Komunikaty PR

Faktura korygująca - poprawienie błędów na dokumencie pierwotnym

2024-12-13  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Monika Szadkowska
Way Co.

ul. Terespolska 17 lok B4
03-813 Warszawa
mszadkowska|wayco.pl| |mszadkowska|wayco.pl
+48 600 521 455
www.wayco.pl

Zgodnie z najnowszymi regulacjami księgowymi i podatkowymi przedsiębiorcy powinni zwrócić szczególną uwagę na prawidłowe rozliczanie korekt. To pozwoli im uniknąć nieścisłości oraz ewentualnych sankcji. Jak niwelować błędy i jakie kroki podjąć, aby dostosować się do obowiązujących wymogów? Ekspert radzi.

Podstawowy dokument sprzedaży to faktura. Jest dowodem zawarcia umowy kupna – sprzedaży lub wykonania danej usługi i nie powinna zawierać żadnych błędów. Natomiast faktura korygująca to dokument, którego celem jest poprawienie wcześniej błędnie wystawionej faktury – wyjaśnia Beata Tęgowska, ekspertka ds. księgowości i płac w Systim.pl

Gdy faktura zawiera błędy…

– Jeśli pojawi się błąd dotyczący danych jednej ze stron, kwoty do zapłacenia czy np. liczby sztuk na wystawionej fakturze, konieczna jest korekta – zaznacza Beata Tęgowska. – W Polsce nie mamy ustawowego terminu, do którego faktura ma zostać skorygowana, jednak powinniśmy to wykonać niezwłocznie po odkryciu błędu – dodaje. Faktura powinna być również zmieniona na przykład w przypadku udzielenia rabatu lub z powodu zwrotu towaru.

Przedsiębiorca powinien pamiętać, że faktura korygująca musi zawierać: oznaczenie/ informację dotyczącą tego, że jest to korekta, na przykład „korekta” lub „faktura korygująca”, numer, datę wystawienia oraz dane z pierwszego, oryginalnego dokumentu (dane kontrahentów, numery NIP, cenę, liczbę sztuk etc.).

Faktura korygująca jest wystawiana w dwóch egzemplarzach – dla wystawcy i odbiorcy.

A co z przyczyną korekty?

Często przedsiębiorcy zastanawiają się, czy na fakturze korygującej należy podać przyczynę korekty – zauważa ekspertka w Systim.pl. – Od 2022 roku nie ma takiego obowiązku. Warto jednak zawrzeć taką informację. Może się przydać podczas kontroli podatkowej, wówczas nie musimy  pamiętać szczegółów danego zdarzenia gospodarczego, ponieważ mamy wszystko dokładnie, transparentnie opisane na fakturze – podkreśla.

Ułatwieniem dla przedsiębiorców przy m.in. wystawianiu tego typu dokumentów mogą być programy e-księgowe. – Wystawienie faktury korygującej w takim programie jest proste, bo zawiera on gotowe wzory do wykorzystania. Wystarczy wybrać z menu odpowiednią opcję dokumentu i uzupełnić rubryki – podpowiada Beata Tęgowska.

***

Systim.pl to nowoczesny program do zarządzania firmą łączący zalety programów ERP do obsługi sprzedaży, magazynu i księgowości oraz systemów typu Intranet i CRM, przeznaczony dla mikro, małych i średnich firm. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Way Co.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podatki Deklaracja dochodów i zwrot podatku w Europie: odpowiedzi na pytania Polaków Biuro prasowe
2024-12-19 | 13:00

Deklaracja dochodów i zwrot podatku w Europie: odpowiedzi na pytania Polaków

Dzisiaj przeprowadzka do innego kraju Europy jest dla wielu Polaków krokiem wymuszonym. Wiąże się to jednak nie tylko z trudnościami związanymi z legalizacją
Podatki BCC: Podatkowe podsumowanie 2024 roku
2024-12-16 | 08:00

BCC: Podatkowe podsumowanie 2024 roku

Rok 2024 z pewnością zapadnie w pamięć podatnikom – zarówno przedsiębiorcom, jak i osobom fizycznym – jako czas pełen wyzwań. Liczne zmiany legislacyjne, dynamiczne
Podatki DUŻA REFORMA PODATKOWA - BCC APELUJE DO MINISTRA FINANSÓW O ROZPOCZĘCIE PRAC
2024-08-01 | 10:10

DUŻA REFORMA PODATKOWA - BCC APELUJE DO MINISTRA FINANSÓW O ROZPOCZĘCIE PRAC

Eksperci Business Center Club zaapelowali do Ministerstwa Finansów o pilne rozpoczęcie prac nad gruntowną reformą systemu podatkowego.  Zespół ekspercki BCC pod

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek

Polityka

Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– ​Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro.  Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.

Handel

Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.