kalorie na sadzonki na zasadzie „1 kilometr lub 100 kalorii to jedno drzewko”. W ubiegłym roku jej uczestnikom udało się wykręcić i wybiegać 3100 km i tyle też drzewek zostało zasadzonych przez reprezentację Somfy w Nadleśnictwie Nawojowa (Beskid Sądecki). W tym roku wynik udało się poprawić i 3600 nowych sadzonek wzbogaci wiosną 2022 r. zasoby nadleśnictwa Celestynów koło Warszawy.
Może się wydawać, że to nie jest dużo, ale w obliczu coraz bardziej odczuwalnego kryzysu klimatycznego każda inicjatywa jest cenna. Leśnicy podkreślają, że jedno drzewo produkuje w ciągu roku tyle tlenu, ile zużywa go człowiek w ciągu 2 lat, a każdy hektar lasu pochłania rocznie ok. 200 ton niszczącego atmosferę dwutlenku węgla.
– Ochrona środowiska w Somfy to nie tylko ładnie brzmiące hasło, ale konkretne, codzienne decyzje. Już od kilku lat w ramach całej grupy Somfy funkcjonuje ekoprojekt o nazwie Act for Green, którego głównym założeniem jest odpowiedzialne podejście do projektowania produktów w celu minimalizowania ich wpływu na środowisko na każdym etapie życia. Natomiast inicjatywa #WSomfykręcimyisadzimy jest naszą własną, realizowaną już drugi rok z rzędu przez polski oddział firmy. „Naszą pasją jest zdrowy tryb życia, co roku udaje nam się wciągnąć do mini rywalizacji kolejnych kolegów i koleżanki z firmy”. Jak widać – z sukcesami – podkreśla autorka pomysłu Aleksandra Pyziak, marketing manager i ekoambasadorka w Somfy Polska.
Dziś technologia musi iść w parze z energooszczędnością, a wszystkie rozwiązania smart marki Somfy, które trafiają do domów, biurowców i obiektów użyteczności publicznej uwzględniają szeroko rozumiany kontekst środowiskowy. W Polsce to budynki są odpowiedzialne za ok. 38 proc. emisji gazów cieplarnianych. I właśnie w obszarze „zielonych budynków użyteczności publicznej” Somfy oferuje rozwiązania dynamicznych osłon fasadowych z systemem Animeo, dzięki którym można zmniejszyć ilość emitowanego CO2 nawet trzykrotnie. Somfy Polska jest również sygnatariuszem, podpisanej w maju br., wraz z 10 innymi podmiotami, Karty Zielonej Transformacji, która zakłada działania na rzecz ograniczenia emisji gazów cieplarnianych, śladu węglowego i odpowiedzialność ekologiczną. To jedna z pierwszych takich inicjatyw na naszym rynku.
Z kolei w ramach tworzenia „zielonych produktów”, Somfy osiągnęła w tym roku poziom 57 proc. rozwiązań dostępnych na rynku globalnym ze znakiem wspomnianego projektu Act for Green (do 2030 r. wszystkie mają spełniać jego warunki). Inne przykłady to choćby napędy Somfy, które w stanie czuwania pobierają już mniej niż 0,5 W energii, dzięki czemu w ciągu trzech lat udało się o 10 proc. zredukować emisję CO2, a aplikacja Help me by Somfy umożliwia instalację produktów firmy bez tradycyjnych papierowych instrukcji. Be smart, be eco!

Unijny cel klimatyczny do 2040 roku komentują organizacje pozarządowe

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

D. Joński: Nie wiemy, co zrobi Rosja za dwa–trzy lata. Według duńskiego wywiadu może zaatakować kraje nadbałtyckie i musimy być na to gotowi
Zdecydowana większość krajów unijnych wskazuje na potrzebę wzmocnienia zdolności obronnych Europy w obliczu coraz bardziej złożonego geopolitycznego tła. Wywiady zachodnich państw wskazują, że Rosja może rozpocząć konfrontację z NATO jeszcze przed 2030 rokiem. Biała księga w sprawie obronności europejskiej „Gotowość 2030” zakłada m.in. ochronę granic lądowych, powietrznych i morskich UE, a sztandarowym projektem ma być Tarcza Wschód. – W budzeniu Europy duże zasługi ma polska prezydencja – ocenia europoseł Dariusz Joński.
Transport
Duże magazyny energii przyspieszą rozwój transportu niskoemisyjnego w Europie. Przyszłością może być wodór służący jako paliwo i nośnik energii

Zmiany w europejskim transporcie przyspieszają. Trendem jest elektromobilność, zwłaszcza w ramach logistyki „ostatniej mili”. Jednocześnie jednak udział samochodów w pełni elektrycznych w polskich firmach spadł z 18 do 12 proc., co wpisuje się w szerszy europejski trend spowolnienia elektromobilności. Główne bariery to ograniczona liczba publicznych stacji ładowania, wysoka cena pojazdów i brak dostępu do odpowiedniej infrastruktury. – Potrzebne są odpowiednio duże magazyny taniej energii. Przyszłością przede wszystkim jest wodór – ocenia Andrzej Gemra z Renault Group.
Infrastruktura
W Polsce w obiektach zabytkowych wciąż brakuje nowoczesnych rozwiązań przeciwpożarowych. Potrzebna jest większa elastyczność w stosowaniu przepisów

Pogodzenie interesów konserwatorów, projektantów, inwestorów, rzeczoznawców i służby ochrony pożarowej stanowi jedno z największych wyzwań w zakresie ochrony przeciwpożarowej obiektów konserwatorskich. Pożary zabytków takich jak m.in. katedra Notre-Dame w Paryżu przyczyniają się do wprowadzania nowatorskich rozwiązań technicznych w zakresie ochrony przeciwpożarowej. W Polsce obowiązuje już konieczność instalacji systemów detekcji. Inwestorzy często jednak rezygnują z realizacji projektów dotyczących obiektów zabytkowych z uwagi na zmieniające się i coraz bardziej restrykcyjne przepisy czy też względy ekonomiczne.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.