Komunikaty PR

Perspektywiczny plan rozwoju firmy – jakie działania warto do niego dodać w 2022

2022-01-10  |  01:00
Biuro prasowe

W 2022 roku firmy powinny dodać zupełnie nowe elementy do perspektywicznego planu rozwoju firmy – uważa Sebastian Kopiej z Commplace. Istotne jest długofalowe planowanie, a także kreowanie trendów i popytu na wybrane towary oraz usługi. Przedsiębiorstwa będą musiały skorzystać z nowych narzędzi, umożliwiających im rozwój. Oto lista najważniejszych.

 

Strategiczne zarządzanie przedsiębiorstwem wymaga perspektywicznego planu rozwoju firmy. Ten tworzony jest w oparciu o dane wewnętrzne, a także informacje pozyskane z zewnątrz. Zmieniające się preferencje klientów i otoczenie biznesowe sprawiają, że firmy są zobligowane do wprowadzania nowych elementów do perspektywicznego planu rozwoju firmy. Co więcej, w 2022 roku powinny ustabilizować się budżety firm, a te będą mogły pozwolić sobie na dodatkowe działania promocyjne i sprzedażowe w Internecie.

 

Firmy postawią na budowanie wizerunku pracodawcy z wyboru

 

Niedobór pracowników na rynku jest coraz bardziej odczuwalny dla polskich firm. Brakuje specjalistów od nowych technologii, w gastronomii, hotelarstwie czy branży budowlanej. Coraz więcej firm postawi więc na działania employer brandingowe i doda je do perspektywicznego planu rozwoju firmy.

 

W 2019 roku, gdy wybuchła pandemia COVID-19, wiele firm zredukowało wydatki na działania promocyjne, w tym empoyer branding. Niektóre z nich były zmuszone zwalniać pracowników – mówi Sebastian Kopiej. – Zwolnienia, a także ograniczenie środków na budowanie wizerunku pracodawcy z wyboru, przekładają się na obecne funkcjonowanie firm, które już teraz borykają się z brakiem rąk do pracy. W 2022 r. pracodawcy postawią więc na działania wewnętrzne, mające na celu zatrzymanie obecnych pracowników, a także na udział w targach oraz eventach, w celu budowaniu marki własnej. Choć robotyzacja i automatyzacja są coraz bardziej popularne, to wzmacnianie marki pracodawcy będzie jednym z najsilniejszych trendów przyszłości.

 

Zarządzanie kryzysowe zyska na znaczeniu

 

Prawie połowa polskich firm odczuła negatywne skutki i konsekwencje pandemii COVID-19. Przedsiębiorstwa w 2022 roku postawią na obszerne strategie zarządzania kryzysowego, które zostaną dodane do długofalowego planu rozwoju firmy. Kryzysy są nieuniknionym elementem działalności każdego biznesu, a odpowiednie zarządzanie nimi pomoże przekuć porażkę w sukces.

 

Coraz więcej firm w przestrzeni online

 

Regularne wzrosty w sektorze e-commerce powodują, iż coraz więcej firm decyduje się na szerszą działalność w Internecie.

 

Niektóre marki do swojej strategii sprzedażowej dodadzą działania związane ze sprzedażą w Internecie, inne zaś postawią na rozbudowę już istniejących funkcjonalności. – dodaje ekspert z Commplace. – Wizyta na stronie internetowej to często pierwszy punkt styczności potencjalnych odbiorców z marką. Jeśli nie pierwszy, to z pewnością jeden z kluczowych. Według statystyk użytkownik średnio w ciągu 5-10 sekund decyduje o pozostaniu lub opuszczeniu strony. Dlatego tak ważne jest, aby nasza witryna była odpowiednio zbudowana i przyjazna dla potencjalnych klientów.

 

Poza rozbudową stron internetowych firmy postawią na organizowanie nietypowych eventów. Jakich? W przestrzeni online. Szkolenia, webinary, a także konferencje prasowe, naukowe czy targi w przestrzeni online, na stałe wpiszą się w perspektywiczny plan rozwoju firmy. Tego typu wydarzenia nie będą uzależnione od decyzji rządu i zostaną zorganizowane niezależnie od sytuacji pandemicznej w kraju. To także ogromna oszczędność środków finansowych i wyższa marżowość eventów.

 

Perspektywiczny plan rozwoju firmy ma ogromne znaczenie w procesie ogólnego planowania biznesu. Wsłuchiwanie się w potrzeby klientów i zmieniające się otoczenie biznesu, pomoże wprowadzać w strategii zmiany, które pozwolą osiągać założone cele biznesowe.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG Biuro prasowe
2025-06-06 | 11:00

Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG

Saïd Business School na Uniwersytecie Oksfordzkim oraz AICPA & CIMA ogłosiły rozpoczęcie drugiego wspólnego programu dla wyższej kadry kierowniczej w zakresie
Firma Browary przyszłości, czyli strategia „Warzymy Lepszy Świat” Grupy Żywiec
2025-05-29 | 11:15

Browary przyszłości, czyli strategia „Warzymy Lepszy Świat” Grupy Żywiec

Zeroemisyjny proces warzenia piwa w Browarze w Elblągu, 50% energii ze źródeł odnawialnych czy kolejna odsłona kampanii o odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu Trzymaj Pion
Firma Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami
2025-05-28 | 12:00

Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami

Codzienne sytuacje pokazują, że proszenie o opiekę nad zwierzakiem wiąże się często z czymś więcej niż wdzięcznością. Znajoma dokarmia kota podczas urlopu, sąsiad

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.