Komunikaty PR

Petycja wzywająca UE do włączenia mleka roślinnego do programu szkolnego

2022-06-27  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt

Barbara Rożyńska
ProVeg

ul. Dygata 2/3
01-748 Warszawa
barbara.rozynska|proveg.com| |barbara.rozynska|proveg.com
668448566
https://proveg.com/pl/

Petycja zainicjowana przez ProVeg International wzywa Komisję Europejską do promowania zdrowego, przyjaznego dla klimatu żywienia.

 

Petycja organizacji ProVeg International, wzywającej Komisję Europejską do dopuszczenia mleka roślinnego w ramach unijnego programu "Owoce, warzywa i mleko w szkole", przekroczyła w tym tygodniu liczbę 35 000 podpisów.

 

Petycja (schoolmilk.org), która w mediach społecznościowych wykorzystuje hashtag #schoolmilk, daje obywatelom Europy możliwość poparcia włączenia mleka roślinnego wzbogaconego wapniem do posiłków szkolnych jako opcji przyjaznej dla klimatu. 

 

"Mleka roślinne wzbogacone w wapń to zrównoważona i zdrowa opcja, która powinna zostać włączona do programu szkolnego, ponieważ społeczeństwo europejskie przechodzi na dietę opartą w większym stopniu na roślinach" - mówi Jasmijn de Boo, wiceprezeska ProVeg. “Oferowanie mleka roślinnego pomoże UE w dekarbonizacji społeczeństwa, a jednocześnie pozwoli na większy wybór tym, którzy nie chcą pić mleka krowiego do posiłku w szkole,”  kontynuuje de Boo.

 

Unijny program aktualnie nie obejmuje mleka roślinnego wzbogaconego w wapń, ale Komisja zaprasza właśnie opinię publiczną do udziału w procesie konsultacji, który zakończy się 28 lipca 2022 r.

 

ProVeg opowiada się za włączeniem do programu mleka roślinnego z następujących powodów:

 

  • Uwzględnienie mleka roślinnego wzbogaconego w wapń jest zgodne z uzasadnieniem Komisji dotyczącym przeglądu, a mianowicie "stworzenia sprzyjającego środowiska żywnościowego, które ułatwia wybór zdrowej i zrównoważonej diety" w ramach unijnej strategii "od pola do stołu".

  • Mleka roślinne mogą wspierać zrównoważoną i zdrową dietę. 

  • Eksperci ds. żywienia twierdzą, że mleko sojowe wzbogacone w wapń może być stosowane jako odpowiednia pod względem odżywczym alternatywa dla mleka krowiego.

  • Na całym świecie około 68% ludzi nie toleruje laktozy. Chociaż w ramach programu "Mleko w szkole" dostępne jest mleko krowie bez laktozy, ważne jest, by w porze obiadowej zapewnić większy wybór tym, którzy nie tolerują laktozy i chcą pić mleko roślinne. Ponadto alergia na mleko krowie jest najczęstszą formą alergii pokarmowej u dzieci. Mleka roślinne stanowią pożywną alternatywę dla osób z takimi problemami zdrowotnymi.

  • Niektóre mleka roślinne mają ślad węglowy od 63% do 78% mniejszy niż mleko pochodzenia zwierzęcego.

  • Obawy o dobrostan zwierząt podczas transportu i produkcji mleka nie dotyczą mleka roślinnego.

  • Mleka roślinne przyczyniają się do włączenia społecznego, ponieważ dają szansę picia mleka wszystkim dzieciom, także tym, które nie spożywają produktów mlecznych.

 

“Zarówno unijna strategia "Farm to Fork", jak i plan "Beating Cancer" zalecają stosowanie diety opartej w większym stopniu na produktach roślinnych, co obejmuje roślinne alternatywy dla konwencjonalnych produktów mlecznych,” mówi de Boo .“Wzywamy Komisję, aby w ramach tego przeglądu skorzystała z możliwości zakwalifikowania do programu mleka roślinnego wzbogaconego wapniem, co zapewni dzieciom w całej Europie większy wybór napojów mlecznych,” dodaje.

 

Anna Spurek, COO Green REV Institute, operatora Future Food 4 Climate: Musimy dostosować każdy program, strategię, legislację do rzeczywistości - kryzysu klimatycznego, kryzysu zdrowotnego i wykorzystywania zwierząt tzw. hodowlanych. Każdego dnia to konsumenci i konsumentki podejmują świadome, przyjazne klimatycznie, zdrowotnie wybory żywieniowe. Zgodnie z informacjami od Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w ramach zakupu mleka w Programie Mleko w Szkole nie są stosowane kryteria środowiskowe i klimatyczne. To ogromna strata - dla uczniów, uczennic, ich przyszłości i przyszłości planety. Dlatego - czas na roślinne zamienniki mleka w szkołach. 

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: ProVeg
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Polityka zagraniczna Polska przyciąga obcokrajowców Biuro prasowe
2024-04-16 | 01:00

Polska przyciąga obcokrajowców

Życie poza granicami swojego kraju zazwyczaj niesie ze sobą wiele wyzwań, ale niekiedy również otwiera nowe możliwości rozwoju. Zmiana miejsca zamieszkania zawsze wymaga
Polityka zagraniczna Teraz wszyscy potrzebujemy spokoju Wywiad z Julią Zahordnią Ukrainką, mieszkają
2024-02-28 | 12:00

Teraz wszyscy potrzebujemy spokoju Wywiad z Julią Zahordnią Ukrainką, mieszkają

O swoich obserwacjach opowiada Julia Zahorodnia, która jest Ukrainką, ale mieszka w Polsce od dziewięciu lat. Julia mówi po polsku, studiuje tutaj i pracuje, prowadzi normalne
Polityka zagraniczna Zachodnia Ukraina: Analiza Sytuacji Gospodarczej i Inwestycyjnej
2023-12-28 | 11:00

Zachodnia Ukraina: Analiza Sytuacji Gospodarczej i Inwestycyjnej

Warsaw Enterprise Institute przedstawił raport poświęcony sytuacji gospodarczej i inwestycyjnej w zachodnich obwodach Ukrainy. Celem raportu ekspertów z WEI jest dostarczenie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Od przyszłego roku akcyza na e-liquidy ma wzrosnąć o 75 proc. To trzy razy więcej niż na tradycyjne papierosy

 Na rynku e-liquidów mamy największą szarą strefę, z którą fiskus niezbyt dobrze sobie radzi. Gwałtowna podwyżka akcyzy nie pomoże w rozwiązaniu tego problemu, tylko go spotęguje – mówi Piotr Leonarski, ekspert Federacji Przedsiębiorców Polskich. Krajowi producenci płynów do e-papierosów zaapelowali już do ministra finansów o rewizję planowanych podwyżek akcyzy na wyroby tytoniowe. W przypadku e-liquidów ma być ona największa i w 2025 roku wyniesie 75 proc. Branża podkreśla, że to przyczyni się do jeszcze większego rozrostu szarej strefy, a ponadto będzie zachętą dla konsumentów, żeby zamiast korzystać z alternatyw, wrócili do palenia tradycyjnych papierosów.

Infrastruktura

Zielone zamówienia publiczne stanowią dziś zaledwie kilka procent rynku. Rządowy zespół ma opracować specjalne kryteria dla nich

Zielone zamówienia publiczne stają się w ostatnich latach coraz bardziej powszechną praktyką, choć w Polsce odpowiadają za kilka procent ogólnej liczby zamówień. Duży nacisk na ten aspekt, w postaci nowych regulacji i wytycznych, kładzie także Unia Europejska. Dlatego też w maju br. zarządzeniem prezesa Rady Ministrów został powołany specjalny rządowy zespół, którego zadaniem będzie uwzględnienie aspektów środowiskowych w polskim systemie zamówień publicznych oraz opracowanie wytycznych dla zamawiających. – Ważne, żeby te opracowywane kryteria były dostosowane do realiów polskiego rynku – wskazuje Barbara Dzieciuchowicz, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa.

IT i technologie

Boom na sztuczną inteligencję w ochronie zdrowia ma dopiero nastąpić. Wyzwaniem pozostają regulacje i zaufanie do tej technologii

Sztuczna inteligencja ma potencjał, żeby zrewolucjonizować podejście do profilaktyki, diagnostyki i leczenia pacjentów, jednocześnie redukując ich koszty. W globalnej skali wartość rynku rozwiązań opartych na AI w opiece zdrowotnej rośnie lawinowo – w ub.r. wynosiła ponad 32 mld dol., ale do 2030 roku ta kwota ma się zwiększyć ponad sześciokrotnie. Również w Polsce narzędzia bazujące na AI zaczynają być wdrażane coraz szerzej, choć – jak wynika z lipcowego raportu SGH – prawdziwy rozwój potencjału sztucznej inteligencji w polskiej branży ochrony zdrowia ma dopiero nastąpić. Warunkiem jest stworzenie stabilnego i bezpiecznego środowiska dla rozwoju tej technologii, opartego na regulacjach prawnych i zaufaniu wszystkich interesariuszy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.