SUNEX z dwucyfrowym wzrostem przychodów
SUNEX S.A., czołowy producent i dystrybutor innowacyjnych rozwiązań opartych o odnawialne źródła energii w pierwszym kwartale br. osiągnął około 23 mln zł przychodów. Oznacza to wzrost o 15,2% względem tego samego okresu poprzedniego roku.
SUNEX konsekwentnie utrzymuje wzrostowy trend sprzedaży. W pierwszych trzech miesiącach br. czołowy producent i dystrybutor innowacyjnych rozwiązań opartych o odnawialne źródła energii uzyskał około 23 mln zł przychodów, co oznacza poprawę o 15,2% w ujęciu rok do roku.
- Osiągnięte w pierwszym kwartale br. obroty oceniamy pozytywnie. Warto podkreślić, że dwucyfrowy wzrost sprzedaży w ujęciu procentowym został osiągnięty pomimo panujących obostrzeń związanych z sytuacją pandemiczną oraz utrzymujących się w tym okresie trudnych warunków pogodowych. Mieliśmy do czynienia z najcięższą od kilku lat zimą, co miało bezpośredni wpływ na popyt w naszej branży. Przy montażu większości urządzeń w branży OZE konieczna jest ingerencja w działającą instalację grzewczą budynków, a to w okresie zimowym jest utrudnione - podkreślił Romuald Kalyciok, Prezes Zarządu SUNEX S.A.
SUNEX oferuje inteligentne systemy stosowane w technice grzewczej oraz solarnej. Oparte są one na pompach ciepła, panelach fotowoltaicznych, kolektorach słonecznych, klimatyzacji oraz hybrydowych pakietach kompleksowych wraz z dedykowanymi systemami sterowania. Rozwijane są jednocześnie produkty wspomagające magazynowanie energii pozyskanej z systemów bazujących na OZE wraz z pełnym asortymentem towarzyszącym jak m.in. systemy połączeniowe, montażowe i sterujące. Są one niezbędne do tworzenia kompletnych i zindywidualizowanych rozwiązań. SUNEX ponad 60% produkcji sprzedaje za granicą, głównie w krajach Europy Zachodniej.

„Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol

Polski System Kaucyjny i Canpack Recycling podpisują list intencyjny – razem dla efektywnego systemu kaucyjnego w Polsce

Jak uczyć o ekologii? Ogólnopolski Klub EkoEdukatora zaprasza na nieodpłatne szkolenia dla nauczycieli
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.