Maczfit gra w zielone – marka deklaruje szereg proekologicznych zmian
Maczfit podjął szereg wewnętrznych zmian mających na celu wsparcie ochrony środowiska. Firma poinformowała, że zakład produkcyjny, w którym na co dzień przygotowywane są posiłki, m.in. dzięki zakupionej farmie fotowoltaicznej jest zasilany wyłącznie zieloną energią. Po wielu testach marka zdecydowała się także na wprowadzenie jasnych tacek, które w 100% nadają się do recyklingu, a tym samym mogą być przetworzone na dowolny produkt i ponownie wykorzystane. Ponadto wprowadzono do użytku jedynie sztućce bambusowe, a także papierowe torby od nowego dostawcy, posiadającego certyfikat FSC.
Wraz ze wzrostem zainteresowania dietą pudełkową pojawiły się również opinie na temat produkowanej przez branżę cateringów dietetycznych ilości plastiku. Tym samym podano w wątpliwość pozytywny wpływ rozwiązania na kwestie związane z ochroną środowiska. Marka Maczfit, która od lat odpowiada na potrzeby i życzenia klientów, a także angażuje się w liczne inicjatywy społeczne, podjęła istotne, proekologiczne działania. Lider na rynku cateringów dietetycznych poinformował, że zakład produkcyjny, w którym pracują pracownicy Maczfit, m.in. dzięki zakupieniu farmy fotowoltaicznej zasilany jest wyłącznie zieloną energią. Zdecydowano się także na zmianę tacek, w których na co dzień klienci otrzymują swoje posiłki. Nowe – wyprodukowane z przetworzonego już plastiku, w 100% nadają się do recyklingu, a tym samym mogą być przetworzone na dowolny produkt i ponownie wykorzystane.
- Maczfit jest przede wszystkim firmą świadomą, zaangażowaną w kwestie nie tylko społeczne, ale również proekologiczne. Nieustannie poszukujemy rozwiązań mających na celu poprawę jakości świadczonych przez nas usług. Zmieniamy nawyki żywieniowe Polaków na lepsze, ale nie zapominamy również o wdrażaniu zmian wewnętrznych. Z dumą informujemy, że jesteśmy firmą wykorzystującą wyłącznie zieloną energię! – mówi Anna Chylewska, dyrektor operacyjno-wykonawcza marki Maczfit.
Kolejnym działaniem, które zrealizowała marka, jest wprowadzenie do użytku wyłącznie sztućców bambusowych. Firma zdecydowała się także na podjęcie współpracy z producentem papierowych toreb posiadającym uznany certyfikat FSC (Forest Stewardship Council). Gwarantuje on, że surowce, z których są wykonane, pochodzą ze sprawdzonych i odpowiedzialnych źródeł, co stanowi istotną wartość dodaną. Maczfit nie zapomina również o tym, jak istotna jest rola pszczół miodnych jako zapylaczy roślin, które spożywamy na co dzień. Obecnie, w dobie powszechnej chemizacji rolnictwa i zanieczyszczenia środowiska, ubywa ich w zastraszająco szybkim tempie, dlatego tak istotne jest dbanie o te owady. Firma już od kilku lat pochwalić się może posiadaniem własnych uli.
– Zmiana sztućców, tacek oraz toreb, których używamy na co dzień, to nasz kolejny krok w stronę ochrony środowiska. Już teraz mogę jednak zapewnić, że pracujemy nad kolejnymi, ekologicznymi rozwiązaniami – dodaje Anna Chylewska.
Marka Maczfit, słynąca z posiłków o restauracyjnym smaku, jest pionierem innowacji w swojej branży. Firma wprowadziła na rynek m.in. mobilną aplikację do zarządzania zamówieniami oraz dietę z wyborem dań, w ramach której klienci mają do wyboru aż 25 posiłków każdego dnia.
Więcej o ekologicznych działaniach marki na stronie https://www.maczfit.pl/EkoMaczfit oraz blogu Maczfit https://www.maczfit.pl/blog/.
Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu "Go Green with Taiwan"
Klątwa jednorazowego plastiku
Polacy coraz mniej zainteresowani zmianą klimatu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.