Komunikaty PR

Pierwsza mobilna sieć hoteli w Polsce

2020-11-18  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt
PR Manager
Publicon Sp. z o.o.



m.hliwa|publicon.pl| |m.hliwa|publicon.pl
691274042
Do pobrania jpg ( 0.21 MB )

Good Spot to pierwsza w Polsce mobilna sieć hoteli, skierowana do osób, które wierzą w wakacje z dala od tłumów, poza utartym szlakiem. To zupełnie nowe podejście do turystyki, które pozwoli klientom odkrywać nowe, niepoznane jeszcze miejsca i zapewniać komfortowy wypoczynek, a hotelom zmieniać lokalizacje, dając tym samym możliwość obserwacji zmieniających się zachowań i preferencji podróżujących. 

Hotel pośrodku niczego 

Właśnie w tym czasie debiutuje Good Spot – sieć mobilnych apartamentów, które mogą pojawić się w różnych miejscach: w środku lasu, na malowniczej polanie czy w klimatycznej, starej wiosce. W Polsce wiele miejsc podupada z braku środków, które mogliby zapewnić turyści. Właściciele gruntów i zabytkowych obiektów nie chcą ich niszczyć czy trwale ingerować w krajobraz, budując duże hotele czy pensjonaty. Rozwiązaniem mogą być mobilne apartamenty, które zapewnią gościom wysoki standard i komfort, a jednocześnie nie będą na stałe związane z jedną lokalizacją. Po sezonie odjadą z wyznaczonego miejsca, nie zostawiając po sobie ani śladu.

Pomysł narodził się w 2017 roku podczas wypadów kitesurfingowych na Hel, gdzie kluczowe jest podążanie za dobrym wiatrem. Zaczęliśmy zastanawiać się nad tym, co by było, gdyby pokój hotelowy mógł się przemieszczać, pozostając na dłużej w miejscach oferujących najlepsze warunki i kontakt z naturą? Gdzie by stanął? Jak mógłby wyglądać? Powoli klarowała nam się idea Good Spotu, pierwszej mobilnej sieci hoteli w Polsce – tłumaczy Przemysław Kwiatkowski, dyrektor ds. rozwoju w Good Spot.

Jak to działa?

Sezon turystyczny w Polsce trwa cały czas – w zależności od regionu. W założeniu mobilne apartamenty mają stać w jednym miejscu od 3 do 7 miesięcy. Jeśli właściciel gruntu wykorzystuje swój teren np. w miesiącach letnich, sieć Good Spot zagospodaruje go od jesieni do wiosny; zajmie się sprzedażą, marketingiem i zarządzaniem. Po ustalonym czasie hotel przejedzie w inne miejsce, w którym akurat trwa sezon turystyczny. 

Turyści wybiorą, w którym miejscu stanie mobilny apartament

Idea podróżowania z dala od ludzi i przeludnionych atrakcji, odkrywania niezwykłych, a zarazem będących na uboczu miejsc, ma szansę stać się popularna – zwłaszcza w czasach, w których wszyscy musimy dostosować się do nowych warunków. Z badania „Plany wakacyjne Polaków 2020” przeprowadzonego przez Polską Organizację Turystyczną wynika, że aż 64% rodaków pod wpływem pandemii zmieniła swoje tegoroczne urlopowe zamiary. Chętniej wybieramy miejsca, które stronią od tłumów i zapewnią nam komfort oraz mentalny odpoczynek. Dużo osób decyduje się spędzić urlop w kraju. Atrakcyjną z punktu widzenia podróżujących propozycją może okazać się wprowadzona przez sieć zasada Smart Hospitality, dzięki której wraz ze zwiększającą się liczbą mobilnych pokoi turyści będą mogli decydować o nowych lokalizacjach poprzez głosowanie na stronie internetowej Good Spot.

Typy apartamentów

Apartamenty dostępne są w dwóch wariantach: twin i family. Pierwszy z nich liczy 17 mkw. i jest przeznaczony maksymalnie dla dwóch osób. Znajduje się w nim łóżko małżeńskie lub dwa osobne łóżka. Drugi ma 34 mkw. i pomieści od 4 do 6 osób. Znajdują się w nim dwie dwuosobowe sypialnie, a w części dziennej mieszczą się dwa dodatkowe łóżka. Do każdego z mobilnych pokoi hotelowych przynależy pełnowymiarowa łazienka, aneks kuchenny z płytą indukcyjną oraz klimatyzacja z funkcją ogrzewania, zaplanowane miejsce do pracy zdalnej, a także wyposażone tarasy.

Tym, co wyróżnia Good Spot, są również ekologiczne rozwiązania. Każdy mobilny pokój jest dawną naczepą chłodnią, która została odzyskana z rynku i poddana pełnej renowacji technicznej, a później upcyclingowi. Przyczepy te przejechały miliony kilometrów po różnych zakątkach świata, a dziś – zupełnie odnowione – służą za komfortowe miejsce wypoczynku. 

Model współpracy

Każdy, kto posiada ziemię w atrakcyjnym miejscu, może zgłosić się do Good Spot. Rozliczenie jest możliwe na dwa sposoby: ryczałtowa miesięczna kwota za dzierżawę gruntu lub procentowy udział w wypracowanym biznesie z tej lokalizacji. Decyzja należy do właściciela gruntu. Nie jest wymagany żaden nakład inwestycyjny, ponieważ wkładem jest udostępniana ziemia. 

Dzięki temu modelowi właściciele mogą zacząć zarabiać od razu. Bez kredytu, inwestowania w rozbudowaną infrastrukturę, bez ryzyka. Oczywiście dajemy możliwość partycypowania w biznesie, ale nie jest to obowiązkowe. W Good Spot troszczymy się o ziemię, którą dzierżawimy: mobilne apartamenty mają własne zbiorniki na wodę i nieczystości. Kiedy odjadą po skończonym sezonie, nie zostawią po sobie śladu – opowiada Przemysław Kwiatkowski. – Mobilność pokoi hotelowych to zupełnie nowe podejście w branży. Pozwala na wprowadzenie takiej formy hotelarstwa i turystyki, która jest ekonomicznie opłacalna, ekologicznie neutralna i społecznie sprawiedliwa. 

Dzięki temu turyści mają szansę odkrywać niedostępne do tej pory miejsca, a ci, którzy chcą partycypować w biznesie, mogą bez ryzyka stać się jego częścią.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Publicon Sp. z o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Turystyka 1/3 Polaków nie pojedzie na wakacje w tym roku Biuro prasowe
2024-06-25 | 15:00

1/3 Polaków nie pojedzie na wakacje w tym roku

W tym roku, podczas letnich wyjazdów, Polacy kierować się będą oszczędnościami – wynika z badania rankomat.pl. 27% polskich urlopowiczów planuje na swoje wakacje wydać
Turystyka Join UP! - 5 najważniejszych wniosków po dwóch latach działalności w UE.
2024-06-25 | 13:30

Join UP! - 5 najważniejszych wniosków po dwóch latach działalności w UE.

W ciągu ostatnich kilku lat europejska branża turystyczna odzyskała równowagę po pandemii COVID-19, osiągając według UNWTO 94% poziomu przyjazdów z 2019 roku. Oczekuje się,
Turystyka Polacy pokochali krótkie wyjazdy zagraniczne – city break hitem urlopowym
2024-06-25 | 10:00

Polacy pokochali krótkie wyjazdy zagraniczne – city break hitem urlopowym

Polacy coraz chętniej wybierają kilkudniowe wyjazdy zagraniczne, jako sposób na odpoczynek i szybkie doładowanie baterii. Jak pokazują najnowsze badania, aż 76% Polaków w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy wśród narodów najczęściej odwiedzających Czechy. Południowy sąsiad chce przyciągnąć więcej polskich turystów, nie tylko do Pragi

Prawie połowa polskich turystów podróżujących do Czech obiera za cel stolicę tego kraju. Chociaż w ostatnich latach chętniej podróżujemy do innych regionów naszego południowego sąsiada, wciąż wiele miejsc i atrakcji pozostaje nieodkrytych przez Polaków. Czesi chcą to zmienić i ruszają z dwiema kampaniami promocyjnymi skierowanymi do polskich turystów, które mają pokazać nieco inne Czechy, niż do tej pory znaliśmy. Potencjał jest, bo Polacy już dziś stanowią trzecią najliczniejszą grupę gości zagranicznych na czeskim rynku.

Firma

Grupa LUX MED szuka medycznych innowatorów. Najlepsi mogą liczyć na potężny zastrzyk finansowania

Prawie 3/4 polskich start-upów, które rozwijają innowacje w medycynie, nawiązuje współpracę z placówkami medycznymi – pokazuje nowy raport „Top Disruptors in Healthcare 2024”. Wynika z niego też, że największym wyzwaniem dla młodych, innowacyjnych spółek wciąż pozostaje znalezienie inwestora i pozyskanie finansowania. Szansą dla start-upów może się okazać międzynarodowy program eco-Disruptive, prowadzony przez Bupa, właściciela Grupy LUX MED. Obok 200 tys. funtów nagrody finansowej zwycięski start-up może liczyć w nim również na wsparcie doradcze, możliwość dalszego rozwoju swojego produktu bądź usługi oraz szansę zadebiutowania na zagranicznych rynkach.

Ochrona środowiska

Małe i średnie firmy dopiero zapoznają się z tematyką zrównoważonego rozwoju. Oczekiwania ze strony dużych kontrahentów wymuszą na nich szybsze działania

Czynniki ESG, związane ze zrównoważonym rozwojem, odgrywają coraz ważniejszą rolę w działalności firm, bez których zaangażowania niewiele da się zdziałać w kwestii łagodzenia skutków zmian klimatu i zanieczyszczenia środowiska. W Polsce słyszało o nich już 3/4 dużych i 2/3 średnich firm, ale w praktyce długofalową strategię działań w tym obszarze ma o wiele mniej podmiotów. Rodzime przedsiębiorstwa przywiązują też zdecydowanie większą wagę do celów społecznych niż środowiskowych. Jednak unijne regulacje, które wejdą w życie w przyszłym roku, wymuszą poprawę na tym polu, chociaż będą one dotyczyć w pierwszej kolejności dużych podmiotów. One będą z kolei wymagać tego od swoich mniejszych kontrahentów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.