PMR: Kanał online coraz mocniejszy w segmencie zabawek
Marketing
PMR
Królewska 57
30-081 Kraków
marketing|pmrcorporate.com| |marketing|pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com
W badaniu PMR, przeprowadzonym we wrześniu 2020 r. na próbie osób kupujących produkty dla dzieci, stacjonarny sklep specjalistyczny z produktami dziecięcymi (np. Smyk, Toys R Us) pozostaje najczęściej wybieranym kanałem zakupu. W rezultacie 42% respondentów kupujących zabawki, robi to właśnie tam. Badanie PMR potwierdza jednak mocną pozycję kanału internetowego: na sklepy online i internetowe platformy handlowe wskazało bowiem, odpowiednio, 36% i 32% respondentów kupujących zabawki. Internet wyprzedził tym samym popularne w Polsce dyskonty niespożywcze (31%) oraz spożywcze (30%).
Wśród badanych w wieku 18-34 lata, odsetki te były wyższe wynosząc 45% dla sklepów internetowych (i był to najczęściej wskazywany przez nich kanał) i 36% dla platform handlowych. Jednocześnie, badani z tego przedziału wiekowego jedynie nieznacznie częściej niż ogół wskazywali na zakupy zabawek w stacjonarnych sklepach specjalistycznych z produktami dziecięcymi (43%).
W kategorii gier i puzzli, e-commerce już na czele
Respondenci zapytani o miejsce zakupu gier, puzzli i artykułów edukacyjnych dla dzieci w ciągu ostatnich 12 miesięcy, najczęściej już wskazywali właśnie sklepy online (38%) i internetowe platformy handlowe (33%), którym udało się wyprzedzić sklepy specjalistyczne z produktami dla dzieci (32%). Gry i puzzle to był najczęściej wybierany rodzaj zabawek. W ciągu 12 miesięcy do września 2020 r., 58% deklarujących zakupy zabawek wybrało właśnie tę kategorię. Klocki (drewniane bądź LEGO) wybrało w tym czasie 42% badanych a figurki, lalki czy pluszowe maskotki 41%.
Jesienny lockdown musiał dołożyć cegiełkę
Blisko połowa (46%) respondentów we wrześniu 2020 r. deklarowała, że epidemia COVID-19 nie wpłynęła na ich zakupy produktów dla dzieci, przy czym częściej taką deklaracje składali mieszkańcy wsi (50%) aniżeli miast (43%). Niemniej, co piąty badany (22%) deklarował, że rzadziej odwiedza sklepy stacjonarne, a 28% respondentów stwierdziło, że częściej zamawia produkty dla dzieci przez internet.
Ostatnie miesiące roku, czyli szczytowy sezon sprzedaży zabawek, w 2020 r. dodatkowo zbiegł się z listopadowymi ograniczeniami działalności sklepów w galeriach handlowych. To, w połączeniu z wyprzedażami promowanymi silnie przez graczy internetowych, tylko umocniło kanał online w segmencie zabawek w 2020 r. Jak podała grupa Allegro, jedynie w ciągu wyprzedaży z okazji Black Week (tj. od 23-30 listopada 2020 r.), poprzez platformę sprzedano 2 mln zabawek, 670 tys. książek, 90 tys. gier planszowych i karcianych oraz 60 tys. gier wideo.
Więcej na temat trendów na polskim rynku produktów dla dzieci w najnowszym raporcie PMR: Handel detaliczny produktami dla dzieci w Polsce 2020 ► https://bit.ly/2Q7KSEr
Najnowsze materiały prasowe firmy PMR można znaleźć na naszej stronie ► https://www.pmrmarketexperts.com/press-room/
KONTAKT DLA MEDIÓW
marketing@pmrcorporate.com
Wszystkie zakupy robi się na Żabka Jush!
Tarczyński Protein: kabanosy naturalnie bogate w białko. Nowość w przekąskach
COMP ułatwia wprowadzenie systemu kaucyjnego
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.