Play of Battle S.A. pozyskała od inwestorów ponad 3 mln zł
Ponad 3 mln zł w ramach publicznej oferty akcji pozyskało warszawskie studio Play of Battle S.A. To jedna z największych ofert publicznych w trybie subskrypcji otwartej spółki gamingowej w Polsce od 3 lat, ale również druga najliczniejsza emisja publiczna akcji oparta na Memorandum Informacyjnym w 2024 roku. Zapisy na akcje oferowane przez PoB złożyło 288 inwestorów. Kapitalizacja firmy po zakończeniu emisji akcji to ok. 43 mln zł (post-money). Pozyskane środki w całości zasilą budżet produkcyjny rewolucyjnej gry Play of Battle. Oferta publiczna była odpowiedzią na liczne prośby inwestorów indywidualnych, którzy chcieli stać się częścią wyjątkowego projektu.
Oferta publiczna Play of Battle S.A. została przeprowadzona przy wsparciu Domu Maklerskiego INC S.A., a zapisy w jej ramach trwały od 6 do 28 listopada br. W trakcie oferty spółka pozyskała od inwestorów ponad 3 mln zł.
- Dziękujemy inwestorom za okazane nam zaufanie. Wynik emisji oceniamy jako duży sukces, biorąc pod uwagę wymagającą sytuację na rynku gamedev. Liczba naszych akcjonariuszy zwiększyła się o 288 osób! To jedna z najliczniejszych ofert publicznych oparta na Memorandum Informacyjnym w br. To także potwierdzenie, że zainteresowanie naszą grą - Play of Battle - jest ogromne. Historycznie nie mieliśmy problemu z pozyskiwaniem funduszy na produkcję gry. Emisja była odpowiedzią na prośby osób fizycznych, które chciały zostać akcjonariuszami spółki i stać się częścią tego wyjątkowego projektu. Cieszę się, że miały taką szansę i licznie z niej skorzystały - mówi Jacek Bartosiak, Prezes Play of Battle S.A.
Do tej pory spółka finansowała produkcję gry ze środków własnych oraz od inwestorów prywatnych. We wrześniu w ten sposób do spółki trafiło 1,65 mln zł od ośmiu inwestorów, ówczesna wycena sięgała 30 mln zł. Od czasów powstania Play of Battle S.A., jeszcze przed rozpoczęciem oferty publicznej, warszawskie studio pozyskało od inwestorów łącznie 7,2 mln w gotówce i ok. 2,5 mln zł w postaci aportu (oprogramowanie komputerowe, silnik i kod gry).
Łączy budżet produkcyjny Play of Battle szacowany jest na ok. 20 mln zł. Zdaniem zarządu spółka potencjalnie zaoferuje inwestorom kilka scenariuszy wyjścia z inwestycji, w tym debiut giełdowy (nie wcześniej niż po premierze gry), wejście do akcjonariatu inwestora strategicznego z branży lub sprzedaż akcji w trybie pozagiełdowym.
- Prowadzimy intensywne rozmowy z zagranicznymi podmiotami. Jesteśmy w kontakcie z kilkoma dużymi, branżowymi inwestorami z Azji, którzy są potencjalnie zainteresowani inwestycją. Czekają na grywalne demo, aby zdecydować, czy zainwestują w projekt. Materiał, nad którym pracujemy, będzie posiadał wszystkie kluczowe elementy - część strategiczną, elementy RTS-u, control room, jak również hangar, w którym gracz będzie uzbrajał jednostki - mówi Jarosław Kotowski, Game Director i wiceprezes Play of Battle S.A.
Play of Battle to unikatowa gra, której akcja toczy się w latach 2008-2025. Nad tytułem łączącym gatunki Grand Strategy i RTS pracuje ponad 20-osobowy zespół, wspierany przez międzynarodowych ekspertów militarnych i geopolitycznych, takich jak dr George Friedman, gen. Waldemar Skrzypczak i prof. Norman Davies. W rozgrywce gracz pokieruje jednym z państw świata, a jego decyzje będą miały wpływ na bieg historii. Na początek gra zaoferuje sześć krajów z unikalnymi treściami oraz bitwy RTS na ponad 25 szczegółowo odwzorowanych mapach. Poza rozrywką będzie ona posiadać silny aspekt edukacyjny, a jej użytkownicy dowiedzą się, jak działają geopolityka, logistyka, wojna hybrydowa i nowoczesny przemysł zbrojeniowy. Produkcja wypełni rynkową niszę, gdzie brakuje realistycznych strategii osadzonych w czasach współczesnych.
- Play of Battle to nie tylko gra - to doświadczenie, które pozwoli graczom zrozumieć, jak współczesne mechanizmy geopolityczne i militarne wpływają na losy świata. Naszym głównym celem jest stworzenie tytułu, który odniesie globalny sukces - dodaje Jarosław Kotowski.
W 2025 r. uruchomiona zostanie karta Steam gry, a jej premiera na PC planowana jest w 2026 r. Na ten moment Play of Battle S.A. zakłada wieloletni support produkcji, po pojawieniu się jej pełnej wersji. Jeżeli tytuł odniesie sukces, to jego twórcy mają już pomysł na sequel, który toczyłby się w drugiej połowie XXI wieku.
Walletto Fintech Poland i rozwój polskiego ekosystemu fintech

Obawiasz się bessy na giełdzie? Sprawdź, co łączy największe krachy w historii

Siła kobiet w biznesie: Anna Górecka-Kuczmowska na czele finansów i księgowości w Thompson&Stein
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.