Podpisano umowę w sprawie włączenia spółki Maczfit do Grupy Żabka
8 marca 2021 roku Żabka Polska sp. z o.o. oraz właściciele marki Maczfit, lidera rynku cateringu dietetycznego w Polsce, poinformowali o podpisaniu umowy, której następstwem będzie włączenie Spółki w strukturę tworzącej się Grupy Żabka. Jest to kolejny krok w poszerzaniu oferty modern convenience Żabki, będący konsekwencją realizowania przyjętej strategii. Żabka zostanie większościowym udziałowcem firmy, ze wsparciem jej twórcy Macieja Lubiaka w roli Prezesa.
Transakcja zwiększa potencjał Żabki, aby firma mogła nie tylko skutecznie rozwijać sieć sklepów, ich format i asortyment, ale także podejmować szersze działania na rzecz innowacji i wytyczania nowych kierunków rozwoju firmy. Dziś dołącza do nich segment cateringu dietetycznego, który jest jedną z najszybciej rozwijających się usług w sektorze convenience. Maczfit powstał w 2015 roku za sprawą wizjonerskiego twórcy Macieja Lubiaka, sportowca, restauratora i przedsiębiorcy. Założyciel i mniejszościowy udziałowiec pozostanie zaangażowany w roli Prezesa.
Przejęcie Maczfit to element procesu tworzenia Grupy Żabka. To także dalszy krok marki w kierunku rozwoju dwóch obszarów. Pierwszy z nich to modern convenience, czyli ułatwianie życia poprzez odpowiadanie na potrzeby klientów, związane z oszczędnością czasu i dbaniem o zdrowie. Drugi to integracja rozwiązań e-commerce, którą firma realizuje od kilku lat. W rezultacie Grupa Żabka buduje ekosystem rozwiązań dla konsumenta, z których może on korzystać w różnych momentach codziennego życia.
- Włączenie spółki Maczfit do Grupy Żabka to element naszej długofalowej strategii rozwoju w obszarze convenience, która zapewni nam skuteczne odpowiadanie na potrzeby milionów klientów. Nowa struktura organizacyjna, o której poinformowaliśmy na początku roku, pozwoli nam poszerzać zakres działalności o kolejne obszary biznesowe, m.in. takie jak catering dietetyczny, w ramach którego funkcjonuje Maczfit – mówi Tomasz Suchański, Prezes Zarządu, CEO Grupy Żabka.
- Systematycznie rozbudowujemy nasze kompetencje i usługi w obszarze cyfrowych rozwiązań dla konsumentów, który jest przyszłością, a właściwie już teraźniejszością handlu. Oferta Maczfitu jest komplementarna wobec istniejącego ekosystemu Żabki opartego na modelu modern convenience, w którego DNA jest bliskość i wygoda oraz dopasowanie rozwiązań do oczekiwań klientów – komentuje Tomasz Blicharski, Wiceprezes Zarządu, Dyrektor Zarządzający Żabka Future.
- Cieszymy się, że Grupa Żabka dostrzegła nasz potencjał i dzięki jej ekosystemowi będziemy mogli zaoferować nasze usługi jeszcze większej liczbie klientów. Już teraz jesteśmy liderem rynku cateringu dietetycznego w Polsce, decyzja Żabki sprawia, że w kolejnych latach nasz rozwój nabierze jeszcze szybszego tempa. Naszą misją jest wsparcie prozdrowotnych wyborów Polaków – Żabka jako firma promująca zrównoważony styl życia jest dla nas najlepszym partnerem – mówi Maciej Lubiak, Prezes Maczfit.
- Niezmiernie się cieszę, że Żabka zostanie nowym większościowym udziałowcem Maczfit Foods Sp. z o.o. Chciałbym podkreślić, że w ciągu ostatnich 2 lat Maczfit skokowo zwiększył skalę działania, wchodząc na nowe rynki oraz rozszerzając swoją nowoczesną ofertę. Nasza inwestycja pozwoliła na dostosowanie mocy produkcyjnych, zwiększenie zatrudnienia, a także znaczące poprawienie rentowności spółki. Mam nadzieję, że dołączenie do wiodącej polskiej grupy handlowej, jaką jest Żabka, pozwoli Maczfitowi kontynuować wyśmienite tempo wzrostu – mówi Piotr Noceń, współzałożyciel i Partner Zarządzający funduszu Resource Partners.
Umowa o włączeniu spółki Maczfit do Grupy Żabka została podpisana 5 marca br. Nabycie udziałów ma nastąpić od jej dotychczasowych właścicieli: Resource Partners oraz Macieja Lubiaka, twórcy marki i jej dotychczasowego Prezesa. Zgodnie z obowiązującymi regulacjami, transakcja zostanie sfinalizowania po spełnieniu wszelkich wymogów związanych z prawem antymonopolowym. Udziałowcom Maczfit Foods Sp. z o.o. przy transakcji doradzali: Fidea oraz kancelaria Gide; partnerami Żabki byli z kolei: Trigon, OC&C, DLA Piper oraz PwC.

Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU

Marcowe promocje na smartfony Motorola

Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

S. Cichanouska: Białorusini żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich. Jednak nie poddają się mimo represji i brutalności reżimu
Przedstawiciele białoruskiej opozycji podkreślają, sytuacja w kraju jest bardzo poważna. Z jednej strony od niemal pięciu lat ludzie na Białorusi żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich, doświadczają represji, są codzienne zatrzymania. – Co najmniej pół miliona ludzi musiało uciec z kraju – mówi agencji informacyjnej Newseria Swiatłana Cichanouska, liderka białoruskiej opozycji, która w 2020 roku kandydowała na stanowisko prezydenta Białorusi.
Handel
Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.