Komunikaty PR

PMR: Kanał online coraz mocniejszy w segmencie zabawek

2021-05-10  |  08:00
Biuro prasowe
Kontakt

Marketing
PMR

Królewska 57
30-081 Kraków
marketing|pmrcorporate.com| |marketing|pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com

W badaniu PMR, przeprowadzonym we wrześniu 2020 r. na próbie osób kupujących produkty dla dzieci, stacjonarny sklep specjalistyczny z produktami dziecięcymi (np. Smyk, Toys R Us) pozostaje najczęściej wybieranym kanałem zakupu. W rezultacie 42% respondentów kupujących zabawki, robi to właśnie tam. Badanie PMR potwierdza jednak mocną pozycję kanału internetowego: na sklepy online i internetowe platformy handlowe wskazało bowiem, odpowiednio, 36% i 32% respondentów kupujących zabawki. Internet wyprzedził tym samym popularne w Polsce dyskonty niespożywcze (31%) oraz spożywcze (30%).

 

Wśród badanych w wieku 18-34 lata, odsetki te były wyższe wynosząc 45% dla sklepów internetowych (i był to najczęściej wskazywany przez nich kanał) i 36% dla platform handlowych. Jednocześnie, badani z tego przedziału wiekowego jedynie nieznacznie częściej niż ogół wskazywali na zakupy zabawek w stacjonarnych sklepach specjalistycznych z produktami dziecięcymi (43%).

 

W kategorii gier i puzzli, e-commerce już na czele

Respondenci zapytani o miejsce zakupu gier, puzzli i artykułów edukacyjnych dla dzieci w ciągu ostatnich 12 miesięcy, najczęściej już wskazywali właśnie sklepy online (38%) i internetowe platformy handlowe (33%), którym udało się wyprzedzić sklepy specjalistyczne z produktami dla dzieci (32%). Gry i puzzle to był najczęściej wybierany rodzaj zabawek. W ciągu 12 miesięcy do września 2020 r., 58% deklarujących zakupy zabawek wybrało właśnie tę kategorię. Klocki (drewniane bądź LEGO) wybrało w tym czasie 42% badanych a figurki, lalki czy pluszowe maskotki 41%.

 

Jesienny lockdown musiał dołożyć cegiełkę

Blisko połowa (46%) respondentów we wrześniu 2020 r. deklarowała, że epidemia COVID-19 nie wpłynęła na ich zakupy produktów dla dzieci, przy czym częściej taką deklaracje składali mieszkańcy wsi (50%) aniżeli miast (43%). Niemniej, co piąty badany (22%) deklarował, że rzadziej odwiedza sklepy stacjonarne, a 28% respondentów stwierdziło, że częściej zamawia produkty dla dzieci przez internet.

Ostatnie miesiące roku, czyli szczytowy sezon sprzedaży zabawek, w 2020 r. dodatkowo zbiegł się z listopadowymi ograniczeniami działalności sklepów w galeriach handlowych. To, w połączeniu z wyprzedażami promowanymi silnie przez graczy internetowych, tylko umocniło kanał online w segmencie zabawek w 2020 r. Jak podała grupa Allegro, jedynie w ciągu wyprzedaży z okazji Black Week (tj. od 23-30 listopada 2020 r.), poprzez platformę sprzedano 2 mln zabawek, 670 tys. książek, 90 tys. gier planszowych i karcianych oraz 60 tys. gier wideo.

 

Więcej na temat trendów na polskim rynku produktów dla dzieci w najnowszym raporcie PMR: Handel detaliczny produktami dla dzieci w Polsce 2020 ► https://bit.ly/2Q7KSEr

Najnowsze materiały prasowe firmy PMR można znaleźć na naszej stronie  https://www.pmrmarketexperts.com/press-room/

 

KONTAKT DLA MEDIÓW
marketing@pmrcorporate.com

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Wszystkie zakupy robi się na Żabka Jush! Biuro prasowe
2024-04-26 | 16:30

Wszystkie zakupy robi się na Żabka Jush!

Na teraz czy na tydzień? Tylko dla siebie, a może dla całej rodziny? Niezależnie od tego, jakich zakupów potrzebujesz, zrobisz je w jednym miejscu. Wystarczy Ci do tego aplikacja Żabka
Handel Tarczyński Protein: kabanosy naturalnie bogate w białko. Nowość w przekąskach
2024-04-26 | 11:50

Tarczyński Protein: kabanosy naturalnie bogate w białko. Nowość w przekąskach

W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie konsumentów na produkty bogate w białko, marka Tarczyński wprowadza na rynek nowy produkt – Kabanosy Tarczyński Protein. To propozycja dla
Handel COMP ułatwia wprowadzenie systemu kaucyjnego
2024-04-26 | 11:00

COMP ułatwia wprowadzenie systemu kaucyjnego

W Polsce systematycznie przybywa odpadów opakowaniowych. Aby ograniczyć ich ilość i pobudzić gospodarkę o obiegu zamkniętym, konieczne jest wprowadzenie systemu kaucyjnego. Z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.