Komunikaty PR

Już za tydzień wirtualna konferencja UNESCO na temat wody

2022-01-05  |  01:00
Biuro prasowe

Między 11 a 14 stycznia br. odbędzie się druga edycja konferencji EauMega. To międzynarodowe, otwarte wydarzenie on-line z udziałem naukowców, decydentów i operatorów, którzy będą dyskutować o rozwiązaniach największych wyzwań wodnych w megamiastach. Jednym z partnerów konferencji został Xylem – wiodąca globalna firma zajmująca się technologią wodną, która intensywnie działa na rzecz dostępu do bezpiecznej, czystej wody w każdym zakątku świata.

Dostarczanie usług wodnych w największych na świecie miejskich aglomeracjach, które liczą więcej niż 10 mln mieszkańców (spośród których największym na świecie jest Tokio), to ogromne wyzwanie. Tym bardziej, że efektem szybkiego, gwałtownego rozwoju megamiast często jest degradacja środowiska.

Z tego powodu niezbędne jest połączenie sił – podmiotów naukowych, świata polityki i doświadczonych firm z branży, jak Xylem – co wspomoże wypracowanie najlepszych praktyk, które pozwolą ograniczyć zmiany klimatyczne. Prowadzenie dialogu interesariuszom ma umożliwić aktywacja wspólnej platformy „Megacities Alliance for Water and Climate” (MAWaC).

MAWaC to międzynarodowe forum współpracy, w ramach którego megamiasta będą uczyć się od siebie nawzajem, wymieniać najlepszymi praktykami, współpracować z odpowiednimi partnerami technicznymi, akademickimi czy finansowymi, a także projektować i wdrażać własne rozwiązania wspierające rozwiązanie wyzwań klimatycznych. Sojusz został powołany na konferencji COP21, która odbyła się w grudniu 2015 r. w Paryżu.

Jako Xylem nieustannie rozwijamy technologie i metody, które pomagają społecznościom przewidywać, przygotowywać się i reagować na skutki zmian klimatycznych oraz urbanizacji. Właśnie dlatego bycie gospodarzem konferencji takich jak ta, promujących wymianę najlepszych praktyk w celu ochrony zasobów naszej planety dla przyszłych pokoleń, jest dla nas tak istotne – powiedział Hayati Yarkadas, President for Water Infrastructure w firmie Xylem.

Z racji tego, że UNESCO rozpoczyna globalne konsultacje wśród interesariuszy związanych z tematyką megamiast, tworząc tym samym ramy współpracy w zakresie wody i klimatu, cieszymy się, że Xylem został uczestnikiem tegorocznego wydarzenia. Firma odegra z pewnością dużą rolę w wymianie doświadczeń i najlepszych praktyk na temat współpracy pomiędzy specjalistami w zakresie technologii, środowiskiem akademickim, finansowym i politykami. Pozwoli to opracować i wdrożyć odpowiedzi na wyzwania związane ze zmianami klimatu – dodał Abou Amani, dyrektor Wydziału Nauk o Wodzie i sekretarz Międzyrządowego Programu Hydrologicznego UNESCO (IHP).

EauMega 2022 odbędzie się w dn. 11-14 stycznia 2022 r. w siedzibie UNESCO w Paryżu.

Dzięki otwartemu dostępowi on-line, udział w konferencji jest darmowy. Link do rejestracji na wydarzenie: https://en.unesco.org/events/eaumega

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej Biuro prasowe
2025-01-21 | 06:00

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej

Zgodnie z danymi Bloomberg NEF, Amazon jest 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej, Globalny lider e-commerce i jedna
Ochrona środowiska Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu Go Green with Taiwan
2024-12-19 | 15:00

Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu "Go Green with Taiwan"

Trzy zespoły z Wielkiej Brytanii, Węgier i Filipin zdobyły główne nagrody o wartości 20 000 dolarów za swoje innowacyjne i zrównoważone projekty. W konkursie wzięło
Ochrona środowiska Klątwa jednorazowego plastiku
2024-12-19 | 10:00

Klątwa jednorazowego plastiku

Mimo, że przepisy dyrektywy SUP funkcjonują w Polsce już ponad półtora roku, większość Polaków nie dostrzegła żadnej istotnej zmiany w kwestii opakowań, redukcji plastiku

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.