Pasażerowie polecą Dreamlinerem z Wrocławia do Seulu
PR Expert
Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl
To historyczny dzień dla wrocławskiego lotniska. Dziś ogłoszono start pierwszego transkontynentalnego bezpośredniego połączenia z Wrocławia do Seulu. Pasażerowie do stolicy Korei Południowej polecą od 3 listopada najnowocześniejszym samolotem świata - Boeingiem 787-8 Dreamliner. Loty zaplanowano raz w tygodniu, w piątki.
Z wrocławskiego lotniska pasażerowie polecą liniami PLL LOT bezpośrednio do Seulu i wylądują na jednym z największych hubów w Azji – lotnisku Incheon. To historyczna data dla stolicy Dolnego Śląska, bo loty do Korei Południowej będą pierwszym międzykontynentalnym i bezpośrednim połączeniem z Wrocławia.
– Warto mieć marzenia i warto je spełniać. To historyczny dzień dla naszego lotniska. Możemy z dumą ogłosić uruchomienie pierwszego transkontynentalnego połączenia z Wrocławia prosto do Seulu, realizowanego samolotem, który jeszcze nigdy nie startował z naszego lotniska. Ten wielki, historyczny projekt był możliwy dzięki owocnej współpracy wszystkich zaangażowanych w to podmiotów takich jak samorząd województwa dolnośląskiego, miasto Wrocław, przedstawiciele PLL LOT i przedstawiciele rządu – podkreślał w poniedziałek podczas konferencji prasowej Cezary Pacamaj, prezes Portu Lotniczego Wrocław. Dodał, że władze lotniska liczą, że połączenie do Seulu będzie popularne nie tylko wśród społeczności koreańskiej na Dolnym Śląsku, ale także otworzy nowe możliwości dla ruchu turystycznego.
Pierwszy samolot do Seulu wystartuje z Wrocławia 3 listopada o godzinie 16.25. Lot potrwa 11 godzin i 20 minut, a pasażerowie będą podróżować najnowocześniejszym samolotem świata - Boeingiem 787-8 Dreamliner, który na pokład może zabrać 252 osoby w klasach: Business, Premium oraz Economy. PLL LOT już uruchomił sprzedaż biletów na tym kierunku.
– Wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców Dolnego Śląska i jedno z pięciu połączeń z Polski do stolicy Korei Południowej będziemy od listopada realizować z Wrocławia. W 2022 roku liczba pasażerów korzystających z rejsów do Seulu wyniosła 142 tys. a w 2023 roku prognozujemy, że będzie to już ponad 200 tys., wliczając w to samoloty startujące z Portu Lotniczego Wrocław – mówiła Katarzyna Piskorz, wiceprezes PLL LOT.
Z Wrocławia do Seulu
Uruchomienie nowego połączenia jest odpowiedzią na zwiększony ruch pasażerski z Wrocławia do Warszawy, a stamtąd do Seulu. Od 2007 roku wzrósł on czterokrotnie. Jak wynika z szacunków wrocławskiego lotniska, w 2022 roku na trasie Wrocław-Korea podróżowało 35 tys. osób (ruch w obie strony), a prognozy na 2023 rok wynoszą 44 tys. osób. 80 proc. z nich to pasażerowie podróżujący z i do Seulu.
- Nowo uruchamiane od jesieni połączenie lotnicze z Wrocławia do Seulu pokazuje, że Port Lotniczy we Wrocławiu znakomicie rozwija swoją ofertę. Jako samorząd województwa dolnośląskiego od wielu lat realizujemy bardzo ambitną, dynamiczną i otwartą strategię rozwoju gospodarczego. Nasz autorski projekt Going Global – Dolnośląska Dyplomacja Gospodarcza ukierunkowany jest na wsparcie regionalnych przedsiębiorców na międzynarodowych rynkach. Dzięki nowemu połączeniu lotniczemu ułatwimy dolnośląskim przedsiębiorcom relacje biznesowe w Korei Południowej. Bardzo ważnym aspektem uruchomienia stałych lotów z Wrocławia do Seulu jest także umożliwienie komunikacji między Koreą Południową a Dolnym Śląskiem dla społeczności południowokoreańskiej pracującej w LG Energy Solutions, które dynamicznie rozwija się w naszym regionie – mówił Cezary Przybylski, marszałek województwa dolnośląskiego.
Marszałek zaznaczył, że obecnie na Dolnym Śląsku działa 580 przedsiębiorstw z Korei, co stanowi 48 proc. wszystkich koreańskich firm w Polsce.
- Incheon to duży hub azjatycki. Liczymy, że nowe połączenie na trasie Wrocław-Seul będzie impulsem ekonomicznym i wpłynie pozytywnie nie tylko na nasze miasto, ale na całe województwo – zauważył Jakub Mazur, wiceprezydent Wrocławia.
Podróż „samolotem marzeń”
Pasażerowie lecący bezpośrednio z Wrocławia do Seulu będą podróżować jednym z 8 samolotów Boeing 787-8 Dreamliner będących na wyposażeniu linii PLL LOT. W Dreamlinerze okna są o 30 proc. większe niż w pozostałych samolotach i umiejscowione tak, by pasażerowie widzieli horyzont. Dreamliner został wyposażony w oświetlenie LED pozwalające płynnie regulować barwę i natężenie światła, co pozwala komfortowo podróżować w różnych strefach czasowych. Pasażerowie mogą wybrać bilet w jednej z trzech klas – Business (z komfortowymi fotelami ze stolikiem, prywatnym oświetleniem, zasłonką i gniazdem USB), Premium (z wygodnym fotelem z monitorem wysuwanym z podłokietnika oraz z gniazdem USB) i Economy (z regulowanym fotelem).
Nowe połączenia z Wrocławia
Połączenie do Seulu to jedna z wielu nowości, które pojawiły się w zimowym rozkładzie Portu Lotniczego Wrocław. - Sezon letni wykorzystujemy do wzmożonej pracy nad kolejnymi rozkładami lotów. Wspólnie z niskokosztowymi liniami lotniczymi Ryanair i Wizz Air w czerwcu ogłosiliśmy już zimowe loty do Walencji, Malagi, Agadiru i Lizbony, a z tour operatorami m.in. egzotyczne połączenia z Wrocławia do Kenii, Omanu i Dubaju. Jednocześnie sfinalizowaliśmy rozmowy z przewoźnikami sieciowymi, których owocem są bardzo ważne dla nas decyzje: otwarcie zupełnie nowego połączenia do Helsinek linii lotniczej Finnair, uruchomienie dodatkowego drugiego dziennie rejsu do Amsterdamu KLM oraz trzeciego tygodniowo połączenia Swiss do Zurychu. Dla naszych pasażerów oznacza to nowe możliwości jeszcze wygodniejszego podróżowania z Wrocławia nie tylko po Europie, ale też po całym świecie – mówi Cezary Pacamaj.
Efektem urozmaiconej oferty wrocławskiego lotniska są rekordowe w tym roku wyniki. Zimą z Portu Lotniczego Wrocław korzystało ćwierć miliona pasażerów miesięcznie. W czerwcu ta liczba przekroczyła 400 tys. osób, a rok 2023 władze Portu Lotniczego Wrocław spodziewają się zamknąć historyczną liczbą prawie 3,9 mln pasażerów (do tej pory rekordowy był rok 2019 z liczbą pasażerów na poziomie 3,5 mln).
Więcej informacji
Port Lotniczy Wrocław to jedno z największych i najważniejszych lotnisk w Polsce. Wrocławskie lotnisko jest doskonale skomunikowane z siecią autostrad (A4 i A8) i dróg ekspresowych (S3, S5 i S8), co umożliwia szybki i wygodny dojazd również z dalej położonych regionów Polski. Na lotnisku podróżni mają do dyspozycji ok. 4 tys. miejsc parkingowych.
Wygodnym połączeniem z centrum jest autobusowa linia „106” oraz nocna „206”, a z zachodnich dzielnic Wrocławia linia „129”. Pasażerowie korzystający z usług Port Lotniczego Wrocław mają też do dyspozycji liczne sklepy, bary, kawiarnie i restauracje, także całodobowe.
Port Lotniczy Wrocław sukcesywnie inwestuje w infrastrukturę. Od 2012 roku pasażerowie są obsługiwani w nowoczesnym terminalu. Lotnisko dysponuje też systemem nawigacyjnym wyższej kategorii (ILS Cat. II), umożliwiającym realizację operacji lotniczych również w trudniejszych warunkach atmosferycznych.
Wrocławskie lotnisko jest doceniane za wysoki standard obsługi. W 2012 roku port został uznany przez pasażerów najbardziej przyjaznym lotniskiem w Polsce. Czterokrotnie otrzymał też nagrodę Business Traveller Award dla najlepszego regionalnego lotniska w kraju.

20 lat Corendon Airlines – jubileuszowe niespodzianki na pokładzie!

Emitel zbudował sieć do monitorowania lotu dronów na 8 lotniskach w całej Polsce
Polskie Linie Lotnicze LOT wśród najlepszych przewoźników na świecie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Blackout w Hiszpanii i Portugalii ujawnił braki europejskiego systemu elektroenergetycznego. Niezbędna modernizacja sieci i połączeń między krajami
Komisja Europejska musi wyciągnąć wnioski z problemów z dostawami energii w Hiszpanii i Portugalii. Zapowiada też podjęcie działań, aby uniknąć takich poważnych blackoutów w przyszłości. Eksperci apelują przede wszystkim o inwestycje w modernizację sieci, by była ona gotowa na większą liczbę źródeł odnawialnych, a także w rozbudowę połączeń między państwami członkowskimi, dzięki czemu łatwiej będzie reagować na kryzysy.
Problemy społeczne
37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.
Telekomunikacja
Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem

Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.