Komunikaty PR

Stwórz swoje eko-biuro

2021-03-18  |  10:15
Biuro prasowe
Kontakt
Alina Geniusz-Siuchnińska
Inntu

ul. Traugutta 115C
80-226 Gdańsk
alina.geniusz|inntu.pl| |alina.geniusz|inntu.pl
531 150 022
www.inntu.pl

Od dziś firmy, które chcą skutecznie wprowadzić u siebie program ekologicznego biura i funkcjonować w duchu gospodarki obiegu zamkniętego, a nie wiedzą od czego zacząć, mogą wziąć udział w programie “Koliber”. Zakład Utylizacyjny w Gdańsku, pomysłodawca projektu, pomoże przedsiębiorcom w ograniczaniu negatywnego wpływu na środowisko i zasoby naturalne. Jak to zrobi? Proponując gotowe rozwiązania dla ….pracowników i działów HR.

W programie “Koliber” Zakład Utylizacyjny zachęca do skorzystania z praktycznych i łatwo wdrażanych rozwiązań, które kształtują zachowania zarówno na poziomie organizacji, jak i ludzi w firmach.

„Koliber” to odpowiedź na potrzeby gdańskich przedsiębiorców, którzy chcą kształtować postawy ekologiczne wśród pracowników - mówi Michał Dzioba, Prezes Zakładu Utylizacyjnego. – Projekt dostarcza między innymi odpowiedzi na pytania o sposoby segregacji odpadów, organizacji miejsc segregowania czy motywowania pracowników do ekologicznych zachowań. O to najczęściej pytają nas przedstawiciele firm podczas wizyt edukacyjnych w naszym przedsiębiorstwie.

Porady zawarte w projekcie „Koliber” umożliwiają budowanie kultury organizacyjnej firm i kształtowanie takich zachowań pracowników, które mogą zaowocować  stworzeniem i wdrożeniem systemu zarządzania środowiskiem w danej organizacji. Pomysły na rozwiązania znajdą tam pracownicy działów zarządzania zasobami ludzkimi, zakupów czy administracji. Projekt obfituje w podpowiedzi, na co zwracać uwagę i jak – krok po kroku – czynić “biuro” bardziej przyjaznym dla środowiska.

- Wprowadzanie do wewnętrznych procedur i zaleceń na rzecz zrównoważonego korzystania z dostępnych zasobów  to pierwszy krok do ograniczenia skutków zmian klimatycznych - mówi Michał Dzioba.

Projekt „Koliber” to jednak przede wszystkim inspiracja, w jaki sposób działać na poziomie pracownika, aby ekologiczne nawyki „weszły w krew” i wpisały się w kulturę organizacyjną firmy. Projekt oferuje wiele ciekawych tematów w komunikacji wewnętrznej  i pozwala uzyskać zaangażowanie pracowników, a także integrować ich wokół ciekawych celów.

Baza wiedzy projektu „Koliber” dostępna jest pod adresem:  www.koliber.zut.com.pl. Przedsiębiorcy znajdą tam instrukcje, jak wdrażać program krok po kroku, prezentacje, materiały szkoleniowe, ebooki,  kalendarz możliwych wizyt w Zakładzie Utylizacyjnym, kontakt do mentora pomocnego we wdrażaniu projektu.

Nazwa projektu nawiązuje do opowieści Pierre’a Rabhiniego „Koliber”, która zachęca do tego, by w razie potrzeby, podjąć działania, nie bacząc na ograniczenia czy trudności.

Partnerem wspierającym projekt są: Czyste Miasto Gdańsk, Gdańsk Bez Plastiku, GIWK.

Gdańsk sukcesywnie wprowadza działania mające na celu ograniczenie plastiku w życiu codziennym. W lutym 2019 r. roku zainicjowano kampanię Gdańsk bez plastiku. Jest to inicjatywa polegająca na promowaniu ekologicznych postaw, dbaniu o naturę oraz zmniejszaniu zużycia plastiku. Początkowo akcja skierowana była do mieszkańców, w kolejnym etapie do przedsiębiorców. Dla nich miasto przygotowało pięć podpowiedzi, jak unikać plastiku: płyny i środki do mycia i sprzątania kupuj w opakowaniach zbiorczych; wodę do picia wlewaj z kranu do szklanych butelek; segregatorów i koszulek na dokumenty używaj wielokrotnie; wymieniaj wkłady w długopisach; naczynia jednorazowe zastąp biodegradowalnymi lub wielorazowego użytku. Wprowadzanie zasad miasto zaczęło od siebie. Na początku używając papieru z recyklingu do druku czy zamieniając wodę butelkowaną na szklane butelki z wodą z kranu podczas spotkań służbowych. W ten sposób tylko w 2019 roku pozbyło się 18 tysięcy butelek z plastiku.

2 stycznia 2020 weszło w życie zarządzenie prezydent Gdańska wprowadzające zakaz użycia przedmiotów jednorazowego użytku wykonanych z tworzyw sztucznych w siedzibach Urzędu Miejskiego w Gdańsku i siedzibach jednostek organizacyjnych miasta Gdańska, a także podczas wydarzeń organizowanych lub współorganizowanych przez miasto, jednostkę organizacyjną oraz podczas wydarzeń dofinansowanych ze środków miasta Gdańska. Ma ono na celu wyeliminowanie z użytku butelek talerzy i sztućców kubeczków i pojemników na żywność wykonanych z tworzyw sztucznych. Zgodnie z zarządzeniem wymienione produkty należy zastąpić wielorazowymi odpowiednikami lub jednorazowymi produktami ulegającymi kompostowaniu lub biodegradacji. Zalecane jest także drukowanie na papierze z recyklingu oraz stosowanie „zielonych zamówień publicznych”, czyli takich, która wprowadza klauzulę dla oferentów, by potwierdzali swoje ekologiczne podejście do prowadzonego przez nich biznesu.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Waterdrop zapobiegło trafieniu 29 milionów butelek do oceanów Biuro prasowe
2024-04-25 | 11:50

Waterdrop zapobiegło trafieniu 29 milionów butelek do oceanów

Wyniki najnowszego badania wskazują, że do 2040 roku dwukrotnie wzrośnie ilość tworzyw sztucznych na świecie. Dlatego tak ważna jest walka z ich nadmiarem. Marka Waterdrop we
Ochrona środowiska W całej Polsce zmieniali otoczenie na lepsze – podsumowanie trzeciej edycji Kręc
2024-04-25 | 08:00

W całej Polsce zmieniali otoczenie na lepsze – podsumowanie trzeciej edycji Kręc

Razem po czystsze środowisko W czasie kampanii Kręci Nas Recykling – między 21 marca a 22 kwietnia, na terenie całego kraju zorganizowanych zostało ponad 70 akcji sprzątania
Ochrona środowiska Jak przygotować się do sprzątania okolicy? [CHECKLISTA]
2024-04-22 | 15:00

Jak przygotować się do sprzątania okolicy? [CHECKLISTA]

Śmieci to zmora naszych czasów. Wróg, o tyle niebezpieczny, że za rozprzestrzenia się w zastraszającym tempie po niemal całej planecie, a czas jego rozkładu jest zazwyczaj

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.