Polska uczelnia turystyczna w światowej lidze.
Jakość i skuteczność potwierdzona prestiżową akredytacją – Szkoła Główna Turystyki i Hotelarstwa Vistula zdobyła THE ICE (The International Centre of Excellence in Tourism and Hospitality Education). To jedna z dwóch najważniejszych na świecie akredytacji dla uczelni o takim profilu. Dzięki niej warszawska uczelnia wchodzi do światowej ligi uczelni turystycznych. To pierwsza taka akredytacja dla polskiej uczelni.
Szkoła Główna Turystyki i Hotelarstwa Vistula była oceniana w 14 obszarach z m.in. jakości programu, wartości badan naukowych, ale też organizacji, zarządzania uczelnią, współpracy z biznesem
i rozpoznawalności na świecie. Zdobyła uznanie we wszystkich kategoriach.
- Turystyka to bardzo przyjemna branża, ale też wymagająca ogromnej odpowiedzialności. Jest potężna – odpowiada za ok. 10% światowego PKB i zatrudnia blisko 300 mln pracowników. Edukacja w tym zakresie musi być traktowana poważnie. Akredytacja THE-ICE to dla nas taki stempel jakości, rozpoznawalny na całym świecie. Oznacza nie tylko więcej studentów z całego świata, ale też lepsze oferty pracy dla absolwentów w kraju i za granicą – mówi prof. Jolanta Żyśko, rektor Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula.
Eksperci THE-ICE szczególnie docenili współpracę z branżą – aktywną Radę Biznesu i silne powiązanie nauki z praktyką.
- Coraz silniej wiążemy się z rynkiem. Przedsiębiorcy mają wpływ na kształt naszego programu, prowadzą zajęcia, oferują staże i szkolenia. Dzięki temu nasi absolwenci są gotowi do pracy na kierowniczych stanowiskach w branży tutrystycznej. Bardzo zależało nam na tym, żeby akredytujący to docenili – mówi dr Krzysztyof Celuch, pełnomocnik rektora ds. współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym.
Eksperci THE ICE podkreślili też jakość zarządzania uczelnią i samej kadry: duże doświadczenie akademickie, przywódcze i branżowe. Wysoko ocenili programy nauczania, stworzone zgodnie
z europejskimi standardami, skoncentrowane na studentach, nastawione na zrozumienie wiedzy, krytyczne myślenie, kompetencja analityczne i społeczne. Jako duży atut wskazali międzynawowe środowisko.
W podsumowaniu czytamy m.in.: “SGTiH Vistula to prawdziwie międzynarodowa instytucja zajmująca się edukacją biznesową w zakresie turystyki, hotelarstwa i organizacji wydarzeń. Jest kierowana przez pełen pasji i zorientowany na przyszłość zespół, który dobrze rozumie konkretne potrzeby różnorodnych i szeroko rozpowszechnionych potrzeb branży turystycznej”.
Akredytacja jest potwierdzeniem najwyższej jakości edukacji w zakresie turystyki i rekreacji,
i zobowiązaniem do dalszego rozwoju uczelni.
- Proces akredytacji stał się dla nas okazją do pogłębionej analizy aktualnej oferty uczelni dla studentów i rynku pracy. Pytania i uwagi Komisji Akredytacyjnej pozwolił natomiast na sformułowanie bardzo odważnych celów przyszłego rozwoju Uczelni – mówi dr Justyna Berniak-Woźny, pełnomocnik rektora ds. jakości kształcenia i internacjonalizacji.
Historia Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula sięga 1996 roku. Obecnie kształci ok. 1,3 tys. Studentów na 3 kierunkach studiów licencjackich i magisterskich: turystyce i rekreacji, dietetyce
i coachingu stylu życia. Rektorem jest prof. Jolanta Żyśko, naukowiec, unijny ekspert ds. jakości kształcenia w szkolnictwie wyższym i sportowiec (kilkukrotna mistrzyni Polski w żeglarstwie regatowym w klasie 470). To jedna z nielicznych w Polsce kobiet na stanowisku rektora.
Audyt akredytacyjny został przeprowadzony 28-29 listopada 2019 r. pod kierownictwem prof. Evy Werner i prof. Jane Ali-Knight. THE-ICE (International Centre of Excellence in Tourism and Hospitality Education) to międzynarodowa instytucja akredytacyjna i globalna sieć wiodących instytucji zajmujących się turystyką, rekreacją, wydarzeniami i sztuką kulinarną. Została założona w 2004 roku w Australii. Jej kryteria oceny uczelni wyższych bazują na europejskich standardach ESG.
Więcej o uczelni i akredytacji:
https://www.vistulahospitality.edu.pl/
http://the-ice.org/
Dodatkowych informacji udziela:
Anna Jaglińska-Prawdzik
PR Manager
Uczelni Vistula
tel.: 506 195 376
e-mail: a.jaglinska@vistula.edu.pl
***
Szkoła Główna Turystyki i Hotelarstwa Vistula tworzy, wraz z Akademią Finansów i Biznesu Vistula, filary dynamicznie rozwijającej się Grupy Uczelni Vistula. Wyróżniają nas kierunki praktyczne, które zapewnią naszym absolwentom sukces na rynku pracy w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu gospodarczym w Polsce i Europie. Nasi wykładowcy są wybitnymi autorytetami i praktykami. Ściśle współpracujemy z biznesem i organizacjami międzynarodowymi. Obecnie kształcimy ponad 6 tysięcy młodych ludzi ze 100 krajów.
Nie zgadzasz się z wynikiem maturalnym z biologii lub chemii? Dawid Uczy pomoże Ci się odwołać!
Newline Lyra Pro w Szkole Podstawowej nr 5 w Białymstoku
UX – zawód przyszłości Motorola Solutions stawia na kompetencje 4.0
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Prawo
Wdrożenie dyrektywy o jawności wynagrodzeń będzie dużym wyzwaniem dla ustawodawcy. Pracodawcy muszą się liczyć z nowymi obowiązkami
Za niespełna półtora roku do polskiego prawa powinna zostać wdrożona dyrektywa o jawności wynagrodzeń, która nałoży na pracodawców obowiązek informowania kandydatów do pracy o widełkach płacowych dla oferowanych stanowisk. Także każdy zatrudniony pracownik będzie miał prawo do informacji na temat średnich wynagrodzeń osób zajmujących podobne stanowiska lub wykonujących pracę o tej samej wartości. Dla pracodawców oznacza to konieczność usystematyzowania siatki płac, a także – w niektórych przypadkach – ich raportowania.
Polityka
Na skrajnie prawicową AfD chce głosować co piąty Niemiec. Coraz więcej zwolenników ma jej polityka migracyjna i energetyczna
W poprzednich wyborach do Bundestagu w 2021 roku Alternatywa dla Niemiec (AfD) uzyskała 10 proc. głosów. Najnowsze sondaże przed lutowymi wyborami dają jej dwukrotnie większe poparcie, tym samym prawicowo-populistyczna partia może stać się drugą siłą polityczną. Coraz więcej Niemców popiera postulaty AfD – 68 proc. chce zaostrzenia polityki migracyjnej, podobny odsetek popiera wykorzystanie energii jądrowej, a blisko połowa – budowę nowych elektrowni.
Konsument
Młodzież w Polsce sięga po alkohol rzadziej niż 20 lat temu. Obniża się zwłaszcza spożycie piwa
Alkohol staje się coraz mniej popularny wśród młodzieży, przede wszystkim w grupie wiekowej 15–16 lat, ale pozytywne zmiany widoczne są również w grupie 17- i 18-latków – wynika z badania ESPAD z 2024 roku przedstawionego niedawno podczas konferencji w Sejmie. Mniej nastolatków niż 20 lat temu przyznaje się do zakupu alkoholu i tych, którzy oceniają, że jest on łatwy do zdobycia. Wciąż jednak na wysokim poziomie utrzymuje się odsetek młodzieży, która pije w sposób ryzykowny. Ministerstwo Zdrowia zapowiada działania ograniczające sprzedaż alkoholu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.