Polska Grupa Motoryzacyjna organizuje konferencję online dla producentów części
Już 3 marca 2021 roku Polska Grupa Motoryzacyjna organizuje konferencję online pt. "Wyzwania dla przemysłu motoryzacyjnego w dobie rosnących cen surowców i kosztów logistyki". Wydarzenie skierowane jest do krajowych producentów części do pojazdów.
Pandemia koronawirusa i wszystkie konsekwencje gospodarcze i społeczne, jakie z niej wynikają, zaburzyły sprawne funkcjonowanie przemysłu motoryzacyjnego. W ostatnich miesiącach szczególnie mocno wzrosły także ceny surowców, a frachty morskie na wybranych kierunkach stały się nie tylko horrendalnie drogie, ale i niedostępne. To wszystko zwiększyło nieprzewidywalność i koszty operacyjne dostawców motoryzacyjnych na całym świecie. W odpowiedzi na te wyzwania, Polska Grupa Motoryzacyjna zorganizowała dla krajowych producentów części samochodowych spotkanie z ekspertami (praktykami biznesu i analitykami rynku), którzy zaprezentują trendy mające bezpośrednie przełożenie na przemysł motoryzacyjny w Polsce i praktyczne podpowiedzi jak je wykorzystać. Podczas konferencji zmierzą się oni z takimi pytaniami:
· jak długo jeszcze ceny surowców będą szaleć i czy kiedykolwiek powrócą do poprzednich poziomów?
· kto straci na wzrostach cen surowców – producenci, ich klienci czy konsumenci?
· kiedy spadną koszty frachtów z Chin, a kontenery staną się znowu dostępne?
· czy trudności z importem z Azji to szansa dla polskich dostawców?
· jak makroekonomiczne trendy w gospodarce przekładają się na polski przemysł motoryzacyjny?
Program konferencji przedstawia się następująco:
9:00 Powitanie – Adam Sikorski (Prezes Polskiej Grupy Motoryzacyjnej)
9:10 Analiza i perspektywy rynku wybranych surowców:
· metale nieżelazne, ze szczególnym uwzględnieniem aluminium) – Ryszard Łukoś (Główny Analityk Danych ExMetrix sp. z o.o.)
· metale żelazne (ze szczególnym uwzględnieniem stali i żeliwa) – Andrzej Bulanowski – Vice Prezes Zarządu ds. Sprzedaży PGO S.A.)
· mieszanki do produkcji tworzyw sztucznych – Anna Dul (Kierownik Działu Zakupów SIEROSŁAWSKI GROUP)
· papier, karton - Tomasz Bunikowski (Dyrektor Sprzedaży / Członek Zarządu NETBOX sp. z o.o.)
10:10 Jak radzić sobie z obecną sytuacją na rynku frachtów morskich? – Michał Latoch (Dyrektor Pionu Spedycji, Morska Agencja Gdynia)
10:40 Covidowa czy post-covidowa motoryzacja? Zmiany zachodzące w przemyśle motoryzacyjnym w Polsce i Europie - Rafał Orłowski (Partner AutomotiveSuppliers.pl)
11:10 Jak rosnące ceny surowców i logistyki przekładają się na krajowe sieci dystrybucji części zamiennych? – Wiesław Ksel (Dyrektor ds. Zarządzania Zakupami, MARTEX sp. z o.o.) w rozmowie z Krzysztofem Frelkiem (Wiceprezes FA KROSNO SA)
11:40 Perspektywa makroekonomiczna (ekspert PwC)
12:10 Zakończenie spotkania
Konferencja jest adresowana do kadry zarządzającej zakładami produkcyjnymi z branży motoryzacyjnej, a w szczególności do osób odpowiedzialnych za obszary zakupów, sprzedaży, logistyki, finansów i rozwoju biznesu.
Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, po uprzednim zarejestrowaniu się pod adresem: https://app.evenea.pl/event/pgm-surowce-frachty-konferencja/.
Patronat merytoryczny nad wydarzeniem objęły PwC i AutomotiveSuppliers.pl.
Organizatorem jest Polska Grupa Motoryzacyjna. PGM to pierwsze w Polsce stowarzyszenie, zrzeszające wyłącznie polskich producentów części i akcesoriów motoryzacyjnych. Organizacja liczy blisko 50 członków i działa na terenie całego kraju. PGM stawia sobie za cel tworzenie warunków sprzyjających rozwojowi polskich przedsiębiorstw przemysłu motoryzacyjnego. Stowarzyszenie jest koordynatorem klastra o takiej samej nazwie. Od 2019 roku klaster „Polska Grupa Motoryzacyjna” posiada status Krajowego Klastra Kluczowego, przyznawany przez Ministerstwo Rozwoju tylko najlepszym organizacjom klastrowym, które mają kluczowy wpływ na polską gospodarkę.

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Wraz z czerwcem kończy się druga polska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej. W ciągu sześciu miesięcy instytucja ta pod przewodnictwem Polski podejmowała działania na rzecz bezpieczeństwa, w wielu wymiarach: zewnętrznym, wewnętrznym, informacyjnym, ekonomicznym, energetycznym, żywnościowym i zdrowotnym. Przede wszystkim doprowadziła do przełomowego wzrostu wydatków UE na obronność. Od 1 lipca pałeczkę przejmują Duńczycy, którzy zwrócą uwagę m.in. na obronę Bałtyku.
Transport
Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.