Komunikaty PR

Polska uczelnia turystyczna w światowej lidze.

2020-01-31  |  10:18
Biuro prasowe

Jakość i skuteczność potwierdzona prestiżową akredytacją  – Szkoła Główna Turystyki i Hotelarstwa Vistula zdobyła THE ICE (The International Centre of Excellence in Tourism and Hospitality Education). To jedna z dwóch najważniejszych na świecie akredytacji dla uczelni o takim profilu. Dzięki niej warszawska uczelnia wchodzi do światowej ligi uczelni turystycznych. To pierwsza taka akredytacja dla polskiej uczelni.

Szkoła Główna Turystyki i Hotelarstwa Vistula była oceniana w 14 obszarach z m.in. jakości programu, wartości badan naukowych, ale też organizacji, zarządzania uczelnią, współpracy z biznesem
i rozpoznawalności na świecie. Zdobyła uznanie we wszystkich kategoriach.

- Turystyka to bardzo przyjemna branża, ale też wymagająca ogromnej odpowiedzialności. Jest potężna – odpowiada za ok. 10% światowego PKB i zatrudnia blisko 300 mln pracowników. Edukacja w tym zakresie musi być traktowana poważnie. Akredytacja THE-ICE to dla nas taki stempel jakości, rozpoznawalny na całym świecie. Oznacza nie tylko więcej studentów z całego świata, ale też lepsze oferty pracy dla absolwentów w kraju i za granicą – mówi prof. Jolanta Żyśko, rektor Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula.

Eksperci THE-ICE szczególnie docenili współpracę z branżą – aktywną Radę Biznesu i silne powiązanie nauki z praktyką.

- Coraz silniej wiążemy się z rynkiem. Przedsiębiorcy mają wpływ na kształt naszego programu, prowadzą zajęcia, oferują staże i szkolenia. Dzięki temu nasi absolwenci są gotowi do pracy na kierowniczych stanowiskach w branży tutrystycznej. Bardzo zależało nam na tym, żeby akredytujący to docenili – mówi dr Krzysztyof Celuch, pełnomocnik rektora ds. współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym.

Eksperci THE ICE podkreślili też jakość zarządzania uczelnią i samej kadry: duże doświadczenie akademickie, przywódcze i branżowe. Wysoko ocenili programy nauczania, stworzone zgodnie
z europejskimi standardami, skoncentrowane na studentach, nastawione na zrozumienie wiedzy, krytyczne myślenie, kompetencja analityczne i społeczne. Jako duży atut wskazali międzynawowe środowisko.

W podsumowaniu czytamy m.in.: “SGTiH Vistula to prawdziwie międzynarodowa instytucja zajmująca się edukacją biznesową w zakresie turystyki, hotelarstwa i organizacji wydarzeń. Jest kierowana przez pełen pasji i zorientowany na przyszłość zespół, który dobrze rozumie konkretne potrzeby różnorodnych i szeroko rozpowszechnionych potrzeb branży turystycznej”.

Akredytacja jest potwierdzeniem najwyższej jakości edukacji w zakresie turystyki i rekreacji, 
i zobowiązaniem do dalszego rozwoju uczelni.

- Proces akredytacji stał się dla nas okazją do pogłębionej analizy aktualnej oferty uczelni dla studentów i rynku pracy. Pytania i uwagi Komisji Akredytacyjnej pozwolił natomiast na sformułowanie bardzo odważnych celów przyszłego rozwoju Uczelni – mówi dr Justyna Berniak-Woźny, pełnomocnik rektora ds. jakości kształcenia i internacjonalizacji.

Historia Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula sięga 1996 roku. Obecnie kształci ok. 1,3 tys. Studentów na 3 kierunkach studiów licencjackich i magisterskich: turystyce i rekreacji, dietetyce
 i coachingu stylu życia. Rektorem jest prof. Jolanta Żyśko, naukowiec, unijny ekspert ds. jakości kształcenia w szkolnictwie wyższym i sportowiec (kilkukrotna mistrzyni Polski w żeglarstwie regatowym w klasie 470). To jedna z nielicznych w Polsce kobiet na stanowisku rektora.

Audyt akredytacyjny został przeprowadzony 28-29 listopada 2019 r. pod kierownictwem prof. Evy Werner i prof. Jane Ali-Knight. THE-ICE (International Centre of Excellence in Tourism and Hospitality Education) to międzynarodowa instytucja akredytacyjna i globalna sieć wiodących instytucji zajmujących się turystyką, rekreacją, wydarzeniami i sztuką kulinarną. Została założona w 2004 roku w Australii. Jej kryteria oceny uczelni wyższych bazują na europejskich standardach ESG.

Więcej o uczelni i akredytacji:

https://www.vistulahospitality.edu.pl/

http://the-ice.org/

 

Dodatkowych informacji udziela:

 

Anna Jaglińska-Prawdzik

PR Manager

Uczelni Vistula

tel.: 506 195 376

e-mail: a.jaglinska@vistula.edu.pl

 

 

 

***

Szkoła Główna Turystyki i Hotelarstwa Vistula tworzy, wraz z Akademią Finansów i Biznesu Vistula, filary dynamicznie rozwijającej się Grupy Uczelni Vistula. Wyróżniają nas kierunki praktyczne, które zapewnią naszym absolwentom sukces na rynku pracy w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu gospodarczym w Polsce i Europie. Nasi wykładowcy są wybitnymi autorytetami i praktykami. Ściśle współpracujemy z biznesem i organizacjami międzynarodowymi. Obecnie kształcimy ponad 6 tysięcy młodych ludzi ze 100 krajów.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Już prawie 600 szkół bierze udział w programie „Finansoaktywni” Biuro prasowe
2024-04-25 | 15:30

Już prawie 600 szkół bierze udział w programie „Finansoaktywni”

Ministerstwo Finansów po raz kolejny edukuje młodzież na temat finansów i podatków. Tegoroczna edycja programu „Finansoaktywni: Podatki płacimy, korzyści
Edukacja Zrozumienie i wsparcie - jak pomóc dzieciom przebrnąć przez czas egzaminów?
2024-04-24 | 13:47

Zrozumienie i wsparcie - jak pomóc dzieciom przebrnąć przez czas egzaminów?

W procesie kształcenia dziecka, rola rodzica jest kluczowa, nawet kiedy staje się ono coraz bardziej niezależne. Ważne jest zapewnienie wsparcia przy wyborze szkoły oraz prowadzenie go w taki
Edukacja Jak skutecznie nauczyć się języka obcego?
2024-04-16 | 17:00

Jak skutecznie nauczyć się języka obcego?

Wielkimi krokami zbliżają się matura oraz sesja, podczas której uczniowie i studenci mierzą się ze zdaniem egzaminów m.in. z języka obcego. Panikujesz, że nie zdasz?

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.