Polski producent chałwy i sezamków ze znaczącym wzrostem sprzedaży

38 pr & content communication
Łódź
91-035 Łódź
38|pr.pl| |38|pr.pl
000000000
www.38pr.pl
Jeden z największych producentów chałwy i sezamków w Europie, spółka Unitop właśnie podała najnowsze dane dotyczące sprzedaży w Polsce. W ostatnim kwartale firma odnotowała wzrost sprzedaży chałwy o 45 procent w porównaniu do analogicznego okresu z poprzedniego roku, a sam brand „Chałwa Unitop” urósł prawie dwukrotnie. W sezamkach nowe portfolio firmy pod markami Amki TO GO i Amki Superfoods również prawie podwoiło swoją wartość r/r. Prezes Unitop Marek Moczulski podkreśla, że dąży do podwojenia kategorii chałwy i sezamków w Polsce.
Branża słodyczy wciąż mierzy się z utrudnieniami wywołanymi przez pandemię COVID-19. Wybrane kategorie takie, jak praliny, gumy do żucia czy czekoladki odnotowały poważne spadki sprzedaży. Z kłopotami borykały się również przekąski typu convience. Na znaczeniu zaczęły jednak nabierać kategorie, takie jak chałwa czy sezamki. Spółka Unitop podała właśnie najnowsze dane finansowe, z których wynika, że podczas pandemii znaczącą wzrosła sprzedaż jej produktów na rynku polskim. Na czele firmy stoi Marek Moczulski, który ma na swoim koncie m.in. restrukturyzację Mieszko, Agros Fortuna czy połączenie Bakallandu z Delectą.
Cieszę się, że udało nam się wypracować satysfakcjonujące wyniki sprzedażowe i zostajemy wiodącym producentem w swojej kategorii w Polsce. Co drugi konsument kupujący chałwę i sezamki wybiera produkt wyprodukowany przez Unitop. Zależy nam na rozwoju portfolio w naszych markach na rodzimym rynku, ponieważ dziś blisko 80 procent towaru jest eksportowane – mówi Marek Moczulski, Prezes Zarządu Unitop Sp. z o.o. – Dążymy do tego, aby kategoria chałwy i sezamków w Polsce zwiększyła się dwukrotnie. Będziemy rozwijać się w różnych obszarach, bacznie obserwując nowe nawyki konsumentów.
Unitop rozszerza asortyment w brandowym portfolio
Coraz większe zainteresowanie produktami Unitop wpłynęło również na decyzję o poszerzeniu asortymentu. Już w czerwcu w sprzedaży pojawią się nowe warianty smakowe ręcznie wyrabianej chałwy oraz chrupiących sezamków Amki TO GO w polewie jogurtowej, czekoladowej bądź bez dodatku cukrów. Nowości będą dostępne również do zamówienia online w sklepie firmowym www.unitop.com.pl.
– Decyzja o poszerzeniu portfolio w kategorii była naturalną konsekwencją rosnącej sprzedaży naszych produktów. Analizujemy tendencje rynkowe i odpowiadamy na potrzeby konsumentów, dlatego oferujemy im nowe warianty smakowe chałwy. Do sprzedaży trafiły chałwa mleczna, z dodatkiem skórki pomarańczy oraz z żurawiną, dostępne w wygodnym formacie o gramaturze 50 g. Nowością jest również torcik chałwowy z pistacjami w eleganckim opakowaniu 350 g. W maju rozpoczęliśmy letnią kampanię „Aktywne wakacje z Amki Snacks” promującą nasze produkty i zdrowsze wybory w sieci i na imprezach rodzinnych – Svetlana Vnučko, Marketing Director, Unitop Sp. z o.o.
Spółka Unitop współpracuje z największymi sieciami detalicznymi zarówno w Polsce, jak i zagranicą. Słodycze z Polski trafiają przede wszystkim na Bliski Wschód i w pozostałe części Europy. Dostępne są również w Kanadzie, USA czy Australii – w sumie w ponad 40 krajach na całym świecie.

Biznes z misją. Diagnostyka podsumowała działania w obszarze ESG

Walka z ALS – nadzieja w obliczu diagnozy

Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Blackout w Hiszpanii i Portugalii ujawnił braki europejskiego systemu elektroenergetycznego. Niezbędna modernizacja sieci i połączeń między krajami
Komisja Europejska musi wyciągnąć wnioski z problemów z dostawami energii w Hiszpanii i Portugalii. Zapowiada też podjęcie działań, aby uniknąć takich poważnych blackoutów w przyszłości. Eksperci apelują przede wszystkim o inwestycje w modernizację sieci, by była ona gotowa na większą liczbę źródeł odnawialnych, a także w rozbudowę połączeń między państwami członkowskimi, dzięki czemu łatwiej będzie reagować na kryzysy.
Problemy społeczne
37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.
Telekomunikacja
Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem

Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.