Komunikaty PR

Zrównoważony rozwój w centrum działań w Danfoss

2021-04-06  |  20:00
Biuro prasowe

Danfoss to jedna z tych firm, które dążąc do własnego rozwoju i dobrych wyników finansowych, dbają również o swoich pracowników i lokalne społeczności, a także myślą o tym, aby pozostawić kolejnemu pokoleniu świat w lepszym stanie, niż w tym, w jakim my go zastaliśmy. Opublikowany przez firmę Raport  zrównoważonego rozwoju za rok 2020 pokazuje strategię firmy i jej sposób podejścia do tego tematu. Danfoss to globalny dostawca technologii i rozwiązań pomagających oszczędzać energię i redukować emisję CO2 na całym świecie, który zrównoważony rozwój ma głęboko zakorzeniony we własnym DNA.

Rok 2020 był dla firmy Danfoss wyjątkowy i to nie tylko, albo nie przede wszystkim, z powodu wyzwań pandemicznych, ale również ze względu na wszechstronne cele z zakresu zrównoważonego rozwoju, które firma przed sobą postawiła. Dotykały one zarówno tematów środowiskowych, jak i społecznych.

Cel klimatyczny jest w Danfoss stawiany bardzo wysoko - osiągnięcie neutralności emisji CO2 wszystkich działań biznesowych zaplanowano do 2030 roku. Mimo ambitności, jest to cel możliwy do zrealizowania, a obecny etap, jest już trzecim w strategii klimatycznej przyjętej w firmie w 2008 r. Jednym z przykładów działań jest zredukowanie zapotrzebowanie na paliwa kopalne na cele grzewcze o 80% w głównej siedzibie Danfoss w Nordborg w Danii. Kolejnym krokiem będzie neutralność klimatyczna zajmującego ponad 250 000 m2 kampusu, która zostanie osiągnięta już w przyszłym roku. Dd początku 2021 r. główna siedziba Danfoss w Nordborgu czerpie prąd z zielonych źródeł, podobnie jak energię cieplną, która w 60% pochodzi z neutralnej klimatycznie nowej sieci miejskiej. Pozostała część energii na cele grzewcze dla biur i części produkcyjnych ma wykorzystywać ciepło odpadowe pozyskiwane z centrum danych oraz ciepło produkowane dzięki wykorzystaniu instalacji pomp ciepła.

Również w ubiegłym roku Danfoss dołączył do zinicjowanej przez UN Global Compact kampanii pod hasłem “Business Ambition for 1.5°C - Our Only Future”. Jest to globalny ruch zrzeszający firmy, które prowadzą działania zmierzające do osiągnięcia najbardziej ambitnego celu Porozumienia paryskiego, jakim jest ograniczenie globalnego wzrostu temperatury do 1,5°C powyżej poziomów z okresu przed industrialnego.

Cele w zakresie energii i klimatu bardzo jasno i klarownie określone zostały również przez włączenie się Danfoss w trzy inicjatywy podejmowane przez The Climate Group: EP100, RE100 oraz EV100. Pod skrótem EP100, kryją się firmy energooszczędne nastawione na zwiększanie wydajności energetycznej. RE100, to biznesy, którym zależy na energii elektrycznej pochodzącej w 100% z odnawialnych źródeł. I wreszcie, zrzeszonym w grupie EV100 przyświeca cel przyspieszenia przejścia na pojazdy elektryczne i sprawienia, by transport elektryczny stał się nowym standardem do 2030 r.

Efekty działań Danfoss we wszystkich powyższych obszarach są wyraźnie widoczne. W 2020 r. spadło całkowite zużycie energii dla wszystkich budynków i procesów o 7% w stosunku do 2019 r., czyli do wartości 590 GWh. Blisko jest do celu podwojenia wydajności energetycznej w fabrykach, którego realizacja zaplanowana jest na 2030 r. Oznacza to, że Danfoss będzie wytwarzać ten sam wolumen produktów, przy zredukowanym o połowę w stosunku do roku 2007 zużyciu energii. Ze spadkiem zużycia energii wiążą się także zmniejszone emisje CO2 – w 2020 r. ich poziom był niższy o 11% w stosunku do roku poprzedniego i aż o 37% w stosunku do 2007 r.

Wspomniana neutralność klimatyczna, poza działaniami z zakresu efektywności energetycznej, zostanie osiagnięta również dzięki przejściu na odnawialne źródła energii.  Firma postawiła na wykorzystywanie formuły zakupów grupowych energii elektrycznej wytwarzanej z OZE. Od 2021 r. we wszystkich lokalizacjach Danfoss w Danii i Niemczech prąd, zużywany rocznie w wys. 116 GWh (co stanowi 25% całkowitego zużycia elektryczności Grupy Danfoss), pochodzi z zielonych źródeł i jest pozyskiwany właśnie w ramach umowy zakupu grupowego. Dzięki temu osiągnięto również redukcję emisji CO2 w wys. 30 000 ton. „Zazielenianie” energii elektrycznej używanej w fabrykach w Europie Wschodniej i Południowej oraz USA, to kolejne planowane kroki, w wyniku, których osiągnięty zostanie pułap 50% neutralnego klimatycznie prądu już w 2021 r. Danfoss Poland również systematycznie dąży do redukcji swojego wpływu na środowisko. Od 2019 roku współpracujemy z dostawcą energii elektrycznej, którego miks energetyczny w ponad 77% składa się z odnawialnych źródeł energii. Dzięki temu, w naszej siedzibie w Grodzisku Mazowieckim, zredukowaliśmy ilość emisji CO2 na każdą zużytą kilowatogodzinę prądu o ponad 71%, komentuje Aleksandra Stępniak, konsultant ds. efektywności energetycznej w Danfoss Poland.

Danfoss planuje również do 2030 roku przeprowadzić całkowitą elektryfikację floty samochodów służbowych, co będzie skutkowało redukcją emisji CO2 o 9 200 ton. W 2020 r. opracowano mapę drogową w tym zakresie. Pierwsze samochody elektryczne i hybrydowe zamówiono już w Szwecji. Zainstalowano również stacje ładujące w domach pracowników, a do 2024 r. wszystkie firmowe samochody w tym kraju mają być elektryczne. Inne kraje, w których funkcjonuje Danfoss np. Niemcy, Holandia, Francja, Austria i Norwegia są również gotowe by podjąć kroki ku takiej zmianie. W Polsce także trwają przygotowania do zmiany floty samochodów służbowych na elektryczne. Na parkingu powstałym przy nowobudowanej hali produkcyjnej w Grodzisku Mazowieckim przewidziano miejsca pod przyszłą infrastrukturę do ładowania pojazdów, która będzie korzystała z prądu wyprodukowanego z umiejscowionych na dachu hali paneli fotowoltaicznych.

Powyższe osiągnięcia firmy oraz dalsze dążenia do przyjętych celów klimatycznych nie byłyby możliwe bez inwestycji w efektywność energetyczną, która jest odpowiedzią rówież na kryzys gospodarczy spowodowany pandemią Covid-19. Kampania Danfoss pod hasłem Green Restart, czyli Zielona odbudowa gospodarki została pomyślana właśnie po to, by podkreślać w jaki sposób możemy przyśpieszyć tempo odbudowy gospodarczej po pandemii i zapewnić zrównoważony rozwój poprzez wspólną pracę zmierzającą do neutralnej klimatycznie przyszłości. Bazowanie na raportach naukowych, wiedzy eksperckiej i pozycji lidera w zakresie efektywności energetycznej, OZE i elektryfikacji umożliwiło konsolidację kluczowych perspektyw, rozwiązań i działań w zakresie tworzenia miejsc pracy, zielonego budownictwa i generowania zrównoważonego wzrostu.

Warto pamiętać o tym, że za kampaniami i strategiami firmowymi stoją konkretni ludzie, których zdolności przywódcze sprawiają, że wypracowane działania moją konkretne efekty. W Danfoss, firmie technologicznej, gdzie 30% wszystkich pracowników stanowią kobiety, w 2019 r. kobiet-liderek było jedynie 20%. Dlatego wśród innych celów, jakie Danfoss stawia przed soba jest również wzrost udziału kobiet na stanowiskach kierowniczych do 30% w roku 2025. Dla firmy bardzo ważne jest pielegnowanie różnorodności i przeciwdziałanie wykluczeniom wśród pracowników, których jest prawie 27 500 na całym świecie i którym przyświeca wspólne hasło Razem projektujemy przyszłość, działając w zgodzie z celami zrównoważonego rozwoju określonymi przez ONZ.

Więcej o zrównoważonym rozwoju w Danfoss: https://www.danfoss.com/en/about-danfoss/company/sustainability/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Waterdrop zapobiegło trafieniu 29 milionów butelek do oceanów Biuro prasowe
2024-04-25 | 11:50

Waterdrop zapobiegło trafieniu 29 milionów butelek do oceanów

Wyniki najnowszego badania wskazują, że do 2040 roku dwukrotnie wzrośnie ilość tworzyw sztucznych na świecie. Dlatego tak ważna jest walka z ich nadmiarem. Marka Waterdrop we
Ochrona środowiska W całej Polsce zmieniali otoczenie na lepsze – podsumowanie trzeciej edycji Kręc
2024-04-25 | 08:00

W całej Polsce zmieniali otoczenie na lepsze – podsumowanie trzeciej edycji Kręc

Razem po czystsze środowisko W czasie kampanii Kręci Nas Recykling – między 21 marca a 22 kwietnia, na terenie całego kraju zorganizowanych zostało ponad 70 akcji sprzątania
Ochrona środowiska Jak przygotować się do sprzątania okolicy? [CHECKLISTA]
2024-04-22 | 15:00

Jak przygotować się do sprzątania okolicy? [CHECKLISTA]

Śmieci to zmora naszych czasów. Wróg, o tyle niebezpieczny, że za rozprzestrzenia się w zastraszającym tempie po niemal całej planecie, a czas jego rozkładu jest zazwyczaj

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.