OLYMP ze wzrostem przychodów w 2023 r. o 55 proc r/r
OLYMP S.A., notowany na NewConnect dostawca kompleksowych rozwiązań dla branży fitness, w całym 2023 wygenerował 4,3 mln zł przychodów – jest to wzrost o 55 proc. względem analogicznego okresu w 2022 r. W samym IV kwartale roku spółka zwiększyła przychody o 33 proc. osiągając 1,4 mln zł. Spółka skupia się na realizacji rosnącego portfela zamówień – tylko w IV kwartale OLYMP dostarczył wyposażenie do 5 klubów – 3 z nich to realizacje dla Xtreme Fitness, który z sukcesem realizuje plany intensywnej ekspansji w Polsce. Na mocy podpisanej w lipcu umowy OLYMP został jednym z głównych dostawców sprzętu dla tej sieci.
Umowa z Extreme Fitness została zawarta na 3 lata i przewiduje realizację od 3 do 7 klubów rocznie. Oprócz Xtreme Fitness śród kluczowych partnerów spółki można wymienić, Benefit Systems, Best GYM oraz UP.
- Podobnie jak w latach ubiegłych, IV kwartał był najintensywniejszym okresem w roku, pod względem realizacji. Jesteśmy zadowoleni ze zwiększenia przychodów, będziemy dokładać wszelkich starań, aby poprawić również wynik na poziomie netto. OLYMP znacząco, niemal dwukrotnie zwiększył stan zapasów. Na koniec IV kwartału 2023 roku wynosił on ponad 1,1 mln zł. Stan magazynowy pozwoli spółce na niezaburzoną realizację dostaw w I kwartale 2024 roku – komentuje Sylwia Czepiżak, prezes zarządu OLYMP.
Na poziomie netto OLYMP zakończył IV kwartał ze stratą w wysokości 731 tys. zł, natomiast w całym 2023 r. wyniosła ona 1,5 mln zł. Na wynik miały wpływ czynniki takie jak wzrost kosztów zatrudnienia, koszty mediów czy materiałów do produkcji, co przy zwiększonej znacznie skali działalności i konieczności reorganizacji procesów produkcji oraz konieczności modernizacji części parku maszynowego istotnie wpłynęło na wynik. To co istotne, zwłaszcza w drugiej połowie roku wprowadzono szereg usprawnień i obniżono techniczny koszt wytworzenia, co w kolejnych okresach przełoży się na wzrost rentowności.
W II połowie 2023 r. OLYMP przeprowadził emisję akcji z prawem poboru, w ramach której zostało objętych 7.839.663 akcji o łącznej wartości ponad 4,3 mln zł. Pozyskane środki spółka zamierza przeznaczyć przede wszystkim na realizację rosnącego portfela zamówień, ale też zwiększenie mocy produkcyjnych, co ma znaleźć pozytywne przełożenie na sprzedaż i pozwolić na dalsze skalowanie działalności. Spółka planuje również zwiększyć obecność na rynkach zagranicznych, poprzez intensyfikację działań marketingowych. Część kapitału z emisji została już przeznaczona i w dalszym ciągu będzie przeznaczana na prace badawczo-rozwojowe, w tym przede wszystkim aplikację mobilną współpracującą ze wszystkimi sprzętami marki OLYMP.
Według raportu „Global Boutique Fitness Market (2023 Edition)” przygotowanego przez Research and Markets, wartość globalnego rynku studiów fitness oszacowano na 55,16 miliarda dolarów w 2024 roku. Oczekuje się, że globalny rynek fitness wygeneruje 79,66 miliarda dolarów do końca 2029 roku, w porównaniu z 48 miliardami dolarów w 2022 roku. Oznacza to, że w okresie prognozy 2024-2029 światowy rynek fitnessu będzie się rozwijał, a wskaźnik CAGR wyniesie 7,63%.

Pracownicy MediaMarkt King Cross w Poznaniu wspominają 20-lecie sklepu

Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU

Marcowe promocje na smartfony Motorola
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Konsument

Model przewagi gospodarczej polskich firm oparty na taniej sile roboczej się wyczerpuje. Pora na konkurowanie marką i innowacją
Szybki rozwój gospodarczy ostatnich 20–30 lat Polska zawdzięcza dobrze wykwalifikowanej, ale i taniej sile roboczej, dzięki której produkty i usługi z naszego kraju konkurowały ceną z zachodnimi przy nie gorszej, a czasem i lepszej jakości. Ten etap dobiega końca. Polscy pracownicy zarabiają coraz więcej, muszą więc wnieść większą wartość dodaną, by rozwój mógł postępować, a same firmy podjąć walkę o konsumenta z globalnymi markami.
Polityka
Europa będzie się zbroić. Musi być gotowa na atak Rosji na kraj NATO w ciągu kilku najbliższych lat

Wybuch wojny w Ukrainie i obecna sytuacja geopolityczna oznaczają dla UE konieczność podnoszenia swojego bezpieczeństwa. Zwłaszcza że atak Rosji na kraj unijny nie jest niemożliwy. Oceny NATO, Niemiec, Polski, Danii i państw bałtyckich wskazują, że Rosja jest gotowa do ataku w ciągu od trzech do dziesięciu lat. – Priorytetem Europy powinno być dalsze wspieranie Ukrainy – przekonuje europoseł Dariusz Joński.
Handel
Kaucja na butelki i puszki już od października tego roku. Eksperci ostrzegają: to może podnieść koszty gospodarki odpadami

Polska przygotowuje się do jednej z największych zmian w systemie gospodarowania odpadami – od 1 października br. zacznie obowiązywać system kaucyjny. Wprowadzenie kaucji na butelki PET, puszki aluminiowe i szklane butelki wielorazowe ma na celu zwiększenie poziomu recyklingu i ograniczenie ilości odpadów w środowisku. Jednak, jak wskazują eksperci, nowe przepisy mogą się wiązać z wieloma wyzwaniami, w tym z wysokimi kosztami wdrożenia oraz możliwymi konsekwencjami dla konsumentów i samorządów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.