Polska Grupa Motoryzacyjna organizuje konferencję online dla producentów części
Już 3 marca 2021 roku Polska Grupa Motoryzacyjna organizuje konferencję online pt. "Wyzwania dla przemysłu motoryzacyjnego w dobie rosnących cen surowców i kosztów logistyki". Wydarzenie skierowane jest do krajowych producentów części do pojazdów.
Pandemia koronawirusa i wszystkie konsekwencje gospodarcze i społeczne, jakie z niej wynikają, zaburzyły sprawne funkcjonowanie przemysłu motoryzacyjnego. W ostatnich miesiącach szczególnie mocno wzrosły także ceny surowców, a frachty morskie na wybranych kierunkach stały się nie tylko horrendalnie drogie, ale i niedostępne. To wszystko zwiększyło nieprzewidywalność i koszty operacyjne dostawców motoryzacyjnych na całym świecie. W odpowiedzi na te wyzwania, Polska Grupa Motoryzacyjna zorganizowała dla krajowych producentów części samochodowych spotkanie z ekspertami (praktykami biznesu i analitykami rynku), którzy zaprezentują trendy mające bezpośrednie przełożenie na przemysł motoryzacyjny w Polsce i praktyczne podpowiedzi jak je wykorzystać. Podczas konferencji zmierzą się oni z takimi pytaniami:
· jak długo jeszcze ceny surowców będą szaleć i czy kiedykolwiek powrócą do poprzednich poziomów?
· kto straci na wzrostach cen surowców – producenci, ich klienci czy konsumenci?
· kiedy spadną koszty frachtów z Chin, a kontenery staną się znowu dostępne?
· czy trudności z importem z Azji to szansa dla polskich dostawców?
· jak makroekonomiczne trendy w gospodarce przekładają się na polski przemysł motoryzacyjny?
Program konferencji przedstawia się następująco:
9:00 Powitanie – Adam Sikorski (Prezes Polskiej Grupy Motoryzacyjnej)
9:10 Analiza i perspektywy rynku wybranych surowców:
· metale nieżelazne, ze szczególnym uwzględnieniem aluminium) – Ryszard Łukoś (Główny Analityk Danych ExMetrix sp. z o.o.)
· metale żelazne (ze szczególnym uwzględnieniem stali i żeliwa) – Andrzej Bulanowski – Vice Prezes Zarządu ds. Sprzedaży PGO S.A.)
· mieszanki do produkcji tworzyw sztucznych – Anna Dul (Kierownik Działu Zakupów SIEROSŁAWSKI GROUP)
· papier, karton - Tomasz Bunikowski (Dyrektor Sprzedaży / Członek Zarządu NETBOX sp. z o.o.)
10:10 Jak radzić sobie z obecną sytuacją na rynku frachtów morskich? – Michał Latoch (Dyrektor Pionu Spedycji, Morska Agencja Gdynia)
10:40 Covidowa czy post-covidowa motoryzacja? Zmiany zachodzące w przemyśle motoryzacyjnym w Polsce i Europie - Rafał Orłowski (Partner AutomotiveSuppliers.pl)
11:10 Jak rosnące ceny surowców i logistyki przekładają się na krajowe sieci dystrybucji części zamiennych? – Wiesław Ksel (Dyrektor ds. Zarządzania Zakupami, MARTEX sp. z o.o.) w rozmowie z Krzysztofem Frelkiem (Wiceprezes FA KROSNO SA)
11:40 Perspektywa makroekonomiczna (ekspert PwC)
12:10 Zakończenie spotkania
Konferencja jest adresowana do kadry zarządzającej zakładami produkcyjnymi z branży motoryzacyjnej, a w szczególności do osób odpowiedzialnych za obszary zakupów, sprzedaży, logistyki, finansów i rozwoju biznesu.
Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, po uprzednim zarejestrowaniu się pod adresem: https://app.evenea.pl/event/pgm-surowce-frachty-konferencja/.
Patronat merytoryczny nad wydarzeniem objęły PwC i AutomotiveSuppliers.pl.
Organizatorem jest Polska Grupa Motoryzacyjna. PGM to pierwsze w Polsce stowarzyszenie, zrzeszające wyłącznie polskich producentów części i akcesoriów motoryzacyjnych. Organizacja liczy blisko 50 członków i działa na terenie całego kraju. PGM stawia sobie za cel tworzenie warunków sprzyjających rozwojowi polskich przedsiębiorstw przemysłu motoryzacyjnego. Stowarzyszenie jest koordynatorem klastra o takiej samej nazwie. Od 2019 roku klaster „Polska Grupa Motoryzacyjna” posiada status Krajowego Klastra Kluczowego, przyznawany przez Ministerstwo Rozwoju tylko najlepszym organizacjom klastrowym, które mają kluczowy wpływ na polską gospodarkę.

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

S. Cichanouska: Białorusini żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich. Jednak nie poddają się mimo represji i brutalności reżimu
Przedstawiciele białoruskiej opozycji podkreślają, sytuacja w kraju jest bardzo poważna. Z jednej strony od niemal pięciu lat ludzie na Białorusi żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich, doświadczają represji, są codzienne zatrzymania. – Co najmniej pół miliona ludzi musiało uciec z kraju – mówi agencji informacyjnej Newseria Swiatłana Cichanouska, liderka białoruskiej opozycji, która w 2020 roku kandydowała na stanowisko prezydenta Białorusi.
Handel
Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.