Komunikaty PR

Organizacje pozarządowe wspierają firmy w walce z koronawirusowym kryzysem

2020-10-21  |  16:00

Koronawirus odcisnął bardzo silne piętno na wielu biznesach. Jak podał Główny Urząd Statystyczny w II kwartale 2020 roku W lipcu liczba upadłości wzrosła o 31,8% w porównaniu rok do roku.  Wśród podmiotów, dla których ogłoszono upadłość́ 53,5 proc. stanowiły spółki z ograniczoną odpowiedzialnością̨, 22,3 proc. osoby fizyczne prowadzące działalność́ gospodarczą, a 16,6 proc. łącznie spółki komandytowe i akcyjne.  Przedsiębiorcy, których firma znalazły się z trudnej sytuacji mogą zgłaszać się do fundacji, które wspierają firmy w minimalizowaniu skutków związanych z gospodarczym kryzysem wywołanym COVID-19.  

Chwilowe problemy finansowe nie zawsze muszą oznaczać upadłość i zamknięcie firmy. Jest wiele dróg, które pozwolą wyprowadzić przedsiębiorstw w kryzysie na proste tory. Jednym z rozwiązań jest coraz popularniejsza restrukturyzacja, której popularność rośnie. W 2019 roku łączna liczba postępowań restrukturyzacyjnych wzrosła o niemal 7% do 445 postępowań. Eksperci spodziewają się, że w związku z koronawirusem i lockdownem, w najbliższych miesiącach przybędzie firm, które zdecydują się na ten krok. Właściwie przeprowadzona restrukturyzacja daje możliwość uratowania firmy i jej majątku, poprzez zawarcie układu z wierzycielami. Spółka może kontynuować działalność, bez obciążeń finansowych. W czasie pandemii COVID-19 wiele firm mierzy się z trudnościami finansowymi i staje przed wyborem – restrukturyzacja czy upadłość.  – „W obliczu trudności finansowych zarząd spółki powinien jak najszybciej podjąć decyzje, które pozwolą w jak najszerszym stopniu ochronić majątek spółki. Po drugie, przedsiębiorstwo zyskuje czas, który może wykorzystać na zmiany wewnątrz organizacji i poprawę relacji z partnerami biznesowymi. Firma będąca w procesie restrukturyzacji może również liczyć na wsparcie finansowe w ramach pomocy publicznej” – wyjaśnia Anna Białek ekspert fundacji Centurion zajmującej się doradztwem biznesowym

Podjęcie decyzji o tym, czy restrukturyzować przedsiębiorstwo czy ogłosić jego upadłość wymaga dogłębnej analizy sytuacji firmy. Przeprowadzenie restrukturyzacji możliwe jest w ramach czterech postępowań; postępowanie o zatwierdzenie układu, przyspieszone postępowanie układowe, układowe, sanacyjne. Jak się okazuje część z firm, które ogłaszają upadłość mogłoby przetrwać dzięki fachowemu wsparciu firm zajmujących się restrukturyzacją.  – „Jako Fundacja Centurion zajmujemy się wsparciem firm, które mają trudności finansowe. Pandemia koronowirusa sprawiła, że przybywa przedsiębiorstw, które potrzebują fachowego wsparcia. My jako specjaliści od trudnych sytuacji biznesowych staramy się dobrać najlepsze rozwiązania biorąc pod uwagę wszystkie okoliczności. Pamiętajmy, że ogłoszenie upadłości i zaniknięcie firmy to rozwiązania najszybsze, najprostsze, ale też ostateczne. Mamy teraz szczególną sytuacje, rząd wszelkimi środkami stara się zatrzymać upadek firm i tym samym likwidację miejsc pracy. Pojawia się wiele programów i sposobów wsparcia, należy je umiejętnie wykorzystać, nie każdy jest jednak biegły w tym zakresie, dlatego pojawia się coraz więcej organizacji, które przychodzą przedsiębiorcom z pomocą” – podkreśla ekspert fundacji Centurion.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Herbapol odświeża swoją markę: rebranding i nowy logotyp Biuro prasowe
2024-07-30 | 13:20

Herbapol odświeża swoją markę: rebranding i nowy logotyp

Zmiana ta jest efektem dogłębnych badań rynkowych i ma na celu wzmocnienie zaufania konsumentów oraz podkreślenie najwyższej jakości produktów Herbapol. Zaufanie, Jakość,
Firma Rynek faktoringu wychodzi z impasu
2024-07-30 | 12:00

Rynek faktoringu wychodzi z impasu

W I półroczu 2024 r. polscy faktorzy ponownie zanotowali wzrost obrotów. Sfinansowali działalność krajowych przedsiębiorstw na kwotę 228,3 mld zł, czyli o 1,1 proc. wyższą
Firma Najlepsza motywacja - pieniądze czy postawa szefa?
2024-07-25 | 13:00

Najlepsza motywacja - pieniądze czy postawa szefa?

Lato, słońce za oknem, koledzy i koleżanki zza sąsiednich biurek na urlopie, social media „atakują” zdjęciami z pięknych starówek, plaż, górskich

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Trzynaście państw UE wytwarza już więcej energii z OZE niż z paliw kopalnych. Polska jeszcze nie, ale też bije rekordy w zielonej energii

30 do 27 proc. – tak wyglądał w UE w I połowie br. udział energii z odnawialnych źródeł versus z paliw kopalnych. To oznacza, że po raz pierwszy w historii mieliśmy na Starym Kontynencie więcej zielonej energii. Takim osiągnięciem może się już pochwalić prawie połowa państw członkowskich. W Polsce – po bardzo dynamicznym wzroście produkcji energii słonecznej – udział OZE sięga już ok. 30 proc., a węgla spada poniżej 60 proc. Mimo znaczących postępów w ostatnich dwóch latach wciąż wiele aspektów zielonej transformacji w kraju wymaga poprawy. Motywacją do przyspieszenia zmian są korzyści finansowe – na rachunkach za prąd – oraz środowiskowe.

Sport

Siatkówka z coraz większym wsparciem sponsorów. Największe firmy inwestują nie tylko w drużyny narodowe, ale i ligowe kluby

Polska liga siatkówki jest jednym z chętniej oglądanych w Polsce wydarzeń sportowych. W ubiegłym sezonie spotkania w fazie zasadniczej przyciągnęły do hal ponad pół miliona osób, a średnia oglądalność meczów ligowych wzrosła do ponad 84 tys. Sukcesy sportowe i zainteresowanie widzów przekładają się na coraz większe zaangażowanie sponsorów, także w siatkówkę ligową. Stołeczny zespół siatkarzy Projekt Warszawa pozyskał nowego sponsora tytularnego – została nim PGE Polska Grupa Energetyczna.

Infrastruktura

Na budowę sieci światłowodowych w Polsce trafi z UE niespełna 7 mld zł. Inwestycje może jednak zahamować biurokracja

W Polsce światłowód ma już blisko połowa z 9,5 mln użytkowników internetu stacjonarnego, a ta technologia szybko zyskuje na popularności – w ubiegłym roku zwiększyła swój udział w rynku o 10 proc. – Środki unijne przeznaczone na dobudowanie sieci światłowodowych w Polsce to w tej chwili w sumie 6–7 mld zł – zauważa Jacek Wiśniewski, prezes zarządu Nexery. Jak wskazuje, w praktyce zagospodarowanie tych pieniędzy może być jednak problematyczne ze względu na biurokrację, brak koordynacji między różnymi urzędami i resortami oraz krótki czas, jaki pozostał na ich wydatkowanie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.