Komunikaty PR

Operator płatności ważny dla Polaków przy płatności online

2021-07-20  |  12:00
Biuro prasowe

Według wyników badania przeprowadzonego na zlecenie Tpay przez SW Research, operator płatności jest ważny dla 67% Polaków robiących zakupy online. Dla ponad połowy badanych (56 proc.) operator płatności ma znaczenie zarówno przy kategorii, jak i cenie kupowanych produktów lub usług. 

W ostatnich kilkunastu miesiącach wzrost znaczenia e-zakupów idzie w parze z upodobaniem Polaków do płatności online. Jak pokazują wyniki badania zrealizowanego na zlecenie Tpay przez SW Research, aż 80% deklaruje, że kupując przez internet wybiera płatności natychmiastowe. Wśród wszystkich możliwych form płatności, przez polskich e-konsumentów preferowany na pierwszym miejscu jest BLIK (71%), a na drugim – karta (36%). Wciąż jednak chętnie przy wizycie kuriera sięgamy do portfela po gotówkę, a niektórych produktów przez internet kupować nie chcemy. 

Operator ma znaczenie 

Blisko 70% kupujących w sieci deklaruje, że przy realizacji transakcji istotny jest dla nich operator płatności. Jednocześnie, 38% przyznaje, że powodem preferowania obecność operatora jest poczucie bezpieczeństwa transakcji.  Co ważne, dla 56% respondentów operator płatności ma znaczenie zarówno przy kategorii, jak i cenie kupowanych produktów lub usług, a prawie jedna trzecia (30%) wskazała, że to cena kupowanego produktu lub usługi wpływa na to, że operator płatności pełni kluczową funkcję.

 

– Kategorią produktów, przy zakupie których wybór operatora płatności ma największe znaczenie dla Polaków, jest sprzęt RTV, AGD i elektronika (61%), obuwie i odzież (56%) oraz meble i wyposażenie wnętrz (51%). Przy wyborze operatora jedną z najważniejszych kwestii dla e-konsumentów jest bezpieczeństwo. Co ciekawe, poczucie bezpieczeństwa nie jest tak ważne przy metodzie płatności, gdzie liczy się najbardziej wygoda i szybkość – mówi Paweł Działak, CEO Tpay, operatora płatności online. 

Mimo rewolucji cyfrowej gotówka nadal w cenie 

Choć dla przeważającej część Polaków faworytem spośród najczęściej wybieranych metod płatności online jest BLIK (58%), to wciąż  spore grono osób, zaopatrujących się w produkty i usługi przez internet, korzysta z możliwości opłaty za pobraniem – 62% Polaków wybrało tę metodę przynajmniej raz. Preferowaną formą płatności okazuje się być wtedy gotówka – płaciło nią aż 87%, najchętniej sięgając przy tym po kosmetyki, artykuły dla zwierząt, odzież i obuwie oraz meble i wyposażenie wnętrz. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie decydują się na płatność za pobraniem? Wśród najczęściej wymienianych powodów jest bezpieczeństwo, na które wskazuje 75% oraz przyzwyczajenie do takiej metody płatności – deklarowane przez 36% badanych.

– W dobie pandemii znacznie bezpieczniejszą metodą są płatności bezgotówkowe, dlatego z myślą o naszych klientach, którzy mimo wszystko przyzwyczajeni są do opcji za pobraniem, wprowadziliśmy BLIK w terminalach kurierów InPost i GLS. Dzięki temu opłata za pobraniem jest bezpieczna, a kurierowi wystarczy podać kod BLIK i zaakceptować transakcję na swoim smartfonie. Myślę jednak, że dostępne technologie i spektrum możliwości mogą zacząć wpływać na zmianę upodobań części Polaków z płatności za pobraniem na rzecz właśnie płatności bezgotówkowych – podkreśla Paweł Działak. 

Płatność online – najchętniej za odzież i obuwie  

W pandemii wielu Polaków przekonało się do zakupów w sieci, nadając coraz większą dynamikę wzrostu sektorowi e-commerce. Jak się okazuje, badani mają swoje ulubione kategorie produktów dostępnych przez internet, za które najczęściej płacą online. W pierwszej piątce plasują się: odzież i obuwie, gry, książki i filmy, kosmetyki oraz sprzęt elektroniczny, RTV i AGD. 

W ślad za rozwojem e-commerce idzie również rynek e-grocery. Tylko w ubiegłym roku, w porównaniu z 2019, przyrost sklepów internetowych z artykułami spożywczymi był największy w całej branży e-handlu i wyniósł aż 112%[1]. Choć, co do zasady, przekłada się to również na zachowania zakupowe Polaków, coraz częściej zainteresowanych ofertą delikatesów online, to wciąż spora część z nich (30%) przyznaje, że w ogóle nie zamawia przez internet produktów spożywczych, a wśród tych, którzy się na to decydują, 63% przynajmniej raz dokonała płatności przy odbiorze, najchętniej wybierając gotówkę (85%) i kartę (42%). Z kolei płacąc online za tego typu artykuły, decydujemy się najczęściej na BLIKA (43%). Ponadto, w przypadku osób, które robią zakupy spożywcze online, największe znaczenie ma cena produktów (17%) oraz jakość (10%). 

                                                 

 


[1] Raport Shoper “Nowy świat e-commerce”

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Przyszłość profesji finansowej: wyniki najnowszego badania AICPA & CIMA Biuro prasowe
2024-04-25 | 16:00

Przyszłość profesji finansowej: wyniki najnowszego badania AICPA & CIMA

Role związane z tworzeniem wartości i zrównoważonym rozwojem zyskają na znaczeniu, rekompensując utratę stanowisk spoza zakresu partnerstwa biznesowego na rzecz
Finanse Nieznaczny spadek obrotów w faktoringu
2024-04-24 | 10:30

Nieznaczny spadek obrotów w faktoringu

Pierwszy kwartał 2024 roku na rynku faktoringu przyniósł nieznaczny spadek obrotów w relacji do analogicznego okresu rok temu. Firmy zrzeszone w Polskim Związku Faktorów w
Finanse Członkowie Zarządu Toyota Bank Polska S.A. wyróżnieni medalami Prezydenta RP
2024-04-24 | 08:00

Członkowie Zarządu Toyota Bank Polska S.A. wyróżnieni medalami Prezydenta RP

W trakcie uroczystego wieczoru na zakończenie konferencji E-Leasing Day 6.0, organizowanej przez Związek Polskiego Leasingu (ZPL), zostały wręczone odznaczenia państwowe dla osób

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.