Komunikaty PR

Polacy chcą produktów z recyklingu

2020-11-25  |  13:15
Biuro prasowe
Kontakt

Paweł Świąder
Prepare Sp. z o.o.

Świętokrzyska 18
00-052 Warszawa
pawel.swiader|prepare.pl| |pawel.swiader|prepare.pl
783917437
www.prepare.pl

Polacy chcą produktów z recyklingu 

Rośnie ekologiczna świadomość polskich konsumentów. Z badania wykonanego na zlecenie Stena Recycling wynika, że 65 procent respondentów oczekuje od producentów stosowania materiałów pochodzących z recyklingu. Dla porównania, w Szwecji ten odsetek wynosi 92 procent. Aby deklaracje Polaków mogły iść w parze z konkretnymi wyborami, konieczne jest edukowanie społeczeństwa w obszarze gospodarki cyrkularnej oraz inspirowanie firm dobrymi praktykami w tym zakresie. Odpowiedzią na te potrzeby jest konkurs Stena Circular Economy Award - Lider Gospodarki Obiegu Zamkniętego. Trwa jego czwarta edycja.

Wybory konsumenckie a GOZ

Zasadniczą kwestią w dążeniu do modelu gospodarki cyrkularnej jest zmiana zarówno po stronie biznesu jak i postaw konsumentów. Świadomość ekologiczna Polaków z roku na rok rośnie i choć daleko nam jeszcze do krajów skandynawskich, to coraz liczniejsza grupa polskich konsumentów jest gotowa na zmiany wynikające z konieczności ochrony środowiska i zapobiegania marnotrawieniu surowców. 

Według sondażu przeprowadzonego na zlecenie Stena Recycling[1], dwie trzecie badanych Polaków chciałoby, aby ich ulubione produkty pochodziły ze zrównoważonej produkcji. 61% respondentów chętnie dowiedziałoby się czy firma, z której usług lub produktów korzysta działa na rzecz wprowadzania zasad gospodarki obiegu zamkniętego, natomiast 58% ankietowanych byłoby skłonnych zmienić swoje przyzwyczajenia i zrezygnować z usług/produktów ulubionej firmy na rzecz takiej, która dobrowolnie wdraża zasady gospodarki cyrkularnej.

Z tego samego badania wynika również, że 65% respondentów oczekuje, że producenci będą wykorzystywać w swoich produktach więcej materiałów pochodzących z recyklingu a 37% badanych przyznało, że zapłaci więcej za taki produkt. Dla porównania, w badaniu przeprowadzonym w Szwecji[2], która jest liderem zrównoważonego rozwoju i obiegu zamkniętego aż 92% respondentów stwierdziło, że oczekuje od producentów wykorzystania większej ilości materiałów pochodzących z recyklingu w swoich produktach. Natomiast 57% zadeklarowało, że jest skłonnych dopłacić za takie produkty.

- Choć z przeprowadzonego badania wynika, że większość polskich konsumentów wspiera produkty pochodzące z GOZ to edukacja ekologiczna Polaków wciąż wymaga intensyfikacji. Tak samo jest w przypadku przedsiębiorstw - część z nich weszła już na ścieżkę transformacji GOZ, jednak nie mają wystarczającej wiedzy, by podejmować kolejne aktywności. Dlatego też Stena Recycling już po raz czwarty organizuje konkurs Stena Circular Economy Award - Lider Gospodarki Obiegu Zamkniętego, który pozwala zwiększyć świadomość na temat gospodarki cyrkularnej wśród ogółu społeczeństwa jak również jest platformą wymiany pomysłów i doświadczeń w obszarze GOZ dla biznesu - mówi Aleksandra Surdykowska, Manager ds. Marketingu i PR Stena Recycling.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom konsumentów oraz dążąc do zrównoważonego rozwoju część firm podejmuje działania mające na celu wdrożenie zasad idei GOZ. Dobrymi przykładami są Liderzy GOZ wyróżnieni w konkursie Stena Circular Economy Award, którzy dostosowali swoje modele, tak aby zamykać obieg. Możliwości działań jest wiele: Orange Polska postawiło na ponowne wykorzystanie routerów, które wracają do Klientów, KOKOworld produkuje odzież z materiałów przyjaznych środowisku a Fundacja ProTerra tworzy przestrzeń do wymiany rzeczy, które już nie są nam potrzebne. Te przykłady pokazują, że każda firma może znaleźć swój sposób na wprowadzenie gospodarki cyrkularnej do działalności. 

Bądź promotorem gospodarki o obiegu zamkniętym!

Stena Recycling już po raz czwarty organizuje ogólnopolski konkurs Stena Circular Economy Award - Lider Gospodarki Obiegu Zamkniętego. Celem konkursu jest promowanie przedsiębiorstw, wdrażających rozwiązania z obszaru gospodarki obiegu zamkniętego (GOZ) oraz aktywizacja innych firm i jednostek naukowych do stosowania dobrych praktyk w tym zakresie. Konkurs ma trzy kategorie. Pierwsza z nich jest przeznaczona dla przedsiębiorstw, które już wdrożyły działania gospodarki obiegu zamkniętego. Druga jest skierowana do tych firm, które promują idee GOZ wśród pracowników. Trzecia jest dedykowana studentom, którzy zaproponują wdrożenie GOZ przydatne dla biznesu lub akcję społeczną promującą ideę GOZ.

Udział w konkursie jest bezpłatny. Zgłoszenia można przesyłać do 14 lutego 2021 r. przez formularz znajdujący się na stronie: www.stenarecycling.pl/stena-circular-economy-award

Wnioski konkursowe w czwartej edycji będzie oceniać 9-osobowe, międzynarodowe jury ekspertów 
z obszaru GOZ, reprezentujących różne firmy i instytucje: Akademię Leona Koźmińskiego, Organizację Odzysku Opakowań Rekopol, Kampanię 17 Celów, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Polską Izbę Gospodarki Odpadami, Skandynawsko-Polską Izbę Gospodarczą, Tygodnik Polityka, Stenę Recycling International i Stenę Recycling Polska.

Zwycięzców poznamy wiosną 2021 roku. Wyłonieni przedsiębiorcy w ramach nagrody mają możliwość wybrania usługi z listy oferowanych przez Stena Recycling, a studenci – otrzymają laptopy oraz grant w wysokości do 10 000 zł na realizację projektu edukacyjnego z obszaru GOZ. Przedsiębiorstwa i studenci oraz ich uczelnie zostaną także wyróżnieni certyfikatem dobrych praktyk.


[1]Wyniki badania „Polacy o GOZ” przeprowadzonego na zlecenie Stena Recycling w październiku 2020.

 

[2] Badanie „Postawy wobec materiałów pochodzących z recyklingu” zostało przeprowadzone przez firmę Kantar/Sifo 
na zlecenie Circular Initiative w marcu 2020 roku.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska W całej Polsce zmieniali otoczenie na lepsze – podsumowanie trzeciej edycji Kręc Biuro prasowe
2024-04-25 | 08:00

W całej Polsce zmieniali otoczenie na lepsze – podsumowanie trzeciej edycji Kręc

Razem po czystsze środowisko W czasie kampanii Kręci Nas Recykling – między 21 marca a 22 kwietnia, na terenie całego kraju zorganizowanych zostało ponad 70 akcji sprzątania
Ochrona środowiska Jak przygotować się do sprzątania okolicy? [CHECKLISTA]
2024-04-22 | 15:00

Jak przygotować się do sprzątania okolicy? [CHECKLISTA]

Śmieci to zmora naszych czasów. Wróg, o tyle niebezpieczny, że za rozprzestrzenia się w zastraszającym tempie po niemal całej planecie, a czas jego rozkładu jest zazwyczaj
Ochrona środowiska Dzień Ziemi już 22.04, w tym roku pod hasłem Planeta kontra tworzywa sztuczne
2024-04-17 | 01:00

Dzień Ziemi już 22.04, w tym roku pod hasłem "Planeta kontra tworzywa sztuczne"

22 kwietnia obchodzimy Dzień Ziemi - święto ustanowione w 1970 roku, które ma na celu promowanie postaw proekologicznych i uświadamianie problemów ochrony środowiska. W tym roku

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.