Sztuczna inteligencja z ludzką twarzą pomoże działom sprzedaży
Kolejne narzędzia AI zaprojektowane do automatyzacji zadań rosną jak grzyby po deszczu, ale tylko niektóre poza innowacyjnością zaskakują też formą. Start-up Artisan stawia na integrację sztucznej inteligencji z zespołami ludzkimi, oferując elastyczne wsparcie w postaci wszechstronnego asystenta z ludzką twarzą. Nazywa się Ava i ma potencjał, by zrewolucjonizować znacznie więcej niż sprzedaż.
Ava specjalizuje się w sprzedaży wychodzącej, zarządzając zadaniami, które zazwyczaj wymagają wielu godzin ludzkiej pracy. Mając dostęp do ponad 300 milionów kontaktów B2B i danych z dziesiątek źródeł, może ona wyszukiwać, badać i kontaktować się z potencjalnymi klientami za pomocą hiper-spersonalizowanych wiadomości przychodzących na e-mail oraz skrzynkę LinkedIn. Używa przy tym zaawansowanych narzędzi pozwalających na podgrzewanie leadów i testowanie skuteczności kampanii. Tym samym pozwala na znaczne zwiększenie liczby generowanych leadów oraz ogólną optymalizację działań sprzedażowych.
11,5 mln dolarów dla start-upu Artisan. Polski fundusz wśród inwestorów
- Ava generuje 50 leadów każdego dnia. To rozwiązuje problem ręcznego wprowadzania i analizy danych z różnych źródeł – mówi Jaspar Carmichael-Jack, założyciel i CEO start-upu Artisan, którego produktem jest Ava. Jak przyznaje 23-letni przedsiębiorca, na rynku istnieje ogromne zapotrzebowanie na tego typu narzędzie, ale nie zamierza się zatrzymywać tylko na jednym. - Ava jest w jednej setnej tym, czym ma być nasz finalny produkt – przyznaje i zapowiada, że jego celem jest, aby kolejne “artisany” były zdolne do wykonywania całych zawodów, a nie tylko poszczególnych czynności.
Inwestorom wystarcza jednak już to, co Artisan dostarcza teraz. Start-up zamknął rundę finansowania pre-seed w wysokości 11,5 mln dolarów, a wzięli w niej udział m.in. guru świata VC Oliver Jung, (który jako jeden z pierwszych inwestował w Airbnb, Bird czy Revolut) oraz takie fundusze jak Y Combinator, Sequoia Scout i BOND. Wśród inwestorów jest też polski fundusz AIP Seed. - Jesteśmy dumni, że możemy uczestniczyć w finansowaniu tej przełomowej platformy – mówi Dariusz Żuk, CEO i założyciel AIP Seed. Jak dodaje, asystenci AI mają szansę zrewolucjonizować sposób funkcjonowania firm i zwiększyć ich rentowność.
Ava odciąży sprzedażowców. Kolejne “artisany” w planach
Jak konkretnie robi to Ava? Zdaniem foundera Artisan, na rynku istnieje zbyt wiele produktów SaaS, które są drogie, niekompatybilne, i zmuszające w ostateczności do przełączania się między bazami czy ręcznego wprowadzania danych. Ava konsoliduje niezbędne narzędzia i automatyzuje budowanie list kontaktów, weryfikację danych i aktualizację CRM. Fundusze pozyskane w rundzie finansowania mają zostać wykorzystane do rozszerzenia możliwości i doskonalenia zestawu umiejętności Avy oraz powstania nowych “artisanów”.
Firma planuje uruchomienie Lucasa, artisana marketingu (Ava jest BDR (Business Development Representative) oraz Elijah, artisana Customer Success. Mają oni działać w ramach swoich skonsolidowanych ekosystemów, dzięki czemu Artisan jako ujednolicona platforma rozszerzy swój zasięg na cały ruch GTM, zastępując cały zestaw starszych narzędzi Saas.
Helping Hand laureatem Prix Galien Polska
Ukraiński startup zmienia rynek dostaw miejskich. Ekspansja Yard Delivery.
Polski startup DefendEye zrewolucjonizuje operacje obronne i ratunkowe
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Polityka
Akcesja Ukrainy będzie dużym wyzwaniem dla unijnego rolnictwa. Obie strony czeka kilka lat przygotowań
Ukraina ze względu na wielkość terytorium i żyzne grunty jest rolniczą potęgą. Jej przystąpienie do Unii Europejskiej może być wyzwaniem dla całego europejskiego rolnictwa. Pokazały to ostatnie lata, kiedy zwolnienie z ceł ukraińskich produktów zdestabilizowało sytuację rynków rolnych w części krajów. Ukraińskie rolnictwo wciąż nie spełnia unijnych wymagań. Komisja Europejska oceniła gotowość branży rolnej na 2 w sześciopunktowej skali.
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.