Komunikaty PR

Packeta intensyfikuje rozwój na rynkach Europy

2024-08-22  |  14:00
Biuro prasowe

 

 

Packeta, wiodąca globalna platforma logistyczna dla e-commerce, kontynuuje dynamiczny rozwój sieci punktów odbioru i automatów paczkowych Z-BOX w Europie Środkowej i Wschodniej. W obliczu rosnącego zapotrzebowania na elastyczne i wygodne formy dostawy, firma znacząco rozbudowuje infrastrukturę w Czechach, Słowacji i na Węgrzech oraz modernizuje obecnie stojące Z-BOXy.

 

Rozbudowa sieci Z-BOX – priorytet Packety

Automaty paczkowe Z-BOX, cieszące się coraz większą popularnością u naszych południowych sąsiadów ze względu na łatwy i szybki odbiór paczek, stają się kluczowym elementem oferty Packety. Obecnie firma dysponuje siecią 7088 Z-BOXów: w Czechach 4201, na Słowacji 1696, na Węgrzech 1191. W porównaniu do początku roku, łączna liczba Z-BOXów wzrosła o ponad 880, co jest wynikiem intensywnych działań inwestycyjnych podjętych późną wiosną i latem 2024 roku, które trwają nadal​. Packeta nie rezygnuje z punktów odbioru, które wciąż cieszą się ogromną popularnością wśród konsumentów. Łącznie z nimi firma ma 15 680 miejsc, w których można odebrać paczkę na terenie  3 wspomnianych wcześniej rynków (Czechy: 9813, Słowacja: 2829, Węgry: 3038).

 

Nowoczesne technologie i dbałość o klienta

Packeta, odpowiadając na potrzeby klientów, rozpoczęła instalację klawiatur na swoich Z-BOXach. Do końca roku wszystkie Z-BOXy w Czechach, na Słowacji i Węgrzech będą wyposażone w te nowe rozwiązanie. Klawiatury ułatwiają korzystanie z automatów paczkowych osobom, które nie używają smartfonów, ale też sprawią, że odbiór paczek będzie jeszcze prostszy i bardziej dostępny dla wszystkich klientów. Obecnie firma zainstalowała już około 1000 takich klawiatur, głównie na Z-BOXach znajdujących się w dużych miastach.

 

Z-BOXy są również przykładem ekologicznych rozwiązań logistycznych. Zasilane są w pełni energią słoneczną, nie wymagając podłączenia do sieci elektrycznej. Automaty są samowystarczalne, dostępne 24/7 i mogą być łatwo instalowane w różnych miejscach, takich jak biura, centra handlowe czy sklepy spożywcze. Dzięki temu Packeta może szybko rozbudowywać swoją sieć, instalując nawet 20 Z-BOXów dziennie.

 

Plany rozwojowe i dalsze inwestycje

Packeta przedstawiła ambitne plany na przyszłość. Jej celem jest podwojenie wielkości firmy w ciągu najbliższych pięciu lat. Obecnie kluczowe inwestycje koncentrują się na trzech rynkach – czeskim, słowackim i węgierskim, które są szczególnie popularne wśród polskich e-sklepów. Priorytetem marki jest ugruntowanie faktu, że Packeta jest najlepszym partnerem logistycznym dla swoich klientów oraz pierwszym wyborem konsumentów przy wyborze dostaw paczek.

 

Co więcej, firma zamierza skoncentrować się na dalszym usprawnianiu procesów logistycznych i zwiększaniu wydajności sieci dystrybucji, szczególnie w kluczowych okresach, takich jak Q4, który skupia Black Friday oraz sezon świąteczny. Ma to zapewnić niezawodność usług, na którą mogą liczyć partnerzy e-commerce w najważniejszych momentach sprzedaży.

 

- Jesteśmy dumni z naszego dynamicznego rozwoju na rynkach europejskich. Inwestycje, które realizujemy, mają na celu przede wszystkim podniesienie jakości obsługi, skuteczności i szybkości dostaw, a co za tym idzie - satysfakcji klientów, zarówno indywidualnych, jak i biznesowych. Świadomie podjęliśmy decyzję o intensywnym rozwoju sieci w miesiącach wiosenno-letnich, by jak najlepiej przygotować się do końcówki roku. Jesteśmy przekonani, że ten trud zostanie wynagrodzony w postaci pobitego kolejnego rekordu liczby obsłużonych paczek w szczycie sezonu – komentuje Justyna Andreas, Managing Director, Commercial Entities, Packeta Group.

 

 

Nowe kierownictwo

W kontekście tych ambitnych planów rozwojowych warto również wspomnieć o zmianach w zarządzie spółki. Nowym CEO Packeta został Erich Čomor, który przejął stery od założycielki firmy, Simony Kijonkovej. Planuje on kontynuować filozofię silnego ukierunkowania na satysfakcję klienta, opierając się na doświadczeniach z poprzednich stanowisk. Firma inwestuje nie tylko w technologię, ale również w ludzi, wierząc, że tylko kompleksowe podejście pozwoli jej utrzymać pozycję lidera na konkurencyjnym rynku e-commerce​.

 

 

***

Packeta to globalna, cyfrowa platforma dla e-commerce, świadcząca kompleksowe usługi logistyczne. Założona w 2010 roku w Czechach jako spółka Zásilkovna, w ciągu dekady przekształciła się w holding funkcjonujący pod nazwą Packeta Group, zrzeszający 14 podmiotów. Firma, współpracując ze sklepami internetowymi, szybko zyskała pozycję lidera w branży. Obecnie Packeta działa w 7 krajach, realizuje dostawy do 33 krajów, posiada ponad 16,5 tys. własnych punktów odbioru (w tym ponad 7 tys. Z-BOXów), 164,5 tys. punktów partnerskich i współpracuje z ponad 49 tys. sklepów internetowych. W 2023 roku obsłużyła przeszło 106 mln przesyłek. Firma pomaga także swoim Partnerom rozwijać biznes za granicą, dostosowując elastycznie usługę do ich potrzeb.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie Biuro prasowe
2025-06-10 | 06:00

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Jako przedsiębiorca zapewne zauważasz, że cyfrowa transformacja to już nie tylko trend, ale konieczność. W dobie mobilności i dynamicznych zmian rynkowych, obsługa sprzedaży
Handel Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja
2025-06-06 | 14:00

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

7 czerwca obchodzimy Międzynarodowy Dzień Seksu – to doskonały moment, aby przyjrzeć się temu, jak zmieniają się zwyczaje Polaków związane z zakupem produktów
Handel Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów
2025-05-29 | 16:25

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów

Usługi premium w cieniu presji cenowej Choć dostawy tego samego dnia były niegdyś zapowiadane jako jeden z najważniejszych kierunków rozwoju e-commerce i symbol

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Farmacja

Zagrożenie krztuścem pozostaje najwyższe od ponad trzech dekad. Odporność utrzymuje się do 10 lat po szczepieniu

W ubiegłym roku na krztusiec zachorowało ponad 32 tys. osób. To ok. 35 razy więcej niż rok wcześniej. Ostatnie tygodnie przynoszą wyhamowanie tendencji wzrostowej, ale Główny Inspektor Sanitarny przestrzega przed tą groźną chorobą i wskazuje na konieczność szczepień u dzieci już w okresie niemowlęcym i szczepień przypominających u dorosłych. Dużą rolę w promowaniu tej jedynej formy profilaktyki odgrywają pielęgniarki, które nie tylko informują o korzyściach ze szczepień, ale też mogą do nich kwalifikować.

Bankowość

Zdaniem 80 proc. Polaków ceny nieruchomości są wysokie lub bardzo wysokie. Mimo to i tak wolimy posiadać na własność, niż wynajmować

Tylko 26 proc. Polaków uważa, że mamy obecnie dobry moment na zakup nieruchomości. Dla ośmiu na 10 ankietowanych ceny nieruchomości są obecnie wysokie lub bardzo wysokie. 65 proc. ocenia też, że niewiele osób z ich otoczenia może sobie teraz pozwolić na zakup mieszkania lub domu – wynika z badania „To my. Polacy o nieruchomościach” portalu ogłoszeniowego Nieruchomosci-online.pl.

Transport

Nowe opłaty za emisję CO2 mogą spowodować wzrost kosztów wielu małych i średnich firm. Eksperci apelują o mądre instrumenty wsparcia [DEPESZA]

System ETS2, który zacznie obowiązywać od 2027 roku, nałoży podatek na paliwa kopalne wykorzystywane do ogrzewania budynków czy w transporcie. Koszty w dużej mierze poniosą dostawcy, w tym małe i średnie firmy. – Potencjalny wpływ systemu ETS2 na sektor MŚP w Polsce będzie znacznie mniej drastyczny, niż mogłoby się wydawać. Konieczne jest jednak przygotowanie odpowiednich instrumentów, które wesprą przedsiębiorców w przemianie w kierunku niskoemisyjnym, ale jednocześnie będą unikały podwójnej kompensacji – wskazuje raport WiseEuropa pt. „Wędka czy ryba? Wsparcie dla polskich MŚP w związku z wprowadzeniem ETS2”.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.