Hektar lasu od Somfy Polska
Drawbridge Media sp. z o.o.
ul. Nowogrodzka 10 lok. 6
00-511 WARSZAWA
w.kmita|media.drawbridge.pl| |w.kmita|media.drawbridge.pl
+48 604 16 17 92
www.drawbridge.pl
Hektar lasu od Somfy Polska
Wkrótce lasy w okolicach Warszawy zwiększą powierzchnię o blisko hektar. A wszystko dzięki realizowanej już drugi rok z rzędu w firmie Somfy Polska inicjatywie #WSomfykrecimyisadzimy.
Ta ekologiczna akcja prowadzona jest w ramach Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Rozwoju. Jej idea jest prosta. W ciągu miesiąca pracownicy Somfy, jednego z liderów branży automatyki domowej i budynkowej oraz wyposażenia smart, jeżdżą na rowerach i rolkach, biegają i spacerują, zamieniając „wypracowane” podczas tych aktywności kilometry i kalorie na sadzonki na zasadzie „1 kilometr lub 100 kalorii to jedno drzewko”. W ubiegłym roku jej uczestnikom udało się wykręcić i wybiegać 3100 km i tyle też drzewek zostało zasadzonych przez reprezentację Somfy w Nadleśnictwie Nawojowa (Beskid Sądecki). W tym roku wynik udało się poprawić i 3600 nowych sadzonek wzbogaci wiosną 2022 r. zasoby nadleśnictwa Celestynów koło Warszawy.
Może się wydawać, że to nie jest dużo, ale w obliczu coraz bardziej odczuwalnego kryzysu klimatycznego każda inicjatywa jest cenna. Leśnicy podkreślają, że jedno drzewo produkuje w ciągu roku tyle tlenu, ile zużywa go człowiek w ciągu 2 lat, a każdy hektar lasu pochłania rocznie ok. 200 ton niszczącego atmosferę dwutlenku węgla.
– Ochrona środowiska w Somfy to nie tylko ładnie brzmiące hasło, ale konkretne, codzienne decyzje. Już od kilku lat w ramach całej grupy Somfy funkcjonuje ekoprojekt o nazwie Act for Green, którego głównym założeniem jest odpowiedzialne podejście do projektowania produktów w celu minimalizowania ich wpływu na środowisko na każdym etapie życia. Natomiast inicjatywa #WSomfykręcimyisadzimy jest naszą własną, realizowaną już drugi rok z rzędu przez polski oddział firmy. „Naszą pasją jest zdrowy tryb życia, co roku udaje nam się wciągnąć do mini rywalizacji kolejnych kolegów i koleżanki z firmy”. Jak widać – z sukcesami – podkreśla autorka pomysłu Aleksandra Pyziak, marketing manager i ekoambasadorka w Somfy Polska.
Dziś technologia musi iść w parze z energooszczędnością, a wszystkie rozwiązania smart marki Somfy, które trafiają do domów, biurowców i obiektów użyteczności publicznej uwzględniają szeroko rozumiany kontekst środowiskowy. W Polsce to budynki są odpowiedzialne za ok. 38 proc. emisji gazów cieplarnianych. I właśnie w obszarze „zielonych budynków użyteczności publicznej” Somfy oferuje rozwiązania dynamicznych osłon fasadowych z systemem Animeo, dzięki którym można zmniejszyć ilość emitowanego CO2 nawet trzykrotnie. Somfy Polska jest również sygnatariuszem, podpisanej w maju br., wraz z 10 innymi podmiotami, Karty Zielonej Transformacji, która zakłada działania na rzecz ograniczenia emisji gazów cieplarnianych, śladu węglowego i odpowiedzialność ekologiczną. To jedna z pierwszych takich inicjatyw na naszym rynku.
Z kolei w ramach tworzenia „zielonych produktów”, Somfy osiągnęła w tym roku poziom 57 proc. rozwiązań dostępnych na rynku globalnym ze znakiem wspomnianego projektu Act for Green (do 2030 r. wszystkie mają spełniać jego warunki). Inne przykłady to choćby napędy Somfy, które w stanie czuwania pobierają już mniej niż 0,5 W energii, dzięki czemu w ciągu trzech lat udało się o 10 proc. zredukować emisję CO2, a aplikacja Help me by Somfy umożliwia instalację produktów firmy bez tradycyjnych papierowych instrukcji. Be smart, be eco!

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej

Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu "Go Green with Taiwan"

Klątwa jednorazowego plastiku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.