Panasonic przedstawia LUMIX S 100mm F2.8 MACRO (S-E100)
Dzięki nowej konstrukcji optycznej oraz nowo opracowanemu dwufazowemu silnikowi liniowemu, obiektyw LUMIX S 100mm jest najmniejszym i najlżejszym* na świecie stałoogniskowym teleobiektywem z funkcją makro, ważącym około 298g. Ta lekka, kompaktowa konstrukcja zapewnia niezrównaną mobilność i elastyczność robienia zdjęć w wielu sytuacjach. Dzięki nowemu mechanizmowi ustawiania ostrości, obiektyw osiąga doskonałą wydajność śledzenia z szybkim i precyzyjnym autofocusem.
Oprócz fotografii zbliżeniowej w skali rzeczywistej, dzięki ogniskowej 100 mm, nowy obiektyw tworzy imponujące portrety charakterystyczne dla teleobiektywów o średniej długości ogniskowej. Wykorzystując duże otwarcie przysłony, rejestruje on obrazy
w wysokiej rozdzielczości z zachwycającym efektem bokeh.
Ponadto, dzięki nowo opracowanemu silnikowi liniowemu oraz mechanizmowi tłumiącemu focus breathing, działa on bezgłośnie, co czyni go idealnym do filmowania. Oferuje też mikrostopniową regulację przysłony, zapewniającą płynną zmianę ekspozycji, jak również możliwość wyboru między liniowym lub nieliniowym ustawieniem pierścienia ostrości. Te funkcje stały się charakterystycznymi cechami obiektywów z serii LUMIX S.
Główne cechy
1. Najmniejszy i najlżejszy* na świecie stałoogniskowy teleobiektyw z funkcją makro
- Zaawansowana i kompaktowa konstrukcja optyczna z nowym podwójnym systemem ostrości oraz nowo opracowanym dwufazowym silnikiem liniowym
- Dzięki swojej doskonałej mobilności, świetnie nadaje się do robienia zdjęć w wielu sytuacjach, takich jak fotografia zbliżeniowa w skali rzeczywistej, czy portrety charakterystyczne dla teleobiektywów o średniej długości ogniskowej
2. Wysoka rozdzielczość i doskonałe możliwości fotograficzne dzięki szybkiemu i precyzyjnemu autofocusowi
- Zapewnia wysoką rozdzielczość oraz doskonałe możliwości fotograficzne we wszystkich obszarach, od środka obrazu po krawędzie
- Wiernie uchwyci każdy detal przedmiotu, tworząc jednocześnie efekt bokeh charakterystyczny dla teleobiektywów makro o średniej długości ogniskowej
- Szybkie i precyzyjne działanie autofocusu z doskonałym śledzeniem ruchomych obiektów oraz bezgłośnym ustawianiem ostrości
- Udoskonalenia w wykrywaniu i kontroli pierścienia ostrości umożliwiające bardziej precyzyjne ustawianie ostrości podczas fotografowania makro
3. Optymalna funkcjonalność dla produkcji wideo
- Bezgłośne działanie dzięki nowo opracowanemu dwufazowemu silnikowi liniowemu
- Skuteczne tłumienie focus breathing, czyli zmiany kąta widzenia podczas ruchów pierścienia ostrości
* Stan na 8 stycznia 2024 roku. Spośród wymiennych obiektywów kompatybilnych z pełnoklatkowymi aparatami bezlusterkowymi z autofocusem oraz obiektywów makro ze współczynnikiem powiększenia 1:1 i o ogniskowej 90 mm lub więcej.
• L-Mount jest znakiem towarowym lub zarejestrowanym znakiem towarowym Leica Camera AG.
• Projekt i specyfikacje mogą ulec zmianie bez uprzedzenia.
O Grupie Panasonic
Grupa Panasonic, założona w 1918 roku, jest obecnie światowym liderem w opracowywaniu innowacyjnych technologii i rozwiązań do szerokiego zakresu zastosowań w elektronice użytkowej, budownictwie mieszkaniowym, motoryzacji, przemyśle, komunikacji i energetyce na całym świecie. Od 1 kwietnia 2022 roku przeszła na system spółki operacyjnej, w którym Panasonic Holdings Corporation pełni rolę spółki holdingowej z ośmioma spółkami znajdującymi się pod jej parasolem. Za rok obrotowy zakończony 31 marca 2023 r. Grupa odnotowała skonsolidowaną sprzedaż netto w wysokości 8 378,9 mld jenów (ok. 59,4 mld euro).
Aby dowiedzieć się więcej o Grupie Panasonic, odwiedź stronę: https://holdings.panasonic/global/

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.