Komunikaty PR

Oczekiwany 6% wzrost na rynku dermokosmetyków w Polsce w 2021 r.

2021-05-18  |  08:00
Biuro prasowe
Kontakt

Marketing
PMR

Królewska 57
30-081 Kraków
marketing|pmrcorporate.com| |marketing|pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com

Wybuch epidemii COVID-19 w 2020 r. w Polsce miał wpływ na praktycznie każdy aspekt życia gospodarczego i społecznego w Polsce. Wydarzenia związane z pandemią, wprowadzane przez rząd restrykcje mające na celu zahamowanie liczby zakażeń czy zmiany zachowań konsumentów miały wpływ także na rynek dermokosmetyków w Polsce. Według naszych szacunków, w 2020 r. rynek dermokosmetyków, wraz z typowymi markami dermokosmetycznymi sprzedawanymi poza aptekami oraz w internecie, był wart około 1,4 mld zł (326 mln €), co oznacza spadek o 6% r/r.

 

Dermokosmetyki wychodzą z aptek?

Prognozujemy, że w 2021 r. rynek dermokosmetyków wrośnie o 6,4% po spadku w 2020 r. spowodowanym pandemią oraz licznymi ograniczeniami i obostrzeniami, które wpłynęły na pogorszenie sytuacji ekonomicznej gospodarstw domowych. Rynek nie powróci jednak do wartości osiągniętej w 2019 r. Wynika to z faktu, że w 2021 r. obostrzenia będą obowiązywać jeszcze przez pewną część roku.

Porównując różne kanały sprzedaży dermokosmetyków w Polsce, apteki wydają się obecnie kanałem o umiarkowanych perspektywach rozwoju. Coraz bardziej konkurencyjne są dla nich sklepy drogeryjno-kosmetyczne i internet – w wielu przypadkach dotyczy to tych samych marek, co w aptekach (niegdyś dostępnych tylko w kanale aptecznym). Poza tym, inne kanały dystrybucji konkurują, choć w mniejszym zakresie, z rynkiem dermokosmetyków ofertą kosmetyków nieprezentowanych jako posiadające właściwości lecznicze, co wpływa ogółem na pogorszenie dynamiki rynku dermokosmetyków.

 

Struktura rynku dermokosmetyków w Polsce

Drogerie są największym kanałem sprzedaży kosmetyków w Polsce, niemniej jednak w segmencie dermokosmetycznym znacznie ustępują aptekom pod względem wartości sprzedaży, jak i wielkości asortymentu dermokosmetycznego. Nasze prognozy wskazują jednak dobre perspektywy rozwoju sprzedaży dermokosmetyków w sklepach drogeryjno-kosmetycznych. Wciąż stanowią one bowiem mały ułamek sprzedaży w tym segmencie, a spora część drogerii, szczególnie tych mniejszych, takich produktów jeszcze w swojej ofercie nie posiada.

Ostatnie lata przyniosły także wiele zmian na e-rynku kosmetyków. Otworzyły się e-sklepy należące do największych sieci na rynku (np. Hebe w 2019 r.). Kanał internetowej sprzedaży dermokosmetyków ma bardzo dobre perspektywy, a prognozy pokazują dwucyfrową dynamikę wzrostu jego wartości w latach 2021-2024. W horyzoncie prognozy do 2026 r. spodziewane jest lekkie wyhamowanie dodatniej dynamiki tego kanału, co będzie wynikało m.in. z coraz większego nasycenia rynku.

 

Więcej informacji na ten temat można znaleźć w raporcie PMR: Rynek dermokosmetyków w Polsce 2021 ► https://bit.ly/pmr-dermo-2021

Najnowsze materiały prasowe firmy PMR można znaleźć na naszej stronie  https://www.pmrmarketexperts.com/press-room/

 

KONTAKT DLA MEDIÓW
marketing@pmrcorporate.com

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PMR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Biznes z misją. Diagnostyka podsumowała działania w obszarze ESG Biuro prasowe
2025-05-08 | 08:30

Biznes z misją. Diagnostyka podsumowała działania w obszarze ESG

Diagnostyka od lat łączy działalność biznesową z misją społeczną, którą jest realizowanie badań, aby pomagać ludziom dbać o zdrowie i żyć dłużej. Lider rynku
Zdrowie Walka z ALS – nadzieja w obliczu diagnozy
2025-03-26 | 19:00

Walka z ALS – nadzieja w obliczu diagnozy

Strach, bóle i skurcze mięśni nie dawały Monice spać. Zaczęła długą wędrówkę po lekarzach w poszukiwaniu diagnozy. – Nie zliczę, ile było tych wizyt,
Zdrowie Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego
2025-03-12 | 06:00

Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego

Z apelem o jak najszybsze uchwalenie przepisów, zgodnie z którymi Zakład Ubezpieczeń Społecznych przejąłby wypłatę zasiłku chorobowego już od pierwszego dnia

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Infrastruktura

Senat zajmie się ustawą o jawności cen lokali na sprzedaż. W praktyce ustawa obejmie tylko 12 proc. rynku

Ustawa o jawności cen miała na celu ułatwić klientowi szybkie sprawdzenie aktualnych cen mieszkań i lepsze zrozumienie oferty dewelopera. Przedstawiciele branży mówią wprost: idea ustawy jest słuszna, jednak kształt, jaki przybrała w praktyce, podobnie jak tryb jej uchwalenia, budzi już niepokój. Błyskawiczny tryb procedowania sprawił, że powstała ustawa, która obejmie 12,4 proc. rynku. Zdaniem Polskiego Związku Firm Deweloperskich ostatnią deską ratunku, by poprawić ten akt, jest Senat, który zajmie się nim już podczas wtorkowego posiedzenia komisji infrastruktury.

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.