Panattoni sprzedało City Logistics Wrocław I SEGRO
Konkret PR
ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl
Panattoni, lider nieruchomości przemysłowych w Europie informuje o transakcji sprzedaży: Spółka SEGRO, działając w imieniu SEGRO European Logistics Partnership (SELP), kupiła Panattoni City Logistics Wrocław I - dwa obiekty o łącznej powierzchni 38,000 m kw. W transakcji SEGRO reprezentowali doradcy z JLL.
Zakupiony od Panattoni Europe park otrzymał nazwę SEGRO Business Park Wrocław. Tworzą go dwa budynki, na które składa się łącznie 35,000 m kw. powierzchni magazynowej i 3,000 m2 biur. Oba obiekty są w pełni wynajęte przez dziewięciu klientów reprezentujących głównie branżę logistyczną. Park jest doskonale zlokalizowany w południowo-zachodniej części Wrocławia, w pobliżu skrzyżowania autostrad A4 oraz A8.
– Wrocław znajduje się w czołówce najszybciej rozwijających się miast Unii Europejskiej, jest także rosnącą gwiazdą rynku magazynowego, z ogromnym potencjałem dotarcia zarówno do klienta lokalnego, jak i dzięki strategicznej lokalizacji między Warszawą, Berlinem i Pragą, z doskonałymi możliwościami dotarcia do chłonnych rynków innych regionów Polski i państw ościennych. SEGRO Business Park Wrocław to nasza kolejna w ostatnich kilku miesiącach inwestycja na Dolnym Śląsku i na tym zakupie nie kończy się nasz apetyt na rozwój w regionie – mówi Bożena Krawczyk, Dyrektor ds. Inwestycji SEGRO na Europę Centralną.
- Już dawno zauważyliśmy, że rosnąca sprzedaż internetowa zwiększy popyt na operatorów logistycznych, platformy przeładunkowe i punkty sprzedaży blisko klientów. Stąd rosnąca popularność parków zlokalizowanych w miastach, które odpowiadają potrzebom ostatniej mili i logistyki wewnątrz miasta. Sprzedaż takiego parku jak Panattoni City Logistics Wrocław I firmie SEGRO potwierdza nasze wcześniejsze prognozy i pokazuje, że parki miejskie stają się dobrą okazją do inwestycji - mówi Robert Dobrzycki, Dyrektor Generalny Panattoni Europe.
– Cieszy nas fakt, że SEGRO po raz kolejny obdarzyło nas zaufaniem przy realizacji swojej strategii inwestycyjnej. Gratulujemy SEGRO tego zakupu, który naszym zdaniem wpisuje się w trendy aktualnie napędzające polski rynek magazynowy – obiekt położony jest w granicach Wrocławia, spełnia warunki dla rozwiązań wewnątrzmiejskiej logistyki i jednocześnie zapewnia łatwy dostęp do rynków krajowych i zagranicznych – dodaje Magdalena Uler-Kłeczek, Starszy Konsultant w Dziale Rynków Kapitałowych, JLL.
SEGRO Business Park Wrocław to kolejny, po SEGRO Industrial Park Wrocław 2, zakup SEGRO w tym regionie. W ubiegłym roku firma powiększyła również swój portfel w podwrocławskich Biskupicach Podgórnych o 17 ha działkę z możliwością wybudowania kolejnych 75,000 m kw.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.