Komunikaty PR

Pokolenie świadomych konsumentów

2021-02-09  |  13:30

 

                                                            Pokolenie świadomych konsumentów

                                                                4 trendy zdrowotne na 2021 rok

 

Rynek produktów, które pozwalają dbać o zdrowie, bardzo szybko się rozwija, a konkurencja jest duża. W Internecie, gazetach czy telewizji widzimy reklamy, które zachęcają nas do zakupu nowych produktów lub usług. Nie ulegamy jednak już im tak łatwo. Stajemy się pokoleniem coraz bardziej świadomych konsumentów. Jak wynika z raportu „Personalizacja kluczem do sukcesu. Sundose 2020”, już ponad 40% Polaków zwraca uwagę na skład produktu, a przy zakupie kieruje się opinią ekspertów. 

 

W jakim kierunku będą zmierzać nasze zachowania prozdrowotne? Eksperci marki Sundose zwrócili uwagę na 4 główne trendy.

 

1. Personalizacja

Pierwszym trendem jest personalizacja. Indywidualne podejście – personalne treningi, spersonalizowane programy żywieniowe dopasowane do naszych oczekiwań i celów, a nawet spersonalizowane platformy do słuchania muzyki czy oglądania seriali. Personalizacja coraz mocniej wkracza w naszą codzienność, stając się integralnym elementem życia. 42% badanych uważa, że suplement diety powinien działać kompleksowo i uzupełniać różne niedobory.

- Obecnie personalizacja to już nie tylko moda. Świat medycyny przekonał się o tym na początku XXI wieku, kiedy zaczęto poznawać mapę ludzkiego DNA. Porównanie ze sobą DNA pierwszych osób, którym taką mapę sporządzono, wykazało, że nie istnieje na ziemi dwoje ludzi o takim samym DNA. Rozpoczęto stosowanie terapii, które brały pod uwagę cechy pacjenta oraz informacje zapisane w DNA i dostrzeżono, że ich skuteczność jest bardzo duża. Dzisiaj personalizacja to już znacząca część medycyny. Można sobie zatem zadać pytanie dlaczego nie jest jeszcze powszechnie stosowana w suplementacji?  – pyta Adam Kuzdraliński, biotechnolog, naukowiec i dyrektor działu naukowego marki Sundose.

 

2. Transparentność etykiet


Częściej zwracamy również uwagę na to, co znajduje się w kupowanych produktach. Wybieramy te, które mają składniki dobrej jakości i jak najmniej konserwantów. Istnieją aplikacje, które po przeanalizowaniu składu informują nas, czy warto dokonać zakupu. Nie dziwi więc fakt, że 70% badanych wybiera suplementy diety, kierując się ich naturalnym składem.

- Konsumenci coraz częściej zwracają uwagę na jakość składników, ich pochodzenie i przyswajalność. Jak najbardziej pożądanym elementem jest czysty skład: eliminacja konserwantów, wypełniaczy i innych zbędnych dla zdrowia substancji. Coraz więcej osób  poszukuje również produktów w wersji wegańskiej, najlepiej w eco-friendly opakowaniu. mówi Monika Królak, certyfikowany dietetyk kliniczny.

 

3. Zdrowy styl życia


Kolejnym trendem, który jest coraz bardziej zauważalny jest chęć prowadzenia zdrowego stylu życia. Uczęszczamy  na siłownie, korzystamy z usług trenerów personalnych, zamawiamy cateringi dietetyczne. Jak wynika z badania marki Sundose, 35% badanych podejmuje aktywność fizyczną codziennie lub prawie codziennie, a 39% stosuje dietę. W celu uzupełnienia niedoborów w naszym organizmie chętniej sięgamy również po suplementy diety. Ich przyjmowanie stanowi nierozłączną i niezwykle ważną część nowoczesnego stylu życia. Na niedobory w organizmie jest narażony każdy z nas. Często wynika to z naszych codziennych zachowań, diety jaką obecnie stosujemy, małej ilości snu lub dostępu do promieni słonecznych, który w okresie jesienno-zimowym w Polsce jest znacznie ograniczony.

 

- „Obecnie na rynku jest dostępnych kilkadziesiąt tysięcy różnych suplementów diety i leków bez recepty. Rośnie świadomość społeczeństwa w zakresie odpowiedniego ich doboru. Zaufanie do nowości na rynku,  które wprowadzane są od ręki i bez uprzedniego sprawdzenia, będzie  stopniowo malało. Polacy będą zwracali coraz większą uwagę na poprawny dobór składników  suplementu.komentuje Michał Gołkiewicz, współzałożyciel marki Sundose. 

 

4. E-commerce

Możliwość zakupów przez Internet z dostawą pod drzwi to znaczna oszczędność czasu i wygoda. Obecna sytuacja na świecie sprawiła, że jeszcze chętniej korzystamy z tego rozwiązania. Jak wynika z badania, 23% Polaków szuka opinii na temat interesującego ich produktu w Internecie. 

 

- „Ostatnie miesiące pokazały nam nieco inną rzeczywistość. W reakcji na obostrzenia i potencjalne ryzyko, konsumenci zmieniają swoje zachowania zakupowe. Jak pokazało badanie, Polacy  coraz częściej zamawiają produkty związane ze zdrowiem przez Internet. Obecnie w sieci  zamawia 28% Polaków i ten trend stale rośnie.podsumowuje Tomasz Styk, współzałożyciel marki Sundose. 

 

Marka Sundose wie, jak ważne jest sprostanie oczekiwaniom klientów i podążanie za trendami. Wiele osób stosuje suplementację w konkretnym celu, a taki może być uzyskany wyłącznie dzięki spełnieniu dwóch warunków – odpowiedniemu dobraniu substancji oraz zachowaniu regularności. Skupienie się na indywidualnym doborze składników suplementu pozwala dostarczać konsumentom najlepszą i możliwie najbardziej skuteczną recepturę, która odpowie na realne potrzeby organizmu. Dlatego rozwiązaniem przyszłości jest dopasowanie substancji do potrzeb klienta i skumulowanie wiedzy eksperckiej w algorytmach, które w sposób automatyczny dobiorą skład. Personalizacja, czysty przejrzysty skład, zdrowy styl życia oraz usługi oferowane w e-commerce coraz mocniej wkraczają w naszą codzienność, stając się integralnym elementem życia. 

 

* Raport “Polska innowacja w suplementacji - Personalizacja kluczem do sukcesu” prezentujący wyniki badania zrealizowanego na zlecenie Sundose wrzesień 2020 metodą CAWI na grupie 1004 respondentów przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinia.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Rusza ogólnopolskie badanie potrzeb farmaceutów, dotyczące ich roli w terapii ran w ramach kampanii „Rany pod kontrolą” Biuro prasowe
2025-07-01 | 11:00

Rusza ogólnopolskie badanie potrzeb farmaceutów, dotyczące ich roli w terapii ran w ramach kampanii „Rany pod kontrolą”

Kampania „Rany pod kontrolą” ogłasza start ogólnopolskiego badania ankietowego, mającego na celu poznanie codziennych wyzwań i potrzeb farmaceutów związanych
Zdrowie Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?
2025-06-26 | 15:00

Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?

Pieczarki to jedne z najczęściej wybieranych grzybów w polskich domach – są delikatne w smaku, łatwe w przygotowaniu i dostępne przez cały rok. Ale
Zdrowie Czy siedzący tryb życia powoduje żylaki u mężczyzn?
2025-06-25 | 10:20

Czy siedzący tryb życia powoduje żylaki u mężczyzn?

To, jak dużo siedzimy, bezpośrednio przekłada się na nasze zdrowie. Siedzący tryb życia sprzyja nie tylko nadmiarowym kilogramom, ale także deformacjom sylwetki, problemom

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Problemy społeczne

Sukces gospodarczy Polski może zachęcić do powrotów Polaków mieszkających za granicą. Nowa rządowa strategia ma w tym pomóc

Polska coraz mocniej stawia na powroty swoich obywateli z zagranicy. Rządowa strategia współpracy z Polonią na najbliższe lata zakłada system zachęt dla osób powracających, ale też ułatwienia w uznawaniu wykształcenia i kwalifikacji, podejmowaniu studiów czy staży zawodowych. To w obliczu rosnących wyzwań demograficznych i zapotrzebowania na wysoko wykwalifikowaną kadrę szansa na wzmocnienie rynku pracy. Napływ wykwalifikowanych specjalistów z doświadczeniem zdobytym za granicą może pomóc w modernizacji krajowej gospodarki.

Prawo

ZPP: Działania administracji narażają na szwank wysiłek deregulacyjny. Niektóre niosą znamiona dyskryminacji i nękania przedsiębiorców

Choć rząd zgodnie z zapowiedziami realizuje szeroko zakrojone zmiany deregulacyjne, przedsiębiorcy alarmują, że brakuje w nich spójności, przewidywalności i realnej poprawy, zwłaszcza w kontaktach z administracją. Jako przykład ZPP podaje przypadek firmy British American Tobacco (BAT) i jej zatrzymanego przez izbę celno-skarbową zamówienia 200 tys. kartridży do e-papierosów. Dotknięte tą decyzją spółki liczą straty.

Konsument

Branża piwowarska dodaje do polskiej gospodarki ponad 20,5 mld zł rocznie. Spadki sprzedaży i produkcji piwa uderzają również w inne sektory

Branża piwowarska pozostaje ważnym ogniwem polskiej gospodarki. Nowy raport CASE wskazuje, że generuje ona 3 proc. dochodów budżetowych i 85 tys. miejsc pracy w samych browarach i innych powiązanych sektorach. Dlatego kurczący się rynek piwa może mieć poważne reperkusje – już dziś nadwyżka mocy produkcyjnych przekracza 10 mln hl. Spadki są spowodowane m.in. znaczącym wzrostem kosztów działalności, spadkiem konsumpcji, a także uderzającymi w browarników zmianami regulacyjnymi.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.