Komunikaty PR

Polska uczelnia turystyczna w światowej lidze.

2020-01-31  |  10:18
Biuro prasowe

Jakość i skuteczność potwierdzona prestiżową akredytacją  – Szkoła Główna Turystyki i Hotelarstwa Vistula zdobyła THE ICE (The International Centre of Excellence in Tourism and Hospitality Education). To jedna z dwóch najważniejszych na świecie akredytacji dla uczelni o takim profilu. Dzięki niej warszawska uczelnia wchodzi do światowej ligi uczelni turystycznych. To pierwsza taka akredytacja dla polskiej uczelni.

Szkoła Główna Turystyki i Hotelarstwa Vistula była oceniana w 14 obszarach z m.in. jakości programu, wartości badan naukowych, ale też organizacji, zarządzania uczelnią, współpracy z biznesem
i rozpoznawalności na świecie. Zdobyła uznanie we wszystkich kategoriach.

- Turystyka to bardzo przyjemna branża, ale też wymagająca ogromnej odpowiedzialności. Jest potężna – odpowiada za ok. 10% światowego PKB i zatrudnia blisko 300 mln pracowników. Edukacja w tym zakresie musi być traktowana poważnie. Akredytacja THE-ICE to dla nas taki stempel jakości, rozpoznawalny na całym świecie. Oznacza nie tylko więcej studentów z całego świata, ale też lepsze oferty pracy dla absolwentów w kraju i za granicą – mówi prof. Jolanta Żyśko, rektor Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula.

Eksperci THE-ICE szczególnie docenili współpracę z branżą – aktywną Radę Biznesu i silne powiązanie nauki z praktyką.

- Coraz silniej wiążemy się z rynkiem. Przedsiębiorcy mają wpływ na kształt naszego programu, prowadzą zajęcia, oferują staże i szkolenia. Dzięki temu nasi absolwenci są gotowi do pracy na kierowniczych stanowiskach w branży tutrystycznej. Bardzo zależało nam na tym, żeby akredytujący to docenili – mówi dr Krzysztyof Celuch, pełnomocnik rektora ds. współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym.

Eksperci THE ICE podkreślili też jakość zarządzania uczelnią i samej kadry: duże doświadczenie akademickie, przywódcze i branżowe. Wysoko ocenili programy nauczania, stworzone zgodnie
z europejskimi standardami, skoncentrowane na studentach, nastawione na zrozumienie wiedzy, krytyczne myślenie, kompetencja analityczne i społeczne. Jako duży atut wskazali międzynawowe środowisko.

W podsumowaniu czytamy m.in.: “SGTiH Vistula to prawdziwie międzynarodowa instytucja zajmująca się edukacją biznesową w zakresie turystyki, hotelarstwa i organizacji wydarzeń. Jest kierowana przez pełen pasji i zorientowany na przyszłość zespół, który dobrze rozumie konkretne potrzeby różnorodnych i szeroko rozpowszechnionych potrzeb branży turystycznej”.

Akredytacja jest potwierdzeniem najwyższej jakości edukacji w zakresie turystyki i rekreacji, 
i zobowiązaniem do dalszego rozwoju uczelni.

- Proces akredytacji stał się dla nas okazją do pogłębionej analizy aktualnej oferty uczelni dla studentów i rynku pracy. Pytania i uwagi Komisji Akredytacyjnej pozwolił natomiast na sformułowanie bardzo odważnych celów przyszłego rozwoju Uczelni – mówi dr Justyna Berniak-Woźny, pełnomocnik rektora ds. jakości kształcenia i internacjonalizacji.

Historia Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula sięga 1996 roku. Obecnie kształci ok. 1,3 tys. Studentów na 3 kierunkach studiów licencjackich i magisterskich: turystyce i rekreacji, dietetyce
 i coachingu stylu życia. Rektorem jest prof. Jolanta Żyśko, naukowiec, unijny ekspert ds. jakości kształcenia w szkolnictwie wyższym i sportowiec (kilkukrotna mistrzyni Polski w żeglarstwie regatowym w klasie 470). To jedna z nielicznych w Polsce kobiet na stanowisku rektora.

Audyt akredytacyjny został przeprowadzony 28-29 listopada 2019 r. pod kierownictwem prof. Evy Werner i prof. Jane Ali-Knight. THE-ICE (International Centre of Excellence in Tourism and Hospitality Education) to międzynarodowa instytucja akredytacyjna i globalna sieć wiodących instytucji zajmujących się turystyką, rekreacją, wydarzeniami i sztuką kulinarną. Została założona w 2004 roku w Australii. Jej kryteria oceny uczelni wyższych bazują na europejskich standardach ESG.

Więcej o uczelni i akredytacji:

https://www.vistulahospitality.edu.pl/

http://the-ice.org/

 

Dodatkowych informacji udziela:

 

Anna Jaglińska-Prawdzik

PR Manager

Uczelni Vistula

tel.: 506 195 376

e-mail: a.jaglinska@vistula.edu.pl

 

 

 

***

Szkoła Główna Turystyki i Hotelarstwa Vistula tworzy, wraz z Akademią Finansów i Biznesu Vistula, filary dynamicznie rozwijającej się Grupy Uczelni Vistula. Wyróżniają nas kierunki praktyczne, które zapewnią naszym absolwentom sukces na rynku pracy w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu gospodarczym w Polsce i Europie. Nasi wykładowcy są wybitnymi autorytetami i praktykami. Ściśle współpracujemy z biznesem i organizacjami międzynarodowymi. Obecnie kształcimy ponad 6 tysięcy młodych ludzi ze 100 krajów.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów Biuro prasowe
2025-05-21 | 09:00

Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów

The Chartered Institute of Management Accountants (CIMA) zaprezentował zaktualizowany sylabus Kwalifikacji Profesjonalnej CGMA (ang. CGMA Professional Qualification syllabus), który
Edukacja Fundusz Amazon: Milion złotych na wsparcie edukacji Polaków
2025-04-14 | 06:00

Fundusz Amazon: Milion złotych na wsparcie edukacji Polaków

Według danych World Economic Forum [1] do 2030 roku aż 39 proc. obecnych kompetencji zawodowych będzie wymagało aktualizacji lub stanie się zbędne. Przyszłość rynku pracy
Edukacja Nie zgadzasz się z wynikiem maturalnym z biologii lub chemii? Dawid Uczy pomoże Ci się odwołać!
2025-01-03 | 08:00

Nie zgadzasz się z wynikiem maturalnym z biologii lub chemii? Dawid Uczy pomoże Ci się odwołać!

Dawid Uczy to platforma nauczyciela biologii i chemii, który postanowił poszerzyć ofertę świadczonych usług. Od teraz pomaga także w przygotowaniu odwołania od

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Przemysł spożywczy

Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.