Upiornie dobra zabawa! Halloweenowe pomysły na firmową integrację
Zbliżające się Halloween może być doskonałym pretekstem do zorganizowania oryginalnego eventu firmowego, który pomoże pracownikom lepiej się poznać, zbudować jedność w zespole i po prostu wspólne odstresować w szalonym stylu. Oto kilka wskazówek, jak zorganizować odważne i mroczne firmowe party!
Magia współpracy i zabawy
Poczucie wspólnoty i dobre relacje wewnątrz firmy są ważnym czynnikiem wpływającym na sukces przedsiębiorstwa. Jednym ze skutecznych narzędzi kształtujących te wartości są imprezy firmowe, które w wyjątkowy sposób sprzyjają budowaniu więzi i stanowią odskocznię od codziennych biznesowych działań.
Ograniczenie integracji pracowników do corocznej wigilii firmowej jest już passé. Aktualne trendy w tej dziedzinie stawiają na nietypowe wspólne aktywności, które po pierwsze zaskoczą pracowników, a po drugie pozostaną w ich pamięci na długo. Oryginalna impreza w stylu Halloween zdecydowanie wpisuje się w ten kierunek.
Jesień to bardzo popularny czas, jeśli chodzi o organizację firmowych imprez integracyjnych. Dni są coraz krótsze, pracownicy zdążyli już zapomnieć o wakacyjnym odpoczynku, a przed nimi perspektywa zimowych miesięcy. Ciekawa wspólna przygoda może pomóc przełamać rutynę i dodać wszystkim energii. Firmy, nie tylko te o charakterze międzynarodowym, chętnie decydują się na imprezy właśnie w konwencji Halloween – wyjaśnia Joanna Hoc-Kopiej, ekspert Dworu Korona Karkonoszy, który specjalizuje się w organizacji eventów firmowych.
Klimatyczne miejsce, mroczny dress code i szalone aktywności
Przy tego typu przedsięwzięciu bardzo ważną kwestią jest wybór odpowiedniego miejsca. Świetnie nadadzą się klimatyczne hotele w dworskim lub pałacowym stylu czy też restauracje w stylu retro. Sprawdzą się też inne przestrzenie, pod warunkiem że będą odpowiednio udekorowane. Wprawdzie można zorganizować taką imprezę w siedzibie firmy, jednak jeśli naprawdę mamy się oderwać od codziennej pracy, dobrze jest zmienić z zespołem miejsce. Podmioty specjalizujące się w organizacji imprez integracyjnych, ogarną temat kompleksowo: od dekoracji i muzyki, przez aspekty kulinarne, po atrakcyjne, unikatowe i szyte na miarę aktywności dla uczestników.
A stroje? Obecnie na imprezach halloweenowych wcale nie królują tylko zombie, wampiry czy czarownice. Znajdziemy tam również postaci takie jak Barbie, Spider-Man, Super Mario Bros, Shrek czy inni bohaterowie bajek, filmów lub seriali. Aktualne trendy jasno wskazują, że główną inspiracją jest szeroko rozumiana popkultura.
Nierzadko w ramach tematyki Halloween wybierane są węższe konwencje – scenariusze kryminalne, rodem z powieści Aghaty Christie, historyczne lub też oparte na konkretnym filmie czy serialu. A jak wygląda kwestia dekoracji? W tej dziedzinie zaczęły królować neonowe akcenty oraz elementy oparte na automatycznych mechanizmach czy projektorach 3D. Jednocześnie nadal stawia się na naturalne akcenty, jak wrzosy, dynie, lampiony czy suszone kwiaty. Halloweenowe dekoracje nierzadko idą w stronę stylu boho lub vintage – dodaje ekspertka z Dworu Korona Karkonoszy.
Strasznie smacznie i ciekawie
Krwiste smakołyki, nietypowe drinki, odpowiednio udekorowane wypieki na bazie dyni to kulinarne must have każdej halloweenowej imprezy. O czym jeszcze warto pomyśleć? Dobrym pomysłem jest wszystko, co sprawi, że pracownicy poczują się częścią niesamowitej przygody. Można zdecydować się na konkurs na najciekawszy kostium czy warsztaty rzeźbienia dyni w grupach, które będą dodatkową okazją do integracji między ludźmi. Dobrą zabawę i jednocześnie pamiątkę na lata zapewni foto budka, oczywiście z odpowiednimi gadżetami w konwencji Halloween. Nie zapomnijcie też o robieniu zdjęć z przebiegu imprezy i opublikowaniu ich na firmowych social mediach.
Firmowe imprezy integracyjne są ważne zarówno z punktu widzenia team buildingu, jak i – szerzej – employer brandingu. Halloween może okazać się więc świetnym pretekstem do wspólnej zabawy, która przyniesie firmie długofalowe i wielowymiarowe korzyści.
Ocena potrzeb w zakresie wsparcia dla Seniorów w Polsce
Polki mają mniej czasu na życie zawodowe
Jak doceniać małe przyjemności? Art de vivre jako francuska sztuka życia
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Polacy boją się obniżenia poziomu życia na emeryturze. 40 proc. na ten cel oszczędza
Myśląc o emeryturze, dwa razy więcej Polaków odczuwa lęk niż nadzieję – wynika z badania ING Banku Śląskiego. Blisko połowa badanych spodziewa się obniżenia swojego poziomu życia po zakończeniu pracy. Mimo to wciąż mniejszość Polaków, bo 39 proc., oszczędza z myślą o tym okresie życia. Ten odsetek jednak stopniowo rośnie. Ponad 2/3 słabo orientuje się w instrumentach finansowych, które pozwalają gromadzić środki na emeryturę.
Polityka
Wyniki wyborów w USA kluczowe dla przyszłości NATO i Ukrainy. Ewentualna wygrana Donalda Trumpa będzie bardziej nieprzewidywalna
Wynik wyborów prezydenckich w USA może mieć kluczowe znaczenie dla wojny w Ukrainie. Kamala Harris jest zwolenniczką kontynuacji wsparcia militarnego dla Ukrainy i rozpoczęcia negocjacji z Moskwą tylko przy pełnym zaangażowaniu Kijowa. Donald Trump zapowiada zdecydowane działania na rzecz zakończenia wojny, ale nie wiadomo, w jaki sposób miałoby się to odbyć i czy kosztów nie poniesie Ukraina, a w konsekwencji także Europa. Wiele pytań budzą także jego plany co do NATO.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.