Oczekiwany 6% wzrost na rynku dermokosmetyków w Polsce w 2021 r.


Marketing
PMR
Królewska 57
30-081 Kraków
marketing|pmrcorporate.com| |marketing|pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com
Wybuch epidemii COVID-19 w 2020 r. w Polsce miał wpływ na praktycznie każdy aspekt życia gospodarczego i społecznego w Polsce. Wydarzenia związane z pandemią, wprowadzane przez rząd restrykcje mające na celu zahamowanie liczby zakażeń czy zmiany zachowań konsumentów miały wpływ także na rynek dermokosmetyków w Polsce. Według naszych szacunków, w 2020 r. rynek dermokosmetyków, wraz z typowymi markami dermokosmetycznymi sprzedawanymi poza aptekami oraz w internecie, był wart około 1,4 mld zł (326 mln €), co oznacza spadek o 6% r/r.
Dermokosmetyki wychodzą z aptek?
Prognozujemy, że w 2021 r. rynek dermokosmetyków wrośnie o 6,4% po spadku w 2020 r. spowodowanym pandemią oraz licznymi ograniczeniami i obostrzeniami, które wpłynęły na pogorszenie sytuacji ekonomicznej gospodarstw domowych. Rynek nie powróci jednak do wartości osiągniętej w 2019 r. Wynika to z faktu, że w 2021 r. obostrzenia będą obowiązywać jeszcze przez pewną część roku.
Porównując różne kanały sprzedaży dermokosmetyków w Polsce, apteki wydają się obecnie kanałem o umiarkowanych perspektywach rozwoju. Coraz bardziej konkurencyjne są dla nich sklepy drogeryjno-kosmetyczne i internet – w wielu przypadkach dotyczy to tych samych marek, co w aptekach (niegdyś dostępnych tylko w kanale aptecznym). Poza tym, inne kanały dystrybucji konkurują, choć w mniejszym zakresie, z rynkiem dermokosmetyków ofertą kosmetyków nieprezentowanych jako posiadające właściwości lecznicze, co wpływa ogółem na pogorszenie dynamiki rynku dermokosmetyków.
Struktura rynku dermokosmetyków w Polsce
Drogerie są największym kanałem sprzedaży kosmetyków w Polsce, niemniej jednak w segmencie dermokosmetycznym znacznie ustępują aptekom pod względem wartości sprzedaży, jak i wielkości asortymentu dermokosmetycznego. Nasze prognozy wskazują jednak dobre perspektywy rozwoju sprzedaży dermokosmetyków w sklepach drogeryjno-kosmetycznych. Wciąż stanowią one bowiem mały ułamek sprzedaży w tym segmencie, a spora część drogerii, szczególnie tych mniejszych, takich produktów jeszcze w swojej ofercie nie posiada.
Ostatnie lata przyniosły także wiele zmian na e-rynku kosmetyków. Otworzyły się e-sklepy należące do największych sieci na rynku (np. Hebe w 2019 r.). Kanał internetowej sprzedaży dermokosmetyków ma bardzo dobre perspektywy, a prognozy pokazują dwucyfrową dynamikę wzrostu jego wartości w latach 2021-2024. W horyzoncie prognozy do 2026 r. spodziewane jest lekkie wyhamowanie dodatniej dynamiki tego kanału, co będzie wynikało m.in. z coraz większego nasycenia rynku.
Więcej informacji na ten temat można znaleźć w raporcie PMR: Rynek dermokosmetyków w Polsce 2021 ► https://bit.ly/pmr-dermo-2021
Najnowsze materiały prasowe firmy PMR można znaleźć na naszej stronie ► https://www.pmrmarketexperts.com/press-room/
KONTAKT DLA MEDIÓW
marketing@pmrcorporate.com

Walka z ALS – nadzieja w obliczu diagnozy

Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego

Rak jelita grubego to nie wyrok. Kluczowe jest wczesne wykrycie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.