Polski producent chałwy i sezamków ze znaczącym wzrostem sprzedaży

38 pr & content communication
Łódź
91-035 Łódź
38|pr.pl| |38|pr.pl
000000000
www.38pr.pl
Jeden z największych producentów chałwy i sezamków w Europie, spółka Unitop właśnie podała najnowsze dane dotyczące sprzedaży w Polsce. W ostatnim kwartale firma odnotowała wzrost sprzedaży chałwy o 45 procent w porównaniu do analogicznego okresu z poprzedniego roku, a sam brand „Chałwa Unitop” urósł prawie dwukrotnie. W sezamkach nowe portfolio firmy pod markami Amki TO GO i Amki Superfoods również prawie podwoiło swoją wartość r/r. Prezes Unitop Marek Moczulski podkreśla, że dąży do podwojenia kategorii chałwy i sezamków w Polsce.
Branża słodyczy wciąż mierzy się z utrudnieniami wywołanymi przez pandemię COVID-19. Wybrane kategorie takie, jak praliny, gumy do żucia czy czekoladki odnotowały poważne spadki sprzedaży. Z kłopotami borykały się również przekąski typu convience. Na znaczeniu zaczęły jednak nabierać kategorie, takie jak chałwa czy sezamki. Spółka Unitop podała właśnie najnowsze dane finansowe, z których wynika, że podczas pandemii znaczącą wzrosła sprzedaż jej produktów na rynku polskim. Na czele firmy stoi Marek Moczulski, który ma na swoim koncie m.in. restrukturyzację Mieszko, Agros Fortuna czy połączenie Bakallandu z Delectą.
Cieszę się, że udało nam się wypracować satysfakcjonujące wyniki sprzedażowe i zostajemy wiodącym producentem w swojej kategorii w Polsce. Co drugi konsument kupujący chałwę i sezamki wybiera produkt wyprodukowany przez Unitop. Zależy nam na rozwoju portfolio w naszych markach na rodzimym rynku, ponieważ dziś blisko 80 procent towaru jest eksportowane – mówi Marek Moczulski, Prezes Zarządu Unitop Sp. z o.o. – Dążymy do tego, aby kategoria chałwy i sezamków w Polsce zwiększyła się dwukrotnie. Będziemy rozwijać się w różnych obszarach, bacznie obserwując nowe nawyki konsumentów.
Unitop rozszerza asortyment w brandowym portfolio
Coraz większe zainteresowanie produktami Unitop wpłynęło również na decyzję o poszerzeniu asortymentu. Już w czerwcu w sprzedaży pojawią się nowe warianty smakowe ręcznie wyrabianej chałwy oraz chrupiących sezamków Amki TO GO w polewie jogurtowej, czekoladowej bądź bez dodatku cukrów. Nowości będą dostępne również do zamówienia online w sklepie firmowym www.unitop.com.pl.
– Decyzja o poszerzeniu portfolio w kategorii była naturalną konsekwencją rosnącej sprzedaży naszych produktów. Analizujemy tendencje rynkowe i odpowiadamy na potrzeby konsumentów, dlatego oferujemy im nowe warianty smakowe chałwy. Do sprzedaży trafiły chałwa mleczna, z dodatkiem skórki pomarańczy oraz z żurawiną, dostępne w wygodnym formacie o gramaturze 50 g. Nowością jest również torcik chałwowy z pistacjami w eleganckim opakowaniu 350 g. W maju rozpoczęliśmy letnią kampanię „Aktywne wakacje z Amki Snacks” promującą nasze produkty i zdrowsze wybory w sieci i na imprezach rodzinnych – Svetlana Vnučko, Marketing Director, Unitop Sp. z o.o.
Spółka Unitop współpracuje z największymi sieciami detalicznymi zarówno w Polsce, jak i zagranicą. Słodycze z Polski trafiają przede wszystkim na Bliski Wschód i w pozostałe części Europy. Dostępne są również w Kanadzie, USA czy Australii – w sumie w ponad 40 krajach na całym świecie.

Walka z ALS – nadzieja w obliczu diagnozy

Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego

Rak jelita grubego to nie wyrok. Kluczowe jest wczesne wykrycie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.