PMR: Kanał online coraz mocniejszy w segmencie zabawek


Marketing
PMR
Królewska 57
30-081 Kraków
marketing|pmrcorporate.com| |marketing|pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com
W badaniu PMR, przeprowadzonym we wrześniu 2020 r. na próbie osób kupujących produkty dla dzieci, stacjonarny sklep specjalistyczny z produktami dziecięcymi (np. Smyk, Toys R Us) pozostaje najczęściej wybieranym kanałem zakupu. W rezultacie 42% respondentów kupujących zabawki, robi to właśnie tam. Badanie PMR potwierdza jednak mocną pozycję kanału internetowego: na sklepy online i internetowe platformy handlowe wskazało bowiem, odpowiednio, 36% i 32% respondentów kupujących zabawki. Internet wyprzedził tym samym popularne w Polsce dyskonty niespożywcze (31%) oraz spożywcze (30%).
Wśród badanych w wieku 18-34 lata, odsetki te były wyższe wynosząc 45% dla sklepów internetowych (i był to najczęściej wskazywany przez nich kanał) i 36% dla platform handlowych. Jednocześnie, badani z tego przedziału wiekowego jedynie nieznacznie częściej niż ogół wskazywali na zakupy zabawek w stacjonarnych sklepach specjalistycznych z produktami dziecięcymi (43%).
W kategorii gier i puzzli, e-commerce już na czele
Respondenci zapytani o miejsce zakupu gier, puzzli i artykułów edukacyjnych dla dzieci w ciągu ostatnich 12 miesięcy, najczęściej już wskazywali właśnie sklepy online (38%) i internetowe platformy handlowe (33%), którym udało się wyprzedzić sklepy specjalistyczne z produktami dla dzieci (32%). Gry i puzzle to był najczęściej wybierany rodzaj zabawek. W ciągu 12 miesięcy do września 2020 r., 58% deklarujących zakupy zabawek wybrało właśnie tę kategorię. Klocki (drewniane bądź LEGO) wybrało w tym czasie 42% badanych a figurki, lalki czy pluszowe maskotki 41%.
Jesienny lockdown musiał dołożyć cegiełkę
Blisko połowa (46%) respondentów we wrześniu 2020 r. deklarowała, że epidemia COVID-19 nie wpłynęła na ich zakupy produktów dla dzieci, przy czym częściej taką deklaracje składali mieszkańcy wsi (50%) aniżeli miast (43%). Niemniej, co piąty badany (22%) deklarował, że rzadziej odwiedza sklepy stacjonarne, a 28% respondentów stwierdziło, że częściej zamawia produkty dla dzieci przez internet.
Ostatnie miesiące roku, czyli szczytowy sezon sprzedaży zabawek, w 2020 r. dodatkowo zbiegł się z listopadowymi ograniczeniami działalności sklepów w galeriach handlowych. To, w połączeniu z wyprzedażami promowanymi silnie przez graczy internetowych, tylko umocniło kanał online w segmencie zabawek w 2020 r. Jak podała grupa Allegro, jedynie w ciągu wyprzedaży z okazji Black Week (tj. od 23-30 listopada 2020 r.), poprzez platformę sprzedano 2 mln zabawek, 670 tys. książek, 90 tys. gier planszowych i karcianych oraz 60 tys. gier wideo.
Więcej na temat trendów na polskim rynku produktów dla dzieci w najnowszym raporcie PMR: Handel detaliczny produktami dla dzieci w Polsce 2020 ► https://bit.ly/2Q7KSEr
Najnowsze materiały prasowe firmy PMR można znaleźć na naszej stronie ► https://www.pmrmarketexperts.com/press-room/
KONTAKT DLA MEDIÓW
marketing@pmrcorporate.com

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Polska przeciwna przedłużeniu umowy UE–Ukraina o transporcie drogowym. Uderza ona w krajową branżę transportową
Parlament Europejski większością głosów poparł przedłużenie umowy o transporcie drogowym między Unią Europejską a Ukrainą do końca 2025 roku. Zdaniem polskich europosłów, którzy głosowali przeciw, podtrzymanie liberalizacji przewozów drogowych przyczyni się do dalszego obniżenia konkurencyjności polskich firm transportowych. W przeciwieństwie do ukraińskich przewoźników muszą one spełniać szereg unijnych wymogów. Polska delegacja planuje przedstawić swoje stanowisko europejskiemu komisarzowi ds. zrównoważonego transportu i turystyki.
Transport
M.Kobosko: Wszyscy zapłacimy za eskalację między Izraelem a Iranem. Kraje UE powinny robić więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa

– Mrzonki o armii europejskiej są mrzonkami, to trzeba sobie jasno powiedzieć. Każdy z krajów członkowskich Unii Europejskiej musi, i to się na szczęście już dzieje, nie tylko myśleć i mówić, ale też robić coraz więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa w koordynacji wspólnej – uważa Michał Kobosko, poseł do Parlamentu Europejskiego z Polska 2050. W kontekście światowych konfliktów, w tym na linii Izrael–Iran, jego zdaniem Polska powinna się skupić na współpracy zarówno ze Wspólnotą, jak i Stanami Zjednoczonymi.
Muzyka
Trwający Festiwal Mozartowski przyciąga tłumy melomanów. To jedno z najważniejszych wydarzeń w stolicy

Artystka zaznacza, że za sprawą Warszawskiej Opery Kameralnej jeszcze przez dwa tygodnie Warszawa będzie rozbrzmiewać Mozartem. Kolejna edycja festiwalu poświęconego temu wybitnemu kompozytorowi zajmuje ważne miejsce w kulturalnym kalendarzu stolicy i przyciąga tłumy melomanów. A przed nimi jeszcze sporo atrakcji. Alicja Węgorzewska szczególnie zaprasza na dwie premiery, jedną skierowaną do młodych odbiorców, drugą – dedykowaną koneserom. Niezwykle ciekawie zapowiada się także nowy sezon artystyczny w WOK-u. Twórcy już pracują nad kolejnymi spektaklami i nagrywają nowe płyty.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.