Polski fintech BidFinance z finansowym zastrzykiem od Funduszu FundingBox
Polska to jeden z najbardziej atrakcyjnych rynków dla inwestorów, zainteresowanych rozwojem branży finansowej. Liczba podmiotów systematycznie rośnie, a niektóre mogą poszczycić się szybkim awansem w oczach funduszy z pozycji start-upu o ciekawej koncepcji do fintechu z ogromnym potencjałem rozwoju i generowania zysków. BidFinance, na rynku polskim pierwsze fintechowe rozwiązanie budujące tak transparentny i bezpieczny standard dla branży finansowej, jeszcze niedawno startował ze swoją działalnością, a dziś ogłasza pozyskanie inwestycji od renomowanego funduszu FundingBox oraz grupy prywatnych inwestorów. Wszystko po to, aby umocnoć swoją rynkową pozycję i przyspieszyć międzynarodową ekspancję. BidFinance to polski fintech, serwis aukcyjny i narzędzie skierowane do firm, które zajmują się kupnem i sprzedażą pakietów długów, w tym m.in. banków, instytucji finansowych, firm leasingowych itp.
Inwestycja od funduszu FundingBox to znak rozpoznawczy dla wiarygodności rozwiązania BidFinance, szczególnie w oczach dużych instytucji finansowych. Fundusz ten, specjalizujący się w finansowaniu innowacyjnych projektów technologicznych, dostrzegł potencjał i wartość, jakie platforma BidFinance wnosi do sektora handlu portfelami wierzytelności.
“Dla nas to milowy krok pod wieloma względami. Po pierwsze, strategiczny sojusz z FundingBox, renomowanym graczem na międzynadrodowej arenie inwestycyjnej, wnosi bogactwo wiedzy i zasobów, umożliwiając BidFinance wejście na nowe rynki. Wspólnie mamy szansę wytyczyć nowe ścieżki i otworzyć możliwości globlanego rozwoju. Inwestycja ta nie tylko napędzi rozwój BidFinance, ale i umożliwi rozbudowę dodatkowych funkcjonalności platformy aukcyjnej.” - powiedział Żenia Karastoyanov, CEO Bidfinance.
Wzrost bezpieczeństwa i rentowności sprzedaży portfeli
BidFinance jest platformą aukcyjną, która zmienia sposób, w jaki firmy handlują portfelami wierzytelności. Zapewnia efektywność, przejrzystość a tym samym bezpieczeństwo transakcji sprzedaży. Rozwiązanie to umożliwia przedsiębiorstwom, w tym dużym instytucjom finansowym, takim jak banki, telekomy, czy firmy leasingowe - sprzedawanie portfeli długów w sposób cyfrowy, z wykorzystaniem rywalizacji kupujących w trakcie aukcji real time - to pierwsze tego rodzaju rozwiązanie na polskim rynku.
BidFinance dotychczas rozwijało się w ramach Digital Ocean Ventures, pierwszego inwestora w zespole założycielskim. Startup studio Digital Ocean Ventures działa na rzecz wsparcia i
rozwoju młodych przedsiębiorstw, oferując nie tylko kapitał, lecz także ekspertyzę i sieć kontaktów w celu przyspieszenia procesu wzrostu. Partnerzy funduszu wywodzą się z branży bankowej. Pozyskane w ramach inwestycji środki pozwolą na dalszy rozwój technologiczny oraz skoncentrowanie się na realizacji ambitnych celów, jakie BidFinance planuje na przyszłość.
O BidFinance
BidFinance to platforma, która rewolucjonizuje obrót portfelami wierzytelności za pośrednictwem nowoczesnej aukcji internetowej, co pozwala spotkać się zarówno Sprzedającym jak i Kupującym w jednym miejscu. To narzędzie, które dzięki transparentności, prostocie i szybkości działania wspiera obie strony transakcji w procesie przetargowym, zapewniając jednocześnie najwyższe standardy bezpieczeństwa w zakresie wymiany informacji. Przejrzysta i intuicyjna w obsłudze platforma znacząco ułatwia proces handlu wierzytelnościami i pozwala na szybsze osiągnięcie celów biznesowych. Jesteśmy członkiem takich organizacji branżowych, jak: Polski Związek Instytucji Pożyczkowych, Polski Związek Zarządzania Wierzytelnościami, Fintech Poland.

Ailleron Innovation Forum 2025: Innowacje, które realnie zmieniają sektor finansowy

Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r.

Przedsiębiorcy oczekują sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Z badania Eurobarometru wynika, że nieco ponad połowa Europejczyków (53 proc.) popiera dalsze rozszerzenie UE o nowe kraje. Dania, która 1 lipca obejmuje po Polsce przewodnictwo w Radzie UE, zapowiada, że będzie to jeden z jej priorytetów na najbliższe półrocze, nazywając rozszerzenie „geopolityczną koniecznością” kluczową dla stabilizacji Europy.
Transport
Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.