Pięć gwiazdek i nowa runda finansowania dla Rating Captain
Wrocławska spółka Rating Captain pozyskała właśnie nową rundę finansowania na dalszy rozwój platformy służącej do badania i zarządzania satysfakcją klientów sklepów internetowych i tradycyjnych. Opracowana przez startup aplikacja ułatwia m.in. pozyskiwanie rekomendacji oraz monitorowanie opinii wystawianych przez kupujących, a także komunikację z klientami w procesie posprzedażowym. Użytkownicy platformy mogą więc na bieżąco weryfikować poziom satysfakcji klientów oraz zarządzać reputacją swojej marki.
- RatingCaptain.com wspiera nie tylko proces pozyskiwania i agregowania opinii, ale także umożliwia ich analizowanie poprzez NPS, czyli badanie satysfakcji klientów z użyciem rozbudowanych ankiet. Zaawansowane algorytmy platformy pozwalają naszym użytkownikom m.in. lepiej zrozumieć, jak sklep wypada na tle konkurencji i z czego klienci są niezadowoleni - tłumaczy Mateusz Piwnicki, współzałożyciel i CEO Rating Captain.
Narzędzie pozwala zarządzać opiniami wystawianymi na kilkudziesięciu popularnych platformach, w tym m.in. Airbnb, Allegro, Booking.com, Ceneo, Facebook, Google, Opineo, Capterra czy Trustpilot, a także na platformach niestandardowych, takich jak sklepy internetowe.
Klientami Rating Captain są nie tylko sklepy działające online i offline, ale także firmy usługowe czy producenci, np. sprzętów elektronicznych. Z narzędzia korzysta już prawie 200 biznesów, w tym m.in. Neonet, NBP, Electrolux czy Merida. W 2021 roku liczba korzystających z Rating Captain klientów zwiększyła się w stosunku do poprzedniego roku aż o 800%.
- W bazie Rating Captain znajduje się blisko 5 milionów opinii i spodziewamy się, że ta liczba będzie skokowo rosnąć. Z jednej strony widzimy, że wzrasta świadomość dotycząca tego, jakie znaczenie mają dla biznesu rekomendacje klientów. Z drugiej - już wkrótce czekają nas zmiany w przepisach, które spowodują, że przedsiębiorcy będą odpowiadać za prawdziwość opinii wystawianych na ich stronach internetowych, a konsekwencje braku takich działań będą bardzo dotkliwe - mówi Karol Bocheński, COO w spółce Rating Captain.
Od 28 maja Polska będzie zobowiązana do stosowania przepisów unijnej dyrektywy Omnibus, która nakłada na przedsiębiorców pozwalających na zamieszczanie opinii klientów obowiązek wskazywania, czy i w jaki sposób dokonują weryfikacji tego, że rzeczywiście pochodzą one od konsumentów, którzy używali lub nabyli dany produkt. Dzięki automatyzacji i transparentności procesu pozyskiwania opinii, Rating Captain ułatwia spełnienie tego obowiązku.
W produkt wrocławskiego startupu uwierzył fundusz Tar Heel Capital Pathfinder, który dołączył do wcześniejszego inwestora, CzystaVC. Fundusz docelowo planuje zainwestować w spółkę 1 mln zł.
- Rating Captain stworzył wysokiej jakości produkt, odpowiadający na potrzeby szerokiej grupy odbiorców. Dbałość o zadowolenie konsumentów realnie przekłada się na większą liczbę powracających klientów i rosnącą sprzedaż, a długoterminowo wyróżnia przedsiębiorców aspirujących do roli branżowych liderów. Platforma realnie pomaga więc nie tylko rozwijać biznes, ale też promuje nowe standardy w relacjach z klientami. Cieszymy się, że będziemy mieć w tym swój udział - komentuje Kamil Moczulski, Dyrektor Inwestycyjny w Tar Heel Capital Pathfinder.
Pozyskane finansowanie zespół Rating Captain przeznaczy przede wszystkim na ekspansję na rynek UK, a także dalsze powiększanie zespołu. Będzie też rozbudowywać platformę o kolejne funkcjonalności.
- Naszym celem jest to, aby Rating Captain stał się tzw. one-stop shop dla biznesów chcących efektywnie i rzetelnie zarządzać swoją reputacją, w Polsce i za granicą - dodaje Mateusz Piwnicki.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Firmy dzierżawiące grunty od Skarbu Państwa muszą zwrócić majątek rolny. Zagrożony jest też wspierany przez nich ośrodek rehabilitacyjny
Działalność ośrodka rehabilitacji dla dzieci z niepełnosprawnościami w Głubczycach, w województwie opolskim, jest zagrożona, o czym alarmuje Stowarzyszenie „Tacy Sami”. Zagrożenie jest konsekwencją restrukturyzacji spółki Top Farms Głubczyce, która jest jednym z największych pracodawców w okolicy i od lat wspiera działalność stowarzyszenia. Rolnicza spółka nie wie, jakie będą dalsze losy dzierżawionych do tej pory przez nią ziem, które w listopadzie br. muszą wrócić do Zasobu Skarbu Państwa. Zarząd spółki od wielu miesięcy apeluje do Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa o wiążące decyzje w sprawie powołania Ośrodków Produkcji Rolniczej, które miałyby powstać na zwróconych gruntach, oraz kryteriów wyboru ich nowych dzierżawców.
Bankowość
Polskie kredyty hipoteczne wciąż jednymi z najdroższych w Europie. Zdaniem członka RPP odgórne ograniczanie marż banków się nie sprawdzi

Hipoteki w Polsce, co podkreśla też wielu polityków, należą do najdroższych w Europie. To nie tylko kwestia wysokości stóp procentowych, ale też marży banku. Zdaniem członka RPP prof. Ireneusza Dąbrowskiego jest tylko możliwość wpływania na ten pierwszy czynnik, bo regulacyjne ograniczenie wysokości marży byłoby trudne do wdrożenia.
Ochrona środowiska
Budowa morskich farm wiatrowych w Polsce szansą na kilkadziesiąt tysięcy nowych miejsc pracy. Wciąż brakuje jednak wykwalifikowanych pracowników

W Krajowym Planie w dziedzinie Energii i Klimatu rząd przewiduje zainstalowanie do 2030 roku około 5,9 GW w morskich farmach wiatrowych i kolejnych 12 GW w ciągu następnej dekady. Offshore ma być istotnym filarem dekarbonizacji krajowej gospodarki. Realizowane przez polskie spółki wraz z partnerami zagranicznymi projekty tzw. fazy I nabierają tempa i wkraczają w etap budowy infrastruktury na lądzie. Wśród wyzwań, które czekają wykonawców, jest m.in. brak pracowników z branży offshore. Pomocne może być ściąganie do kraju Polaków, którzy pracują na zagranicznych projektach morskich.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.