Komunikaty PR

Polacy chcą produktów z recyklingu

2020-11-25  |  13:15
Biuro prasowe
Kontakt

Paweł Świąder
Prepare Sp. z o.o.

Świętokrzyska 18
00-052 Warszawa
pawel.swiader|prepare.pl| |pawel.swiader|prepare.pl
783917437
www.prepare.pl

Polacy chcą produktów z recyklingu 

Rośnie ekologiczna świadomość polskich konsumentów. Z badania wykonanego na zlecenie Stena Recycling wynika, że 65 procent respondentów oczekuje od producentów stosowania materiałów pochodzących z recyklingu. Dla porównania, w Szwecji ten odsetek wynosi 92 procent. Aby deklaracje Polaków mogły iść w parze z konkretnymi wyborami, konieczne jest edukowanie społeczeństwa w obszarze gospodarki cyrkularnej oraz inspirowanie firm dobrymi praktykami w tym zakresie. Odpowiedzią na te potrzeby jest konkurs Stena Circular Economy Award - Lider Gospodarki Obiegu Zamkniętego. Trwa jego czwarta edycja.

Wybory konsumenckie a GOZ

Zasadniczą kwestią w dążeniu do modelu gospodarki cyrkularnej jest zmiana zarówno po stronie biznesu jak i postaw konsumentów. Świadomość ekologiczna Polaków z roku na rok rośnie i choć daleko nam jeszcze do krajów skandynawskich, to coraz liczniejsza grupa polskich konsumentów jest gotowa na zmiany wynikające z konieczności ochrony środowiska i zapobiegania marnotrawieniu surowców. 

Według sondażu przeprowadzonego na zlecenie Stena Recycling[1], dwie trzecie badanych Polaków chciałoby, aby ich ulubione produkty pochodziły ze zrównoważonej produkcji. 61% respondentów chętnie dowiedziałoby się czy firma, z której usług lub produktów korzysta działa na rzecz wprowadzania zasad gospodarki obiegu zamkniętego, natomiast 58% ankietowanych byłoby skłonnych zmienić swoje przyzwyczajenia i zrezygnować z usług/produktów ulubionej firmy na rzecz takiej, która dobrowolnie wdraża zasady gospodarki cyrkularnej.

Z tego samego badania wynika również, że 65% respondentów oczekuje, że producenci będą wykorzystywać w swoich produktach więcej materiałów pochodzących z recyklingu a 37% badanych przyznało, że zapłaci więcej za taki produkt. Dla porównania, w badaniu przeprowadzonym w Szwecji[2], która jest liderem zrównoważonego rozwoju i obiegu zamkniętego aż 92% respondentów stwierdziło, że oczekuje od producentów wykorzystania większej ilości materiałów pochodzących z recyklingu w swoich produktach. Natomiast 57% zadeklarowało, że jest skłonnych dopłacić za takie produkty.

- Choć z przeprowadzonego badania wynika, że większość polskich konsumentów wspiera produkty pochodzące z GOZ to edukacja ekologiczna Polaków wciąż wymaga intensyfikacji. Tak samo jest w przypadku przedsiębiorstw - część z nich weszła już na ścieżkę transformacji GOZ, jednak nie mają wystarczającej wiedzy, by podejmować kolejne aktywności. Dlatego też Stena Recycling już po raz czwarty organizuje konkurs Stena Circular Economy Award - Lider Gospodarki Obiegu Zamkniętego, który pozwala zwiększyć świadomość na temat gospodarki cyrkularnej wśród ogółu społeczeństwa jak również jest platformą wymiany pomysłów i doświadczeń w obszarze GOZ dla biznesu - mówi Aleksandra Surdykowska, Manager ds. Marketingu i PR Stena Recycling.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom konsumentów oraz dążąc do zrównoważonego rozwoju część firm podejmuje działania mające na celu wdrożenie zasad idei GOZ. Dobrymi przykładami są Liderzy GOZ wyróżnieni w konkursie Stena Circular Economy Award, którzy dostosowali swoje modele, tak aby zamykać obieg. Możliwości działań jest wiele: Orange Polska postawiło na ponowne wykorzystanie routerów, które wracają do Klientów, KOKOworld produkuje odzież z materiałów przyjaznych środowisku a Fundacja ProTerra tworzy przestrzeń do wymiany rzeczy, które już nie są nam potrzebne. Te przykłady pokazują, że każda firma może znaleźć swój sposób na wprowadzenie gospodarki cyrkularnej do działalności. 

Bądź promotorem gospodarki o obiegu zamkniętym!

Stena Recycling już po raz czwarty organizuje ogólnopolski konkurs Stena Circular Economy Award - Lider Gospodarki Obiegu Zamkniętego. Celem konkursu jest promowanie przedsiębiorstw, wdrażających rozwiązania z obszaru gospodarki obiegu zamkniętego (GOZ) oraz aktywizacja innych firm i jednostek naukowych do stosowania dobrych praktyk w tym zakresie. Konkurs ma trzy kategorie. Pierwsza z nich jest przeznaczona dla przedsiębiorstw, które już wdrożyły działania gospodarki obiegu zamkniętego. Druga jest skierowana do tych firm, które promują idee GOZ wśród pracowników. Trzecia jest dedykowana studentom, którzy zaproponują wdrożenie GOZ przydatne dla biznesu lub akcję społeczną promującą ideę GOZ.

Udział w konkursie jest bezpłatny. Zgłoszenia można przesyłać do 14 lutego 2021 r. przez formularz znajdujący się na stronie: www.stenarecycling.pl/stena-circular-economy-award

Wnioski konkursowe w czwartej edycji będzie oceniać 9-osobowe, międzynarodowe jury ekspertów 
z obszaru GOZ, reprezentujących różne firmy i instytucje: Akademię Leona Koźmińskiego, Organizację Odzysku Opakowań Rekopol, Kampanię 17 Celów, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Polską Izbę Gospodarki Odpadami, Skandynawsko-Polską Izbę Gospodarczą, Tygodnik Polityka, Stenę Recycling International i Stenę Recycling Polska.

Zwycięzców poznamy wiosną 2021 roku. Wyłonieni przedsiębiorcy w ramach nagrody mają możliwość wybrania usługi z listy oferowanych przez Stena Recycling, a studenci – otrzymają laptopy oraz grant w wysokości do 10 000 zł na realizację projektu edukacyjnego z obszaru GOZ. Przedsiębiorstwa i studenci oraz ich uczelnie zostaną także wyróżnieni certyfikatem dobrych praktyk.


[1]Wyniki badania „Polacy o GOZ” przeprowadzonego na zlecenie Stena Recycling w październiku 2020.

 

[2] Badanie „Postawy wobec materiałów pochodzących z recyklingu” zostało przeprowadzone przez firmę Kantar/Sifo 
na zlecenie Circular Initiative w marcu 2020 roku.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Prepare Sp. z o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Amazon zasila już całą swoją globalną działalność w 100 proc. energią odnawialną Biuro prasowe
2024-07-11 | 14:00

Amazon zasila już całą swoją globalną działalność w 100 proc. energią odnawialną

Amazon, globalny lider w dziedzinie technologii i handlu elektronicznego, już w 2023 r. zasilał całą swoją globalną działalność – w tym centra danych, budynki
Ochrona środowiska Co 3. Polak nie wie o tegorocznych zmianach w opłatach za plastikowe opakowania
2024-06-25 | 13:40

Co 3. Polak nie wie o tegorocznych zmianach w opłatach za plastikowe opakowania

Niemal 30 proc. respondentów uważa, że nowe opłaty za jednorazowe opakowania z tworzyw sztucznych są zbyt wysokie. Nawet 60 proc. ankietowanych planuje ograniczenie ich kupowania w
Ochrona środowiska Grupa Kingfisher ogłasza nowe cele dekarbonizacji w zakresie 3
2024-06-21 | 10:20

Grupa Kingfisher ogłasza nowe cele dekarbonizacji w zakresie 3

Grupa Kingfisher oraz Castorama Polska ogłosiły nowe, ambitne cele dekarbonizacyjne w zakresie 3, które mają na celu dalszą redukcję emisji CO2 w ramach ich działań na rzecz

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody

Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.

Przemysł spożywczy

Polska marnuje potencjał bycia europejskim liderem w produkcji biometanu. Jak dotąd nie działa żadna taka instalacja

Biometan mógłby w przyszłości pokryć nawet połowę krajowego zapotrzebowania na paliwa gazowe oraz przyczynić się do wykreowania całego nowego łańcucha wartości w gospodarce. W Polsce potencjał produkcji tego gazu sięga nawet 16 mld m3 rocznie, przy czym realnie dostępne substraty do jego produkcji pozwalają na wytworzenie ok. 9 mld m3 biometanu rocznie – pokazuje nowy raport Polskiej Organizacji Biometanu. Eksperci wskazują, że Polska mogłaby się stać europejskim potentatem w produkcji tego gazu, ale jak dotąd nie działa jeszcze żadna taka instalacja.

Ochrona środowiska

Budownictwo powoli się zazielenia. Dziś podejmowane wysiłki przyniosą rezultaty ok. 2030 roku

Budownictwo, które jest jednym z sektorów mających największy wpływ na środowisko i klimat, kładzie coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój. Trendy w branży ukierunkowane na ten cel skupiają się przede wszystkim na wykorzystaniu technologii oraz udoskonalaniu istniejących i tworzeniu nowych, inteligentnych materiałów budowlanych, które lepiej odpowiadają na wyzwania środowiskowe związane z efektywnością energetyczną czy jakością powietrza. – Wydaje mi się, że w okolicach 2030 roku powinniśmy już widzieć wyraźną zmianę. Natomiast pełne zrównoważenie, pełna cyrkularność to moim zdaniem najwcześniej 2040 rok – mówi Tomasz Bojęć, partner zarządzający ThinkCo.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.