Komunikaty PR

Optymalizacja kosztów to także firmowe wysyłki pocztowe

2020-05-28  |  05:50
Biuro prasowe
Kontakt
Michał Zębik
Good One PR

ul. Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
michal.zebik|goodonepr.pl| |michal.zebik|goodonepr.pl
796 996 253
www.goodonepr.pl
Do pobrania Info. pras ( 0.1 MB )

Optymalizacja kosztów to dziś bardzo popularne hasło. Wiele firm, które do tej pory niezbyt skrupulatnie liczyły wydatki, teraz dokładniej kalkuluje efektywność swoich działań. Jednym z obszarów, w których każde przedsiębiorstwo może poszukać oszczędności są procesy wewnętrzne, takie jak wysyłki pocztowe. Korzyści zależą od wielkości firmy oraz skali prowadzonej korespondencji, więksi zyskają więc więcej. Poprawa efektywności w tym obszarze wyjdzie jednak na dobre także małym i średnim przedsiębiorstwom.

Po prawie trzech miesiącach spowolnienia wywołanego pandemią koronawirusa, sytuacja polskich firm poprawia się, ale część z nich wciąż czuje się niepewnie – podaje raport dotyczący kondycji przedsiębiorstw, przygotowany przez Polski Instytut Ekonomiczny i Polski Fundusz Rozwoju[1]. W stosunku do kwietnia, o 18 pkt. proc. zmalał odsetek firm doświadczających spadku sprzedaży. Na początku maja wciąż jest ich jednak niemal połowa (49 proc.). Szukając oszczędności, wiele firm w pierwszym odruchu zdecydowało się na redukcję zatrudnienia. Dziś takie zamiary deklaruje 8 proc., ale co piąta wciąż chce obniżyć wynagrodzenia. Taka decyzja może jednak podziałać hamująco na rozwój biznesu, utrudniając wychodzenie z kryzysowej sytuacji. Myśląc o przyszłości lepiej jest skupić się na efektywniejszym wykorzystaniu posiadanych zasobów, w tym kompetencji pracowników. Koszty można natomiast optymalizować np. dokładniej analizując firmowe wydatki, umowy, elementy łańcucha dostaw czy usprawniając procesy wewnętrzne.

Masowa skala masowej korespondencji

Mimo powszechnego korzystania z poczty elektronicznej oraz stosowania elektronicznych faktur i cyfrowych podpisów, tradycyjne przesyłki listowe nie odchodzą do lamusa. Ostatni raport UKE o stanie rynku pocztowego mówi, że w 2018 roku wolumen przesyłek listowych wyniósł prawie 1,4 mld sztuk[2]. Choć trendy dotyczące tradycyjnych przesyłek papierowych od lat są spadkowe, taka forma korespondencji wciąż pozostaje ważnym elementem funkcjonowania wielu firm, instytucji czy urzędów.

Przesyłką zwykłą, listem poleconym lub kurierem wysyłane są umowy, wydrukowane faktury, dokumenty kadrowe, polisy ubezpieczeniowe, decyzje urzędowe czy druki okolicznościowe.

– Jeśli chodzi o duże firmy i korporacje, skala papierowej korespondencji kancelaryjnej może sięgać od kilkudziesięciu do kilkuset tysięcy przesyłek rocznie. Proces nadawczy zazwyczaj obejmuje: przygotowanie dokumentu, kopertowanie, adresowanie oraz wypełnienie książek nadawczych. Mnożąc to przez ilość firmowych przesyłek otrzymujemy olbrzymią liczbę godzin pracy. Dlatego ważne jest, aby te procesy optymalizować poprzez wykorzystanie odpowiednich narzędzi i rozwiązań logistycznych – mówi Janusz Konopka, prezes zarządu niezależnego operatora pocztowego Speedmail.

Wsparcie ze strony technologii

Proces nadawania przesyłek, podobnie jak każdą inną dziedzinę, wspomagają dziś nowoczesne rozwiązania technologiczne. Firmy, które swoją korespondencję prowadzą samodzielnie, mogą zwiększyć efektywność pracy korzystając ze specjalistycznych platform i aplikacji do kompleksowego zarządzania procesem nadawczym. Umożliwiają one przejrzystą organizację bazy adresowej, ewidencjonowanie przesyłek, tworzenie druków ZPO czy drukowanie etykiet adresowych, co przekłada się na oszczędność czasu. Skuteczność doręczeń zwiększają natomiast systemy do śledzenia przesyłek, pozwalające generować raporty dotyczące statusu doręczenia oraz statystyki efektywności.

– Branża pocztowa i kurierska stale wprowadza i rozwija zaawansowane rozwiązania. Wdrażanie innowacji istotnie wpłynęło na rozwój tego rynku. O konkurencyjności operatorów decydują m.in. stosowane aplikacje klienckie, nadzór nad procesem logistycznym i bezpieczeństwo przesyłek. Standardem jest monitorowanie drogi przesyłki od momentu nadania do miejsca doręczenia. Rejestracja zdarzeń w oparciu o system kodów kreskowych i rejestratory GPS, pozwala nie tylko na prostą identyfikację przesyłki, ale także sprawdzenie na jakim etapie doręczenia się ona znajduje - tłumaczy Janusz Konopka ze Speedmail.

Warto rozważyć outsourcing oraz zmianę oferty

Poprawa efektywności procesu nadawczego oraz stosowanie nowoczesnych technologii to dobry sposób na optymalizację kosztów związanych z firmową korespondencją. Oszczędności można poszukać również, outsourcingując jej część związaną z produkcją. W przypadku dużych firm prowadzących wysyłki masowe, druk listów zazwyczaj zlecany jest profesjonalnym lettershopom. O takim rozwiązaniu mogą jednak pomyśleć także mniejsze przedsiębiorstwa, które do tej pory zajmowały się tym we własnym zakresie.  Zlecenie usługi wyspecjalizowanemu podmiotowi może być rozwiązaniem bardziej efektywnym, ale też tańszym.

Jeżeli chodzi o część nadawczą korespondencji to jej realizacja właściwie zawsze odbywa się za pośrednictwem zewnętrznego operatora pocztowego. Tutaj jedyną możliwością jest porównanie dostępnych ofert i sprawdzenie, która w danym przypadku wychodzi korzystniej. Odkąd w Polsce nastąpiło uwolnienie rynku pocztowego, firmy przestały być skazane na propozycje tylko jednego podmiotu. Szukając innych opcji, warto oprócz ceny, zwrócić uwagę także na takie elementy jak kompetencje i doświadczenie operatora oraz stosowane przez niego rozwiązania logistyczne i technologiczne. Poza niższym kosztem, równie ważna jest bowiem terminowość oraz rzetelność w realizacji usługi.


Speedmail to największy w Polsce niezależny operator pocztowy. Firma doręcza przesyłki listowe i marketingowe poprzez sieć ponad 100 placówek zlokalizowanych w większości dużych i średnich miast kraju. Oferta Speedmail adresowana jest do firm takich jak: banki, operatorzy telekomunikacyjni, telewizje kablowe, firmy ubezpieczeniowe, ale też do agencji marketingowych, fundacji, samorządów oraz spółek miejskich. Jej konkurencyjną przewagę stanowią zarówno elastyczność cenowa, jak i najnowsze rozwiązania IT: śledzenie wszystkich przesyłek, monitoring listonoszy on-line czy aplikacja do zarządzania korespondencją. Dzięki zintegrowaniu z największymi drukarniami korespondencji i firmami konfekcyjnymi, Speedmail zapewnia pełną automatyzację wysyłek masowych. Działalność firmy wyróżnia zastosowanie sprawdzonych rozwiązań logistycznych, ale także dbałość o bezpieczeństwo obrotu pocztowego. Marka Speedmail budowana jest w oparciu o najlepsze praktyki i doświadczenia rynków europejskich.


[1]Badanie przeprowadzone przez IBRiS w dniach 12-14 maja 2020 r. wśród właścicieli firm lub osób decyzyjnych w przedsiębiorstwach http://pie.net.pl/z-28-proc-do-8-proc-spada-odsetek-firm-planujacych-zwolnienia-coraz-mniej-zamierza-tez-obnizac-pensje/

[2] Raport o stanie rynku pocztowego w 2018 roku https://www.uke.gov.pl/akt/raport-o-stanie-rynku-pocztowego-w-2018-roku,215.html

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Polskie startupy na drodze do międzynarodowego sukcesu Biuro prasowe
2024-04-19 | 11:45

Polskie startupy na drodze do międzynarodowego sukcesu

Obecnie na polskim rynku działa ponad 3,3 tysiąca startupów. Mimo że, wiele z tych firm jest w początkowej fazie rozwoju, polski rynek ma potencjał, aby zyskać znaczącą pozycję na
Firma 5 dobrych praktyk firmy Mars wyróżnionych w raporcie FOB 2023
2024-04-18 | 06:00

5 dobrych praktyk firmy Mars wyróżnionych w raporcie FOB 2023

16 kwietnia Forum Odpowiedzialnego Biznesu opublikowało coroczny raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2023. Dobre praktyki”. Po raz kolejny wyróżniono w nim firmę Mars
Firma Polacy wybierają komunikację miejską: co to oznacza dla firm?
2024-04-18 | 01:00

Polacy wybierają komunikację miejską: co to oznacza dla firm?

W ostatnich latach obserwujemy znaczący wzrost popularności komunikacji miejskiej w Polsce. Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez Krajowy Rejestr Długów, ponad 86 procent

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Ponad 70 proc. budynków w Polsce wymaga gruntownej modernizacji. 1 mln zł trafi na granty na innowacje w tym obszarze

Ograniczenie zużycia energii w budynkach to jeden z najbardziej efektywnych ekonomicznie sposobów redukcji emisji dwutlenku węgla. Tymczasem w Unii Europejskiej zdecydowana większość budynków mieszkalnych wymaga poprawy efektywności energetycznej. Innowacji, które mają w tym pomóc, poszukuje ING Bank Śląski w piątej edycji swojego Programu Grantowego dla start-upów i młodych naukowców. Najlepsi mogą liczyć na zastrzyk finansowania z przeznaczeniem na rozwój i komercjalizację swojego pomysłu. Budżet Programu Grantowego ING to 1 mln zł w każdej edycji.

Infrastruktura

Branża infrastrukturalna szykuje się na inwestycyjny boom. Projektanci i inżynierowie wskazują na szereg wyzwań w kolejnych latach

W kolejnych latach w polskiej gospodarce ma być odczuwalne przyspieszenie realizacji inwestycji infrastrukturalnych. Ma to związek z finansową perspektywą unijną na lata 2021–2027 i odblokowaniem środków z KPO. To inwestycje planowane na dziesiątki albo nawet na setki lat, a w dyskusji dotyczącej takich projektów często pomijana jest rola projektantów i inżynierów. Przedstawiciele tych zawodów wskazują na szereg wyzwań, które będą rzutować na planowanie i realizowanie wielkich projektów infrastrukturalnych. Do najważniejszych zaliczają się m.in. relacje z zamawiającymi, coraz mniejsza dostępność kadr, konieczność inwestowania w nowe, cyfrowe technologie oraz unijne regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju w branży budowlanej.

Konsument

Techniki genomowe mogą zrewolucjonizować europejskie rolnictwo i uodpornić je na zmiany klimatu. UE pracuje nad nowymi ramami prawnymi

Techniki genomowe (NTG) pozwalają uzyskiwać rośliny o większej odporności na susze i choroby, a ich hodowla wymaga mniej nawozów i pestycydów. Komisja Europejska wskazuje, że NTG to innowacja, która może m.in. zwiększyć odporność systemu żywnościowego na zmiany klimatu. W tej chwili wszystkie rośliny uzyskane w ten sposób podlegają tym samym, mocno wyśrubowanym zasadom, co GMO. Dlatego w ub.r. KE zaproponowała nowe rozporządzenie dotyczące roślin uzyskiwanych za pomocą technik genomowych. W lutym br. przychylił się do niego Parlament UE, co otworzyło drogę do rozpoczęcia negocjacji z rządami państw UE w Radzie. Wątpliwości wielu państw członkowskich, również Polski, budzi kwestia patentów NGT pozostających w rękach globalnych koncernów, które mogłyby zaszkodzić pozycji europejskich hodowców.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.