Komunikaty PR

Stwórz swoje eko-biuro

2021-03-18  |  10:15
Biuro prasowe
Kontakt
Alina Geniusz-Siuchnińska
Inntu

ul. Traugutta 115C
80-226 Gdańsk
alina.geniusz|inntu.pl| |alina.geniusz|inntu.pl
531 150 022
www.inntu.pl

Od dziś firmy, które chcą skutecznie wprowadzić u siebie program ekologicznego biura i funkcjonować w duchu gospodarki obiegu zamkniętego, a nie wiedzą od czego zacząć, mogą wziąć udział w programie “Koliber”. Zakład Utylizacyjny w Gdańsku, pomysłodawca projektu, pomoże przedsiębiorcom w ograniczaniu negatywnego wpływu na środowisko i zasoby naturalne. Jak to zrobi? Proponując gotowe rozwiązania dla ….pracowników i działów HR.

W programie “Koliber” Zakład Utylizacyjny zachęca do skorzystania z praktycznych i łatwo wdrażanych rozwiązań, które kształtują zachowania zarówno na poziomie organizacji, jak i ludzi w firmach.

„Koliber” to odpowiedź na potrzeby gdańskich przedsiębiorców, którzy chcą kształtować postawy ekologiczne wśród pracowników - mówi Michał Dzioba, Prezes Zakładu Utylizacyjnego. – Projekt dostarcza między innymi odpowiedzi na pytania o sposoby segregacji odpadów, organizacji miejsc segregowania czy motywowania pracowników do ekologicznych zachowań. O to najczęściej pytają nas przedstawiciele firm podczas wizyt edukacyjnych w naszym przedsiębiorstwie.

Porady zawarte w projekcie „Koliber” umożliwiają budowanie kultury organizacyjnej firm i kształtowanie takich zachowań pracowników, które mogą zaowocować  stworzeniem i wdrożeniem systemu zarządzania środowiskiem w danej organizacji. Pomysły na rozwiązania znajdą tam pracownicy działów zarządzania zasobami ludzkimi, zakupów czy administracji. Projekt obfituje w podpowiedzi, na co zwracać uwagę i jak – krok po kroku – czynić “biuro” bardziej przyjaznym dla środowiska.

- Wprowadzanie do wewnętrznych procedur i zaleceń na rzecz zrównoważonego korzystania z dostępnych zasobów  to pierwszy krok do ograniczenia skutków zmian klimatycznych - mówi Michał Dzioba.

Projekt „Koliber” to jednak przede wszystkim inspiracja, w jaki sposób działać na poziomie pracownika, aby ekologiczne nawyki „weszły w krew” i wpisały się w kulturę organizacyjną firmy. Projekt oferuje wiele ciekawych tematów w komunikacji wewnętrznej  i pozwala uzyskać zaangażowanie pracowników, a także integrować ich wokół ciekawych celów.

Baza wiedzy projektu „Koliber” dostępna jest pod adresem:  www.koliber.zut.com.pl. Przedsiębiorcy znajdą tam instrukcje, jak wdrażać program krok po kroku, prezentacje, materiały szkoleniowe, ebooki,  kalendarz możliwych wizyt w Zakładzie Utylizacyjnym, kontakt do mentora pomocnego we wdrażaniu projektu.

Nazwa projektu nawiązuje do opowieści Pierre’a Rabhiniego „Koliber”, która zachęca do tego, by w razie potrzeby, podjąć działania, nie bacząc na ograniczenia czy trudności.

Partnerem wspierającym projekt są: Czyste Miasto Gdańsk, Gdańsk Bez Plastiku, GIWK.

Gdańsk sukcesywnie wprowadza działania mające na celu ograniczenie plastiku w życiu codziennym. W lutym 2019 r. roku zainicjowano kampanię Gdańsk bez plastiku. Jest to inicjatywa polegająca na promowaniu ekologicznych postaw, dbaniu o naturę oraz zmniejszaniu zużycia plastiku. Początkowo akcja skierowana była do mieszkańców, w kolejnym etapie do przedsiębiorców. Dla nich miasto przygotowało pięć podpowiedzi, jak unikać plastiku: płyny i środki do mycia i sprzątania kupuj w opakowaniach zbiorczych; wodę do picia wlewaj z kranu do szklanych butelek; segregatorów i koszulek na dokumenty używaj wielokrotnie; wymieniaj wkłady w długopisach; naczynia jednorazowe zastąp biodegradowalnymi lub wielorazowego użytku. Wprowadzanie zasad miasto zaczęło od siebie. Na początku używając papieru z recyklingu do druku czy zamieniając wodę butelkowaną na szklane butelki z wodą z kranu podczas spotkań służbowych. W ten sposób tylko w 2019 roku pozbyło się 18 tysięcy butelek z plastiku.

2 stycznia 2020 weszło w życie zarządzenie prezydent Gdańska wprowadzające zakaz użycia przedmiotów jednorazowego użytku wykonanych z tworzyw sztucznych w siedzibach Urzędu Miejskiego w Gdańsku i siedzibach jednostek organizacyjnych miasta Gdańska, a także podczas wydarzeń organizowanych lub współorganizowanych przez miasto, jednostkę organizacyjną oraz podczas wydarzeń dofinansowanych ze środków miasta Gdańska. Ma ono na celu wyeliminowanie z użytku butelek talerzy i sztućców kubeczków i pojemników na żywność wykonanych z tworzyw sztucznych. Zgodnie z zarządzeniem wymienione produkty należy zastąpić wielorazowymi odpowiednikami lub jednorazowymi produktami ulegającymi kompostowaniu lub biodegradacji. Zalecane jest także drukowanie na papierze z recyklingu oraz stosowanie „zielonych zamówień publicznych”, czyli takich, która wprowadza klauzulę dla oferentów, by potwierdzali swoje ekologiczne podejście do prowadzonego przez nich biznesu.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Inntu
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu Go Green with Taiwan Biuro prasowe
2024-12-19 | 15:00

Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu "Go Green with Taiwan"

Trzy zespoły z Wielkiej Brytanii, Węgier i Filipin zdobyły główne nagrody o wartości 20 000 dolarów za swoje innowacyjne i zrównoważone projekty. W konkursie wzięło
Ochrona środowiska Klątwa jednorazowego plastiku
2024-12-19 | 10:00

Klątwa jednorazowego plastiku

Mimo, że przepisy dyrektywy SUP funkcjonują w Polsce już ponad półtora roku, większość Polaków nie dostrzegła żadnej istotnej zmiany w kwestii opakowań, redukcji plastiku
Ochrona środowiska Polacy coraz mniej zainteresowani zmianą klimatu
2024-12-18 | 01:00

Polacy coraz mniej zainteresowani zmianą klimatu

Zaledwie 29% Polaków deklaruje wysoką świadomość ekologiczną, co oznacza spadek o 15 p.p. w porównaniu do 2021 r. Jednocześnie 49% respondentów wskazuje, że produkcja

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Przemysł spożywczy

Rośnie konkurencja ze strony ukraińskich producentów żywności na unijnym rynku. To wyzwanie dla polskiego rolnictwa

Zawieszenie ceł przez UE na towary z Ukrainy od czerwca 2022 roku oznacza de facto proces integracji tego kraju z jednolitym rynkiem europejskim, z wyjątkami dotyczącymi kilku produktów rolnych. Oznacza to poważne wyzwania dla polskiego rolnictwa, zwłaszcza że 73 proc. eksportu naszej żywności trafia na rynek unijny. Zdaniem ekspertów w odpowiedzi na tę konkurencję polskie rolnictwo musi postawić bardziej na jakość i innowacje, a nie na niską cenę produktów.

Ochrona środowiska

Zdjęcia satelitarne dobrym źródłem wiedzy o zmianach klimatycznych. Ich zaletami są ujęcie dużego obszaru i regularność dokumentowania

Szczegółowe raportowanie zachodzących przez ostatnie pół wieku zmian klimatycznych i przewidywanie tego, jak warunki życia na Ziemi będą się zmieniały w najbliższych dekadach, stało się możliwe dzięki zdjęciom dostarczanym przez satelity. Z punktu obserwacyjnego, jakim jest orbita okołoziemska, od 1972 roku uzyskuje się dane dotyczące dużych powierzchni. Dzięki nim naukowcy wiedzą m.in. to, że za około pięć lat średnia temperatura regularnie zacznie przekraczać punkt ocieplenia 1,5 stopnia i potrafią wywnioskować, jak wpłynie to na poziom wód w morzach.

Regionalne – Mazowieckie

Większe bezpieczeństwo przechowywanych w magazynach dzieł sztuki. Muzeum Narodowe w Warszawie przeniesie je do nowego budynku

Kupiony ze wsparciem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego budynek przy ulicy Puławskiej będzie służył Muzeum Narodowemu w Warszawie jako magazyn wielkogabarytowych dzieł sztuki. To tu jeszcze w tym roku mają trafić zbiory z magazynu w Tarczynie, który według opinii NIK nie spełnia niezbędnych norm technicznych. W ciągu dwóch–trzech lat w nowym budynku powstanie także przestrzeń wystawiennicza dla kolekcji mebli i wzornictwa należących do MNW.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.