Platforma Sampleo debiutuje w Polsce
Zostanie influencerem, współpracującym z rozpoznawalnymi markami może być teraz łatwiejsze. W Polsce debiutuje platforma Sampleo, dzięki której internauci, niezależnie od liczby obserwujących w mediach społecznościowych, mogą testować produkty wybranych marek. To atrakcyjne rozwiązanie dla firm, które w ten sposób mogą m.in. prowadzić testy na szerszą skalę i budować wiarygodność swoich produktów. Platforma w Polsce jest obsługiwana przez agencję influencer marketingu GetHero, która z pierwsza kampanią za pomocą tego narzędzia wystartowała w poniedziałek.
Sampleo to globalna platforma, która właśnie debiutuje w Polsce. Dzięki niej niemal każdy internauta może stać się nanoinfluencerem. Pojęcie to odnosi się nie tylko do osób będących lub chcących zostać influencerami, ale także do każdego kto chce dzielić się swoimi opiniami na profilach społecznościowych, śledzonych choćby nawet tylko przez grupę znajomych. Dzięki platformie tacy użytkownicy mają możliwość zostania ambasadorami różnych marek i testerami ich produktów. Wszystko to bez konieczności posiadania licznej grupy obserwujących. Jedyne warunki, które należy spełnić, to założenie konta na portalu Sampleo.pl, uzupełnienie swojego profilu i zgłoszenie chęci udziału w konkretnych kampaniach.
Wszystkie aplikacje są weryfikowane przez administratorów. Następnie wybrani użytkownicy są informowani o nawiązaniu współpracy i otrzymują produkty testowe wraz z listą zadań do wykonania. Mogą one obejmować m.in. pozostawienie opinii na wskazanych portalach, czy też publikację w mediach społecznościowych posta opisującego wrażenia z użytkowania produktu. Co ważne - ambasadorzy nie mają obowiązku wystawiania pozytywnych opinii, więc mogą pisać to, co naprawdę myślą.
- Platforma Sampleo, którą nasza agencja zarządza w Polsce to bardzo wygodne rozwiązanie dające wiele możliwości zarówno konsumentom, jak i różnym firmom. Ci pierwsi mogą przetestować na własnej skórze produkty rozpoznawalnych marek i wczuć się w rolę influencera współpracującego z brandami. Ci drudzy z kolei otrzymują realne opinie od prawdziwych internautów oraz możliwość dotarcia ze swoimi produktami do szerszego grona odbiorców. Działania tego typu mogą więc stanowić dla firm ważny element strategii, pomagając w doskonaleniu oferty, budowaniu wiarygodności produktowej, czy też poprawianiu efektów sprzedażowych. Sampleo doskonale uzupełnia możliwości GetHero, które obecnie pozwala swoim partnerom na obecność nie tylko na wszystkich platformach, od YouTube, przez TikTok, po Instagrama i Blogi, ale także na dotarcie do każdej osoby mającej wpływ na opinię innych, od nanoinfluencerów po największych polskich influnecerów jak Friz z Ekipą czy Rezi - tłumaczy Łukasz Walczak, Dyrektor Handlowy GetHero. - Obecnie firmy stosunkowo rzadko nawiązują współpracę z nanoinfluencerami, bowiem to trend, który dopiero zyskuje na znaczeniu. Co prawda posiadają oni mniej obserwujących, ale tworzone przez nich treści są z reguły bardziej angażujące i wiarygodne. Ich opinie są szczere, bo wynikają właśnie z autentycznego używania danego produktu. Nanoinfluecerzy docierają głównie do bliskich osób, z którymi spotykają się również poza Internetem, stąd też mają większe zaufanie odbiorców niż w przypadku relacji pomiędzy dużymi influencerami, a ich subskrybentami - dodaje Walczak.
Pierwsza kampania zrealizowana na platformie Sampleo Polska wystartowała w poniedziałek 6 lipca. W ramach akcji 50 użytkowników otrzyma do testów najnowsze smartfony LG Velvet. - Jesteśmy otwarci na innowacyjne rozwiązania i zawsze staramy się dostrzegać nowe trendy, dlatego też zdecydowaliśmy się na współpracę z nanoinfluencerami, wykorzystując do tego platformę Sampleo. Od kilku lat współpracujemy z influencerami przy różnych projektach. Jednak tym razem po raz pierwszy postanowiliśmy oprzeć komunikację smartfonów o działania z udziałem nanoifluencerów. Przy tym projekcie zależy nam przede wszystkim na wygenerowaniu prawdziwych opinii użytkowników oraz na wiarygodności ich przekazu - wyjaśnia Agnieszka Witerscheim, Digital Communications Manager LG Electronics Polska.
Obsługą platformy Sampleo w naszym kraju zajmuje się agencja influencer marketingu GetHero. Firma na co dzień współpracuje z ponad 100 twórcami internetowymi, wśród których znajdują się m.in. Karol “Friz” Wiśniewski czy Remigiusz “reZigiusz” Wierzgoń.

Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry

DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Państwowa Agencja Atomistyki przygotowuje się do nadzoru nad pierwszą polską elektrownią jądrową. Kluczową kwestią jest bezpieczeństwo
Trwają przygotowania do budowy pierwszej w Polsce elektrowni jądrowej na Pomorzu. Zgodnie z harmonogramem przedstawianym przez rząd fizyczna budowa ma ruszyć w 2028 roku, a początek eksploatacji pierwszego bloku planuje się na 2036 rok. Również Państwowa Agencja Atomistyki przygotowuje się do realizacji zadań związanych z dozorem nad budową, rozruchem i eksploatacją nowej jednostki. Kluczowe są kwestie związane z bezpieczeństwem jądrowym i ochroną radiologiczną obiektu.
Ochrona środowiska
K. Wyszkowski: Porozumienie paryskie to duże osiągnięcie. Odwrót USA tego nie zmieni

Z danych Climate Action Tracker wynika, że do końca lutego br. tylko 18 państw sygnatariuszy porozumienia paryskiego zaktualizowało swoje plany realizacji celów klimatycznych do 2035 roku. Chociaż walka z rosnącymi emisjami CO2 nie postępuje w takim tempie, jakie jest wymagane, to samo porozumienie klimatyczne z Paryża należy uznać za osiągnięcie, które przyniesie efekty. Zdaniem Kamila Wyszkowskiego z UN GCNP nie powinno tego zmienić nawet wycofanie się z niego Stanów Zjednoczonych.
Ochrona środowiska
Konkurs NCBR i Orlenu ma wesprzeć najciekawsze rozwiązania dla przemysłu rafineryjno-petrochemicznego. Na ich rozwój trafi blisko 200 mln zł

Niemal 200 mln zł trafi na realizację innowacyjnych projektów dla przemysłu rafineryjno-petrochemicznego. NCBR i Orlen w ramach konkursu NEON III chcą znaleźć partnerów wśród instytucji naukowych i technologicznych do działania w trzech obszarach: dekarbonizacji, cyfryzacji i gospodarki obiegu zamkniętego. Nabór wniosków potrwa do 30 czerwca br.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.