Platforma Gamivo notuje 4-krotny wzrost zysku brutto w II kwartale 2021
Gamivo, właściciel platformy transakcyjnej dla gier i towarów cyfrowych, osiągnął w II kwartale 2021 9,3 mln zł przychodów wygenerowanych przez platformę Gamivo.com. Oznacza to wzrost o 55 proc. w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej. Zysk brutto związany z działalnością platformy wyniósł 1,55 mln zł i był o 315 proc. wyższy r/r. Spółka od kwietnia jest notowana na rynku NewConnect i planuje przejście na Rynek Główny GPW.
Gamivo to platforma działająca na pograniczu rynku e-commerce oraz gamingu. Łączy ponad 3 miliony graczy z bazą ponad 1 tysiąca sprzedawców, którzy oferują ponad 50 tysięcy produktów. W II kwartale 2021 wygenerowali oni łączny obrót na platformie w wysokości 47 mln zł. W całym pierwszym półroczu br. obrót platformy wyniósł prawie 96 mln zł.
- Wyniki uzyskane przez platformę Gamivo w pełni odzwierciedlają nasz systematyczny rozwój. Na początku lipca liczba użytkowników, którzy dokonali zakupu za pośrednictwem naszej platformy przekroczyła 3 mln. Umiejętnie wykorzystujemy efekt skali, dzięki czemu notujemy również regularny wzrost rentowności. Jest to dowód na to, że łącząc wysoką jakość obsługi oraz konkurencyjną cenę można pozytywnie wyróżnić się na tle innych platform oferujących gry oraz dobra cyfrowe. – komentuje Mateusz Śmieżewski, Prezes Zarządu Gamivo.
Na początku lipca liczba użytkowników serwisu przekroczyła 3 mln. Oznacza to, że od początku 2021 roku liczba użytkowników platformy Gamivo.com wzrosła aż o ponad 26 procent (na początku roku z platformy korzystało prawie 2,4 mln użytkowników). W porównaniu rok do roku liczba ta wzrosła o ponad 67%. Próg pierwszego miliona użytkowników został przekroczony na początku września 2019 roku, rok później platforma liczyła już 2 miliony użytkowników.
- Prowadzimy szereg działań nagradzających naszych użytkowników, dzięki czemu chętnie do nas wracają. Regularnie rozwijamy również ofertę oraz ulepszamy warunki współpracy ze sprzedawcami, aby stale zwiększać portfolio oferowanych gier i dóbr cyfrowych. Intensyfikujemy również działania marketingowe na nowych rynkach, aby utrzymać dynamiczne tempo rozwoju. – dodaje Tomasz Lewandowski, Członek Zarządu Gamivo.
Celem Gamivo jest dynamiczny wzrost organiczny realizowany m.in. poprzez ekspansję na nowe rynki oraz wzmacnianie zaangażowania obecnych i przyciąganie nowych sprzedawców, a w efekcie zwiększanie liczby produktów dostępnych na platformie oraz zawieranych transakcji.
O Spółce
GAMIVO to platforma transakcyjna do gier i towarów cyfrowych. Została założona w 2017 roku przez zespół managerów z wszechstronnym doświadczeniem w branży gier oraz fundusz venture buildingowy Tar Heel Capital Pathfinder. Gamivo łączy sprzedawców z klientami poszukującymi niskich cen i wysokiej jakości. Gromadząc w jednym miejscu gry w wersjach na różne platformy gamingowe, daje graczom możliwość łatwego porównania ofert i wyboru najkorzystniejszej ceny. Gamivo oferuje także swoim klientom atrakcyjne programy afiliacyjne. Z platformy korzystają głównie użytkownicy z Europy Zachodniej oraz Stanów Zjednoczonych.
Najbliższe plany spółki skupiają się na rozwoju oferowanego asortymentu o produkty fizyczne, w tym m.in. akcesoria gamingowe oraz odzież e-sportową.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.