Komunikaty PR

Olymp w drodze na rynek NewConnect

2020-10-23  |  10:00
Biuro prasowe

Uznany dostawca kompleksowych rozwiązań dla branży fitness Olymp, specjalizujący się w produkcji sprzętu treningowego, zamierza na przełomie 2020/2021 r. zadebiutować na rynku NewConnect. W lipcu spółka z sukcesem pozyskała od inwestorów ponad 1 mln zł w ramach przeprowadzonej kampanii na platformie crowdinwestycyjnej. Obecnie spółka skupia się na realizacji obranych celi emisyjnych, dopasowując się do realiów rynkowych poprzez dywersyfikacje swoich kanałów sprzedaży oraz usługi rewitalizacji używanych maszyn.

Olymp prowadzi działalność skupiającą się na produkcji oraz dystrybucji sprzętu fitness. Marka jest obecna na rynku od prawie 40 lat, od kiedy to rozpoczęła produkcję sprzętu siłowego w Golędzinowie jeszcze w latach 70. Spółka kładzie duży nacisk na tworzenie produktów odpowiadających precyzyjnie określonym grupom klientów. W swojej ofercie posiada ona swoje dwie linie produktów: Classic i New Generation, oraz dystrybuowany sprzęt treningowy od najlepszych światowych marek.

- To co nas wyróżnia na rynku to solidne i wytrzymałe maszyny ekonomiczne. W Polsce, szczególnie wśród starszych pokoleń związanych ze sportem, jesteśmy znaną i docenianą marką. Możemy wyposażyć kompleksowo każdy obiekt sportowy przy użyciu naszych dwóch linii produktów oraz urządzeń światowych marek. Oferujemy naszym klientom pełną kastomizacja kolorystyczną, gdzie sprzęt może być dostosowany według indywidualnych upodobań klienta, możemy zejść nawet do poziomu koloru pojedynczej nitki. – komentuje Sylwia Czepiżak, Prezes Zarządu Olymp SA.

Produkty spółki pozycjonowane są jako „value-for-money”, oferujące najlepszą jakość w przystępnej cenie, średnio 20 % niższej od globalnej konkurencji. Jest to sprzęt przeznaczony głównie dla klubów fitness, który jest kluczowym segmentem klientów w strategii spółki. Jednocześnie spółka dywersyfikuje swoje grupy docelowe, rozwijając się na rynkach wertykalnych, oferując swoje produkty klientom niepowiązanych bezpośrednio z branżą fitness tj. hotele, SPA, galerie handlowe. Spółka prowadzi również sprzedaż w kanale B2C oferując swój sprzęt klientom indywidualnym, poprzez stronę internetową: sklep-fitness.pl.

Oczywiście, segment klubów fitness stanowi dominujący udział w strukturze przychodów spółki, dlatego też właśnie tam skupiamy naszą największą uwagę. Jednakże nie możemy zapominać, że to właśnie w tym segmencie klientów istnieje największe nasycenie konkurencji. Rynek sprzętu treningowego dynamicznie rośnie, lecz przy obecnej liczbie konkurentów zwiększenie na nim swoich udziałów stanowi spore wyzwanie. Branża fitness cechuje się ograniczoną przewidywalnością, wobec czego stale dopasowujemy naszą ofertę do panujących realiów rynkowych, rozszerzając nasze segmenty klientów o kolejne grupy. – mówi Sylwia Czepiżak.

Olymp świadczy także działalność konsultingową w zakresie prawidłowego zagospodarowania przestrzeni w klubach fitness oraz usługi rewitalizacji używanego sprzętu fitness w celu maksymalizacji stopy zwrotu z każdego zamówienia.

Posiadając prawie 40-letnie doświadczenie w branży, chętnie dzielimy się z klientami wiedzą na temat poprawnego gospodarowania przestrzenią klubową. Dodatkowo, oferując im usługę renowacji starego sprzętu, jesteśmy w stanie dotrzeć do bardziej budżetowych grup klientów, których nie stać na zakup nowego sprzętu. Koszt renowacji starej maszyny to ok. 1/3 ceny nowego sprzętu.  – dodaje Sylwia Czepiżak.

W lipcu, spółka z sukcesem przeprowadziła kampanie crowdfundingową pozyskując od inwestorów ponad 1 mln zł. Środki pozyskane w drodze emisji akcji mają być wykorzystane na dalsze prace nad dokumentacją techniczną sprzętu oraz recertyfikację maszyn, niezbędnej by prowadzić sprzedaż na rynkach zagranicznych. Dodatkowo, część środków ma być przeznaczona na płatność za zakup sklepu internetowego sklep-fitness.pl oraz jego serwis.

Na przełomie 2020 i 2021 r. spółka planuje debiut na NewConnect.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Siedem lat rozwoju - podsumowanie rozwoju GPW w Warszawie w latach 2017-2023 Biuro prasowe
2024-07-10 | 12:30

Siedem lat rozwoju - podsumowanie rozwoju GPW w Warszawie w latach 2017-2023

Stabilność, bardzo dobre wyniki finansowe i otwarte drogi rozwoju – tak o sytuacji Grupy Kapitałowej GPW na progu zmian we władzach Giełdy Papierów Wartościowych
Giełda DNA Medical Group planuje debiut na warszawskiej giełdzie
2024-06-05 | 10:00

DNA Medical Group planuje debiut na warszawskiej giełdzie

DNA Medical Group - firma medyczna działająca w branży badań genetycznych, planuje debiut na rynku NewConnect. Wcześniej spółka chce pozyskać finansowanie od inwestorów na
Giełda Wyniki za I kwartał – powrót korporacyjnego optymizmu?
2024-05-29 | 10:30

Wyniki za I kwartał – powrót korporacyjnego optymizmu?

Spółki amerykańskie reprezentowane w indeksie S&P 500 notowały wyniki lepsze od oczekiwań; tymczasem w europejskim indeksie Stoxx 600 również jest poprawa, ale niejednorodna

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Zbiory czereśni zakończyły się o miesiąc wcześniej niż zazwyczaj. Z powodu szybszej wegetacji owoce przypominają te z południa Europy

Zmiany klimatyczne wpływają na uprawy i zbiory owoców. Drzewa czereśni zakwitły w tym roku o kilka tygodni wcześniej niż zazwyczaj. Ciepła i słoneczna pogoda już w marcu przyspieszyła kwitnienie. W efekcie, o ile w poprzednich latach czereśnie można było kupić jeszcze w sierpniu, w tym roku już w lipcu zbierano późne odmiany. – Sezon wegetacyjny był o wiele dłuższy, a temperatura była wysoka w trakcie dojrzewania owoców. To warunki porównywalne z włoskim klimatem, a owoce, które udało nam się wyprodukować, są doskonałej jakości – mówi Krzysztof Czarnecki, wiceprezes Związku Sadowników RP. Część upraw zniszczyły jednak kwietniowe przymrozki.

Prawo

Osoby z niepełnosprawnością i ich opiekunowie czekają na ustawę o asystencji osobistej. Dzięki niej może wzrosnąć zainteresowanie pracą w tym zawodzie

Polska jest jednym z ostatnich europejskich krajów bez ustawy o asystencji osobistej. Tymczasem wspieranie osób z niepełnosprawnościami w różnych aspektach życia może mieć kluczowe znaczenie dla rynku pracy. Zatrudnienie będzie mogła znaleźć część osób z niepełnosprawnościami i ich opiekunowie. Stworzy to też duże zapotrzebowanie na pracę asystentów. Dziś część z nich nie chce podejmować niepewnego zatrudnienia, nieuregulowanego w przepisach. – Jest przestrzeń dla tego nowego, bardzo prestiżowego w Europie zawodu asystenta osobistego osoby z niepełnosprawnością, który wesprze system ochrony zdrowia – przekonuje Małgorzata Szumowska, prezeska Fundacji Centrum Edukacji Niewidzialna.

Bankowość

Małe i średnie firmy czeka szereg wyzwań związanych ze zrównoważonym rozwojem. Banki chcą im w tym pomagać

Hasła takie jak zrównoważony rozwój, ESG, taksonomia czy dekarbonizacja będą w nadchodzącym czasie dotyczyć nie tylko korporacji, ale też małych i średnich firm. Chcąc pozostać konkurencyjnymi uczestnikami łańcucha dostaw, także mniejsze podmioty  będą musiały wypełnić unijne wymogi i realizować proekologiczne projekty. To jednak oznacza dla nich szereg wyzwań, związanych chociażby z poznaniem wymogów unijnych, terminów ich realizacji i całym aspektem ich wdrożenia. Wydany właśnie przez Bank Ochrony Środowiska przewodnik, podsumowujący najważniejsze wyzwania legislacyjne, ma pomóc przedsiębiorcom się odnaleźć w gąszczu regulacji.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.