Play2Chill z prawie 45 proc. wzrostem przychodów netto ze sprzedaży r/r
Ponad 0,2 mln zł przychodów netto ze sprzedaży wypracowało w czwartym kwartale ub. Play2Chill, notowany na NewConnect producent gier wideo na PC, konsole i urządzenia mobilne. To wynik o 15 proc. wyższy od uzyskanego przez spółkę w analogicznym okresie 2019 roku. Narastająco, od stycznia do grudnia, przychody netto ze sprzedaży Play2Chill wyniosły prawie 0,7 mln zł, co w porównaniu z niespełna 0,48 mln zł osiągniętymi w 2019 roku oznacza wzrost o 44,6 proc. Studio przygotowuje się do premiery swojego flagowego tytułu Motorcycle Mechanic Simulator 2021. Premiera gry w wersji na PC planowana jest w połowie roku.
- Wypracowane w 2020 roku wyniki są zgodne z naszymi oczekiwaniami. Na pewno cieszy nas prawie 45 proc. wzrost przychodów netto ze sprzedaży r/r. Jesteśmy w fazie inwestycji produkcyjnej, marketingowej oraz produktowej, przez co w raportowanym okresie odnotowaliśmy stratę netto. W ostatnim czasie nie wydaliśmy także żadnej gry, która mogła znacząco wpłynąć na wyniki finansowe. Nadchodzące miesiące będą bogate w premiery tytułów z naszego portfolia, co pozytywnie przełoży się na finanse studia. Mam nadzieję, że efekty konsekwentnie realizowanej przez nas strategii będą satysfakcjonujące dla akcjonariuszy spółki – mówi Tomasz Róziecki, prezes zarządu Play2Chill.
W czwartym kwartale działania studia koncentrowały się wokół pracy nad grą Motorcycle Mechanic Simulator 2021. Efektem tego etapu, było udostępnienie wersji demo gry, które zostało bardzo dobrze przyjęte przez graczy. - Demo symulatora mechanika motocyklowego naszego autorstwa w bardzo krótkim czasie awansował o ponad 100 pozycji w zestawieniu global wishlists Steam. W okresie badania dema liczba graczy przekroczyła 50 tys., w tym czasie gra odnotowała wzrost wishlisty o ponad 30 tys. nowych zapisów. Dopracowujemy pełną wersję, której premiera w wersji na PC nastąpi w połowie br. – mówi Tomasz Róziecki.
Play2Chill wchodzi w kluczowy etap developmentu projektu, którego finałem będzie wydanie darmowego Prologu. Testowanie gier z podziałem na etapy, to jeden z głównych elementów strategii spółki.
W czwartym kwartale zespół prowadził także prace nad symulatorem budowania i zarządzania miastem – Aztec Empire. W zaledwie trzy tygodnie po pierwszej zapowiedzi projektu, gra znalazła się w zestawieniu najchętniej dodawanych gier do listy życzeń w serwisie Steam - Top Global Wishlists. Opiniotwórczy niemiecki miesięcznik o grach – GameStar – umieścił Aztec Empire na pierwszym miejscu listy najbardziej oczekiwanych gier strategicznych.
Ponadto, w ostatnich miesiącach 2020 roku Play2Chill realizował założenia pre-produkcyjne, których celem ma być znalezienie kolejnych mocnych punktów w portfolio developerskim i wydawniczym studia.
16 grudnia akcje spółki zadebiutowały na rynku NewConnect. Do obrotu wprowadzonych zostało 2 870 000 akcji zwykłych na okaziciela serii A i B o wartości nominalnej 0,10 zł każda. Proces wprowadzenia akcji do obrotu koordynował autoryzowany doradca INC SA.
Główną linią biznesową Play2Chill jest produkcja gier wideo oraz samodzielne wydawnictwo na rynku globalnym. Studio skupia się na tworzeniu średniobudżetowych tytułów z gatunku gier symulacyjno-strategicznych oraz symulacyjnych. Wiodącą platforma, na którą są dedykowane to komputery osobiste, ale każda z nich projektowana jest z myślą o późniejszym portowaniu na konsole Xbox, PlayStation i Nintendo Switch oraz na platformy mobilne – Android oraz iOS.
W styczniu Paly2Chill powołało spółkę zależną – FrogVille Games – tożsamą z jej modelem biznesowym. Pierwszym projektem nowego studia będzie stworzenie grywalnej wersji Restoration Master oraz zbadanie potencjału sprzedażowego trzech autorskich produkcji.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi projekt budżetu na lata 2028–2034. To będzie pierwsza długoletnia perspektywa czasu wojny
16 lipca Komisja Europejska przedstawi swój pomysł na budżet w kolejnej siedmioletniej perspektywie. Projekt ma przewidywać mniej programów, większy udział kwot niezaplanowanych, a także mechanizmy i rezerwy, które umożliwią szybszą i bardziej elastyczną reakcję na zmieniające się potrzeby. Więcej w nim będzie również środków przewidzianych na wzmocnienie bezpieczeństwa. W maju Parlament Europejski odrzucił w głosowaniu propozycję KE, by budżety przewidziane na okres po roku 2027 konstruować tak jak KPO.
Polityka
P. Müller: Wnioski z ludobójstwa w Srebrenicy szczególnie aktualne w kontekście ukraińskim. Społeczność międzynarodowa nie może przymykać oczu

W ubiegłym tygodniu obchodzono 30. rocznicę ludobójstwa w Srebrenicy, gdzie z rąk Serbów w lipcu 1995 roku zginęło ponad 8 tys. bośniackich mężczyzn i chłopców. To jeden z najciemniejszych rozdziałów najnowszej historii Europy – podkreślali szefowie instytucji UE. – To także lekcja dla społeczności międzynarodowej, która nabiera szczególnego znaczenia w kontekście agresji Rosji na Ukrainę – mówi Piotr Müller, europoseł z PiS.
Media i PR
Parlament Europejski wzywa do większej ochrony wolności dziennikarzy. Wiceprzewodnicząca: media mają pełnić funkcję kontrolną, a niektórym rządom to się nie podoba

8 sierpnia br. w państwach członkowskich UE zacznie obowiązywać europejski akt o wolności mediów. Przepisy rozporządzenia mają chronić pluralizm i niezależność mediów. Jak wynika z nowego raportu KE dotyczącego praworządności, wciąż jest to obszar, w którym jest dużo zagrożeń. Również Parlament Europejski wzywa kraje członkowskie do intensywnych wysiłków na rzecz wolności mediów i ochrony dziennikarzy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.