Polacy kupują więcej, ale rzadziej
Wciąż trwają dyskusje na temat tego jak nowe zagrożenie może wpłynąć na biznes, w tym handel. Sieć sklepów autonomicznych Take&GO publikuje dane pokazujące jak wyjątkowa sytuacja wpłynęła na wybory zakupowe jego klientów.
Jak zmieniły się decyzje zakupowe klientów sklepów convenience? Według danych Take&GO najpopularniejszymi produktami w ofercie sieci do tej pory były świeże kanapki i ciepły napój na wynos oraz woda, napoje i przekąski. Konsumenci zazwyczaj korzystali z oferty sklepów w drodze do pracy lub z pracy, zaopatrując się w śniadania i obiady.
W związku z pandemią i związaną z nią ograniczeniami, w sklepach sieci Take&GO średnia ilość produktów w koszyku klienta wzrosła o 30 proc., a średnia wartość pojedynczych zakupów zwiększyła się o 20 proc. Jednocześnie konsumenci zgodnie z zaleceniami rzadziej wybierali się na zakupy – sieć zanotowała spadek ilości transakcji o 11 proc.
Po informacjach o kryzysie spowodowanym pandemią jednym z najczęściej kupowanych produktów są drożdże, których miejscami brakowało w innych sklepach. Wciąż popularne są ciepłe napoje na wynos. Popularniejsze było również kupno wody. Dania śniadaniowe są kupowane mniej chętnie, niż podczas normalnego tygodnia pracy – z pozycji 3 najpopularniejszej kategorii produktów, spadły na miejsce 4.
— Wzrost wyników sieci wynika z jej specyfiki. W czasach gdzie każdy kontakt z człowiekiem może być zagrożeniem, sklep bez obsługi zyskuje dodatkowy walor. Zadbaliśmy również o wzmożone środki ostrożności. Owoce, warzywa i pieczywo są już zapakowane, dzięki czemu minimalizowane jest ryzyko, że ktoś przenosząc wirusa na dłoniach pozostawi na innych produktach wybierając np. bułkę. Personel dbający o pakowanie i zatowarowanie od pierwszych doniesień o przypadkach zakażenia w naszej części Europy pracuje w jednorazowych rękawiczkach i maskach, a sklepowe półki są dodatkowo czyszczone płynem do dezynfekcji. — mówi Marcin Popiak, dyrektor handlowy w Surge Cloud, do której należy sieć Take&GO.
W Take&GO nie jest przyjmowana również gotówka, klient nie musi sięgać po portfel – płatność jest pobierana z karty klienta podpiętej w aplikacji po potwierdzeniu przez niego listy wybranych produktów, które system zlicza automatycznie. Dzięki temu wirus nie jest przenoszony na banknotach. W ramach profilaktyki przed zarażeniem w sklepie znajduje się również dyspozytor z żelem dezynfekcyjnym do użycia przez klientów.
Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
Xiaomi otwiera nowy salon w centrum handlowym Promenada!
Frytunia i Hot-Dog wspinają się na Pałac Kultury i Nauki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Rekordowy przelew dla Polski z KPO. Część pieniędzy trafi na termomodernizację domów i mieszkań
Przed świętami Bożego Narodzenia do Polski wpłynął największy jak dotąd przelew unijnych pieniędzy – nieco ponad 40 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy. Zgodnie z celami UE ponad 44 proc. tych środków zostanie przeznaczona na transformację energetyczną, w tym m.in. termomodernizację domów i mieszkań czy wymianę źródeł ciepła. Od początku tego roku na ten cel trafiło 3,75 mld zł z KPO, które sfinansowały program Czyste Powietrze.
Prawo
W lutym zmiana na stanowisku Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Co roku trafia do niego kilka tysięcy spraw związanych z instytucjami unijnymi
W ubiegłym tygodniu Parlament Europejski wybrał Portugalkę Teresę Anjinho na stanowisko Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Ombudsman przyjmuje i rozpatruje skargi dotyczące przypadków niewłaściwego administrowania przez instytucje unijne lub inne organy UE. Tylko w 2023 roku pomógł ponad 17,5 tys. osobom i rozpatrzył niemal 2,4 tys. skarg.
Problemy społeczne
Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.