Komunikaty PR

Polska Grupa Motoryzacyjna organizuje konferencję online dla producentów części

2021-02-24  |  14:00
Biuro prasowe
Do pobrania Tekst PR ( 2.14 MB )

Już 3 marca 2021 roku Polska Grupa Motoryzacyjna organizuje konferencję online pt. "Wyzwania dla przemysłu motoryzacyjnego w dobie rosnących cen surowców i kosztów logistyki". Wydarzenie skierowane jest do krajowych producentów części do pojazdów.

Pandemia koronawirusa i wszystkie konsekwencje gospodarcze i społeczne, jakie z niej wynikają, zaburzyły sprawne funkcjonowanie przemysłu motoryzacyjnego. W ostatnich miesiącach szczególnie mocno wzrosły także ceny surowców, a frachty morskie na wybranych kierunkach stały się nie tylko horrendalnie drogie, ale i niedostępne. To wszystko zwiększyło nieprzewidywalność i koszty operacyjne dostawców motoryzacyjnych na całym świecie. W odpowiedzi na te wyzwania, Polska Grupa Motoryzacyjna zorganizowała dla krajowych producentów części samochodowych spotkanie z ekspertami (praktykami biznesu i analitykami rynku), którzy zaprezentują trendy mające bezpośrednie przełożenie na przemysł motoryzacyjny w Polsce i praktyczne podpowiedzi jak je wykorzystać. Podczas konferencji zmierzą się oni z takimi pytaniami:

· jak długo jeszcze ceny surowców będą szaleć i czy kiedykolwiek powrócą do poprzednich poziomów?

· kto straci na wzrostach cen surowców – producenci, ich klienci czy konsumenci?

· kiedy spadną koszty frachtów z Chin, a kontenery staną się znowu dostępne?

· czy trudności z importem z Azji to szansa dla polskich dostawców?

· jak makroekonomiczne trendy w gospodarce przekładają się na polski przemysł motoryzacyjny?

Program konferencji przedstawia się następująco:

9:00 Powitanie – Adam Sikorski (Prezes Polskiej Grupy Motoryzacyjnej)

9:10 Analiza i perspektywy rynku wybranych surowców:

· metale nieżelazne, ze szczególnym uwzględnieniem aluminium) – Ryszard Łukoś (Główny Analityk Danych ExMetrix sp. z o.o.)

· metale żelazne (ze szczególnym uwzględnieniem stali i żeliwa) – Andrzej Bulanowski – Vice Prezes Zarządu ds. Sprzedaży PGO S.A.)

· mieszanki do produkcji tworzyw sztucznych – Anna Dul (Kierownik Działu Zakupów SIEROSŁAWSKI GROUP)

· papier, karton - Tomasz Bunikowski (Dyrektor Sprzedaży / Członek Zarządu NETBOX sp. z o.o.)

10:10 Jak radzić sobie z obecną sytuacją na rynku frachtów morskich? – Michał Latoch (Dyrektor Pionu Spedycji, Morska Agencja Gdynia)

10:40 Covidowa czy post-covidowa motoryzacja? Zmiany zachodzące w przemyśle motoryzacyjnym w Polsce i Europie - Rafał Orłowski (Partner AutomotiveSuppliers.pl)

11:10 Jak rosnące ceny surowców i logistyki przekładają się na krajowe sieci dystrybucji części zamiennych? – Wiesław Ksel (Dyrektor ds. Zarządzania Zakupami, MARTEX sp. z o.o.) w rozmowie z Krzysztofem Frelkiem (Wiceprezes FA KROSNO SA)

11:40 Perspektywa makroekonomiczna (ekspert PwC)

12:10 Zakończenie spotkania

Konferencja jest adresowana do kadry zarządzającej zakładami produkcyjnymi z branży motoryzacyjnej, a w szczególności do osób odpowiedzialnych za obszary zakupów, sprzedaży, logistyki, finansów i rozwoju biznesu.

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, po uprzednim zarejestrowaniu się pod adresem: https://app.evenea.pl/event/pgm-surowce-frachty-konferencja/.

Patronat merytoryczny nad wydarzeniem objęły PwC i AutomotiveSuppliers.pl.

Organizatorem jest Polska Grupa Motoryzacyjna. PGM to pierwsze w Polsce stowarzyszenie, zrzeszające wyłącznie polskich producentów części i akcesoriów motoryzacyjnych. Organizacja liczy blisko 50 członków i działa na terenie całego kraju. PGM stawia sobie za cel tworzenie warunków sprzyjających rozwojowi polskich przedsiębiorstw przemysłu motoryzacyjnego. Stowarzyszenie jest koordynatorem klastra o takiej samej nazwie. Od 2019 roku klaster „Polska Grupa Motoryzacyjna” posiada status Krajowego Klastra Kluczowego, przyznawany przez Ministerstwo Rozwoju tylko najlepszym organizacjom klastrowym, które mają kluczowy wpływ na polską gospodarkę.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja O rynku premium wypożyczalni samochodów w Polsce Biuro prasowe
2021-04-09 | 14:00

O rynku premium wypożyczalni samochodów w Polsce

  Rynek wynajmu samochodów w Polsce wzrasta co roku średnio o 15%. Dotyczy to co prawda głównie najmu długoterminowego, ale auta wypożyczamy także na
Motoryzacja Goodyear dostawcą opon do Audi e-tron GT quattro i RS e-tron GT
2021-04-08 | 09:30

Goodyear dostawcą opon do Audi e-tron GT quattro i RS e-tron GT

Audi po raz kolejny zwróciło się do Goodyear z prośbą o wyposażenie jednego ze swoich flagowych pojazdów elektrycznych we wszechstronne opony o mocnych osiągach. SUV-y
Motoryzacja Lexus z rekordową sprzedażą w USA. To najwyższy wynik w historii
2021-04-07 | 16:00

Lexus z rekordową sprzedażą w USA. To najwyższy wynik w historii

Amerykański oddział Lexusa podzielił się wynikami sprzedaży w marcu. Miesięczny rezultat japońskiej marki okazał się najwyższy w historii jej obecności w Stanach Zjednoczonych. Marzec

Więcej ważnych informacji

Kalendarium

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Coraz bliżej rozwiązanie problemu kredytów frankowych. Unieważnienie umów oznaczałoby straty dla banków od 70 mld do nawet 230 mld zł

Kredytobiorcy, którzy zaciągnęli kredyty we frankach, oraz sektor bankowy z niecierpliwością czekają na uchwałę Sądu Najwyższego w sprawie rozstrzygania sporów o kredyty frankowe. Ma ono nastąpić 13 kwietnia. Zdaniem dr. hab. Witolda Potwory z Wyższej Szkoły Zarządzania i Administracji w Opolu sprawiedliwe wydaje się proponowane przez KNF przeliczanie kwoty kredytu po kursach z dnia ich zaciągnięcia. Być może jednak Sąd Najwyższy zaproponuje inne rozwiązanie. Ekspert podkreśla, że szkodliwe byłoby rozwiązanie obciążające tylko jedną stronę sporu – kredytobiorców lub banki. KNF policzyła, że koszty dla banków w przypadku unieważnienia umów kredytowych mogłyby sięgnąć od 70 do 234 mld zł w zależności od przyjętego wariantu.

Prawo

Firmy rodzinne w Polsce generują 18 proc. PKB i 332 mld zł przychodu. Nowe przepisy mają ułatwić ich funkcjonowanie i sukcesję

W Polsce działa ok. 830 tys. firm rodzinnych. Generują rocznie 332 mld zł, co piąta wypracowana w naszym kraju złotówka jest wynikiem właśnie ich pracy. W ciągu najbliższych pięciu lat w ręce kolejnej generacji przejdzie ok. 57 proc. firm rodzinnych, ale tylko nieco ponad 8 proc. następców deklaruje chęć ich poprowadzenia. Do konsultacji trafił niedawno projekt ustawy o fundacji rodzinnej, który ma pomóc rozwiązać problem sukcesji, umożliwi też firmom rodzinnym stabilny rozwój w perspektywie wielopokoleniowej. – To odpowiedź na oczekiwania prywatnej przedsiębiorczości – ocenia Piotr Aleksiejuk z kancelarii Wojarska Aleksiejuk i Wspólnicy.

Prawo

Transport autokarowy pominięty w Krajowym Planie Odbudowy. Najbardziej poszkodowana będzie tzw. Polska powiatowa

W transporcie wojewódzkim, powiatowym i gminnym jest wykorzystywanych ok. 35 tys. autobusów, których średni wiek wynosi 18,6 lat, ale wiele z nich ma nawet 30 lat i więcej. Na wymianę starego, nieekologicznego taboru nie przewidziano żadnych środków w Krajowym Planie Odbudowy – podkreśla Polska Izba Gospodarcza Transportu Samochodowego i Spedycji, która zrzesza przewoźników autokarowych. Jak wskazuje, rząd całkowicie pominął potrzeby transportowe tzw. Polski powiatowej, zamiast tego przeznaczając środki na rozwój 1,2 tys. nowych autobusów dla dużych miast.

Farmacja

Choroba Parkinsona coraz częściej dotyka młodych ludzi. Pandemia znacząco opóźnia diagnostykę i leczenie.

– Minęły już czasy, kiedy Parkinson był problemem ludzi starszych. Najmłodszy chory, z którym rozmawiałem, miał pierwsze objawy w wieku 16 lat – mówi wiceprezes Fundacji Chorób Mózgu Wojciech Machajek. Chorobę Parkinsona, na którą cierpi w Polsce ok. 100 tys. osób, diagnozuje się coraz częściej i u coraz młodszych. W ostatnich latach poprawił się dostęp do leczenia zaawansowanego stadium choroby, a w ramach dwóch programów lekowych pacjenci mają dostęp do nowoczesnych terapii infuzyjnych. Kluczowe znaczenie dla sprawności chorych ma jednak wczesne rozpoznanie i wdrożenie leczenia, co ostatnio utrudnia pandemia.