Stwórz swoje eko-biuro
Inntu
ul. Traugutta 115C
80-226 Gdańsk
alina.geniusz|inntu.pl| |alina.geniusz|inntu.pl
531 150 022
www.inntu.pl
Od dziś firmy, które chcą skutecznie wprowadzić u siebie program ekologicznego biura i funkcjonować w duchu gospodarki obiegu zamkniętego, a nie wiedzą od czego zacząć, mogą wziąć udział w programie “Koliber”. Zakład Utylizacyjny w Gdańsku, pomysłodawca projektu, pomoże przedsiębiorcom w ograniczaniu negatywnego wpływu na środowisko i zasoby naturalne. Jak to zrobi? Proponując gotowe rozwiązania dla ….pracowników i działów HR.
W programie “Koliber” Zakład Utylizacyjny zachęca do skorzystania z praktycznych i łatwo wdrażanych rozwiązań, które kształtują zachowania zarówno na poziomie organizacji, jak i ludzi w firmach.
„Koliber” to odpowiedź na potrzeby gdańskich przedsiębiorców, którzy chcą kształtować postawy ekologiczne wśród pracowników - mówi Michał Dzioba, Prezes Zakładu Utylizacyjnego. – Projekt dostarcza między innymi odpowiedzi na pytania o sposoby segregacji odpadów, organizacji miejsc segregowania czy motywowania pracowników do ekologicznych zachowań. O to najczęściej pytają nas przedstawiciele firm podczas wizyt edukacyjnych w naszym przedsiębiorstwie.
Porady zawarte w projekcie „Koliber” umożliwiają budowanie kultury organizacyjnej firm i kształtowanie takich zachowań pracowników, które mogą zaowocować stworzeniem i wdrożeniem systemu zarządzania środowiskiem w danej organizacji. Pomysły na rozwiązania znajdą tam pracownicy działów zarządzania zasobami ludzkimi, zakupów czy administracji. Projekt obfituje w podpowiedzi, na co zwracać uwagę i jak – krok po kroku – czynić “biuro” bardziej przyjaznym dla środowiska.
- Wprowadzanie do wewnętrznych procedur i zaleceń na rzecz zrównoważonego korzystania z dostępnych zasobów to pierwszy krok do ograniczenia skutków zmian klimatycznych - mówi Michał Dzioba.
Projekt „Koliber” to jednak przede wszystkim inspiracja, w jaki sposób działać na poziomie pracownika, aby ekologiczne nawyki „weszły w krew” i wpisały się w kulturę organizacyjną firmy. Projekt oferuje wiele ciekawych tematów w komunikacji wewnętrznej i pozwala uzyskać zaangażowanie pracowników, a także integrować ich wokół ciekawych celów.
Baza wiedzy projektu „Koliber” dostępna jest pod adresem: www.koliber.zut.com.pl. Przedsiębiorcy znajdą tam instrukcje, jak wdrażać program krok po kroku, prezentacje, materiały szkoleniowe, ebooki, kalendarz możliwych wizyt w Zakładzie Utylizacyjnym, kontakt do mentora pomocnego we wdrażaniu projektu.
Nazwa projektu nawiązuje do opowieści Pierre’a Rabhiniego „Koliber”, która zachęca do tego, by w razie potrzeby, podjąć działania, nie bacząc na ograniczenia czy trudności.
Partnerem wspierającym projekt są: Czyste Miasto Gdańsk, Gdańsk Bez Plastiku, GIWK.
Gdańsk sukcesywnie wprowadza działania mające na celu ograniczenie plastiku w życiu codziennym. W lutym 2019 r. roku zainicjowano kampanię Gdańsk bez plastiku. Jest to inicjatywa polegająca na promowaniu ekologicznych postaw, dbaniu o naturę oraz zmniejszaniu zużycia plastiku. Początkowo akcja skierowana była do mieszkańców, w kolejnym etapie do przedsiębiorców. Dla nich miasto przygotowało pięć podpowiedzi, jak unikać plastiku: płyny i środki do mycia i sprzątania kupuj w opakowaniach zbiorczych; wodę do picia wlewaj z kranu do szklanych butelek; segregatorów i koszulek na dokumenty używaj wielokrotnie; wymieniaj wkłady w długopisach; naczynia jednorazowe zastąp biodegradowalnymi lub wielorazowego użytku. Wprowadzanie zasad miasto zaczęło od siebie. Na początku używając papieru z recyklingu do druku czy zamieniając wodę butelkowaną na szklane butelki z wodą z kranu podczas spotkań służbowych. W ten sposób tylko w 2019 roku pozbyło się 18 tysięcy butelek z plastiku.
2 stycznia 2020 weszło w życie zarządzenie prezydent Gdańska wprowadzające zakaz użycia przedmiotów jednorazowego użytku wykonanych z tworzyw sztucznych w siedzibach Urzędu Miejskiego w Gdańsku i siedzibach jednostek organizacyjnych miasta Gdańska, a także podczas wydarzeń organizowanych lub współorganizowanych przez miasto, jednostkę organizacyjną oraz podczas wydarzeń dofinansowanych ze środków miasta Gdańska. Ma ono na celu wyeliminowanie z użytku butelek talerzy i sztućców kubeczków i pojemników na żywność wykonanych z tworzyw sztucznych. Zgodnie z zarządzeniem wymienione produkty należy zastąpić wielorazowymi odpowiednikami lub jednorazowymi produktami ulegającymi kompostowaniu lub biodegradacji. Zalecane jest także drukowanie na papierze z recyklingu oraz stosowanie „zielonych zamówień publicznych”, czyli takich, która wprowadza klauzulę dla oferentów, by potwierdzali swoje ekologiczne podejście do prowadzonego przez nich biznesu.

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej

Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu "Go Green with Taiwan"

Klątwa jednorazowego plastiku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.