Komunikaty PR

Panattoni Park Legnica obsłuży Spreadshirt Manufacturing Polska – start budowy 2

2020-02-03  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Ewelina Ciuchta
Konkret PR

ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl

Panattoni, lider rynku nieruchomości powierzchni przemysłowych w Europie, rozbudowuje Legnicę - alternatywny rynek sektora obiektów przemysłowych wobec Wrocławia. Deweloper wystartował z budową 25 000 m kw. Panattoni Park Legnica z planowanych 90 000 m kw. Pierwszy obiekt stanie się zakładem produkcyjnym Grupy Spreadshirt – globalnej firmy zajmującej się handlem elektronicznym, która umożliwia konsumentom wyrażanie siebie poprzez spersonalizowane i niestandardowe produkty. W powstającej inwestycji firma wynajęła ponad 11 000 m kw. powierzchni produkcyjno-magazynowej, którą zajmie już w sierpniu 2020 r. W umowie najmu pośredniczyła agencja nieruchomości JLL.

Keep calm and grow with Panattoni. Panattoni kolejny raz stwarza możliwości rozwoju sektora przemysłowego w Legnicy. Po udanych realizacjach obiektów produkcyjnych i dedykowanego centrum logistycznego, deweloper wystartował z budową pierwszej fazy (25 000 m kw.) Panattoni Park Legnica o planowanej powierzchni 90 000 m kw. Do powstającej inwestycji wprowadzi się Spreadshirt Manufacturing Polska - polski zakład produkcyjny globalnej firmy e-commerce Spreadshirt. Umożliwia ona konsumentom wyrażenie siebie dzięki spersonalizowanym, dostosowanym do ich potrzeb produktom. Wszystkie artykuły są drukowane na żądanie i wysyłane z Polski do całej Europy. Przedsiębiorstwo działa w Legnicy ponad 10 lat. Ze względu na planowany rozwój, a także optymalizację i racjonalizację produkcji i logistyki, zdecydowało się zmienić dotychczasowy wieloletni obiekt na nowoczesną powierzchnię magazynową klasy A.

W Panattoni Park Legnica - pierwszym tego typu parku przemysłowym w regionie - Spreadshirt Manufacturing Polska wynajęło ponad 11 000 m kw. Część produkcyjno-magazynowa zajmie ponad 10 000 m kw., zaś biurowa blisko 1000 m kw. Do nowego obiektu, firma przeprowadzi się już w 1 sierpnia 2020 r. Dzięki tej zmianie, Spreadshirt Manufacturing Polska będzie mogło obsłużyć o 20 proc. więcej zamówień niż dotychczas.

Przeniesienie fabryki z centrum miasta do Panattoni Park Legnica komentuje Hanne Dinkel, Dyrektor ds. Dostaw dla Klientów - „Produkujemy w Legnicy od ponad 10 lat z pomocą bardzo zaangażowanego i dobrze wyszkolonego zespołu. Dzięki niemu rośniemy i chcemy robić kolejny krok w rozwoju firmy Spreadshirt Manufacturing Polska. Panattoni Park Legnica będzie naszym centralnym magazynem dla wszystkich naszych lokalizacji w Unii Europejskiej. Zainstalujemy nową technologię drukowania, a tym samym poszerzymy specjalistyczną wiedzę zespołu w takich dziedzinach, jak hafty”.

Ze względu na realizowane przez Spreadshirt Manufacturing Polska procesy, Panattoni odpowiednio dostosuje wynajmowaną powierzchnię. Będą to między innymi: adaptacje związane ze stałymi stanowiskami pracy – część produkcyjna uzyska oświetlenie naturalne na poziomie 12,5 proc., a także zostanie zwiększona liczba wymian powietrza na godzinę - i samymi procesami produkcyjnymi - zainstalowany zostanie system nawilżania adiabatycznego, specjalne odciągi, sprężarkownia, doprowadzony zostanie gaz niskiego ciśnienia i powstaną specjalne instalacje wodne.

Według Macieja Madejaka, Dyrektora Zarządzającego Panattoni Europe – „Obecność Spreadshirt Manufacturing Polska w Panattoni Park Legnica, pokazuje potrzebę rynku legnickiego na tego typu inwestycje, a także potencjał niedostrzegany wcześniej przez dużych instytucjonalnych deweloperów. Legnica to alternatywa dla Wrocławia, jednej z najlepszych lokalizacji logistycznych Polski. Od stolicy Dolnego Śląska znajduje się ok. godzinę drogi, a dzięki autostradzie A4 ma idealne połączenie z Górnym Śląskiem, jak również z Niemcami. Z Wrocławiem konkuruje również ze względu na dostęp do pracowników – w Legnicy poziom bezrobocia jest trzytonie wyższy. Dlatego jest idealnym miejscem dla inwestorów, którzy za relatywnie niższe koszty są w stanie uzyskać porównywalny produkt do powierzchni zlokalizowanych na głównych rynkach”.

„Nasz klient był związany z legnickim rynkiem od lat i mimo, że w procesie wyboru nowej lokalizacji rozważane były różne rynki, na decyzję o pozostaniu w Legnicy wpłynęła między innymi dobra zasobność lokalnego rynku pracy. Ten element staje się jednym ze strategicznych czynników zarówno dla najemców, jak i deweloperów magazynowych w naszym kraju. Ponadto, park Panattoni oferuje naszemu klientowi szereg korzyści. Energooszczędne i nowoczesne rozwiązania, które będą zastosowane w inwestycji to możliwość wygenerowania dodatkowych oszczędności i poprawienia efektywności procesów. Nowa powierzchnia magazynowa oznacza też bardzo komfortowe warunki pracy dla zespołu Spreadshirt, a ten aspekt to kluczowy element dla wszystkich najemców, bez względu na to, jaką branżę reprezentują”, komentuje Konrad Lewiński, Senior Consultant w Dziale Powierzchni Magazynowo-Przemysłowych, JLL.

Panattoni Park Legnica to nowoczesne centrum dystrybucyjno-produkcyjne o docelowej powierzchni ponad 90 000 m kw. w ramach trzech budynków i z modułami o minimalnej powierzchni 1600 m kw. Inwestycja będzie mieć dwa wjazdy. Pierwszy od istniejącej już drogi na ul. Spółdzielczej, wykorzystywanej na potrzeby pobliskich centrów handlowych. Drugi wjazd będzie wspólną inwestycją Panattoni i Miasta, a będzie prowadzić od Ronda Bitwy Legnickiej 1241 r., zlokalizowanego 1,5 km od A4. Park ma charakter miejski i znajduje się naprzeciwko istniejącego w Legnicy obszaru centrów handlowych, dzięki czemu zatrudnieni pracownicy będą mogli korzystać z publicznych środków komunikacji miejskiej.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Konkret PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego? Biuro prasowe
2025-02-21 | 11:50

Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?

Inwestowanie w nieruchomości to budowanie majątku na pokolenia, dlatego od zawsze jest ono postrzegane jako pewna i dochodowa forma lokowania kapitału. Nie od dziś wiadomo, że
Nieruchomości Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe
2025-01-30 | 06:00

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe

Obniżki cen ofertowych mieszkań w najbliższych miesiącach prognozuje 58 proc. przedstawicieli biur nieruchomości. W przypadku domów w taki scenariusz wierzy prawie 50 proc.
Nieruchomości Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
2024-12-30 | 15:00

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów

Rosnące ceny mieszkań skłaniają wiele osób do wyboru mikroapartamentów jako przystępnej cenowo i funkcjonalnej alternatywy. Koszty ich zakupu i utrzymania są niższe, co czyni

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.