Petycja wzywająca UE do włączenia mleka roślinnego do programu szkolnego

Barbara Rożyńska
ProVeg
ul. Dygata 2/3
01-748 Warszawa
barbara.rozynska|proveg.com| |barbara.rozynska|proveg.com
668448566
https://proveg.com/pl/
Petycja zainicjowana przez ProVeg International wzywa Komisję Europejską do promowania zdrowego, przyjaznego dla klimatu żywienia.
Petycja organizacji ProVeg International, wzywającej Komisję Europejską do dopuszczenia mleka roślinnego w ramach unijnego programu "Owoce, warzywa i mleko w szkole", przekroczyła w tym tygodniu liczbę 35 000 podpisów.
Petycja (schoolmilk.org), która w mediach społecznościowych wykorzystuje hashtag #schoolmilk, daje obywatelom Europy możliwość poparcia włączenia mleka roślinnego wzbogaconego wapniem do posiłków szkolnych jako opcji przyjaznej dla klimatu.
"Mleka roślinne wzbogacone w wapń to zrównoważona i zdrowa opcja, która powinna zostać włączona do programu szkolnego, ponieważ społeczeństwo europejskie przechodzi na dietę opartą w większym stopniu na roślinach" - mówi Jasmijn de Boo, wiceprezeska ProVeg. “Oferowanie mleka roślinnego pomoże UE w dekarbonizacji społeczeństwa, a jednocześnie pozwoli na większy wybór tym, którzy nie chcą pić mleka krowiego do posiłku w szkole,” kontynuuje de Boo.
Unijny program aktualnie nie obejmuje mleka roślinnego wzbogaconego w wapń, ale Komisja zaprasza właśnie opinię publiczną do udziału w procesie konsultacji, który zakończy się 28 lipca 2022 r.
ProVeg opowiada się za włączeniem do programu mleka roślinnego z następujących powodów:
-
Uwzględnienie mleka roślinnego wzbogaconego w wapń jest zgodne z uzasadnieniem Komisji dotyczącym przeglądu, a mianowicie "stworzenia sprzyjającego środowiska żywnościowego, które ułatwia wybór zdrowej i zrównoważonej diety" w ramach unijnej strategii "od pola do stołu".
-
Mleka roślinne mogą wspierać zrównoważoną i zdrową dietę.
-
Eksperci ds. żywienia twierdzą, że mleko sojowe wzbogacone w wapń może być stosowane jako odpowiednia pod względem odżywczym alternatywa dla mleka krowiego.
-
Na całym świecie około 68% ludzi nie toleruje laktozy. Chociaż w ramach programu "Mleko w szkole" dostępne jest mleko krowie bez laktozy, ważne jest, by w porze obiadowej zapewnić większy wybór tym, którzy nie tolerują laktozy i chcą pić mleko roślinne. Ponadto alergia na mleko krowie jest najczęstszą formą alergii pokarmowej u dzieci. Mleka roślinne stanowią pożywną alternatywę dla osób z takimi problemami zdrowotnymi.
-
Niektóre mleka roślinne mają ślad węglowy od 63% do 78% mniejszy niż mleko pochodzenia zwierzęcego.
-
Obawy o dobrostan zwierząt podczas transportu i produkcji mleka nie dotyczą mleka roślinnego.
-
Mleka roślinne przyczyniają się do włączenia społecznego, ponieważ dają szansę picia mleka wszystkim dzieciom, także tym, które nie spożywają produktów mlecznych.
“Zarówno unijna strategia "Farm to Fork", jak i plan "Beating Cancer" zalecają stosowanie diety opartej w większym stopniu na produktach roślinnych, co obejmuje roślinne alternatywy dla konwencjonalnych produktów mlecznych,” mówi de Boo .“Wzywamy Komisję, aby w ramach tego przeglądu skorzystała z możliwości zakwalifikowania do programu mleka roślinnego wzbogaconego wapniem, co zapewni dzieciom w całej Europie większy wybór napojów mlecznych,” dodaje.
Anna Spurek, COO Green REV Institute, operatora Future Food 4 Climate: Musimy dostosować każdy program, strategię, legislację do rzeczywistości - kryzysu klimatycznego, kryzysu zdrowotnego i wykorzystywania zwierząt tzw. hodowlanych. Każdego dnia to konsumenci i konsumentki podejmują świadome, przyjazne klimatycznie, zdrowotnie wybory żywieniowe. Zgodnie z informacjami od Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w ramach zakupu mleka w Programie Mleko w Szkole nie są stosowane kryteria środowiskowe i klimatyczne. To ogromna strata - dla uczniów, uczennic, ich przyszłości i przyszłości planety. Dlatego - czas na roślinne zamienniki mleka w szkołach.

UNICEF i rząd Korei łączą siły,aby wspierać dzieci i młodzież uchodźczą w Polsce

WYBORY PREZYDENCKIE W USA: CO CZEKA AMERYKĘ I ŚWIAT? KOLEKCJA FILMÓW OD ARTE.TV

Polska przyciąga obcokrajowców
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji
Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.
Bankowość
RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.
Handel
Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.