Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
oLIVE media
ul. Prosta 20
00-850 Warszawa
s.stepien|olivemedia.pl| |s.stepien|olivemedia.pl
661364817
https://olivemedia.pl/
Rosnące zainteresowanie rowerami wodorowymi, konieczność wykorzystywania innowacyjnych technologii w codziennym życiu oraz zwiększone zapotrzebowanie na nowe rozwiązania w transporcie miejskim - to tylko niektóre z wielu powodów, dla których spółka Groclin chce się rozwijać. Teraz producent rowerów wodorowych ogłosił plan przeniesienia produkcji do Polski. Jakie skutki niesie za sobą ta decyzja?
Celem przeniesienia produkcji rowerów wodorowych Groclin na polski rynek jest przede wszystkim skrócenie łańcucha dostaw, zwiększenie efektywności operacyjnej oraz wykorzystanie pozycji Polski jako lidera w produkcji rowerów w Europie. Lokalna produkcja umożliwi firmie większe skupienie się na serwisie i obsłudze posprzedażowej, co przełoży się na pozytywny odbiór marki i wyższą jakość obsługi klienta. Polska jako strategicznie położony kraj z rozwijającym się rynkiem staje się kluczowym miejscem do inwestowania w tę dynamicznie rosnącą branżę.
- Decyzja o przeniesieniu produkcji do Polski jest częścią naszej strategii rozwoju i odpowiedzią na rosnące zainteresowanie rowerami wodorowymi. Polska, jako jedno z kluczowych ogniw europejskiego rynku rowerowego, stwarza ogromne możliwości zarówno dla naszej produkcji, jak i dla inwestorów, którzy będą mogli liczyć na szereg korzyści związanych z naszymi planami inwestycyjnymi – mówi Michał Seidel, CEO Groclin.
Przewaga konkurencyjna rowerów Groclin nad klasycznymi elektrykami sprawia, że przedstawiciele marki, choć nie podają opinii publicznej konkretnych wyników sprzedażowych, obserwują wzrost zainteresowania rowerami wodorowymi. Technologia ta pozwala łączyć odpowiedzialność z nowoczesnością. W miarę wzrostu świadomości ekologicznej społeczeństwa i powstawaniu miast zorientowanych na rozwiązania przyjazne środowisku, rowery wodorowe stają się alternatywą, która wyróżnia się na tle tradycyjnych rozwiązań transportowych.
Między innymi z tego powodu producent rowerów Groclin chce w przyszłości skupić się na produkcji rowerów cargo oraz pojazdów dostosowanych do potrzeb firm kurierskich, wpływając tym samym na rynek transportu miejskiego i logistyki. Wśród planów spółki pojawia się także wprowadzenie na rynek nowych modeli rowerów wodorowych oraz ciągłe ulepszanie dotychczasowych rozwiązań, przede wszystkim pod kątem wydajności i funkcjonalności.
A jak wygląda korzystanie z rowerów wodorowych w praktyce? Zasięg do 60 km, większa żywotność niż w przypadku baterii litowych i wysoka odporność na skrajne temperatury pozytywnie wpływają na wygodę ich użytkowania. Atutem rowerów wodorowych Groclin jest także łatwość wymiany butli wodorowej, pozwalająca na szybkie uzupełnienie paliwa bez konieczności długotrwałego ładowania. Koszty eksploatacji wodoru są niższe niż w przypadku tradycyjnych źródeł energii, co w szerokiej perspektywie niesie za sobą korzyści ekonomiczne.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.