Komunikaty PR

PMR: Nie koniec zmian wnętrzarskich w domach

2021-05-24  |  08:00
Biuro prasowe
Kontakt

Marketing
PMR

Królewska 57
30-081 Kraków
marketing|pmrcorporate.com| |marketing|pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com

W ciągu 12 miesięcy do marca 2021 blisko połowa badanych zaaranżowała na nowo swoją przestrzeń w domach. W okresie obowiązywania lżejszych restrykcji w działalności handlowej, stacjonarne sklepy meblowe odnotowywały szybki powrót klientów i wyższą konwersję zakupowego koszyka, o czym donosiły m.in. dane Retail Institue czy dane z kart płatniczych a sprzedaż internetowa była cały rok dźwignią dla handlu wyposażenia wnętrz. Nie oznacza to jednak, że obecny rok będzie mierzył się z nasyconym popytem. Podczas gdy ubiegły sprzyjał zakupom mebli związanych z pracą i nauką, 2021 r. będzie sprzyjał tym związanych z relaksem oraz tym, do których zakupu Polacy przyzwyczajeni są w stacjonarnej formie.

 

Według badania PMR z marca 2021 r. na reprezentatywnej próbie mieszkańców Polski, 74% konsumentów w ciągu ostatnich 12 miesięcy dokonało zakupu mebli. Częściej były to osoby młodsze, mieszkańcy miast oraz konsumenci z wyższym wykształceniem i dochodem. Zakup mebli w przeciągu najbliższych 12 miesięcy przewiduje 79% badanych. Najczęściej planowanymi meblami do zakupu są łóżko, sofa oraz fotele. W porównaniu do zakupów w ciągu ostatniego roku do planowanych obecnie niżej plasują się krzesła, biurka i regały. 

 

Home office & urban jungle

Pod wpływem pandemii najrzadziej zmian w swoich domach dokonywały osoby w wieku 55 lat lub więcej, najczęściej zaś badani w wieku 30-54 lat. Do najczęstszych zmian należało wydzielenie miejsca do pracy (23%) bądź nauki (22%) oraz wpisujące się w trend urban jungle powiększanie kolekcji roślinnej (13%). Kolejno uplasowało się zorganizowanie sobie domowej siłowni (12%). Większość zmian częściej deklarowały kobiety, za wyjątkiem organizacji domowej siłowni, gdzie nieznacznie przeważyli mężczyźni.

 

Więcej o rynku wyposażenia wnętrz w Polsce w nadchodzącym raporcie PMR: Handel detaliczny artykułami wyposażenia wnętrz w Polsce 2021 ► https://bit.ly/pmr-hg-2021

Najnowsze materiały prasowe firmy PMR można znaleźć na naszej stronie  https://www.pmrmarketexperts.com/press-room/

 

KONTAKT DLA MEDIÓW
marketing@pmrcorporate.com

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PMR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę Biuro prasowe
2025-07-14 | 00:15

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Czy Europa konsekwentnie broni zdrowia swoich obywateli i wspiera zrównoważone rolnictwo? A może stosuje podwójne standardy, dopuszczając import żywności produkowanej przy
Handel Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl
2025-07-08 | 10:30

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Coroczne wydarzenie zakupowe Prime Day w sklepie Amazon.pl potrwa do 11 lipca na stronie amazon.pl/primeday. W tym roku po raz pierwszy w Polsce Prime Day to aż cztery dni
Handel Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
2025-06-30 | 15:00

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty

Polskie nastolatki piją zdecydowanie mniej alkoholu niż w latach ubiegłych. Sprzyja temu zmniejszona dostępność napojów alkoholowych dla osób niepełnoletnich, co

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji

Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.

Bankowość

RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.

Handel

Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.