Komunikaty PR

Polski Ład. Internauci bardzo krytycznie nastawieni do reformy podatkowej

2022-01-10  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt
Damian Grimling
Sentimenti

Krzywa 9
60-118 Poznań
kontakt|sentimenti.pl| |kontakt|sentimenti.pl
616248580
sentimenti.pl

Z badania 38,5 tys. opinii i komentarzy internautów na temat Polskiego Ładu (wypowiedzi, w których nazwa reformy padła minimum 1 raz, zamieszczone w okresie od 1 do 9 stycznia 2022 r.) wynika, że byli oni bardzo krytycznie nastawieni do sposobu, w jaki przeprowadzane są zmiany w podatkach.

Internauci wyraźnie dali upust emocjom. Dali do zrozumienia, że mają bardzo jednoznaczne opinie o politykach. Nazywani byli oni bandą oszustów, reformę określano mianem jawnej grabieży i zwykłym złodziejstwem, a obwinianego przez obóz rządzący za wysoką inflację Donalda Tuska nazywano przewrotnie wszechpotężnym Donaldem. Nie zabrakło też popularnego i często używanego przez osoby w sieci stwierdzenia "miska ryżu" czy przewrotnych nazw wzorowanych na Polskim Ładzie, np. Polski Dziad, Polski Wał lub Goły Zad.

Dyskusja na temat Polskiego Ładu powiązana była w tym okresie najczęściej ze zmianami w sposobie rozliczania składki zdrowotnej, ale rozmowy miały też o wiele szerszy kontekst. Dużo dyskutowano o ogólnej kondycji gospodarki, wskazywano bardzo mocno na skutki wysokiej inflacji, szeroko też omawiano podwyżki cen gazu i prądu oraz pozotałych kosztów życia.

Na początku 2022 roku emocje pozytywne w porównaniu do średnich wartości z okresu 1-9 stycznia przeważały. Sytuacja uległa jednak zmianie po 4 stycznia, kiedy nastąpiło odwrócenie trendu zwiazane z pierwszymi doniesieniami o negatywnych skutkach reformy podatkowej.

Kluczowym momentem, w którym nastroje odwróciły się, było nagłośnienie afery związanej z pomniejszonymi wypłatami nauczycieli i policjantów, spowodowanymi problemami w uwzględnianiu ulgi dla klasy średniej. Nastąpiło wówczas nasilenie się emocji negatywnych. Dominującymi były złość oraz wstręt. Emocje te utrzymywały się do 9 stycznia włącznie.

Polacy w sieci w prosty sposób połączyli kropki. Stąd wniosek, że czas na wprowadzenie tak dużych zmian nie był korzystny. Wszystkie podwyżki kosztów życia, z jakimi Polacy mają do czynienia w związku z najwyższą od dziesięcioleci inflacją, odbiją się niemal na pewno rykoszetem na reformie podatkowej i pójdą na jej wizerunkowe konto (pomimo, że nie mają z nią bezpośrednio nic wspólnego).

Badanie obejmowało media społecznościowe (Facebook, Twitter, Instagram, YouTube) oraz portale informacyjne (komentarze pod artykułami prasowymi) oraz blogi i fora dyskusyjne. Szczegółowa metodologia dotycząca sposobu badania emocji i pobudzenia emocjonalnego wśród internautów i informacje na temat narzędzia SentiTool dostępna jest na stronie internetowej sentimenti.pl.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Sentimenti
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podatki Deklaracja dochodów i zwrot podatku w Europie: odpowiedzi na pytania Polaków Biuro prasowe
2024-12-19 | 13:00

Deklaracja dochodów i zwrot podatku w Europie: odpowiedzi na pytania Polaków

Dzisiaj przeprowadzka do innego kraju Europy jest dla wielu Polaków krokiem wymuszonym. Wiąże się to jednak nie tylko z trudnościami związanymi z legalizacją
Podatki BCC: Podatkowe podsumowanie 2024 roku
2024-12-16 | 08:00

BCC: Podatkowe podsumowanie 2024 roku

Rok 2024 z pewnością zapadnie w pamięć podatnikom – zarówno przedsiębiorcom, jak i osobom fizycznym – jako czas pełen wyzwań. Liczne zmiany legislacyjne, dynamiczne
Podatki Faktura korygująca - poprawienie błędów na dokumencie pierwotnym
2024-12-13 | 11:00

Faktura korygująca - poprawienie błędów na dokumencie pierwotnym

Zgodnie z najnowszymi regulacjami księgowymi i podatkowymi przedsiębiorcy powinni zwrócić szczególną uwagę na prawidłowe rozliczanie korekt. To pozwoli im uniknąć

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi projekt budżetu na lata 2028–2034. To będzie pierwsza długoletnia perspektywa czasu wojny

16 lipca Komisja Europejska przedstawi swój pomysł na budżet w kolejnej siedmioletniej perspektywie. Projekt ma przewidywać mniej programów, większy udział kwot niezaplanowanych, a także mechanizmy i rezerwy, które umożliwią szybszą i bardziej elastyczną reakcję na zmieniające się potrzeby. Więcej w nim będzie również środków przewidzianych na wzmocnienie bezpieczeństwa. W maju Parlament Europejski odrzucił w głosowaniu propozycję KE, by budżety przewidziane na okres po roku 2027 konstruować tak jak KPO.

Polityka

P. Müller: Wnioski z ludobójstwa w Srebrenicy szczególnie aktualne w kontekście ukraińskim. Społeczność międzynarodowa nie może przymykać oczu

W ubiegłym tygodniu obchodzono 30. rocznicę ludobójstwa w Srebrenicy, gdzie z rąk Serbów w lipcu 1995 roku zginęło ponad 8 tys. bośniackich mężczyzn i chłopców. To jeden z najciemniejszych rozdziałów najnowszej historii Europy – podkreślali szefowie instytucji UE. – ​To także lekcja dla społeczności międzynarodowej, która nabiera szczególnego znaczenia w kontekście agresji Rosji na Ukrainę – mówi Piotr Müller, europoseł z PiS.

Media i PR

Parlament Europejski wzywa do większej ochrony wolności dziennikarzy. Wiceprzewodnicząca: media mają pełnić funkcję kontrolną, a niektórym rządom to się nie podoba

8 sierpnia br. w państwach członkowskich UE zacznie obowiązywać europejski akt o wolności mediów. Przepisy rozporządzenia mają chronić pluralizm i niezależność mediów. Jak wynika z nowego raportu KE dotyczącego praworządności, wciąż jest to obszar, w którym jest dużo zagrożeń. Również Parlament Europejski wzywa kraje członkowskie do intensywnych wysiłków na rzecz wolności mediów i ochrony dziennikarzy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.