Platforma Gamivo notuje 4-krotny wzrost zysku brutto w II kwartale 2021
Gamivo, właściciel platformy transakcyjnej dla gier i towarów cyfrowych, osiągnął w II kwartale 2021 9,3 mln zł przychodów wygenerowanych przez platformę Gamivo.com. Oznacza to wzrost o 55 proc. w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej. Zysk brutto związany z działalnością platformy wyniósł 1,55 mln zł i był o 315 proc. wyższy r/r. Spółka od kwietnia jest notowana na rynku NewConnect i planuje przejście na Rynek Główny GPW.
Gamivo to platforma działająca na pograniczu rynku e-commerce oraz gamingu. Łączy ponad 3 miliony graczy z bazą ponad 1 tysiąca sprzedawców, którzy oferują ponad 50 tysięcy produktów. W II kwartale 2021 wygenerowali oni łączny obrót na platformie w wysokości 47 mln zł. W całym pierwszym półroczu br. obrót platformy wyniósł prawie 96 mln zł.
- Wyniki uzyskane przez platformę Gamivo w pełni odzwierciedlają nasz systematyczny rozwój. Na początku lipca liczba użytkowników, którzy dokonali zakupu za pośrednictwem naszej platformy przekroczyła 3 mln. Umiejętnie wykorzystujemy efekt skali, dzięki czemu notujemy również regularny wzrost rentowności. Jest to dowód na to, że łącząc wysoką jakość obsługi oraz konkurencyjną cenę można pozytywnie wyróżnić się na tle innych platform oferujących gry oraz dobra cyfrowe. – komentuje Mateusz Śmieżewski, Prezes Zarządu Gamivo.
Na początku lipca liczba użytkowników serwisu przekroczyła 3 mln. Oznacza to, że od początku 2021 roku liczba użytkowników platformy Gamivo.com wzrosła aż o ponad 26 procent (na początku roku z platformy korzystało prawie 2,4 mln użytkowników). W porównaniu rok do roku liczba ta wzrosła o ponad 67%. Próg pierwszego miliona użytkowników został przekroczony na początku września 2019 roku, rok później platforma liczyła już 2 miliony użytkowników.
- Prowadzimy szereg działań nagradzających naszych użytkowników, dzięki czemu chętnie do nas wracają. Regularnie rozwijamy również ofertę oraz ulepszamy warunki współpracy ze sprzedawcami, aby stale zwiększać portfolio oferowanych gier i dóbr cyfrowych. Intensyfikujemy również działania marketingowe na nowych rynkach, aby utrzymać dynamiczne tempo rozwoju. – dodaje Tomasz Lewandowski, Członek Zarządu Gamivo.
Celem Gamivo jest dynamiczny wzrost organiczny realizowany m.in. poprzez ekspansję na nowe rynki oraz wzmacnianie zaangażowania obecnych i przyciąganie nowych sprzedawców, a w efekcie zwiększanie liczby produktów dostępnych na platformie oraz zawieranych transakcji.
O Spółce
GAMIVO to platforma transakcyjna do gier i towarów cyfrowych. Została założona w 2017 roku przez zespół managerów z wszechstronnym doświadczeniem w branży gier oraz fundusz venture buildingowy Tar Heel Capital Pathfinder. Gamivo łączy sprzedawców z klientami poszukującymi niskich cen i wysokiej jakości. Gromadząc w jednym miejscu gry w wersjach na różne platformy gamingowe, daje graczom możliwość łatwego porównania ofert i wyboru najkorzystniejszej ceny. Gamivo oferuje także swoim klientom atrakcyjne programy afiliacyjne. Z platformy korzystają głównie użytkownicy z Europy Zachodniej oraz Stanów Zjednoczonych.
Najbliższe plany spółki skupiają się na rozwoju oferowanego asortymentu o produkty fizyczne, w tym m.in. akcesoria gamingowe oraz odzież e-sportową.
Przyjęcie strategii multicloud: dlaczego 71% sektora finansowego mówi „tak”?
Universal Robots wprowadza płynną integrację ze sterownikami PLC Siemens
PowerWalker VFI 1000 ICT IoT — zasilacz UPS, którego obsłużysz za pomocą smartfo
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Bankowość
Ponad 70 proc. budynków w Polsce wymaga gruntownej modernizacji. 1 mln zł trafi na granty na innowacje w tym obszarze
Ograniczenie zużycia energii w budynkach to jeden z najbardziej efektywnych ekonomicznie sposobów redukcji emisji dwutlenku węgla. Tymczasem w Unii Europejskiej zdecydowana większość budynków mieszkalnych wymaga poprawy efektywności energetycznej. Innowacji, które mają w tym pomóc, poszukuje ING Bank Śląski w piątej edycji swojego Programu Grantowego dla start-upów i młodych naukowców. Najlepsi mogą liczyć na zastrzyk finansowania z przeznaczeniem na rozwój i komercjalizację swojego pomysłu. Budżet Programu Grantowego ING to 1 mln zł w każdej edycji.
Infrastruktura
Branża infrastrukturalna szykuje się na inwestycyjny boom. Projektanci i inżynierowie wskazują na szereg wyzwań w kolejnych latach
W kolejnych latach w polskiej gospodarce ma być odczuwalne przyspieszenie realizacji inwestycji infrastrukturalnych. Ma to związek z finansową perspektywą unijną na lata 2021–2027 i odblokowaniem środków z KPO. To inwestycje planowane na dziesiątki albo nawet na setki lat, a w dyskusji dotyczącej takich projektów często pomijana jest rola projektantów i inżynierów. Przedstawiciele tych zawodów wskazują na szereg wyzwań, które będą rzutować na planowanie i realizowanie wielkich projektów infrastrukturalnych. Do najważniejszych zaliczają się m.in. relacje z zamawiającymi, coraz mniejsza dostępność kadr, konieczność inwestowania w nowe, cyfrowe technologie oraz unijne regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju w branży budowlanej.
Konsument
Techniki genomowe mogą zrewolucjonizować europejskie rolnictwo i uodpornić je na zmiany klimatu. UE pracuje nad nowymi ramami prawnymi
Techniki genomowe (NTG) pozwalają uzyskiwać rośliny o większej odporności na susze i choroby, a ich hodowla wymaga mniej nawozów i pestycydów. Komisja Europejska wskazuje, że NTG to innowacja, która może m.in. zwiększyć odporność systemu żywnościowego na zmiany klimatu. W tej chwili wszystkie rośliny uzyskane w ten sposób podlegają tym samym, mocno wyśrubowanym zasadom, co GMO. Dlatego w ub.r. KE zaproponowała nowe rozporządzenie dotyczące roślin uzyskiwanych za pomocą technik genomowych. W lutym br. przychylił się do niego Parlament UE, co otworzyło drogę do rozpoczęcia negocjacji z rządami państw UE w Radzie. Wątpliwości wielu państw członkowskich, również Polski, budzi kwestia patentów NGT pozostających w rękach globalnych koncernów, które mogłyby zaszkodzić pozycji europejskich hodowców.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.