OLX Praca startuje z konkursem dla branży HR „Lider Rekrutacji”
We wtorek 13 października ruszyły zapisy do pierwszej edycji konkursu „Liderzy Rekrutacji” organizowanego przez OLX Praca skierowanego do branży HR i employer brandingowej, rekruterów oraz pracodawców. Eksperckie jury wybierze laureatów w trzech nieszablonowych kategoriach: kreatywność, innowacyjność oraz efektywność. Wyniki poznamy już w grudniu podczas konferencji „OLX Know How 2021” organizowanej w formule online.
Mijający rok stworzył wyjątkowe okoliczności dla biznesu. Przedsiębiorstwa zdawały test na społeczną odpowiedzialność. W dużej mierze przenieśliśmy swoje zawodowe życie do online'u. Internet stał się miejscem pracy, realizowania kolejnych wyzwań, integracji, spotkań, a także... miejscem, do którego przeniosły się procesy rekrutacyjne. I choć już przed pandemią rekrutacje w trybie online się zdarzały, to teraz stały się rzeczywistością i często jedyną możliwością na pozyskanie nowych pracowników.
Właśnie w tej nowej rzeczywistości startuje konkurs dla branży HR i rekruterów oraz realizatorów procesów rekrutacyjnych. Wydarzenie ma na celu wyłonić najbardziej kreatywne, innowacyjne oraz efektywne akcje rekrutacyjne w kraju. W końcu – nadzwyczajne warunki prowadzenia rekrutacji wymagają nadzwyczajnych pomysłów. Konkurs ma wyjątkowo otwartą formułę. Mogą w nim wziąć udział: pracodawcy, działy HR, rekrutacji i kadr oraz agencje: pracy tymczasowej, zatrudnienia, employer brandingowe, reklamowe oraz headhunterzy. Jury złożone z ekspertów wybierze zwycięzców w trzech, niekonwencjonalnych kategoriach. Tu liczy się pomysł, nieszablonowe myślenie i odwaga, a także efekty.
Kategorie konkursu „Liderzy Rekrutacji”:
Innowacyjność – kampanie rekrutacyjne przeprowadzane w nietypowych miejscach, w nowatorski sposób wykorzystujące tradycyjne metody rekrutacyjne.
Kreatywność – pomysłowe i oryginalne kampanie rekrutacyjne odbiegające od standardowego procesu pozyskiwania pracowników, wyróżniające się na tle konkurencji.
Efektywność – kategoria przeznaczona do tych zgłoszeń, które osiągają wysoką skuteczność i realizują założone cele rekrutacyjne na satysfakcjonującym poziomie.
– Zależało nam na tym, by do tematu rekrutacji podejść w świeży sposób. „Liderzy Rekrutacji” startują w bardzo trudnym czasie, kiedy rekruterzy zostali de facto zmuszeni do tego, by działać nieszablonowo i wyjść z utartych schematów, myśląc o potencjalnych pracownikach. Drastycznie zmieniły się realia, żyjemy w nowej rzeczywistości i także proces poszukiwania pracowników powinniśmy zinterpretować na nowo. To dlatego kategorie, z których zbudowaliśmy plebiscyt, są mało oficjalne. Chcemy sprawdzić, co najciekawszego dzieje się na HR-owym rynku, docenić tych najodważniejszych, najbardziej innowacyjnych. Razem z członkami jury wierzymy też, że kreatywność i innowacyjność to klucze nie tylko do skuteczności, ale także do zmieniania świata na lepsze – komentuje Tomasz Grzechnik, szef kategorii Praca w OLX.
Konkurs będzie przebiegał dwuetapowo. Pierwszą fazą będzie głosowanie online, którego efektem będzie wyłonienie trzech zgłoszeń w każdej z kategorii. Dziewięć najlepszych case studies będzie z kolei przedmiotem dyskusji jury podczas obrad mających miejsce w drugim etapie konkursu. Ostatecznie w każdej kategorii wyłoniony zostanie zwycięzca.
Jury zostało stworzone z wieloletnich praktyków i specjalistów z branży. W jego skład wchodzą:
Przewodniczący jury: Marcin Sienkowski – Head of Marketing OLX
Kategoria: kreatywność
Anna Pruczkowska – Recruitment Specialist w Grupie OLX
Grzegorz Deszczka – IT Rekruter, vloger „Rekruter z brodą”
Joanna Tonkowicz – Managing Partner, Absolvent Consulting
Kategoria: efektywność
Adam Anczykowski – Junior Recruiter w Grupie OLX
Monika Smulewicz – HR na szpilkach
Anna Macnar – CEO w HRM Institute
Kinga Makowska – ekspert Agile employer branding
Regina May – trener, HR Business Partner, Doradca Zawodowy
Kategoria: innowacyjność
Agata Biedziuk – Internal Recruiter w Grupie OLX
Barbara Zych – CEO Employer Branding Institute
Maja Gojtowska – doradca wspierający firmy w zakresie budowania wizerunku i komunikacji
Kasia Tang – trenerka rekrutacji, social media i wyszukiwania kandydatów w sieci
Angelika Chimkowska – strateg social sellingu i silnych marek
Formularz zgłoszeniowy można znaleźć na stronie: https://knowhow2021.pl/.
Zgłoszenia można wysłać do 12.11.2020 (23:59).

Rada Przedsiębiorców apeluje o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności
Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.
Infrastruktura
Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.
Polityka
Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.