Panasonic przedstawia LUMIX S 100mm F2.8 MACRO (S-E100)
Dzięki nowej konstrukcji optycznej oraz nowo opracowanemu dwufazowemu silnikowi liniowemu, obiektyw LUMIX S 100mm jest najmniejszym i najlżejszym* na świecie stałoogniskowym teleobiektywem z funkcją makro, ważącym około 298g. Ta lekka, kompaktowa konstrukcja zapewnia niezrównaną mobilność i elastyczność robienia zdjęć w wielu sytuacjach. Dzięki nowemu mechanizmowi ustawiania ostrości, obiektyw osiąga doskonałą wydajność śledzenia z szybkim i precyzyjnym autofocusem.
Oprócz fotografii zbliżeniowej w skali rzeczywistej, dzięki ogniskowej 100 mm, nowy obiektyw tworzy imponujące portrety charakterystyczne dla teleobiektywów o średniej długości ogniskowej. Wykorzystując duże otwarcie przysłony, rejestruje on obrazy
w wysokiej rozdzielczości z zachwycającym efektem bokeh.
Ponadto, dzięki nowo opracowanemu silnikowi liniowemu oraz mechanizmowi tłumiącemu focus breathing, działa on bezgłośnie, co czyni go idealnym do filmowania. Oferuje też mikrostopniową regulację przysłony, zapewniającą płynną zmianę ekspozycji, jak również możliwość wyboru między liniowym lub nieliniowym ustawieniem pierścienia ostrości. Te funkcje stały się charakterystycznymi cechami obiektywów z serii LUMIX S.
Główne cechy
1. Najmniejszy i najlżejszy* na świecie stałoogniskowy teleobiektyw z funkcją makro
- Zaawansowana i kompaktowa konstrukcja optyczna z nowym podwójnym systemem ostrości oraz nowo opracowanym dwufazowym silnikiem liniowym
- Dzięki swojej doskonałej mobilności, świetnie nadaje się do robienia zdjęć w wielu sytuacjach, takich jak fotografia zbliżeniowa w skali rzeczywistej, czy portrety charakterystyczne dla teleobiektywów o średniej długości ogniskowej
2. Wysoka rozdzielczość i doskonałe możliwości fotograficzne dzięki szybkiemu i precyzyjnemu autofocusowi
- Zapewnia wysoką rozdzielczość oraz doskonałe możliwości fotograficzne we wszystkich obszarach, od środka obrazu po krawędzie
- Wiernie uchwyci każdy detal przedmiotu, tworząc jednocześnie efekt bokeh charakterystyczny dla teleobiektywów makro o średniej długości ogniskowej
- Szybkie i precyzyjne działanie autofocusu z doskonałym śledzeniem ruchomych obiektów oraz bezgłośnym ustawianiem ostrości
- Udoskonalenia w wykrywaniu i kontroli pierścienia ostrości umożliwiające bardziej precyzyjne ustawianie ostrości podczas fotografowania makro
3. Optymalna funkcjonalność dla produkcji wideo
- Bezgłośne działanie dzięki nowo opracowanemu dwufazowemu silnikowi liniowemu
- Skuteczne tłumienie focus breathing, czyli zmiany kąta widzenia podczas ruchów pierścienia ostrości
* Stan na 8 stycznia 2024 roku. Spośród wymiennych obiektywów kompatybilnych z pełnoklatkowymi aparatami bezlusterkowymi z autofocusem oraz obiektywów makro ze współczynnikiem powiększenia 1:1 i o ogniskowej 90 mm lub więcej.
• L-Mount jest znakiem towarowym lub zarejestrowanym znakiem towarowym Leica Camera AG.
• Projekt i specyfikacje mogą ulec zmianie bez uprzedzenia.
O Grupie Panasonic
Grupa Panasonic, założona w 1918 roku, jest obecnie światowym liderem w opracowywaniu innowacyjnych technologii i rozwiązań do szerokiego zakresu zastosowań w elektronice użytkowej, budownictwie mieszkaniowym, motoryzacji, przemyśle, komunikacji i energetyce na całym świecie. Od 1 kwietnia 2022 roku przeszła na system spółki operacyjnej, w którym Panasonic Holdings Corporation pełni rolę spółki holdingowej z ośmioma spółkami znajdującymi się pod jej parasolem. Za rok obrotowy zakończony 31 marca 2023 r. Grupa odnotowała skonsolidowaną sprzedaż netto w wysokości 8 378,9 mld jenów (ok. 59,4 mld euro).
Aby dowiedzieć się więcej o Grupie Panasonic, odwiedź stronę: https://holdings.panasonic/global/

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai
Transmisje online
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Firmy z branży drzewnej i meblarskiej muszą się przygotować na rygorystyczne wymogi. Konieczne będzie dokumentowanie pochodzenia drewna
Unijne rozporządzenie przeciw wylesianiu (EUDR) obejmie ok. 120 tys. polskich firm działających w branży drzewnej, meblarskiej i sektorach pokrewnych. Chociaż wdrożenie nowych przepisów zostało odroczone o rok, eksperci podkreślają, że przedsiębiorcy powinni się przygotowywać do nich już teraz, żeby uniknąć problemów za kilka–kilkanaście miesięcy, ponieważ rozbudowane wymogi EUDR oznaczają m.in. konieczność ścisłego monitorowania łańcucha dostaw, dokumentowania pochodzenia surowców i zapewnienia zgodności z przepisami krajów ich pochodzenia.
Bankowość
Cyfrowa transformacja wymaga od liderów biznesu nowych kompetencji. Wśród nich kluczowe są otwartość na zmianę i empatia

Empatia, elastyczność i gotowość do eksperymentowania to dziś kluczowe cechy skutecznego przywództwa – szczególnie w świecie zdominowanym przez technologię i sztuczną inteligencję. Transformacja cyfrowa stawia przed liderami wiele nowych wyzwań i wymusza nowy model zarządzania – oparty na zaufaniu, adaptacyjności i rozumieniu potrzeb zespołu. Od 15 lat kobiety na kierowniczych stanowiskach w rozwijaniu kompetencji liderskich wspiera Program Santander W50. Uczestniczki z kilkunastu krajów zdobywają wiedzę i narzędzia do zarządzania zmianą, które pozwalają im skuteczniej funkcjonować w dynamicznym otoczeniu rynkowym.
Media i PR
Temat deregulacji dominuje media tradycyjne i społecznościowe. Więcej pozytywnej narracji niż negatywnych uwag

Od 10 lutego do 10 marca 2025 roku liczba publikacji medialnych na ten temat była o niemal 20 proc. większa niż w całym 2024 roku – wynika z danych IMM. Temat interesuje nie tylko biznes, ale i przeciętnych Polaków – 15 tys. wpisów w mediach społecznościowych miało prawie milion interakcji. Większość materiałów ma wydźwięk neutralny, ale te pozytywne dominują nad negatywnymi. To jeden z głównych tematów w trwającej kampanii wyborczej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.