Pięć gwiazdek i nowa runda finansowania dla Rating Captain
Wrocławska spółka Rating Captain pozyskała właśnie nową rundę finansowania na dalszy rozwój platformy służącej do badania i zarządzania satysfakcją klientów sklepów internetowych i tradycyjnych. Opracowana przez startup aplikacja ułatwia m.in. pozyskiwanie rekomendacji oraz monitorowanie opinii wystawianych przez kupujących, a także komunikację z klientami w procesie posprzedażowym. Użytkownicy platformy mogą więc na bieżąco weryfikować poziom satysfakcji klientów oraz zarządzać reputacją swojej marki.
- RatingCaptain.com wspiera nie tylko proces pozyskiwania i agregowania opinii, ale także umożliwia ich analizowanie poprzez NPS, czyli badanie satysfakcji klientów z użyciem rozbudowanych ankiet. Zaawansowane algorytmy platformy pozwalają naszym użytkownikom m.in. lepiej zrozumieć, jak sklep wypada na tle konkurencji i z czego klienci są niezadowoleni - tłumaczy Mateusz Piwnicki, współzałożyciel i CEO Rating Captain.
Narzędzie pozwala zarządzać opiniami wystawianymi na kilkudziesięciu popularnych platformach, w tym m.in. Airbnb, Allegro, Booking.com, Ceneo, Facebook, Google, Opineo, Capterra czy Trustpilot, a także na platformach niestandardowych, takich jak sklepy internetowe.
Klientami Rating Captain są nie tylko sklepy działające online i offline, ale także firmy usługowe czy producenci, np. sprzętów elektronicznych. Z narzędzia korzysta już prawie 200 biznesów, w tym m.in. Neonet, NBP, Electrolux czy Merida. W 2021 roku liczba korzystających z Rating Captain klientów zwiększyła się w stosunku do poprzedniego roku aż o 800%.
- W bazie Rating Captain znajduje się blisko 5 milionów opinii i spodziewamy się, że ta liczba będzie skokowo rosnąć. Z jednej strony widzimy, że wzrasta świadomość dotycząca tego, jakie znaczenie mają dla biznesu rekomendacje klientów. Z drugiej - już wkrótce czekają nas zmiany w przepisach, które spowodują, że przedsiębiorcy będą odpowiadać za prawdziwość opinii wystawianych na ich stronach internetowych, a konsekwencje braku takich działań będą bardzo dotkliwe - mówi Karol Bocheński, COO w spółce Rating Captain.
Od 28 maja Polska będzie zobowiązana do stosowania przepisów unijnej dyrektywy Omnibus, która nakłada na przedsiębiorców pozwalających na zamieszczanie opinii klientów obowiązek wskazywania, czy i w jaki sposób dokonują weryfikacji tego, że rzeczywiście pochodzą one od konsumentów, którzy używali lub nabyli dany produkt. Dzięki automatyzacji i transparentności procesu pozyskiwania opinii, Rating Captain ułatwia spełnienie tego obowiązku.
W produkt wrocławskiego startupu uwierzył fundusz Tar Heel Capital Pathfinder, który dołączył do wcześniejszego inwestora, CzystaVC. Fundusz docelowo planuje zainwestować w spółkę 1 mln zł.
- Rating Captain stworzył wysokiej jakości produkt, odpowiadający na potrzeby szerokiej grupy odbiorców. Dbałość o zadowolenie konsumentów realnie przekłada się na większą liczbę powracających klientów i rosnącą sprzedaż, a długoterminowo wyróżnia przedsiębiorców aspirujących do roli branżowych liderów. Platforma realnie pomaga więc nie tylko rozwijać biznes, ale też promuje nowe standardy w relacjach z klientami. Cieszymy się, że będziemy mieć w tym swój udział - komentuje Kamil Moczulski, Dyrektor Inwestycyjny w Tar Heel Capital Pathfinder.
Pozyskane finansowanie zespół Rating Captain przeznaczy przede wszystkim na ekspansję na rynek UK, a także dalsze powiększanie zespołu. Będzie też rozbudowywać platformę o kolejne funkcjonalności.
- Naszym celem jest to, aby Rating Captain stał się tzw. one-stop shop dla biznesów chcących efektywnie i rzetelnie zarządzać swoją reputacją, w Polsce i za granicą - dodaje Mateusz Piwnicki.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji
Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.
Konsument
Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.
Transport
Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.