Komunikaty PR

Jak samorządowcy mogą mówić o zmianach klimatu? Przystępnie!

2022-03-09  |  12:00
Biuro prasowe

Ministerstwo Klimatu i Środowiska w ramach kampanii „Nasz Klimat” przygotowało pakiet edukacyjno-informacyjny dla jednostek samorządowych w naszym kraju. W nowoczesnym opracowaniu znalazły się materiały edukacyjne, przykłady dobrych praktyk z Polski i innych krajów, a także nowatorskie materiały graficzne do adaptacji według potrzeb konkretnej gminy. Dokumenty pomogą samorządowcom w przekazywaniu wiedzy o zmianach klimatu w przystępny sposób. Pakiet można pobrać ze strony: www.gov.pl/web/edukacja-ekologiczna/klimat-dla-samorzadu.

Ministerstwo Klimatu i Środowiska realizuje kampanię edukacyjną „Nasz Klimat”. Głównym celem działań jest promowanie ekologicznych postaw i nawyków wśród Polaków, budowanie wrażliwości społecznej w zakresie dbania o stan środowiska naturalnego oraz edukacja nt. konsekwencji zmian klimatu i globalnego ocieplenia.

Niezwykle istotnym elementem kampanii jest komunikacja do administracji lokalnego samorządu terytorialnego. W tym zakresie powstały unikatowe materiały edukacyjno-informacyjne do adaptacji i wykorzystania wśród pracowników administracji publicznej oraz mieszkańców gminy.

Pakiet podzielony jest na dwie części – informacyjną oraz graficzno-edukacyjną.

W części informacyjnej znalazły się:

  • Kompendium wiedzy o klimacie – informator dla władz gminy i pracowników administracji. W przystępny i klarowny sposób przybliża najważniejsze zagadnienia związane ze zmianami klimatu.
  • Przykłady dobrych praktyk realizowanych w Polsce – dokument inspiracyjny, który pomoże zapoznać się z najlepszymi inwestycjami i działalnością jednostek samorządowych na rzecz ochrony klimatu w Polsce.
  • Przykłady dobrych praktyk realizowanych w innych krajach – dokument inspiracyjny, który pomoże zapoznać się z najlepszymi inwestycjami i działalnością władz na rzecz ochrony klimatu w Europie i na świecie.

Drugą część pakietu stanowią materiały do wykorzystania w przestrzeni on-line, a także profesjonalnie przygotowane do druku. W części graficzno-edukacyjnej znalazły się:

  • Animacja o OZE: „Zielona energia i odnawialne źródła energii – czym są i jak można je wykorzystać?”
  • Banner internetowy przybliżający tematykę retencji wody.
  • Plakat informacyjny o wydarzeniu organizowanym na terenie gminy – dokument utrzymany w motywie graficznym kampanii jest łatwy do zaadaptowania na własne potrzeby. Może być wykorzystywany jako zapowiedź wydarzenia organizowanego w gminie.
  • Broszura informacyjna, która w jasny i przyjazny sposób wyjaśnia najważniejsze pojęcia z zakresu ochrony klimatu. Może być praktycznym, podręcznym informatorem dla pracowników urzędu gminy lub innych jednostek samorządowych. Można ją również traktować jako mini-kompendium wiedzy o klimacie dla mieszkańców.
  • Ulotka dwustronna, na której zaprezentowano informacje na temat gospodarki o obiegu zamkniętym.
  • Key Visual kampanii, czyli motyw graficzny kampanii „Nasz Klimat”. Plik może być wykorzystany do zastosowania w materiałach promocyjnych gminy – np. na kubkach, torbach wielorazowych czy innych gadżetach.
  • Tapeta na pulpit z kalendarzem – zestaw tapet na pulpit na 12 miesięcy z ekonawykami do wdrożenia w każdym miesiącu.
  • Naklejki z zasadami segregacji odpadów.
  • Prezentacja z listą eko-miejsc w gminie – atrakcyjna wizualnie prezentacja do uzupełnienia według potrzeb i możliwości danej gminy. Prezentacja może służyć pracownikom urzędów, a także mieszkańcom.
  • Szablon dobrych praktyk – gotowy szablon prezentacji w programie Power Point do wpisania najważniejszych dobrych praktyk wdrożonych w gminie (np. zdjęcia autobusów hybrydowych, nowe kosze, oświetlenie led w parku itp.). Taka prezentacja przyda się władzom gminy lub pracownikom administracyjnym do podsumowania działań na rzecz ochrony klimatu. Następnie może też być wykorzystywana jako aplikacja do różnego rodzaju konkursów, do przedstawiania na posiedzeniach, spotkaniach, do edukowania dzieci i młodzieży – najmłodszych mieszkańców gminy.

Pakiety można pobrać ze strony kampanii w zakładce „Klimat dla samorządu”: https://www.gov.pl/web/edukacja-ekologiczna/klimat-dla-samorzadu. Materiały zostały również rozesłane do urzędów gmin drogą mailową.

Więcej informacji o kampanii można znaleźć na stronie http://www.naszklimat.gov.pl/.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej Biuro prasowe
2025-01-21 | 06:00

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej

Zgodnie z danymi Bloomberg NEF, Amazon jest 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej, Globalny lider e-commerce i jedna
Ochrona środowiska Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu Go Green with Taiwan
2024-12-19 | 15:00

Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu "Go Green with Taiwan"

Trzy zespoły z Wielkiej Brytanii, Węgier i Filipin zdobyły główne nagrody o wartości 20 000 dolarów za swoje innowacyjne i zrównoważone projekty. W konkursie wzięło
Ochrona środowiska Klątwa jednorazowego plastiku
2024-12-19 | 10:00

Klątwa jednorazowego plastiku

Mimo, że przepisy dyrektywy SUP funkcjonują w Polsce już ponad półtora roku, większość Polaków nie dostrzegła żadnej istotnej zmiany w kwestii opakowań, redukcji plastiku

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy apelują o deregulację i stabilny system podatkowy. Obecne przepisy są szczególnie uciążliwe dla małych i średnich firm

Deregulacja pozostaje jednym z najważniejszych wyzwań dla polskiej gospodarki. Uproszczenie przepisów i zmniejszenie biurokracji to czynniki, które mogą się przyczynić do wzrostu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw i poprawy warunków prowadzenia działalności gospodarczej – wynika z analiz Business Centre Club.  Na potrzebę deregulacji i stabilnego systemu podatkowego wskazywali przedsiębiorcy nagrodzeni w finale 32. edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu, którego organizatorem jest Business Centre Club.

Konsument

W tym roku 70 proc. odpadów szklanych powinno trafić do recyklingu. Polska sporo poniżej tego poziomu

W Polsce co roku zbierane jest ok. 750 tys. t szkła, czyli nieco ponad połowa szklanych opakowań wprowadzonych na rynek. W dodatku 20 proc. zebranego surowca to zanieczyszczenia innymi materiałami, np. ceramiką czy porcelaną, które nie nadają się do recyklingu. Polska traci na tym ok. 400 tys. t szkła, które mogłoby zostać ponownie przetworzone i wykorzystane. Duża część tej straty to efekt nieodpowiedniej segregacji i niskiej świadomości konsumentów. Zgodnie z wymogami UE w tym roku odsetek zebranego szkła powinien sięgnąć 70 proc.

Firma

Coraz więcej firm decyduje się na automatyzację procesów. Zwroty z inwestycji są możliwe już w ciągu kilku miesięcy

Chociaż odsetek firm wdrażających automatyzację rośnie, to wciąż wiele przedsiębiorstw nie wie, czym ten proces jest i jakie się z nim wiążą korzyści. Tymczasem badania rynkowe wskazują, że przedsiębiorstwa inwestujące w obszar automatyzacji i sztucznej inteligencji są bardziej efektywne i osiągają lepsze wyniki, a zwrot z inwestycji możliwy jest już w ciągu pierwszych kilku miesięcy od wdrożenia. – Warunkiem jest jednak wybór właściwego procesu do zautomatyzowania i odpowiednie przygotowanie go do tej zmiany – podkreślają eksperci platformy FlowDog.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.