Komunikaty PR

Rusza nabór miast do programu LeadAir na rzecz neutralności klimatycznej

2022-01-18  |  01:00
Biuro prasowe

10 stycznia rusza nabór do trzeciej edycji programu LeadAir, organizowanego przez Forum Energii. Jego celem jest wsparcie samorządów w osiągnięciu neutralności klimatycznej poprzez indywidualne, długoterminowe doradztwo ekspertów i ekspertek, wymianę wiedzy i doświadczeń oraz proponowanie praktycznych rozwiązań dopasowanych do specyfiki i potrzeb danego miasta. Wybranych zostanie 15 miast, które otrzymają bezpłatne wsparcie merytoryczne w obszarze m.in. ogrzewnictwa, energetyki, transportu, zarządzania i komunikacji.

 

Zła jakość powietrza w Europie

Polskie miasta zajmują niechlubne czołowe miejsca w rankingach zanieczyszczeń powietrza. Dane
Europejskiej Agencji Środowiska1 wskazują, że około 90% mieszkańców europejskich miast jest
narażonych na zanieczyszczenia ozonem, dwutlenkiem azotu i cząstkami stałymi (PM) w stężeniach
mogących zagrażać zdrowiu ludzi. Zanieczyszczenie powietrza jest naszym wspólnym problemem.
Ponadto przed polskimi miastami stoją coraz bardziej ambitne wyzwania związane z osiągnięciem
neutralności klimatycznej.


LeadAir, czyli jak stać się miastem neutralnym klimatycznie z czystym powietrzem

Miasta pełnią krytyczną rolę w osiągnięciu celu, jakim jest neutralność klimatyczna. Dlatego Forum
Energii, doświadczony europejski think-tank z Polski, oferuje po raz trzeci wsparcie miejskich
samorządów w walce o czyste powietrze i neutralność klimatyczną - poprzez program LeadAir.

Trzecia edycja projektu, podobnie jak poprzednie, składa się z cyklu szkoleń i webinariów, ale przede
wszystkim z indywidualnych spotkań ze specjalistami gotowymi pracować z miastami nad rozwiązaniem
problemów w konkretnych obszarach, takich jak: ogrzewnictwo, energetyka, transport, zarządzanie i
komunikacja. Program potrwa 6 miesięcy, ale po jego zakończeniu miasta będą miały stały dostęp do
specjalistycznych szkoleń oraz ekspertów.

- LeadAir to unikalna inicjatywa pozwalająca osobom zarządzającym miastami na stawienie czoła
wyzwaniom związanym z zanieczyszczeniem powietrza oraz wypracowanie rozwiązań w gronie
doświadczonych ekspertów, doskonale rozumiejących tematykę neutralności klimatycznej w Europie.
Pomagamy miastom w jak najlepszym dostosowaniu się do obowiązków wynikających z europejskich
regulacji w tym zakresie, ale również na współtworzenie zasad jej wdrożenia. Udział w naszym
programie daje także możliwość dołączenia do grona ambitnych miast – liderów zmian na rzecz
neutralności klimatycznej – podkreśla Lidia Kołucka, wiceprezeska Forum Energii.


Nabór do programu potrwa od 10 stycznia do 9 lutego

W programie LeadAir mogą wziąć udział wszystkie miasta, niezależnie od wielkości, reprezentowane
przez 2-osobowe zespoły samorządowe. Aby wziąć udział w programie należy wypełnić formularz
zgłoszeniowy znajdujący się na stronie programu: https://leadair.pl/rekrutacja/


O programie LeadAir

LeadAir to program organizowany przez Forum Energii, którego celem jest wsparcie samorządów w osiągnięciu
neutralności klimatycznej, zgodnej z dyrektywą Komisji Europejskiej, poprzez indywidualne, długoterminowe
doradztwo ekspertów i ekspertek, wymianę wiedzy i doświadczeń oraz praktyczne rozwiązania dopasowane do
specyfiki i potrzeb danego miasta. Samorządy miast uczestniczących w programie LeadAir otrzymują wsparcie
ekspertów i ekspertek w dziedzinie energii, finansów, technologii, prawa, transportu i zdrowia. W ramach
programu miasta mają dostęp do wiedzy na temat neutralności klimatycznej poprzez otwarte webinaria,
warsztaty, stronę internetową oraz profil na Facebooku. Samorządy uczestniczące w programie LeadAir wspólnie
z ekspertami i ekspertkami wypracowują praktyczne rozwiązania w zakresie neutralności klimatycznej,
dopasowane do specyfiki oraz indywidualnych potrzeb danego miasta. W poprzednich edycjach programu
LeadAir, Forum Energii współpracowało z 30 miastami, realizując: 30 indywidualnych procesów doradczych, 90 godzin warsztatów i szkoleń oraz 12 webinariów, publikację autorskich analiz, m.in. „Przewodnik dla samorządów Jak finansować działania na rzecz poprawy jakości powietrza i realizacji celów klimatyczno-energetycznych?” oraz
współpracując z 75 ekspertami i ekspertkami.


www.LeadAir.pl
Facebook/LeadAir

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska W całej Polsce zmieniali otoczenie na lepsze – podsumowanie trzeciej edycji Kręc Biuro prasowe
2024-04-25 | 08:00

W całej Polsce zmieniali otoczenie na lepsze – podsumowanie trzeciej edycji Kręc

Razem po czystsze środowisko W czasie kampanii Kręci Nas Recykling – między 21 marca a 22 kwietnia, na terenie całego kraju zorganizowanych zostało ponad 70 akcji sprzątania
Ochrona środowiska Jak przygotować się do sprzątania okolicy? [CHECKLISTA]
2024-04-22 | 15:00

Jak przygotować się do sprzątania okolicy? [CHECKLISTA]

Śmieci to zmora naszych czasów. Wróg, o tyle niebezpieczny, że za rozprzestrzenia się w zastraszającym tempie po niemal całej planecie, a czas jego rozkładu jest zazwyczaj
Ochrona środowiska Dzień Ziemi już 22.04, w tym roku pod hasłem Planeta kontra tworzywa sztuczne
2024-04-17 | 01:00

Dzień Ziemi już 22.04, w tym roku pod hasłem "Planeta kontra tworzywa sztuczne"

22 kwietnia obchodzimy Dzień Ziemi - święto ustanowione w 1970 roku, które ma na celu promowanie postaw proekologicznych i uświadamianie problemów ochrony środowiska. W tym roku

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.