Komunikaty PR

Rituals wkracza w rok 2022 z certyfikacją B Corp

2022-01-12  |  15:00
Biuro prasowe

Marka kosmetyków luksusowych Rituals Cosmetics ma przyjemność ogłosić, że została certyfikowaną B CorporationTM. Rituals dołącza do rosnącego w siłę ruchu, zrzeszającego uznane marki, które wykorzystują siłę swojego biznesu, by tworzyć bardziej inkluzywny, zrównoważony i sprawiedliwy rynek, jednocześnie spełniając najwyższe standardy w kwestiach społecznych i środowiskowych. Zdobycie certyfikacji to dopiero początek – jej przyznanie rozpoczyna nowy etap transformacji marki w kierunku modelu biznesowego nastawionego na konkretny cel. Certyfikat pozwala określać bardziej ambitne cele zrównoważonego rozwoju, rok po roku.

Dzięki certyfikacji B CorpTM marka Rituals udowadnia, że tworzenie produktów luksusowych przyczyniających się do poprawy samopoczucia może iść w parze ze świadomym stylem życia, który ma na uwadze również dobro planety. Rituals z dumą dołącza do społeczności podobnych sobie biznesów, które wykorzystują swój potencjał ekonomiczny w dobrym celu. Na świecie jest już ponad 4000 B Corps w 153 branżach i w 77 krajach. Raymond Cloosterman, właściciel i założyciel kultowej marki zapewniającej dobre samopoczucie, mówi: Jestem więcej niż dumny ze zdobycia certyfikacji B Corp jako marki, która prawdziwie dba o zrównoważoną przyszłość. W Rituals dokładamy wszelkich starań, by robić więcej i więcej dla ludzi i dla planety, dlatego to dla nas ogromny zaszczyt dołączyć do globalnego ruchu zrzeszającego odpowiedzialne organizacje, którym zależy na przyspieszeniu zmian na lepsze.

Od momentu założenia firmy 20 lat temu Rituals nieustannie obiera za główny cel wspieranie dobrego samopoczucia swoich klientów. Naszą pasją jest, i zawsze była, przemiana codziennych rytuałów w chwile warte zapamiętania – tak, by nasi klienci mogli zwolnić i na nowo odnaleźć szczęście w najmniejszych rzeczach. Naszą bogatą kolekcją luksusowych, lecz przystępnych cenowo produktów do domu i pielęgnacji ciała, chcemy zainspirować konsumentów do tego, by na chwilę odeszli od gorączkowego szału codziennego życia. By zatrzymali się i zadbali o taki moment w trakcie swojego intensywnego dnia, w którym skupią się wyłącznie na swoim dobrym samopoczuciu.

Zdobycie certyfikatu B CorpTM czyni markę Rituals jednym z liderów w sektorze beauty, któremu udało się przejść przez rygorystyczną procedurę, prowadzącą do uzyskania najbardziej uznanej na świecie certyfikacji zrównoważonego rozwoju. Jako marka przykładamy wielką wagę nie tylko do dobrego samopoczucia naszych klientów i fanów, ale także do dobrostanu planety i jej zasobów. Nasz nowy status B Corp to zaledwie początek pełnej zaangażowania, niekończącej się podróży w kierunku zrównoważonego dobrostanu ludzi i planety.

Na naszej drodze do transformacji wyznaczyliśmy sobie trzy filary:

Czystość, Świadomość i Troska (Clean, Conscious & Caring)*

‘Czystość’ (Clean) to sprawdzone, wysokiej jakości produkty oraz starannie dobrane, naturalne składniki. W filarze ‘Świadomość’ (Conscious) skupiamy się na dokonywaniu zrównoważonych środowiskowo wyborów dotyczących naszych opakowań i naszej działalności, zaś filar ‘Troska’ (Caring) dotyczy wspierania i rozwijania programów przyczyniających się do tworzenia społeczeństw o pogłębionej świadomości.

Poniżej znajduje się podsumowanie działań, które już podjęliśmy:

CZYSTOŚĆ (CLEAN)

·       70% produktów posiada ponad 90% składników naturalnego pochodzenia. I każdego dnia ich przybywa.

·       Wszystkie produkty oceniamy przy użyciu naszego narzędzia Clean & Conscious w zakresie ich obiegu, biodegradowalności, śladu węglowego oraz naturalnego pochodzenia. 

·       Wszystkie nasze produkty mają czysty, odpowiedzialnie dobrany skład i są przebadane dermatologicznie, by zapewnić nie tylko skuteczność ich działania, ale także bezpieczeństwo dla skóry.

ŚWIADOMOŚĆ (CONSCIOUS)

·       Oferujemy szeroką gamę ekologicznych opakowań uzupełniających. Dla każdej kolekcji zapewniamy możliwość ponownego napełnienia opakowań od kremów do ciała, mydła do rąk, patyczków zapachowych, zapachów do samochodu i produktów do pielęgnacji skóry. Dla przykładu, wykorzystanie naszego opakowania uzupełniającego krem do ciała pozwala zredukować produkcję CO2 nawet o 70%, zmniejszyć zużycie energii o 65% i oszczędzić 45% na zużyciu wody. Ponadto, zastąpiliśmy większość naszych opakowań PET plastikiem z odzysku. 

·       95% naszych produktów jest wytwarzanych w Europie. Współpracujemy tylko z odpowiedzialnymi dostawcami, których aktywnie monitorujemy i zachęcamy do nieustającego ulepszania ich działań w kwestiach społecznych i środowiskowych.

·       Wszystkie nasze sklepy i biura działają dzięki ekologicznej energii elektrycznej. Ponadto, w naszych sklepach korzystamy z energooszczędnych żarówek LED i urządzeń oszczędzających wodę.

TROSKA (CARING)

·       Rituals z dumą wspiera inicjatywy społeczne, takie jak Tiny Miracles od 2011 roku, pomagając kobietom w Bombaju, a także fundację Super Chill, która zajmuje się zapoznawaniem dzieci z treningiem mindfulness. 

·       Nasze forum ds. różnorodności i inkluzywności (Diversity & Inclusion board) dyskutuje o naszej kulturze, ustala plany, a jego aktualnym celem jest osiągnięcie równowagi płciowej (obecnie 60/40%) w naszym senior managemencie (International MT) do 2023 roku.

·       Wszyscy pracownicy naszej głównej siedziby przyczyniają się do co najmniej jednego Karma Day każdego roku. To ponad 7,5 tysiąca godzin wolontariatu.

Niki Schilling, Dyrektor ds. Innowacji i Zrównoważonego Rozwoju w Rituals Cosmetics mówi: Certyfikat B Corp to forma oficjalnego uznania dla naszego zaangażowania i naszych wysiłków włożonych w kwestie związane ze zrównoważonym dobrostanem. Ta misja nie przestanie przyświecać naszym działaniom, to ciągła, nieustająca podróż, która zawsze będzie zakorzeniona w trzech filarach: czystości, świadomości i trosce.

Co dalej? Przyznanie certyfikacji B Corp wyznacza istotny moment uznania, potwierdza, że jesteśmy na właściwej drodze i zapewnia nam ramy do dalszego ulepszania naszej działalności. 

Nasze najważniejsze cele** to: 

·       W 2022 roku zamierzamy dopracować nasze cele związane z emisją gazów cieplarnianych w ramach Scope 1, 2 i 3, tak, by skala redukcji pokrywała się z wymaganiami Porozumienia Paryskiego, co zaprowadzi nas do zużycia energii na poziomie zerowym netto: dokonamy jak najszybciej znaczącej redukcji emisji dwutlenku węgla, a następnie zneutralizujemy pozostałości z emisji. 

·       Do 2023 roku składy wszystkich naszych produktów będą zawierały co najmniej 90% składników pochodzenia naturalnego.

·       Do 2025 roku wszystkie nasze opakowania będą nadawały się do ponownego napełnienia, recyklingu i/lub będą wykonane z materiałów z recyklingu.

·       Do 2025 roku średnia ocena produktu w naszym narzędziu ewaluacyjnym Clean & Conscious wzrośnie z 63+ do 80+. 

·       Do 2025 roku wszystkie nasze produkty będą nadawać się do ponownego napełnienia, recyklingu i/lub będą wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu.

Hubertine Roessingh, Executive Director w B Lab Benelux, mówi: Bardzo się cieszymy, że możemy powitać na pokładzie B Corp markę w tym punkcie zwrotnym, gdy świat potrzebuje, by coraz więcej firm wykorzystywało swój biznesowy potencjał w dobrym celu. Zaangażowanie marki Rituals w nieustający rozwój oraz determinacja, by długoterminowo wnosić wartość do życia społeczności, pracowników, dostawców, klientów, a także nieść dobro środowisku – to wszystko doskonale widać w ogólnym wyniku firmy w ramach oceny B Impact. Gratulujemy marce Rituals i z niecierpliwością czekamy, aż będzie inspirować inne firmy, by podążały jej ścieżką i jednoczyły się w ramach B Corp jako marki beauty, które chcą coś zmienić!

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska W całej Polsce zmieniali otoczenie na lepsze – podsumowanie trzeciej edycji Kręc Biuro prasowe
2024-04-25 | 08:00

W całej Polsce zmieniali otoczenie na lepsze – podsumowanie trzeciej edycji Kręc

Razem po czystsze środowisko W czasie kampanii Kręci Nas Recykling – między 21 marca a 22 kwietnia, na terenie całego kraju zorganizowanych zostało ponad 70 akcji sprzątania
Ochrona środowiska Jak przygotować się do sprzątania okolicy? [CHECKLISTA]
2024-04-22 | 15:00

Jak przygotować się do sprzątania okolicy? [CHECKLISTA]

Śmieci to zmora naszych czasów. Wróg, o tyle niebezpieczny, że za rozprzestrzenia się w zastraszającym tempie po niemal całej planecie, a czas jego rozkładu jest zazwyczaj
Ochrona środowiska Dzień Ziemi już 22.04, w tym roku pod hasłem Planeta kontra tworzywa sztuczne
2024-04-17 | 01:00

Dzień Ziemi już 22.04, w tym roku pod hasłem "Planeta kontra tworzywa sztuczne"

22 kwietnia obchodzimy Dzień Ziemi - święto ustanowione w 1970 roku, które ma na celu promowanie postaw proekologicznych i uświadamianie problemów ochrony środowiska. W tym roku

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.