Polski startup MultiWash rozpoczął ekspansję na rynki CEE
MultiWash to pierwszy na świecie B2B marketplace, oferujący dostęp do sieci myjni samochodowych w formie subskrypcyjnej. Powstały 3 lata temu startup zrzesza 550 ręcznych myjni samochodowych w całej Polsce, a niebawem usługa będzie również dostępna w Czechach, gdzie rozpoczęła się właśnie budowa sieci myjni (docelowo około 150 punktów), z których będą korzystali klienci aplikacji. Pod koniec roku MultiWash planuje też kolejną rundę finansowania, na dalszą ekspansję na rynki Słowacji, Austrii i Niemiec.
Polska jest jednym z większych rynków w Europie, pod względem liczby zarejestrowanych pojazdów (23 mln),
a konsumenci wydają rocznie około 0,5 mld EUR na mycie swoich samochodów. Według danych Eurostat w całej Unii Europejskiej zarejestrowanych jest 262 mln pojazdów, a rynek car wash wart jest około 6 mld EUR (dane za: International Carwash Association).
Jesteśmy pierwszą firmą na świecie, sprzedającą usługi sprzątania pojazdów w formie subskrypcyjnej. MultiWash to również największa w Europie sieć myjni samochodowych, zrzeszonych w jednym systemie partnerskim. Niektórzy określają to rozwiązanie jako „Booking.com lub Uber dla myjni”, czyli de facto services marketplace, który jest połączony z aplikacją mobilną, oferując atrakcyjne plany abonamentowe – podkreśla Tomasz Czerniejewski, CEO MultiWash.
W trzy lata od startu firmy z rozwiązania MultiWash korzysta w Polsce blisko 15 tysięcy użytkowników z takich firm jak: PepsiCo, Microsoft, ING Bank, Red Bull, Pfizer, Tchibo, DPD czy Sanofi. Startup bardzo dynamicznie rozwija również sprzedaż abonamentów na mycie i sprzątanie pojazdów poprzez współpracę vendorską z Santander Leasing, Athlon Fleet Management czy BMW Financial Services.
Z punktu widzenia użytkownika, aplikacja MultiWash to rozwiązanie, pozwalające zaoszczędzić zarówno czas, jak i pieniądze, bo plany abonamentowe są średnio o 30% tańsze niż w przypadku płatności pay-per-use. Użytkownicy biznesowi wybierają MultiWash również ze względu na ekologię, gdyż według badań naukowców z Politechniki Warszawskiej ręczne mycie pojazdów jest trzy razy mniej szkodliwe dla środowiska naturalnego niż korzystanie z myjni automatycznych.
Koncepcja MultiWash powstała na początku 2017 roku i od samego początku model biznesowy firmy oparty był na dostępie dla klientów biznesowych do największej sieci myjni, poprzez prostą aplikację mobilną i atrakcyjne plany abonamentowe. Nasi klienci docenili wygodę i komfort aplikacji mobilnej, bezgotówkowe rozliczenia oraz średnio o 1/3 niższe ceny usług – dodaje Tomasz Czerniejewski.
W czerwcu bieżącego roku MultiWash wygrał konkurs Fleet Derby 2020 w kategorii: ekologiczne rozwiązania dla flot samochodowych.
Więcej informacji na https://www.multiwash.pl/en/#/
NanoGroup S.A. z 3 nowymi źródłami finansowania prac badawczo-rozwojowych
Poznański start-up zdobywa uznanie w USA. Polska odpowiedź na globalne wyzwania
Nowy sposób na problemy z najemcą?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Regionalne
Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes
Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.
Transport
Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze
Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.
Polityka
Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii
Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.