P&G inspiruje do troski o środowisko
Zmiany klimatu są nieuchronne, a ich wpływ na przyszłość planety coraz większy. Wiedzą o tym konsumenci, którzy są coraz bardziej skłonni do zmiany zachowań, aby spowolnić ten proces. Z pomocą przychodzą im innowacje Procter & Gamble. W ostatnim czasie koncern wprowadził szereg rozwiązań w opakowaniach marek takich jak np. Ariel, Lenor, Gillette czy Always, redukując zastosowanie plastiku – wszystko po to, by ekologiczne wybory na co dzień były łatwiejsze i bardziej kuszące.
Troska o przyszłość planety jest wciąż istotnym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji zakupowych. Jednak wybierając ulubiony proszek do prania czy pastę do zębów, konsumenci kierują się przede wszystkim jakością i skutecznością produktów, a nie tylko kwestiami związanymi z ochroną środowiska. Wiedzą o tym inżynierowie i naukowcy z 13 centrów innowacji firmy P&G: niestrudzenie dbają o to, by produkty, które trafiają do miliardów domów na całym świecie, bezkompromisowo łączyły w sobie niezawodność działania, wygodę użycia i troskę o planetę. Na innowacje firma co roku wydaje ponad 2 miliardy dolarów.
– Aby odpowiedzieć na potrzeby konsumentów, trzeba je najpierw dogłębnie zrozumieć. Tym podejściem kierujemy się od blisko 190 lat. Wykorzystujemy najnowsze technologie i współpracujemy z zewnętrznymi partnerami – wszystko po to, by dzięki naszym innowacjom życie konsumentów było coraz lepsze. Jednocześnie dbamy o to, aby nasze działania i produkty miały jak najmniejszy wpływ na środowisko. Wierzymy, że takie podejście sprawi, że dbałość o ekologię w codziennym życiu będzie łatwiejsza i bardziej kusząca dla każdego – komentuje Justyna Rymkiewicz, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej w Europie Środkowej, P&G.
Produkty firmy goszczą w 90% polskich domów i wspierają rodziny w ich codziennych domowych obowiązkach. Ostatnio trafiły do nich produkty wiodących marek P&G w innowacyjnych opakowaniach. Rozwiązania, jakie w nich zastosowano zapewniają niezwykłe doświadczenie podczas użytkowania produktu, ale także potwierdzają dążenie firmy do zrealizowania konkretnego celu: do 2030 roku opakowania produktów koncernu mają w 100% nadawać się do recyklingu lub do wielokrotnego użytku. Jednocześnie P&G chce zmniejszyć użycie plastiku pierwotnego w swoich opakowaniach o 50%.
Więcej tworzywa z drugiego obiegu w opakowaniach
Istotny krok w kierunku bardziej zrównoważonych opakowań wykonała marka Lenor oferująca płyny do płukania. Od 2023 roku wszystkie opakowania Lenor są produkowane wyłącznie z plastiku pochodzącego z recyklingu poużytkowego (PCR)[1], a także w pełni nadają się do ponownego przetworzenia. Choć z tego surowca korzysta wiele marek P&G, to Lenor wykorzystuje go w całym portfolio.
P&G nie poprzestaje jednak na optymalizacji zastosowania tworzyw sztucznych. Koncern w produkcji swoich opakowań sięga również po alternatywne surowce.
Alternatywa dla plastiku? Karton!
Jak pogodzić dążenie do znacznej redukcji plastiku w opakowaniach na kapsułki do prania z wymogami bezpiecznego przechowywania, które zapewniał dotąd wytrzymały i wodoodporny plastik? Odpowiedź na to wyzwanie znaleźli eksperci P&G. Wprowadzone niedawno na polski rynek opakowanie kapsułek Ariel ECOCLIC® wykonane jest z kartonu, który w 70% pochodzi z recyklingu. Materiał posiada także certyfikat Forest Stewardship Council (FSC): to potwierdzenie, że użyty surowiec pochodzi z lasów zarządzanych w sposób zrównoważony. Ponadto opakowanie nadaje się do ponownego przetworzenia. Z danych P&G wynika, że zmiana opakowań kapsułek Ariel z plastikowych na kartonowe umożliwi zaoszczędzenie 6500 ton tworzyw sztucznych rocznie w samej Europie. Wprowadzenie opakowania na rynek było poprzedzone 4 latami badań w centrach innowacji firmy oraz testami z udziałem ponad 2000 konsumentów.
Z tworzyw sztucznych na rzecz kartonu rezygnują również marki Gillette i Gillette Venus. Nowe opakowania maszynek systemowych tj. z wymienialnymi główkami tych marek nie zawierają plastiku i są wykonane w ponad 50% z certyfikowanych przez FSC włókien pochodzących z recyklingu. Znajdująca się wewnątrz opakowania „tacka” na maszynkę wytworzona jest z kolei z papieru pochodzącego w 95% z odzysku. Całość nadaje się do ponownego przetworzenia, ogranicza wpływ na planetę, ale również sprzyja wygodzie konsumentów, gdyż opakowania z kartonu są znacznie łatwiejsze do otworzenia niż te z plastiku.
Naukowcy P&G testujący alternatywne materiały opracowali również metodę produkcji cienkiego i wytrzymałego papieru. Rozwiązanie to już jest dostępne dla konsumentów – produkty Always Cotton Protection Pad są sprzedawane w papierowych opakowaniach nadających się do recyklingu.
Troska o środowisko to zadanie dla wszystkich
Każdy może na co dzień i małymi krokami wpływać na zmniejszenie skutków zmian klimatycznych. Eksperci P&G opracowują rozwiązania, które wspierają konsumentów w tych dążeniach podczas wykonywania codziennych czynności, takich jak pranie, sprzątanie, pielęgnacja czy higiena. Innowacje w opakowaniach marek należących do P&G, takich jak np. Ariel, Lenor, Gillette czy Always łączą w sobie bezkompromisową niezawodność z doświadczeniem użytkowania i jednocześnie troską o środowisko na co dzień.
[1] Nie dotyczy etykiety i nakrętki.

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol

Polski System Kaucyjny i Canpack Recycling podpisują list intencyjny – razem dla efektywnego systemu kaucyjnego w Polsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Polska przeciwna przedłużeniu umowy UE–Ukraina o transporcie drogowym. Uderza ona w krajową branżę transportową
Parlament Europejski większością głosów poparł przedłużenie umowy o transporcie drogowym między Unią Europejską a Ukrainą do końca 2025 roku. Zdaniem polskich europosłów, którzy głosowali przeciw, podtrzymanie liberalizacji przewozów drogowych przyczyni się do dalszego obniżenia konkurencyjności polskich firm transportowych. W przeciwieństwie do ukraińskich przewoźników muszą one spełniać szereg unijnych wymogów. Polska delegacja planuje przedstawić swoje stanowisko europejskiemu komisarzowi ds. zrównoważonego transportu i turystyki.
Transport
M.Kobosko: Wszyscy zapłacimy za eskalację między Izraelem a Iranem. Kraje UE powinny robić więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa

– Mrzonki o armii europejskiej są mrzonkami, to trzeba sobie jasno powiedzieć. Każdy z krajów członkowskich Unii Europejskiej musi, i to się na szczęście już dzieje, nie tylko myśleć i mówić, ale też robić coraz więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa w koordynacji wspólnej – uważa Michał Kobosko, poseł do Parlamentu Europejskiego z Polska 2050. W kontekście światowych konfliktów, w tym na linii Izrael–Iran, jego zdaniem Polska powinna się skupić na współpracy zarówno ze Wspólnotą, jak i Stanami Zjednoczonymi.
Muzyka
Trwający Festiwal Mozartowski przyciąga tłumy melomanów. To jedno z najważniejszych wydarzeń w stolicy

Artystka zaznacza, że za sprawą Warszawskiej Opery Kameralnej jeszcze przez dwa tygodnie Warszawa będzie rozbrzmiewać Mozartem. Kolejna edycja festiwalu poświęconego temu wybitnemu kompozytorowi zajmuje ważne miejsce w kulturalnym kalendarzu stolicy i przyciąga tłumy melomanów. A przed nimi jeszcze sporo atrakcji. Alicja Węgorzewska szczególnie zaprasza na dwie premiery, jedną skierowaną do młodych odbiorców, drugą – dedykowaną koneserom. Niezwykle ciekawie zapowiada się także nowy sezon artystyczny w WOK-u. Twórcy już pracują nad kolejnymi spektaklami i nagrywają nowe płyty.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.