Komunikaty PR

Pieczęć Terra Carta potwierdzeniem zrównoważonego podejścia AkzoNobel do biznesu

2021-11-08  |  12:00
Biuro prasowe

Podczas szczytu klimatycznego COP26, który odbywa się w Glasgow, AkzoNobel otrzymał pieczęć Terra Carta, która jest częścią planu naprawczego dla natury, ludzi i planety. AkzoNobel jest jedynym producentem farb i powłok specjalistycznych, który został wyróżnionym tą nagrodą.

 

Terra Carta została wprowadzona na początku tego roku w ramach Sustainable Markets Initiative – inicjatywy Jego Królewskiej Wysokości Księcia Walii wspierającej zrównoważony rozwój. Pieczęć jest nową, ważną nagrodą przyznawana globalnym firmom, które prowadzą działania na rzecz tworzenia innowacyjnych i zrównoważonych rynków.

 

AkzoNobel jako jedyny producent farb i specjalistycznych powłok, otrzymał tę prestiżową nagrodę. Tym samym znalazł się w elitarnej grupie przedsiębiorstw docenionych za zajmowanie wiodącej pozycji w swojej branży oraz posiadanie wiarygodnego planu transformacji na osiągnięcie zerowej emisji netto do 2050 r. lub wcześniej, opartego o uznane na świecie wskaźniki naukowe.

 

JKW Książę Walii tak skomentował przyznane wyróżnienia: „Pieczęć Terra Carta docenia te organizacje, które poważnie zobowiązały się do zapewnienia zrównoważonej przyszłości i stawiają w centrum uwagi przyrodę, ludzi i planetę. Wszyscy musimy dokonać zmian, jeśli mamy chronić planetę dla naszych dzieci i wnuków, i właśnie te firmy zobowiązały się, że będą wdrażać określone plany”.

 

Thierry Vanlancker CEO AkzoNobel w momencie otrzymania nagrody powiedział: „Otrzymane wyróżnienie, czyli pieczęć Terra Carta, to powód do wielkiej dumy dla wszystkich w naszej firmie. To docenienie naszej pracy, którą wykonujemy w AkzoNobel, a także tych działań, które już zrealizowaliśmy. Potwierdza również istotną rolę, jaką mogą odgrywać farby i powłoki, gdy połączymy cenną i niezastąpioną moc natury z transformacyjną mocą farby, która leży u podstaw tego, co robimy dla ludzi i środowiska”.

 

Kontynuuje Vanlancker: „Istnieje oczywisty związek między celami karty Terra Carta – który stawia naturę, ludzi i planetę w centrum tworzenia globalnej wartości – oraz naszej strategii People. Planet. Paint. w podejściu do zrównoważonego biznesu i innowacyjnej współpracy. Tym bardziej więc czujemy się docenieni i zaszczyceni z otrzymania tego wyróżnienia, które motywuje nas jako lidera w branży do dalszego działania w pionierskim tworzeniu bardziej zrównoważonej przyszłości”.

 

Cele AkzoNobel w zakresie zrównoważonego rozwoju to obniżenie emisji dwutlenku węgla o 50% do 2030 r., przejście w 100% na odnawialną energię elektryczną i zero odpadów nienadających się do ponownego wykorzystania, również do 2030 r. Ponadto AkzoNobel niedawno stała się pierwszą firmą z branży farb i specjalistycznych powłok, której cele zrównoważonego rozwoju oparte na naukowych wskaźnikach zostały oficjalnie zatwierdzone przez inicjatywę Science Based Targets (SBTi).

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Polski System Kaucyjny i Canpack Recycling podpisują list intencyjny – razem dla efektywnego systemu kaucyjnego w Polsce Biuro prasowe
2025-05-22 | 13:30

Polski System Kaucyjny i Canpack Recycling podpisują list intencyjny – razem dla efektywnego systemu kaucyjnego w Polsce

Polski System Kaucyjny (PSK) oraz Canpack Recycling podpisały list intencyjny, rozpoczynając strategiczną współpracę na rzecz budowy nowoczesnego, ogólnopolskiego systemu
Ochrona środowiska Jak uczyć o ekologii? Ogólnopolski Klub EkoEdukatora zaprasza na nieodpłatne szkolenia dla nauczycieli
2025-05-22 | 10:00

Jak uczyć o ekologii? Ogólnopolski Klub EkoEdukatora zaprasza na nieodpłatne szkolenia dla nauczycieli

Sprawdzone źródła wiedzy, nowoczesne narzędzia edukacyjne i nieodpłatny wstęp na spektakle w teatrze ekologicznym. Powraca program dla wyróżniających się
Ochrona środowiska „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Targi Bezpieczeństwa

Kongres Rady Podatkowej

Handel

Negocjacje między UE i USA w sprawie ceł trwają. Przełom możliwy podczas czerwcowej wizyty Trumpa w Europie

Czas, jaki Donald Trump zostawił krajom obłożonym cłami na negocjacje, zbliża się do półmetka. Umowę podpisała Wielka Brytania, ogłoszono również porozumienie z Chinami. Unia Europejska, która jest czwartym partnerem handlowym USA, do niedawna zdawała się nie czynić żadnych postępów w rozmowach. Jednak negocjacje trwają. Zdaniem europosła Michała Szczerby z PO stanowisko Unii powinno być twarde, a przede wszystkim jednomyślne. Okazją do rozmów może być wizyta Trumpa na czerwcowym szczycie NATO w Hadze.

Przemysł

Unijne programy szansą dla polskiego przemysłu zbrojeniowego. Wkrótce uruchomione będzie 150 mld euro na niskooprocentowane pożyczki

Prace nad uruchomieniem instrumentu pożyczkowego SAFE są na ostatniej prostej. Jak poinformował MON, po wielu tygodniach negocjacji został on przyjęty przez stałych przedstawicieli państw członkowskich przy UE. Wdrożenie SAFE oznacza uruchomienie 150 mld euro niskooprocentowanych pożyczek na finansowanie inwestycji państw członkowskich w obronność. Wysiłki krajowe i unijne koncentrują się teraz na zwiększaniu potencjału europejskiego przemysłu obronnego i budowaniu zdolności obrony i odstraszania.

Konsument

Roboty w służbie środowisku. Ograniczanie ilości odpadów możliwe dzięki automatyzacji

Sztuczna inteligencja i robotyka już dziś pomagają firmom ograniczać swój wpływ na środowisko. Korzyści z inwestycji w zaawansowaną automatyzację odczuwają także konsumenci. Przykładem może być automatyczny system pakowania wdrażany przez Amazon. Robot dostosowujący każdorazowo rozmiar papierowego opakowania do danego produktu pozwolił już zaoszczędzić 3 mln t materiału opakowaniowego, co oznacza dla kupujących mniej materiałów do utylizacji i prostszy recykling.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.