Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
oLIVE media
ul. Prosta 20
00-850 Warszawa
s.stepien|olivemedia.pl| |s.stepien|olivemedia.pl
661364817
https://olivemedia.pl/
Rosnące zainteresowanie rowerami wodorowymi, konieczność wykorzystywania innowacyjnych technologii w codziennym życiu oraz zwiększone zapotrzebowanie na nowe rozwiązania w transporcie miejskim - to tylko niektóre z wielu powodów, dla których spółka Groclin chce się rozwijać. Teraz producent rowerów wodorowych ogłosił plan przeniesienia produkcji do Polski. Jakie skutki niesie za sobą ta decyzja?
Celem przeniesienia produkcji rowerów wodorowych Groclin na polski rynek jest przede wszystkim skrócenie łańcucha dostaw, zwiększenie efektywności operacyjnej oraz wykorzystanie pozycji Polski jako lidera w produkcji rowerów w Europie. Lokalna produkcja umożliwi firmie większe skupienie się na serwisie i obsłudze posprzedażowej, co przełoży się na pozytywny odbiór marki i wyższą jakość obsługi klienta. Polska jako strategicznie położony kraj z rozwijającym się rynkiem staje się kluczowym miejscem do inwestowania w tę dynamicznie rosnącą branżę.
- Decyzja o przeniesieniu produkcji do Polski jest częścią naszej strategii rozwoju i odpowiedzią na rosnące zainteresowanie rowerami wodorowymi. Polska, jako jedno z kluczowych ogniw europejskiego rynku rowerowego, stwarza ogromne możliwości zarówno dla naszej produkcji, jak i dla inwestorów, którzy będą mogli liczyć na szereg korzyści związanych z naszymi planami inwestycyjnymi – mówi Michał Seidel, CEO Groclin.
Przewaga konkurencyjna rowerów Groclin nad klasycznymi elektrykami sprawia, że przedstawiciele marki, choć nie podają opinii publicznej konkretnych wyników sprzedażowych, obserwują wzrost zainteresowania rowerami wodorowymi. Technologia ta pozwala łączyć odpowiedzialność z nowoczesnością. W miarę wzrostu świadomości ekologicznej społeczeństwa i powstawaniu miast zorientowanych na rozwiązania przyjazne środowisku, rowery wodorowe stają się alternatywą, która wyróżnia się na tle tradycyjnych rozwiązań transportowych.
Między innymi z tego powodu producent rowerów Groclin chce w przyszłości skupić się na produkcji rowerów cargo oraz pojazdów dostosowanych do potrzeb firm kurierskich, wpływając tym samym na rynek transportu miejskiego i logistyki. Wśród planów spółki pojawia się także wprowadzenie na rynek nowych modeli rowerów wodorowych oraz ciągłe ulepszanie dotychczasowych rozwiązań, przede wszystkim pod kątem wydajności i funkcjonalności.
A jak wygląda korzystanie z rowerów wodorowych w praktyce? Zasięg do 60 km, większa żywotność niż w przypadku baterii litowych i wysoka odporność na skrajne temperatury pozytywnie wpływają na wygodę ich użytkowania. Atutem rowerów wodorowych Groclin jest także łatwość wymiany butli wodorowej, pozwalająca na szybkie uzupełnienie paliwa bez konieczności długotrwałego ładowania. Koszty eksploatacji wodoru są niższe niż w przypadku tradycyjnych źródeł energii, co w szerokiej perspektywie niesie za sobą korzyści ekonomiczne.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni
Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.
Polityka
Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.
Infrastruktura
Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.