Komunikaty PR

Polacy chcą produktów z recyklingu

2020-11-25  |  13:15
Biuro prasowe
Kontakt

Paweł Świąder
Prepare Sp. z o.o.

Świętokrzyska 18
00-052 Warszawa
pawel.swiader|prepare.pl| |pawel.swiader|prepare.pl
783917437
www.prepare.pl

Polacy chcą produktów z recyklingu 

Rośnie ekologiczna świadomość polskich konsumentów. Z badania wykonanego na zlecenie Stena Recycling wynika, że 65 procent respondentów oczekuje od producentów stosowania materiałów pochodzących z recyklingu. Dla porównania, w Szwecji ten odsetek wynosi 92 procent. Aby deklaracje Polaków mogły iść w parze z konkretnymi wyborami, konieczne jest edukowanie społeczeństwa w obszarze gospodarki cyrkularnej oraz inspirowanie firm dobrymi praktykami w tym zakresie. Odpowiedzią na te potrzeby jest konkurs Stena Circular Economy Award - Lider Gospodarki Obiegu Zamkniętego. Trwa jego czwarta edycja.

Wybory konsumenckie a GOZ

Zasadniczą kwestią w dążeniu do modelu gospodarki cyrkularnej jest zmiana zarówno po stronie biznesu jak i postaw konsumentów. Świadomość ekologiczna Polaków z roku na rok rośnie i choć daleko nam jeszcze do krajów skandynawskich, to coraz liczniejsza grupa polskich konsumentów jest gotowa na zmiany wynikające z konieczności ochrony środowiska i zapobiegania marnotrawieniu surowców. 

Według sondażu przeprowadzonego na zlecenie Stena Recycling[1], dwie trzecie badanych Polaków chciałoby, aby ich ulubione produkty pochodziły ze zrównoważonej produkcji. 61% respondentów chętnie dowiedziałoby się czy firma, z której usług lub produktów korzysta działa na rzecz wprowadzania zasad gospodarki obiegu zamkniętego, natomiast 58% ankietowanych byłoby skłonnych zmienić swoje przyzwyczajenia i zrezygnować z usług/produktów ulubionej firmy na rzecz takiej, która dobrowolnie wdraża zasady gospodarki cyrkularnej.

Z tego samego badania wynika również, że 65% respondentów oczekuje, że producenci będą wykorzystywać w swoich produktach więcej materiałów pochodzących z recyklingu a 37% badanych przyznało, że zapłaci więcej za taki produkt. Dla porównania, w badaniu przeprowadzonym w Szwecji[2], która jest liderem zrównoważonego rozwoju i obiegu zamkniętego aż 92% respondentów stwierdziło, że oczekuje od producentów wykorzystania większej ilości materiałów pochodzących z recyklingu w swoich produktach. Natomiast 57% zadeklarowało, że jest skłonnych dopłacić za takie produkty.

- Choć z przeprowadzonego badania wynika, że większość polskich konsumentów wspiera produkty pochodzące z GOZ to edukacja ekologiczna Polaków wciąż wymaga intensyfikacji. Tak samo jest w przypadku przedsiębiorstw - część z nich weszła już na ścieżkę transformacji GOZ, jednak nie mają wystarczającej wiedzy, by podejmować kolejne aktywności. Dlatego też Stena Recycling już po raz czwarty organizuje konkurs Stena Circular Economy Award - Lider Gospodarki Obiegu Zamkniętego, który pozwala zwiększyć świadomość na temat gospodarki cyrkularnej wśród ogółu społeczeństwa jak również jest platformą wymiany pomysłów i doświadczeń w obszarze GOZ dla biznesu - mówi Aleksandra Surdykowska, Manager ds. Marketingu i PR Stena Recycling.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom konsumentów oraz dążąc do zrównoważonego rozwoju część firm podejmuje działania mające na celu wdrożenie zasad idei GOZ. Dobrymi przykładami są Liderzy GOZ wyróżnieni w konkursie Stena Circular Economy Award, którzy dostosowali swoje modele, tak aby zamykać obieg. Możliwości działań jest wiele: Orange Polska postawiło na ponowne wykorzystanie routerów, które wracają do Klientów, KOKOworld produkuje odzież z materiałów przyjaznych środowisku a Fundacja ProTerra tworzy przestrzeń do wymiany rzeczy, które już nie są nam potrzebne. Te przykłady pokazują, że każda firma może znaleźć swój sposób na wprowadzenie gospodarki cyrkularnej do działalności. 

Bądź promotorem gospodarki o obiegu zamkniętym!

Stena Recycling już po raz czwarty organizuje ogólnopolski konkurs Stena Circular Economy Award - Lider Gospodarki Obiegu Zamkniętego. Celem konkursu jest promowanie przedsiębiorstw, wdrażających rozwiązania z obszaru gospodarki obiegu zamkniętego (GOZ) oraz aktywizacja innych firm i jednostek naukowych do stosowania dobrych praktyk w tym zakresie. Konkurs ma trzy kategorie. Pierwsza z nich jest przeznaczona dla przedsiębiorstw, które już wdrożyły działania gospodarki obiegu zamkniętego. Druga jest skierowana do tych firm, które promują idee GOZ wśród pracowników. Trzecia jest dedykowana studentom, którzy zaproponują wdrożenie GOZ przydatne dla biznesu lub akcję społeczną promującą ideę GOZ.

Udział w konkursie jest bezpłatny. Zgłoszenia można przesyłać do 14 lutego 2021 r. przez formularz znajdujący się na stronie: www.stenarecycling.pl/stena-circular-economy-award

Wnioski konkursowe w czwartej edycji będzie oceniać 9-osobowe, międzynarodowe jury ekspertów 
z obszaru GOZ, reprezentujących różne firmy i instytucje: Akademię Leona Koźmińskiego, Organizację Odzysku Opakowań Rekopol, Kampanię 17 Celów, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Polską Izbę Gospodarki Odpadami, Skandynawsko-Polską Izbę Gospodarczą, Tygodnik Polityka, Stenę Recycling International i Stenę Recycling Polska.

Zwycięzców poznamy wiosną 2021 roku. Wyłonieni przedsiębiorcy w ramach nagrody mają możliwość wybrania usługi z listy oferowanych przez Stena Recycling, a studenci – otrzymają laptopy oraz grant w wysokości do 10 000 zł na realizację projektu edukacyjnego z obszaru GOZ. Przedsiębiorstwa i studenci oraz ich uczelnie zostaną także wyróżnieni certyfikatem dobrych praktyk.


[1]Wyniki badania „Polacy o GOZ” przeprowadzonego na zlecenie Stena Recycling w październiku 2020.

 

[2] Badanie „Postawy wobec materiałów pochodzących z recyklingu” zostało przeprowadzone przez firmę Kantar/Sifo 
na zlecenie Circular Initiative w marcu 2020 roku.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Prepare Sp. z o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej Biuro prasowe
2025-01-21 | 06:00

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej

Zgodnie z danymi Bloomberg NEF, Amazon jest 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej, Globalny lider e-commerce i jedna
Ochrona środowiska Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu Go Green with Taiwan
2024-12-19 | 15:00

Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu "Go Green with Taiwan"

Trzy zespoły z Wielkiej Brytanii, Węgier i Filipin zdobyły główne nagrody o wartości 20 000 dolarów za swoje innowacyjne i zrównoważone projekty. W konkursie wzięło
Ochrona środowiska Klątwa jednorazowego plastiku
2024-12-19 | 10:00

Klątwa jednorazowego plastiku

Mimo, że przepisy dyrektywy SUP funkcjonują w Polsce już ponad półtora roku, większość Polaków nie dostrzegła żadnej istotnej zmiany w kwestii opakowań, redukcji plastiku

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

BCC Gala Liderów

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ochrona środowiska

Za rok USA oficjalnie wycofają się z porozumienia paryskiego. To nie musi oznaczać rezygnacji z zielonych inwestycji

Jedną z pierwszych decyzji drugiej kadencji Donalda Trumpa było wycofanie się Stanów Zjednoczonych z porozumienia paryskiego. Oficjalnie nastąpi to 27 stycznia 2026 roku. Eksperci oceniają, że decyzja ta może pozostać w sferze negatywnej narracji politycznej, ponieważ względy ekonomiczne będą jednak wskazywać na wprowadzanie zielonych rozwiązań, a Trump i jego otoczenie to przede wszystkim biznesmeni. Negatywne stanowisko USA wobec walki z kryzysem klimatycznym może się jednak przełożyć na globalną debatę publiczną.

Media i PR

Europosłowie PiS i Konfederacji ostrzegają przed europejską cenzurą. Blokowanie treści w sieci zagraża wolności słowa

Akt o usługach cyfrowych (DSA) – przez nałożenie obowiązków na platformy mediowe – ma co do zasady ograniczyć rozprzestrzenianie nielegalnych treści w sieci, fake newsów i mowy nienawiści. To istotne, zwłaszcza w kontekście agresywnej rosyjskiej dezinformacji w social mediach. Nowe przepisy budzą jednak wątpliwości w zakresie cenzury i ograniczania wolności słowa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.