Maczfit gra w zielone – marka deklaruje szereg proekologicznych zmian
Maczfit podjął szereg wewnętrznych zmian mających na celu wsparcie ochrony środowiska. Firma poinformowała, że zakład produkcyjny, w którym na co dzień przygotowywane są posiłki, m.in. dzięki zakupionej farmie fotowoltaicznej jest zasilany wyłącznie zieloną energią. Po wielu testach marka zdecydowała się także na wprowadzenie jasnych tacek, które w 100% nadają się do recyklingu, a tym samym mogą być przetworzone na dowolny produkt i ponownie wykorzystane. Ponadto wprowadzono do użytku jedynie sztućce bambusowe, a także papierowe torby od nowego dostawcy, posiadającego certyfikat FSC.
Wraz ze wzrostem zainteresowania dietą pudełkową pojawiły się również opinie na temat produkowanej przez branżę cateringów dietetycznych ilości plastiku. Tym samym podano w wątpliwość pozytywny wpływ rozwiązania na kwestie związane z ochroną środowiska. Marka Maczfit, która od lat odpowiada na potrzeby i życzenia klientów, a także angażuje się w liczne inicjatywy społeczne, podjęła istotne, proekologiczne działania. Lider na rynku cateringów dietetycznych poinformował, że zakład produkcyjny, w którym pracują pracownicy Maczfit, m.in. dzięki zakupieniu farmy fotowoltaicznej zasilany jest wyłącznie zieloną energią. Zdecydowano się także na zmianę tacek, w których na co dzień klienci otrzymują swoje posiłki. Nowe – wyprodukowane z przetworzonego już plastiku, w 100% nadają się do recyklingu, a tym samym mogą być przetworzone na dowolny produkt i ponownie wykorzystane.
- Maczfit jest przede wszystkim firmą świadomą, zaangażowaną w kwestie nie tylko społeczne, ale również proekologiczne. Nieustannie poszukujemy rozwiązań mających na celu poprawę jakości świadczonych przez nas usług. Zmieniamy nawyki żywieniowe Polaków na lepsze, ale nie zapominamy również o wdrażaniu zmian wewnętrznych. Z dumą informujemy, że jesteśmy firmą wykorzystującą wyłącznie zieloną energię! – mówi Anna Chylewska, dyrektor operacyjno-wykonawcza marki Maczfit.
Kolejnym działaniem, które zrealizowała marka, jest wprowadzenie do użytku wyłącznie sztućców bambusowych. Firma zdecydowała się także na podjęcie współpracy z producentem papierowych toreb posiadającym uznany certyfikat FSC (Forest Stewardship Council). Gwarantuje on, że surowce, z których są wykonane, pochodzą ze sprawdzonych i odpowiedzialnych źródeł, co stanowi istotną wartość dodaną. Maczfit nie zapomina również o tym, jak istotna jest rola pszczół miodnych jako zapylaczy roślin, które spożywamy na co dzień. Obecnie, w dobie powszechnej chemizacji rolnictwa i zanieczyszczenia środowiska, ubywa ich w zastraszająco szybkim tempie, dlatego tak istotne jest dbanie o te owady. Firma już od kilku lat pochwalić się może posiadaniem własnych uli.
– Zmiana sztućców, tacek oraz toreb, których używamy na co dzień, to nasz kolejny krok w stronę ochrony środowiska. Już teraz mogę jednak zapewnić, że pracujemy nad kolejnymi, ekologicznymi rozwiązaniami – dodaje Anna Chylewska.
Marka Maczfit, słynąca z posiłków o restauracyjnym smaku, jest pionierem innowacji w swojej branży. Firma wprowadziła na rynek m.in. mobilną aplikację do zarządzania zamówieniami oraz dietę z wyborem dań, w ramach której klienci mają do wyboru aż 25 posiłków każdego dnia.
Więcej o ekologicznych działaniach marki na stronie https://www.maczfit.pl/EkoMaczfit oraz blogu Maczfit https://www.maczfit.pl/blog/.

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej

Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu "Go Green with Taiwan"

Klątwa jednorazowego plastiku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy apelują o deregulację i stabilny system podatkowy. Obecne przepisy są szczególnie uciążliwe dla małych i średnich firm
Deregulacja pozostaje jednym z najważniejszych wyzwań dla polskiej gospodarki. Uproszczenie przepisów i zmniejszenie biurokracji to czynniki, które mogą się przyczynić do wzrostu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw i poprawy warunków prowadzenia działalności gospodarczej – wynika z analiz Business Centre Club. Na potrzebę deregulacji i stabilnego systemu podatkowego wskazywali przedsiębiorcy nagrodzeni w finale 32. edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu, którego organizatorem jest Business Centre Club.
Konsument
W tym roku 70 proc. odpadów szklanych powinno trafić do recyklingu. Polska sporo poniżej tego poziomu

W Polsce co roku zbierane jest ok. 750 tys. t szkła, czyli nieco ponad połowa szklanych opakowań wprowadzonych na rynek. W dodatku 20 proc. zebranego surowca to zanieczyszczenia innymi materiałami, np. ceramiką czy porcelaną, które nie nadają się do recyklingu. Polska traci na tym ok. 400 tys. t szkła, które mogłoby zostać ponownie przetworzone i wykorzystane. Duża część tej straty to efekt nieodpowiedniej segregacji i niskiej świadomości konsumentów. Zgodnie z wymogami UE w tym roku odsetek zebranego szkła powinien sięgnąć 70 proc.
Firma
Coraz więcej firm decyduje się na automatyzację procesów. Zwroty z inwestycji są możliwe już w ciągu kilku miesięcy

Chociaż odsetek firm wdrażających automatyzację rośnie, to wciąż wiele przedsiębiorstw nie wie, czym ten proces jest i jakie się z nim wiążą korzyści. Tymczasem badania rynkowe wskazują, że przedsiębiorstwa inwestujące w obszar automatyzacji i sztucznej inteligencji są bardziej efektywne i osiągają lepsze wyniki, a zwrot z inwestycji możliwy jest już w ciągu pierwszych kilku miesięcy od wdrożenia. – Warunkiem jest jednak wybór właściwego procesu do zautomatyzowania i odpowiednie przygotowanie go do tej zmiany – podkreślają eksperci platformy FlowDog.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.