Komunikaty PR

Olivia Centre - tu się rekrutuje

2023-01-16  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt

Krzysztof Król
Ultra Relations

Leśna 18b4
81-549 Gdynia
krzysztof|ultrareltions.com| |krzysztof|ultrareltions.com
728612070
ultrarelations.com

Olivia Centre – tu się rekrutuje

Zdjęcia: https://1drv.ms/u/s!Ak6vnk2kpo84ivF6CY31v2J7WCA3hw?e=S2Sr4x

Zmiana charakteru i wykorzystania nowoczesnych biur powoduje, że centra biznesowe mocno konkurują prześcigając się bądź w obszarze warunków najmu, bądź cen. Olivia obrała swoją autorską drogę, zapewnienia najemcom tego, czego potrzebują najbardziej. Jednym z tych obszarów jest wsparcie rekrutacji.

Na początku 2022 roku rynek nieruchomości obiegła informacja, że rezydenci Olivii rekrutują równocześnie blisko 2 tyś. pracowników. Wkrótce do takich firm jak Amazon, Nike i Telus, świadcząca usługi dla takich gigantów, jak Facebook, dołączyła firma Capgemini, która ogłosiła budowę swoich struktur na poziomie 800 osób w ciągu najbliższych miesięcy. Tak dynamiczny rozwój firm i idące za tym potrzeby zyskują aktywne wsparcie ze strony Olivia Centre, które rozwijają szereg własnych i wspierają inicjatywy firm doradczych działających w jej budynkach, aby firmy mogły pozyskać kadry, które są im niezbędne do osiągania biznesowych sukcesów.

To tutaj pięć lat temu powstał trójmiejski klub HR, zrzeszający obecnie 200 osób związanych z rekrutacją i rozwojem osobistym pracowników z całego Trójmiasta. Klub stanowi pole wymiany wiedzy, analizy trendów i współpracy z licznymi firmami doradczymi oraz ośrodkami akademickimi. Jest również hubem rekrutacyjnym, który w jednym miejscu udostępnia oferty pracy wielu pracodawców, co ułatwia poszukiwania wszystkim zainteresowanym. Nasze działania skupiają się na analizie trendów i zmianach sytuacji na rynku – mówi Małgorzata Gwozdz, inicjatorka klubu, a równocześnie dyrektorka działu HR w Olivia Centre.  Klub zapewnia wiele korzyści dla całego trójmiejskiego środowiska HR. Ostatnie lata do naszego środowiska wprowadziły olbrzymie zmiany, szczególnie w modelu pracy, co od działów zarządzania kadrami wymagało bardzo wytężonej pracy i dostosowania organizacji do rewolucji, która łączyła się z przejściem organizacji na pracę zdalną. Nasza współpraca w tym okresie pozwoliła dzielić się doświadczeniami, informować o wdrażanych rozwiązaniach i wzajemnie się uczyć i motywować. W okresie po pandemii przygotowujemy naszych członków na wyzwania związane z pracą hybrydową, bieżącą motywacją pracowników oraz zachętami przyczyniającymi się do ich powrotu do biur.

Coworking O4 to organizacja, która nie tylko udostępnia przestrzeń startupom, ale i aktywnie wspiera rozwijające się firmy z całego centrum w zakresie pozyskiwania pracowników. O4 nawiązało współpracę z najważniejszymi uczelniami wyższymi całej aglomeracji, dzięki czemu powstał projekt speed-datingu – tzw. szybkich randek rekrutacyjnych, w czasie których studenci mają okazję zaprezentować się pracodawcom i zdobyć wymarzoną pracę jeszcze przed zakończeniem studiów. Speed-dating w swoim zamyśle miał być głównie wstępem do właściwej rekrutacji, służącym zainteresowaniu sobą obu stron procesu. Jednak, jak pokazują doświadczenia z dotychczasowych 4 edycji, wstępna selekcja kandydatów dokonywana przez zespół O4 powoduje, że blisko połowa kandydatów spełnia oczekiwania rekruterów już na pierwszym etapie, dostając propozycję pełnowymiarowej pracy wkrótce po zakończeniu procesu. 

Zaangażowanie Coworkingu O4 nie ogranicza się wyłącznie do organizacji spotkań pracodawców ze studentami. Poprzedza je cykl spotkań, w czasie których kandydaci do pracy uczą się autoprezentacji, opracowania CV i umiejętności wyłuskania ze swojego doświadczenia jak najwięcej faktów, które mają szansę wpaść w oko przedstawicieli firm. W ten sposób wielu młodych ludzi staje oko w oko z rekruterem dobrze przygotowanych i z pełną świadomością swojej wartości i kompetencji. Ta praktyka wpływa także na zadowolenie przyszłych pracodawców, przed którymi stają dobrze zmotywowani i przeszkoleni kandydaci do pracy.

Współpraca ze szkołami przybiera również inne formy. O4 ma w swoim doświadczeniu chociażby akceleratory karier, w czasie których młodzi ludzie pod okiem doświadczonych mentorów z wiodących światowych korporacji i innowacyjnych start-up’ów przez pół roku pracują nad własnymi projektami. Po zakończeniu akceleracji zespoły prezentują swoje projekty przed profesjonalnym jury, oceniającym je pod względem innowacji, szans powodzenia, jak również umiejętności zespołowej prezentacji swoich pomysłów przed audytorium liczącym blisko 200 osób.

Olivia wspiera ponadto sieć firm doradczych i szkoleniowych, które na jej terenie działają od lat. Jedną z najprężniej działających jednostek jest szkoląca programistów InfoShare Academy oraz konferencja InfoShare, które od lat mogą liczyć ze wsparcia finansowego i organizacyjnego swoich projektów. Na terenie Olivii działa również Gdańska Fundacja Kształcenia Menedżerów oraz Centrum Rozwoju Talentów. Ta pierwsza pomaga rozwijać kadry menedżerskie korporacji będąc jednym z liderów kursów MBA (Master of Business Administration) w Polsce północnej. Centrum Rozwoju Talentów organizuje kursy dla młodzieży i dorosłych z zakresu przygotowania do rekrutacji i wejścia na rynek pracy. W ubiegłym roku zorganizowało 241 wariantów warsztatów, w których wzięło udział łącznie ponad 4 tys. osób (978 dorosłych i 3099 młodzieży)

Z badań przeprowadzonych wśród pracowników wszystkich firm znajdujących się w Olivii wynika, że jest jeszcze coś, co oni sami cenią, a co dla nich jest sporym magnesem motywującym do przyjścia do pracy. Jest to komfort pracy i społeczność, której czują się częścią. Liczne wydarzenia, jak lato na patio z muzyką na żywo, cateringiem i eventami towarzyszącymi czy też całoroczne projekty, jak Olivia Yacht Club, klub fotografii, sekcje piłki nożnej i siatkówki, górskiej jazdy rowerem, biegów przełajowych czy możliwość trenowania jogi w ogrodzie botanicznym Olivia Garden nie są dostępne w żadnym innym centrum biurowym w Polsce. Z przeprowadzonych przez nas badań wynika, że zarówno pracownicy, jak i pracodawcy bardzo sobie cenią inicjowane przez nas projekty, które z jednej strony integrują i wpływają na satysfakcję z pracy, a z drugiej odciążają samych pracodawców z potrzeby ich organizacji we własnym zakresie. – mówi Bogusław Wieczorek, pełnomocnik zarządu Olivia Centre. Co więcej, wyniki badań pokazują również, że znaczna część osób zmieniających pracę szuka jej wśród innych firm Olivii, właśnie z tego względu, że nie chcą pozbawiać się wielu codziennych udogodnień. To dla nas wielka satysfakcja i potwierdzenie, że obrany przez nas kierunek działań sprzyja rozwojowi i sukcesowi najemców.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Ultra Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele? Biuro prasowe
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Nieruchomości Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Polskie przedsiębiorstwa otwarte na transformację w kierunku gospodarki obiegu zamkniętego. Nowa mapa drogowa mogłaby w tym pomóc

Do 2030 roku z gospodarki o obiegu zamkniętym ma pochodzić co czwarty surowiec. Aby przyspieszyć ten proces, w Polsce potrzeba nowej, międzysektorowej Mapy Drogowej dla Gospodarki o Obiegu Zamkniętym – wskazywali eksperci w trakcie Polish Circular Forum. Obecny dokument nie spełnia już swojej roli i wymaga aktualizacji. Na braku jasnych przepisów i systemu wsparcia najbardziej cierpią przede wszystkim małe i średnie przedsiębiorstwa. – Z naszych badań wynika, że tylko 3–3,5 proc. firm z sektora MŚP jest świadomych i przygotowanych do transformacji – ocenia Agnieszka Zdanowicz, wiceprezes Klastra Gospodarki Cyrkularnej i Recyklingu.

Prawo

Wspólna polityka rolna do deregulacji. Trwają prace nad uproszczeniami dla rolników

Prawie 1,6 mld euro – tyle mają wynieść roczne oszczędności dla rolników po uproszczeniu wspólnej polityki rolnej. Zaproponowany w maju przez Komisję Europejską pakiet zmian zakłada redukcję części obowiązków administracyjnych, które dziś spoczywają na rolnikach ubiegających się o unijne wsparcie. Szczególnie dotyczy to płatności dla drobnych rolników. Jak podkreślają eksperci, wszelkie zmiany, które będą działać na rzecz konkurencyjności unijnego rolnictwa, są wskazane, ale przy uwzględnieniu wysokiego poziomu bezpieczeństwa żywności.

Polityka

W rosyjskiej niewoli może przebywać kilkadziesiąt tysięcy Ukraińców. Napięta sytuacja geopolityczna sprzyja Rosji

W rosyjskiej niewoli przebywa około 10 tys. obywateli Ukrainy, z czego ponad 8 tys. to żołnierze. Łącznie jednak może ich być nawet kilkukrotnie więcej. ONZ podaje, że ponad 95 proc. ukraińskich jeńców wojennych jest poddawanych torturom. – Pogarszająca się sytuacja międzynarodowego bezpieczeństwa i wzrost wpływów do budżetu Federacji Rosyjskiej ze względu na wzrost cen ropy mogą się negatywnie odbić na planowanych wymianach jeńców – ocenia Michał Dworczyk, wiceprzewodniczący Komisji Bezpieczeństwa i Obrony w Parlamencie Europejskim.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.