Komunikaty PR

PepsiCo Polska rozpoczyna II fazę pomocy dla lokalnych społeczności

2020-05-28  |  17:00
Kontakt

Justyna Wrzosek
Questia

ul. Piękna 43/5
00-672 Warszawa
jwrzosek|questiapr.pl| |jwrzosek|questiapr.pl
+48 22 623 07 00
questiapr.pl
Do pobrania inf_pras ( 0.3 MB )

PepsiCo Polska w najbliższym czasie przekaże wsparcie na rzecz lokalnych społeczności. Środki zasilą Fundusz Interwencyjny Fundacji WOŚP, oprócz tego zakupionych zostanie 48 tysięcy posiłków dla personelu medycznego oraz seniorów, a także zapewniona zostanie dalsza pomoc dla partnerów z branży gastronomicznej – łącznie przekazanych zostanie ponad milion bezpłatnych butelek Pepsi. Całkowita wartość pomocy udzielanej przez PepsiCo w Polsce wynosi około 6 mln zł.

Polski oddział światowego producenta żywności i napojów zasili Fundusz Interwencyjny Fundacji WOŚP, o czym zadecydowali pracownicy firmy w wewnętrznym głosowaniu. Fundacja WOŚP to organizacja aktywnie włączająca się w pomoc w walce z Covid-19, która m. in. sprowadziła do Polski trzy samoloty z transportem sprzętu medycznego, kupiła 157 kardiomonitorów, 71 respiratorów 2,6 mln trójwarstwowych maseczek chirurgicznych, 75 000 przyłbic i 10 000 masek sportowych, które mogą służyć w charakterze wielorazowych masek ochronnych. Sprzęty kupowane przez WOŚP trafiają do szpitali, domów pomocy społecznej i stacji pogotowia ratunkowego. Dzięki środkom przekazanym przez PepsiCo Polska Fundacja WOŚP będzie mogła wesprzeć jeszcze większą liczbę osób. 

Oprócz kwoty przekazanej na zasilenie Funduszu Interwencyjnego WOŚP, w PepsiCo Polska zainicjowana została lokalna odsłona programu 2:1, realizowanego we współpracy z Fundacją PepsiCo, charytatywnym ramieniem firmy. Program polega na tym, że Fundacja PepsiCo zobowiązała się podwoić każdą kwotę, jaką pracownicy w sposób dobrowolny przekażą z majowego wynagrodzenia na rzecz Funduszu Interwencyjnego WOŚP. Do chwili obecnej 172 pracowników PepsiCo Polska przekazało darowizny o wartości 31 650 zł, co wraz z podwojeniem kwoty przez Fundację PepsiCo w wysokości 63 300 zł daje łączną sumę 94 950 zł. 

– W PepsiCo chcemy nieść pomoc i to czynimy. Jesteśmy firmą z sektora spożywczego, dlatego nasze działania w sposób świadomy koncentrujemy na zapewnianiu żywności dla najbardziej potrzebujących grup społecznych. W tym trudnym okresie staramy się przede wszystkim wspomagać niezwykle zaangażowany w walkę z pandemią personel medyczny, który z uwagi na długie godziny pracy nie ma czasu ani zasobów na przygotowywanie posiłków – powiedział Michał Jaszczyk, prezes PepsiCo Polska. – Oprócz tego pomagamy wybranym grupom w lokalnych społecznościach, do których zaliczamy osoby starsze oraz naszych partnerów z branży gastronomicznej. To właśnie teraz jakość ich życia uległa znacznemu pogorszeniu, stąd potrzeba naszej specjalnej uwagi i wsparcia – dodał Michał Jaszczyk. 

We współpracy z partnerem, firmą AmRest (właścicielem m.in. marek KFC, Pizza Hut oraz Burger King), PepsiCo Polska rozdysponowała 13 tys. posiłków, które dostarczone zostały do personelu medycznego. Podobna akcja zostanie przeprowadzona z firmą Glovo, dzięki której do szpitali dostarczonych zostanie kolejne 14 tys. posiłków w kilkunastu miastach w Polsce. Środki na oba przedsięwzięcia zostały przekazane przez Fundację PepsiCo. 

Z środków własnych PepsiCo Polska ufunduje dalsze 21 tys. posiłków. Ponad 3,5 tys. posiłków trafi do osób starszych. Ta grupa otrzyma żywność dzięki współpracy PepsiCo z Legią Warszawa 
i Fundacją Legii Warszawa, która w ramach akcji #GOTOWIDOPOMOCY ciepłe posiłki dostarcza warszawskim seniorom.  

PepsiCo nie zapomina też o swoich partnerach z sektora gastronomicznego – do 3000 punktów gastronomicznych w całym kraju trafi kolejna transza ponad 600 tys. butelek napojów produkowanych przez PepsiCo (co łącznie z wcześniej przekazaną partią daje ponad 1 mln butelek napojów). Restauratorzy będą mogli wydawać je jako gratisy do zamówień realizowanych na wynos, co pozwoli zachęcić konsumentów do częstszych zamówień. Dodatkowo, wybrana grupa 70 lokalnie działających podmiotów gastronomicznych współpracujących z PepsiCo otrzyma wsparcie finansowe, które przeznaczone zostanie na przygotowanie 10 tys. posiłków dla walczących z pandemią pracowników lokalnych służb medycznych.

Na początku kwietnia br. firma PepsiCo poinformowała o przekazaniu 3,3 mln zł na działania pomocowe w Polsce, które obejmowały przede wszystkim dostawę produktów spożywczych i napojów do polskich szpitali i innych placówek medycznych w ramach akcji #WzywamyPosiłki oraz w ramach działań bezpośrednich. Dodatkowo firma bezpłatnie przekazała 400 tys. butelek napojów partnerom z sektora gastronomicznego, jednego z najbardziej dotkniętych skutkami zamrożenia gospodarki. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Problemy społeczne ŁOWCY METEORYTÓW W NOWYM PROGRAMIE EDUKACYJNYM DLA SZKÓŁ Biuro prasowe
2024-04-22 | 11:00

ŁOWCY METEORYTÓW W NOWYM PROGRAMIE EDUKACYJNYM DLA SZKÓŁ

Warszawa, 18 kwietnia 2024 Fundacja Nauka. To Lubię ogłosiła dzisiaj uruchomienie nowego programu edukacyjnego dla szkół podstawowych i średnich pt. „Łowcy
Problemy społeczne Mieszkańcy Pomorza wypożyczą nieodpłatnie sprzęt rehabilitacyjny .
2024-04-12 | 06:00

Mieszkańcy Pomorza wypożyczą nieodpłatnie sprzęt rehabilitacyjny .

Szacuje się, że w Polsce żyje ponad 4 miliony osób z niepełnosprawnościami i ograniczeniami ruchowymi. Z tej liczby około 200.000 osób, to mieszkańcy Pomorza. Dlatego
Problemy społeczne Dziecięcy oddział rehabilitacji w Jaworzu w nowych kolorach
2024-04-11 | 12:00

Dziecięcy oddział rehabilitacji w Jaworzu w nowych kolorach

PPG podsumowała realizację kolejnego projektu COLORFUL COMMUNITIES®, w ramach którego wykonała remont na Oddziale dla Dzieci i Młodzieży Beskidzkiego Zespołu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem

Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.

Ochrona środowiska

Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat

Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.

Finanse

72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn

W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.